Leclerc győzelmével megtörte rossz szériáját

Miami után ismét dobogón láthattuk a monacóit, ezúttal a tetején. Nem volt azonban könnyű versenye, Sainz autója kigyulladt, és ő is megbízhatósági gondokkal küszködött. Verstappen mellett Hamilton állhatott még a pódiumra.

Napos körülmények között vágtak neki a pilóták a 71 körös Osztrák Nagydíjnak. Verstappen és Leclerc jól lőttek ki a rajtnál, de a holland meg tudta tartani vezető pozícióját. Sainz viszont harcba került Russellel, és rájuk esett Perez is. A spanyol lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, miközben a mexikói ráesett az angolra. A négyes kanyarban betette a Red Bullt, összeértek és a 11-es autó a sóderágyból jött vissza.

Az élen eközben lopta a távolságot Leclerc addig-addig, hogy a hármas kanyarban meglepte Verstappent, majd valamivel később egy szintén váratlan manőverrel elment a címvédő mellett. Schumacher és Hamilton között is kibontakozóban volt egy párharc. Ezúttal a német támadta a az angolt, és sikeresen visszavágott a tegnapiért. A negyedik pozícióban Russellt pedig büntették a Perezzel való összeérése miatt, öt másodpercet kapott az angol, amit a kerékcseréjénél le is töltött egy első szárny csere mellett.

A tabella éllovasát a 14-ik körben egy elévágás kísérlettel hívták ki a bokszba, a két Ferrarit kint tartotta csapata. Jó kis adok-kapok ment közben a hatodik és nyolcadik helyért Ocon és Tsunoda, valamint Alonso is Zhou között. Az utóbbi kettőre megérkezett Magnussen, Schumacher és Norris is, így még izgalmasabb lett a csata. Az előzgetésből végül a dán jött ki a legjobban, őt Norris követte, majd a német, a spanyol és a kínai következett. Utóbbit csapata cserére hívta. Hasonlóan tett az élről Leclerc, majd Sainz is, Perez pedig kiállni kényszerült a futamból.

Hiába vezetett azonban Verstappen, nagy tempóban közeledett Leclerc, és kisvártatva simán DRS-sel megelőzte őt. Schumacher tovább remekelt, elment Magnussennek is. Sainz is lopta a távolságot a hollandhoz képest, de a Red Bull nem várt, átálltak inkább két kiállásra, így egy újabb elévágást próbáltak meg. Miközben az élmenőkkel foglalkoztunk a négyes kanyarban összeért Gasly és Vettel, egyértelműen a francia volt a hibás. A német megpördült, és veszélyesen gurult vissza a pályára, de szerencsére nem történt baleset. A kanadai milliárdos fia is megérdemel egy dicséretet, jó manővereket mutatott be Russellel és Schumacherrel szemben, azonban nem bírt a Haasok tempójával, Magnussen is elment mellette.

Az 50-ik körben cserélt ismét a monacói az élről, majd eggyel később jött spanyol kollégája is. Nem is kellett sok idő a friss kemény abroncsokon, Leclerc beérte a címvédőt, és egy kis kakaskodás után állva hagyta a hollandot. Sainz is rohamléptekben közeledett Verstappenre, már nyitotta a DRS-t a spanyol, amikor elszállt a motor az autójában, sőt kigyulladt, alig jutott ki az 55-ös, de szerencsére megúszta. A virtuális biztonsági autós fázis alatt jött mégegyszer Leclerc és Verstappen is friss, ropogós közepesekért. A monacói már-már nyugodtan hátradőlhetett volna, amikor újabb probléma ütötte fel fejét a Scuderiánál, a fékpedál folyamatosan beragadt.

Üröm volt az örömben, hogy kevés volt már hátra, és ha nehezen is, de sikerült menedzselnie a végét. Idei harmadik győzelmét aratta ezzel, és feljött a tabella második helyére. Verstappen előnye csökkent, de így is sok pontot hozott az összetettben. A dobogó alsó fokára zsinórban harmadszor Hamilton állhatott fel. Russell hozta a negyedik helyet, fontos pontokat szereztek ezzel a konstruktőriben. Ocon ötödik, Schumacher végül ismét egy jó eredménnyel, egy hatodikkal ünnepelhetett. Norris megmentette a McLaren hétvégéjét egy hetedik pozícióval, Magnussent utasította maga mögé, Ricciardo kilencedik, Alonso tizedik lett a sok megpróbáltatás után.

Fotó: Facebook/Scuderia Ferrari

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom