Leclerc győzelmével megtörte rossz szériáját

Miami után ismét dobogón láthattuk a monacóit, ezúttal a tetején. Nem volt azonban könnyű versenye, Sainz autója kigyulladt, és ő is megbízhatósági gondokkal küszködött. Verstappen mellett Hamilton állhatott még a pódiumra.

Napos körülmények között vágtak neki a pilóták a 71 körös Osztrák Nagydíjnak. Verstappen és Leclerc jól lőttek ki a rajtnál, de a holland meg tudta tartani vezető pozícióját. Sainz viszont harcba került Russellel, és rájuk esett Perez is. A spanyol lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, miközben a mexikói ráesett az angolra. A négyes kanyarban betette a Red Bullt, összeértek és a 11-es autó a sóderágyból jött vissza.

Az élen eközben lopta a távolságot Leclerc addig-addig, hogy a hármas kanyarban meglepte Verstappent, majd valamivel később egy szintén váratlan manőverrel elment a címvédő mellett. Schumacher és Hamilton között is kibontakozóban volt egy párharc. Ezúttal a német támadta a az angolt, és sikeresen visszavágott a tegnapiért. A negyedik pozícióban Russellt pedig büntették a Perezzel való összeérése miatt, öt másodpercet kapott az angol, amit a kerékcseréjénél le is töltött egy első szárny csere mellett.

A tabella éllovasát a 14-ik körben egy elévágás kísérlettel hívták ki a bokszba, a két Ferrarit kint tartotta csapata. Jó kis adok-kapok ment közben a hatodik és nyolcadik helyért Ocon és Tsunoda, valamint Alonso is Zhou között. Az utóbbi kettőre megérkezett Magnussen, Schumacher és Norris is, így még izgalmasabb lett a csata. Az előzgetésből végül a dán jött ki a legjobban, őt Norris követte, majd a német, a spanyol és a kínai következett. Utóbbit csapata cserére hívta. Hasonlóan tett az élről Leclerc, majd Sainz is, Perez pedig kiállni kényszerült a futamból.

Hiába vezetett azonban Verstappen, nagy tempóban közeledett Leclerc, és kisvártatva simán DRS-sel megelőzte őt. Schumacher tovább remekelt, elment Magnussennek is. Sainz is lopta a távolságot a hollandhoz képest, de a Red Bull nem várt, átálltak inkább két kiállásra, így egy újabb elévágást próbáltak meg. Miközben az élmenőkkel foglalkoztunk a négyes kanyarban összeért Gasly és Vettel, egyértelműen a francia volt a hibás. A német megpördült, és veszélyesen gurult vissza a pályára, de szerencsére nem történt baleset. A kanadai milliárdos fia is megérdemel egy dicséretet, jó manővereket mutatott be Russellel és Schumacherrel szemben, azonban nem bírt a Haasok tempójával, Magnussen is elment mellette.

Az 50-ik körben cserélt ismét a monacói az élről, majd eggyel később jött spanyol kollégája is. Nem is kellett sok idő a friss kemény abroncsokon, Leclerc beérte a címvédőt, és egy kis kakaskodás után állva hagyta a hollandot. Sainz is rohamléptekben közeledett Verstappenre, már nyitotta a DRS-t a spanyol, amikor elszállt a motor az autójában, sőt kigyulladt, alig jutott ki az 55-ös, de szerencsére megúszta. A virtuális biztonsági autós fázis alatt jött mégegyszer Leclerc és Verstappen is friss, ropogós közepesekért. A monacói már-már nyugodtan hátradőlhetett volna, amikor újabb probléma ütötte fel fejét a Scuderiánál, a fékpedál folyamatosan beragadt.

Üröm volt az örömben, hogy kevés volt már hátra, és ha nehezen is, de sikerült menedzselnie a végét. Idei harmadik győzelmét aratta ezzel, és feljött a tabella második helyére. Verstappen előnye csökkent, de így is sok pontot hozott az összetettben. A dobogó alsó fokára zsinórban harmadszor Hamilton állhatott fel. Russell hozta a negyedik helyet, fontos pontokat szereztek ezzel a konstruktőriben. Ocon ötödik, Schumacher végül ismét egy jó eredménnyel, egy hatodikkal ünnepelhetett. Norris megmentette a McLaren hétvégéjét egy hetedik pozícióval, Magnussent utasította maga mögé, Ricciardo kilencedik, Alonso tizedik lett a sok megpróbáltatás után.

Fotó: Facebook/Scuderia Ferrari

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Bemutatkozik a 635 lóerős új Range Rover Sport SV

Nagyteljesítményű zászlóshajó: az új Range Rover Sport SV a sportos prémium vezetés élményét innovatív teljesítményfokozó technológiákkal társítja Tökéletes kiállás: a VILÁGELSŐ hidraulikus összekapcsolt 6D Dynamics légrugós felfüggesztés az előre és hátra bólintás, valamint az oldaldőlés-szabályozás funkciók jóvoltából szélsőséges mértékű gyorsítás, lassítás és extrém kanyarvétel során is csaknem teljesen síkban tartja a karosszériát Csúcsteljesítmény: a Range […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Erősebb hibrid hajtásláncot kap a Toyota Yaris

A modellfrissítéseket nem véletlenül hívja ráncfelvarrásnak a köznyelv. Ha egy tetszőleges típus életciklusának a delén aktualizált megjelenést kap, azzal viszonylag gazdaságosan hitethetik el a gyártók ügyfeleikkel, hogy új autót kínálnak nekik – még akkor is, ha a műszaki tartalom érdemben nem változik. A Toyota Yarisszal azonban most ennek pont az ellenkezője történt: külső dizájnjának változásai […]

Olvass tovább
Race Verdák

A Forza Racinghez igazol Gender Tamás Junior

Abban a Forza Racing csapatban folytatja tovább nemzetközi sportpályafutását Gender Tamás Junior, amelynek története az alapító szerint George Russell bajnoki címével kezdődött. Az eddig döntően Olaszországban versenyző fiatal magyar gokartos a napokban igazolt át a Jamie Croxford által 2011-ben alapított, brit székhelyű csapathoz, s nagyon motiváltan várja a következő heteket, amelyek újabb nagy előrelépést jelentenek […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom