Leclerc győzelmével megtörte rossz szériáját

Miami után ismét dobogón láthattuk a monacóit, ezúttal a tetején. Nem volt azonban könnyű versenye, Sainz autója kigyulladt, és ő is megbízhatósági gondokkal küszködött. Verstappen mellett Hamilton állhatott még a pódiumra.

Napos körülmények között vágtak neki a pilóták a 71 körös Osztrák Nagydíjnak. Verstappen és Leclerc jól lőttek ki a rajtnál, de a holland meg tudta tartani vezető pozícióját. Sainz viszont harcba került Russellel, és rájuk esett Perez is. A spanyol lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, miközben a mexikói ráesett az angolra. A négyes kanyarban betette a Red Bullt, összeértek és a 11-es autó a sóderágyból jött vissza.

Az élen eközben lopta a távolságot Leclerc addig-addig, hogy a hármas kanyarban meglepte Verstappent, majd valamivel később egy szintén váratlan manőverrel elment a címvédő mellett. Schumacher és Hamilton között is kibontakozóban volt egy párharc. Ezúttal a német támadta a az angolt, és sikeresen visszavágott a tegnapiért. A negyedik pozícióban Russellt pedig büntették a Perezzel való összeérése miatt, öt másodpercet kapott az angol, amit a kerékcseréjénél le is töltött egy első szárny csere mellett.

A tabella éllovasát a 14-ik körben egy elévágás kísérlettel hívták ki a bokszba, a két Ferrarit kint tartotta csapata. Jó kis adok-kapok ment közben a hatodik és nyolcadik helyért Ocon és Tsunoda, valamint Alonso is Zhou között. Az utóbbi kettőre megérkezett Magnussen, Schumacher és Norris is, így még izgalmasabb lett a csata. Az előzgetésből végül a dán jött ki a legjobban, őt Norris követte, majd a német, a spanyol és a kínai következett. Utóbbit csapata cserére hívta. Hasonlóan tett az élről Leclerc, majd Sainz is, Perez pedig kiállni kényszerült a futamból.

Hiába vezetett azonban Verstappen, nagy tempóban közeledett Leclerc, és kisvártatva simán DRS-sel megelőzte őt. Schumacher tovább remekelt, elment Magnussennek is. Sainz is lopta a távolságot a hollandhoz képest, de a Red Bull nem várt, átálltak inkább két kiállásra, így egy újabb elévágást próbáltak meg. Miközben az élmenőkkel foglalkoztunk a négyes kanyarban összeért Gasly és Vettel, egyértelműen a francia volt a hibás. A német megpördült, és veszélyesen gurult vissza a pályára, de szerencsére nem történt baleset. A kanadai milliárdos fia is megérdemel egy dicséretet, jó manővereket mutatott be Russellel és Schumacherrel szemben, azonban nem bírt a Haasok tempójával, Magnussen is elment mellette.

Az 50-ik körben cserélt ismét a monacói az élről, majd eggyel később jött spanyol kollégája is. Nem is kellett sok idő a friss kemény abroncsokon, Leclerc beérte a címvédőt, és egy kis kakaskodás után állva hagyta a hollandot. Sainz is rohamléptekben közeledett Verstappenre, már nyitotta a DRS-t a spanyol, amikor elszállt a motor az autójában, sőt kigyulladt, alig jutott ki az 55-ös, de szerencsére megúszta. A virtuális biztonsági autós fázis alatt jött mégegyszer Leclerc és Verstappen is friss, ropogós közepesekért. A monacói már-már nyugodtan hátradőlhetett volna, amikor újabb probléma ütötte fel fejét a Scuderiánál, a fékpedál folyamatosan beragadt.

Üröm volt az örömben, hogy kevés volt már hátra, és ha nehezen is, de sikerült menedzselnie a végét. Idei harmadik győzelmét aratta ezzel, és feljött a tabella második helyére. Verstappen előnye csökkent, de így is sok pontot hozott az összetettben. A dobogó alsó fokára zsinórban harmadszor Hamilton állhatott fel. Russell hozta a negyedik helyet, fontos pontokat szereztek ezzel a konstruktőriben. Ocon ötödik, Schumacher végül ismét egy jó eredménnyel, egy hatodikkal ünnepelhetett. Norris megmentette a McLaren hétvégéjét egy hetedik pozícióval, Magnussent utasította maga mögé, Ricciardo kilencedik, Alonso tizedik lett a sok megpróbáltatás után.

Fotó: Facebook/Scuderia Ferrari

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Kettős DNS: egyszerre szuperhatékony elektromos autó és hibrid a vadonatúj Toyota Prius

Az elektromos forradalmat útjára indító első generáció bemutatása után 25 évvel bemutatott vadonatúj, ötödik generációs Prius leleplezésével kétszeresen is váratlant húzott a Toyota: az elképesztően látványos, mégis letisztult, és a Prius örökséget finoman tovább vivő dizájn és a modellben bemutatkozó minden korábbinál hatékonyabb plug-in hibrid elektromos hajtás még a sokat látott iparági szakértőket is meglepte. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Aki lázadónak születik, mindörökre lázadó is marad: íme a vadonatúj Toyota C-HR

A 2014-es Párizsi Autószalonon láthattuk az első jelét annak, hogy a Toyota egy teljesen új járműkategóriát készül alkotni a C-szegmensen belül. Itt találkozhatott a világ először a „Toyota C-HR concept” tanulmányautóval. Alig két évvel később mindez valósággá vált. A C-HR személyében a Toyota egy olyan autót mutatott be, amely nem akart kompromisszumokat kötni és nem […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj Civic Type R árát

Az új Civic Type R ára 23 990 000 Ft A gyártó december első felétől veszi fel rendelést a limitált darabszámú modellre A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák negyed évszázadnyi örökségét viszi tovább A modellt minden idők legerősebb VTEC Turbo motorja hajtja, így kategóriaelső teljesítmény/tömeg arány jellemzi Az új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom