Leclerc idén is a pole-ban, Perez a falban végzett

Hazai közönség előtt szerezte meg a Ferrari pilótája idei ötödik, F1-es pályafutása 14-ik elsőségét. Sok kérdőjel nem maradt a végére, miután a Red Bull mexikói versenyzőjének balesete miatt piros zászlót lengettek be. Verstappennek így be kellett érnie a negyedik pozícióval.

Borús időjárási körülmények között kezdődött el a Monacói Nagydíj időmérő edzése. Az első kifutásokat követően a Ferrarik álltak az élre Leclerc vezetésével, a négy százados tendencia továbbra is megvolt a Red Bullok-kal szemben, viszont az energiaitalosok elé beékelődött Russell. Nem volt sok a végéig, amikor Tsunoda miatt piros zászlót lengettek be. A japán a bal első kerekével eltalálta a szalagkorlátot, de folytatni tudta. Az újraindítás után tumultus alakult ki a bokszban, többen le is maradtak az utolsó gyorskörükről. Ezen rajtavesztett Gasly, de búcsúzott Albon, Stroll, Latifi és Zhou.

A második felvonásban rákapcsolt a Red Bull, és leginkább Perez, aki eddig jobban ráérzett Monacóra. Elsőre az élre ugrott, és csak Leclerc tudta felülmúlni őt kilenc századdal. Sainz tartotta a harmadik helyet, ahogy Verstappen is a biztos negyediken volt. A középmezőny legjobbja ekkor Norris volt, a top 10-ben pedig két élmenő csapaton kívül a Mercedes, a McLaren és az Alpine szerepelt. Végül a holland éllovas közelíteni tudott, de maradt a helyén, a legnagyobb javítást Vettel produkálta, nyolcadikon továbbment, és kiejtette Tsunodát. Ricciardo a 14-ik pozícióban búcsúzott. A folytatásban már nem találkozhattunk a két Haasszal és Bottasszal sem.

A Q3-at két remek idővel nyitotta a Ferrari, 1:11.376-tal Leclerc az élre állt, Sainz két tizedes hátrányban követte, de lőtávolba volt Perez is, ahogy Verstappen sem volt távol. Alonso ötödik helyen állt, míg a Mercedesek a negyedik sort bérelték ki. A zárásra nem úsztuk meg baleset nélkül, Perez tette a falba az autó hátulját az alagút bejáratánál, majd Sainz későn reagált, és beleszaladt a mexikóiba. Jött is a piros zászló, így az utolsó mért körök elmaradtak, és a vörösöké lett az első sor. A Red Bullok mögött Norris zárt az ötödiken, Russell a hatodikra javított, Alonso beékelődött a Mercedesek közé. Hamilton mögött Vettel és Ocon végzett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom