Leclerc idén is a pole-ban, Perez a falban végzett

Hazai közönség előtt szerezte meg a Ferrari pilótája idei ötödik, F1-es pályafutása 14-ik elsőségét. Sok kérdőjel nem maradt a végére, miután a Red Bull mexikói versenyzőjének balesete miatt piros zászlót lengettek be. Verstappennek így be kellett érnie a negyedik pozícióval.

Borús időjárási körülmények között kezdődött el a Monacói Nagydíj időmérő edzése. Az első kifutásokat követően a Ferrarik álltak az élre Leclerc vezetésével, a négy százados tendencia továbbra is megvolt a Red Bullok-kal szemben, viszont az energiaitalosok elé beékelődött Russell. Nem volt sok a végéig, amikor Tsunoda miatt piros zászlót lengettek be. A japán a bal első kerekével eltalálta a szalagkorlátot, de folytatni tudta. Az újraindítás után tumultus alakult ki a bokszban, többen le is maradtak az utolsó gyorskörükről. Ezen rajtavesztett Gasly, de búcsúzott Albon, Stroll, Latifi és Zhou.

A második felvonásban rákapcsolt a Red Bull, és leginkább Perez, aki eddig jobban ráérzett Monacóra. Elsőre az élre ugrott, és csak Leclerc tudta felülmúlni őt kilenc századdal. Sainz tartotta a harmadik helyet, ahogy Verstappen is a biztos negyediken volt. A középmezőny legjobbja ekkor Norris volt, a top 10-ben pedig két élmenő csapaton kívül a Mercedes, a McLaren és az Alpine szerepelt. Végül a holland éllovas közelíteni tudott, de maradt a helyén, a legnagyobb javítást Vettel produkálta, nyolcadikon továbbment, és kiejtette Tsunodát. Ricciardo a 14-ik pozícióban búcsúzott. A folytatásban már nem találkozhattunk a két Haasszal és Bottasszal sem.

A Q3-at két remek idővel nyitotta a Ferrari, 1:11.376-tal Leclerc az élre állt, Sainz két tizedes hátrányban követte, de lőtávolba volt Perez is, ahogy Verstappen sem volt távol. Alonso ötödik helyen állt, míg a Mercedesek a negyedik sort bérelték ki. A zárásra nem úsztuk meg baleset nélkül, Perez tette a falba az autó hátulját az alagút bejáratánál, majd Sainz későn reagált, és beleszaladt a mexikóiba. Jött is a piros zászló, így az utolsó mért körök elmaradtak, és a vörösöké lett az első sor. A Red Bullok mögött Norris zárt az ötödiken, Russell a hatodikra javított, Alonso beékelődött a Mercedesek közé. Hamilton mögött Vettel és Ocon végzett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

VISSZATÉR! A NISMO visszatér Európába a teljesen elektromos Nissan Ariya-val

• A NISMO visszatér Európába az Ariya NISMO bemutatásával, amely a Nissan első elektromos NISMO modellje a piacon • A visszatérés egybeesik a NISMO márka 40. évfordulójával • Aerodinamikus kialakításával, kiváló kezelhetőségével és dinamikusabb felfüggesztésével az Ariya NISMO-t úgy tervezték, hogy izgalmat és pontosságot hozzon az utakra • Az összes olyan európai piacon forgalmazzák majd, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom