Leclerc idén is a pole-ban, Perez a falban végzett

Hazai közönség előtt szerezte meg a Ferrari pilótája idei ötödik, F1-es pályafutása 14-ik elsőségét. Sok kérdőjel nem maradt a végére, miután a Red Bull mexikói versenyzőjének balesete miatt piros zászlót lengettek be. Verstappennek így be kellett érnie a negyedik pozícióval.

Borús időjárási körülmények között kezdődött el a Monacói Nagydíj időmérő edzése. Az első kifutásokat követően a Ferrarik álltak az élre Leclerc vezetésével, a négy százados tendencia továbbra is megvolt a Red Bullok-kal szemben, viszont az energiaitalosok elé beékelődött Russell. Nem volt sok a végéig, amikor Tsunoda miatt piros zászlót lengettek be. A japán a bal első kerekével eltalálta a szalagkorlátot, de folytatni tudta. Az újraindítás után tumultus alakult ki a bokszban, többen le is maradtak az utolsó gyorskörükről. Ezen rajtavesztett Gasly, de búcsúzott Albon, Stroll, Latifi és Zhou.

A második felvonásban rákapcsolt a Red Bull, és leginkább Perez, aki eddig jobban ráérzett Monacóra. Elsőre az élre ugrott, és csak Leclerc tudta felülmúlni őt kilenc századdal. Sainz tartotta a harmadik helyet, ahogy Verstappen is a biztos negyediken volt. A középmezőny legjobbja ekkor Norris volt, a top 10-ben pedig két élmenő csapaton kívül a Mercedes, a McLaren és az Alpine szerepelt. Végül a holland éllovas közelíteni tudott, de maradt a helyén, a legnagyobb javítást Vettel produkálta, nyolcadikon továbbment, és kiejtette Tsunodát. Ricciardo a 14-ik pozícióban búcsúzott. A folytatásban már nem találkozhattunk a két Haasszal és Bottasszal sem.

A Q3-at két remek idővel nyitotta a Ferrari, 1:11.376-tal Leclerc az élre állt, Sainz két tizedes hátrányban követte, de lőtávolba volt Perez is, ahogy Verstappen sem volt távol. Alonso ötödik helyen állt, míg a Mercedesek a negyedik sort bérelték ki. A zárásra nem úsztuk meg baleset nélkül, Perez tette a falba az autó hátulját az alagút bejáratánál, majd Sainz későn reagált, és beleszaladt a mexikóiba. Jött is a piros zászló, így az utolsó mért körök elmaradtak, és a vörösöké lett az első sor. A Red Bullok mögött Norris zárt az ötödiken, Russell a hatodikra javított, Alonso beékelődött a Mercedesek közé. Hamilton mögött Vettel és Ocon végzett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Egymillió tisztán elektromos modell: a BMW Group növekedési pályája újabb mérföldkőhöz érkezett

+++ A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített +++ A növekedés legfőbb motorjai a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói +++ A BMW márka 2,5 százalékkal múlta felül saját eladási mutatóját +++ A tisztán elektromos meghajtású modelleket övező ügyfélérdeklődés a főbb értékesítési régiók mindegyikében […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom