Leclerc idén is a pole-ban, Perez a falban végzett

Hazai közönség előtt szerezte meg a Ferrari pilótája idei ötödik, F1-es pályafutása 14-ik elsőségét. Sok kérdőjel nem maradt a végére, miután a Red Bull mexikói versenyzőjének balesete miatt piros zászlót lengettek be. Verstappennek így be kellett érnie a negyedik pozícióval.

Borús időjárási körülmények között kezdődött el a Monacói Nagydíj időmérő edzése. Az első kifutásokat követően a Ferrarik álltak az élre Leclerc vezetésével, a négy százados tendencia továbbra is megvolt a Red Bullok-kal szemben, viszont az energiaitalosok elé beékelődött Russell. Nem volt sok a végéig, amikor Tsunoda miatt piros zászlót lengettek be. A japán a bal első kerekével eltalálta a szalagkorlátot, de folytatni tudta. Az újraindítás után tumultus alakult ki a bokszban, többen le is maradtak az utolsó gyorskörükről. Ezen rajtavesztett Gasly, de búcsúzott Albon, Stroll, Latifi és Zhou.

A második felvonásban rákapcsolt a Red Bull, és leginkább Perez, aki eddig jobban ráérzett Monacóra. Elsőre az élre ugrott, és csak Leclerc tudta felülmúlni őt kilenc századdal. Sainz tartotta a harmadik helyet, ahogy Verstappen is a biztos negyediken volt. A középmezőny legjobbja ekkor Norris volt, a top 10-ben pedig két élmenő csapaton kívül a Mercedes, a McLaren és az Alpine szerepelt. Végül a holland éllovas közelíteni tudott, de maradt a helyén, a legnagyobb javítást Vettel produkálta, nyolcadikon továbbment, és kiejtette Tsunodát. Ricciardo a 14-ik pozícióban búcsúzott. A folytatásban már nem találkozhattunk a két Haasszal és Bottasszal sem.

A Q3-at két remek idővel nyitotta a Ferrari, 1:11.376-tal Leclerc az élre állt, Sainz két tizedes hátrányban követte, de lőtávolba volt Perez is, ahogy Verstappen sem volt távol. Alonso ötödik helyen állt, míg a Mercedesek a negyedik sort bérelték ki. A zárásra nem úsztuk meg baleset nélkül, Perez tette a falba az autó hátulját az alagút bejáratánál, majd Sainz későn reagált, és beleszaladt a mexikóiba. Jött is a piros zászló, így az utolsó mért körök elmaradtak, és a vörösöké lett az első sor. A Red Bullok mögött Norris zárt az ötödiken, Russell a hatodikra javított, Alonso beékelődött a Mercedesek közé. Hamilton mögött Vettel és Ocon végzett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom