Leclerc idén nyolcadszor a pole-ban

A Ferrari megszerezte azt, amiért Monzába jött, erőből az első hely az övék. A monacói egy remek kört rakott össze, Verstappen végzett mögötte, de holnap a rajtrácson Russellel kell majd megküzdenie, míg mögülük a McLarenek indulhatnak a második sorból.

Napsütéses időben vágtak neki a versenyzők a monzai időmérőnek. Elsőként Stroll gurult ki a pályára, majd jött Tsunoda, Vettel, Magnussen és Schumacher is. Emlékeztetőül megjegyeznénk, hogy kilenc pilótára vár majd büntetés motorkomponensek cseréje miatt. Köztük van Sainz, Perez, Hamilton és Verstappen is. Az Aston Martin kanadai versenyzője nem kezdett erősen, és Tsunoda is csak egy 1:22,726-tal nyitott. Öt percet követően már benépesült az aszfalt, Stroll, Alonso, Ocon, Zhou, Gasly és Bottas voltak csak a bokszban. Közben a Red Bullok megfutották első köreiket, Verstappen volt a gyorsabb 1:22,023-mal, amin Leclerc nyolc tizedet tudott javítani és Sainz, valamint Russel is befért a holland elé. De Vries első nekifutásra Latifi elé ért be a nyolcadiknak, míg a kiesők között ott volt a két Haas, a két Aston Martin és Bottas. Közben Verstappen másodjára is kigurult, és három tizeddel a monacói elé ugrott. A hajrára folyamatosan jöttek a zöld szektorok szinte minden pilótától, köztük Magnussentől is, akinek viszont elvették a körét, így búcsúzott. További kiesők voltak: Latifi, Vettel, Stroll és utolsónak Schumacher. A holland williamses körét ugyan elvették, de így is folytatni tudta.

A Q2-ben mindenki kijött első próbálkozásra, egyedül Tsunoda ülte ki. Perez nyitott egy 1:21,358-cal, Sainz volt a következő, már öt tizeddel jobb volt a mexikóinál. Leclerc nem kezdte jól, három tizedet kapott kollégájától, de így is Verstappen előtt volt. A kieső zónában ekkor Bottas, de Vries, Zhou, Ricciardo és Tsunoda tartózkodott. Második nekifutásra Tsunoda maradt a bokszban, vélhetően kimélni akarják holnapra az új elemeket, a többiek viszont pályára hajtottak. De Vries ezúttal hibázott és 13-iknak esett vissza, Bottas, aki a holland mögött jött szintén nem tudott javítani pozíciót. Kettejük mellett még Ocon, Zhou és a japán nem tudta folytatni. A legjobbak az utolsó etapra tartogatták magukat.

Alonso kivételével mindenki kigurult a pályára, hogy megkezdje a Q3-at. A Ferrari és a Mercedes a szélárnyékozós megoldást választották. A vörösöknél elsőre Sainz adott Leclercnek árnyékot, míg az ezüstnyiláknál Hamilton húzta Russellt. A Red Bull a Scuderia mögött érkezett, de nem sikerült jó időt futni. Verstappen a harmadik, míg Perez a negyedik pozíciót ragadta magához, a leggyorsabb azonban Sainz volt, működött a taktika. A második próbálkozásokat Alonso nyitotta, de nem járt sikerrel, ellenben a most helyet cserélő Ferrarikkal. Sainz ugyan javított az idején, de Leclerc verhetetlennek bizonyult. Sokat javult a pálya, és kis híján 1:20 alá is benézett a monacói. Holland riválisa másfél tizeddel maradt el, míg a harmadik leggyorsabb a spanyol ferraris lett. Perez nagy hátrányban a negyedik, míg Hamilton és Russell az ötödik-hatodik pozícióban zárt. Norrisnak és Ricciardónak a mai negyedik sor, holnapra egy másodikat jelent majd, míg Gasly csupán kilencediknek fejezte be a kvalifikációt. Futam holnap 15 órakor.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom