Leclerc leuralta a pénteket Monacóban

Hazai közönség előtt remekül nyitott a Ferrari pilótája. Beígért esőnek nyoma sem volt, ellenben sütött a nap. Az első próbálkozásokat a csütörtökről péntekre tett szabadedzéseken kemény abroncsokon nyitották a versenyzők. Tíz perc elteltével viszont már közepes Pirellikken ugrott az élre a két Ferrari. A vörösök idilljét Norris zavarta meg, aki befészkelte közéjük magát, majd jött Verstappen a Red Bull-la, aki rögtön az élre ugrott.

A top 5-ben olvashattuk ekkor mindkét McLaren nevét. A sárga zászlók sem maradtak el az első gyakorláson, először Leclerc mérte el az egyik kanyar féktávját, majd Schumacher autója adta meg magát a bokszutca bejáratánál. Az edzés utolsó harmadára fordulva váltottak lágy gumikra, a wokingi alakulat ennek köszönhetően az élre ugrott, de javítani tudott Albon, Vettel és Gasly is.

A végére azonban jött a válasz a nagyoktól, Leclerc közel négy százados előnyben húzta be az edzést Perez előtt, aki Sainzot előzte meg a második helyért, Verstappen csak az negyediknek zárt. A Mercedes nem remekelt, egy nyolcadik és egy tizedik hely jutott nekik. Utóbbin Hamilton végzett, aki megint a delfinezésre panaszkodott, ami szabad szemmel is jól láthatóan visszatért a Mercedesnél. Bottas technikai gondok miatt kénytelen volt a bokszban elütni az idejét.

A második gyakorlás hasonló időjárási körülmények mellett került megtartásra, de itt már a piros zászló is hamar előkerült. Ricciardo kötött ki a Tecpro-falban az Uszodánál. Az autó csúnyán sérült, az ausztrál szerencsére nem. Az edzésen a Ferrrari diktálta a tempót, az energiaitalosok egyelőre nem tudták tartani velük a lépést.

Négy tizedes különbség alakult ki köztük, és ahogy az elsőn, úgy a második tréningen is Perez volt a jobb. A versenyzők bátrabbak is voltak, a határaikon autóztak, sokan közel kerültek a szalagkorláthoz. Egy Monacóhoz hasonló utcai pályán feltartások sem ritkák, Tsunoda és Magnussen esetét a versenyfelügyelők vizsgálni fogják.

A gyakorlás végén a hosszabb etapokra való gyakorláson volt a hangsúly, így már az élen nem történt változás. A Ferrari és a Red Bull kettőse után Norris lett az ötödik, Russell ezúttal két helyet javítva a hatodik lett, míg Gasly nevét eggyel mögötte olvashattuk. A top 10-be befért Alonso, Vettel és Tsunoda. Hamilton csak a 12-ik pozícióban zárt. Folytatás holnap 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom