Leclerc leuralta a pénteket Monacóban

Hazai közönség előtt remekül nyitott a Ferrari pilótája. Beígért esőnek nyoma sem volt, ellenben sütött a nap. Az első próbálkozásokat a csütörtökről péntekre tett szabadedzéseken kemény abroncsokon nyitották a versenyzők. Tíz perc elteltével viszont már közepes Pirellikken ugrott az élre a két Ferrari. A vörösök idilljét Norris zavarta meg, aki befészkelte közéjük magát, majd jött Verstappen a Red Bull-la, aki rögtön az élre ugrott.

A top 5-ben olvashattuk ekkor mindkét McLaren nevét. A sárga zászlók sem maradtak el az első gyakorláson, először Leclerc mérte el az egyik kanyar féktávját, majd Schumacher autója adta meg magát a bokszutca bejáratánál. Az edzés utolsó harmadára fordulva váltottak lágy gumikra, a wokingi alakulat ennek köszönhetően az élre ugrott, de javítani tudott Albon, Vettel és Gasly is.

A végére azonban jött a válasz a nagyoktól, Leclerc közel négy százados előnyben húzta be az edzést Perez előtt, aki Sainzot előzte meg a második helyért, Verstappen csak az negyediknek zárt. A Mercedes nem remekelt, egy nyolcadik és egy tizedik hely jutott nekik. Utóbbin Hamilton végzett, aki megint a delfinezésre panaszkodott, ami szabad szemmel is jól láthatóan visszatért a Mercedesnél. Bottas technikai gondok miatt kénytelen volt a bokszban elütni az idejét.

A második gyakorlás hasonló időjárási körülmények mellett került megtartásra, de itt már a piros zászló is hamar előkerült. Ricciardo kötött ki a Tecpro-falban az Uszodánál. Az autó csúnyán sérült, az ausztrál szerencsére nem. Az edzésen a Ferrrari diktálta a tempót, az energiaitalosok egyelőre nem tudták tartani velük a lépést.

Négy tizedes különbség alakult ki köztük, és ahogy az elsőn, úgy a második tréningen is Perez volt a jobb. A versenyzők bátrabbak is voltak, a határaikon autóztak, sokan közel kerültek a szalagkorláthoz. Egy Monacóhoz hasonló utcai pályán feltartások sem ritkák, Tsunoda és Magnussen esetét a versenyfelügyelők vizsgálni fogják.

A gyakorlás végén a hosszabb etapokra való gyakorláson volt a hangsúly, így már az élen nem történt változás. A Ferrari és a Red Bull kettőse után Norris lett az ötödik, Russell ezúttal két helyet javítva a hatodik lett, míg Gasly nevét eggyel mögötte olvashattuk. A top 10-be befért Alonso, Vettel és Tsunoda. Hamilton csak a 12-ik pozícióban zárt. Folytatás holnap 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom