Leclerc megállíthatatlan volt a Miami időmérőn

Charles Leclerc F1-es pályafutása 12-ik pole-ját szerezte. A monacói egy remek kört rakott össze a végén, hiába volt közel Sainz az utolsó szektorig, várat magára a spanyol ferraris elsősége. A harmadik Verstappen lett, aki az utolsó nekifutás előtt még vezette a kvalifikációt.

Felhős, szeles, de száraz pályán vágtak neki a mezőny tagjai az időmérőnek a Miami Nagydíjon. Az első mért köröket a Haas pilótái futották, majd jött Albon, Vettel, Tsunoda és a többiek. A leggyorsabb Verstappen volt, szinte simán ment 1:30 elejét, őt Perez és Russell követte a kezdeti próbálkozások után. Elsőként Leclercnél, majd a címvédőnél is 1:29-cel kezdődő köridőt olvashattunk. Hamilton viszont hibázott, így a kiesők között szerepelt. A végére kisebb tumultus alakult ki, de a brit bajnok így is továbbjutott, ellenben Magnussennel, aki talán meglepetésre búcsúzott. Zhou volt a másik Ferrari motorral autózó, aki nem folytathatta. A Williams teljesítménye kevés volt itt is, Ocon autója nem lett kész miután hibázott, és összetörte azt a harmadik edzésen.

Az időmérő második felvonását nem meglepő módon jól kezdték az energiaitalosok. Verstappen 1:29.202-vel nyitott, Perez közel öt tizedes hátrányban volt, hasonlóan a Ferrarikhoz és Hamiltonhoz. A Q2 másik felében Leclerc az élre tudott állni minimális előnnyel, Russell is futott gyorskört, ami a hetedik helyre volt elég ekkor, Tsunoda a kiesés szélén táncolt. A végére aztán záporoztak a jobbnál-jobb idők, aminek a legnagyobb vesztesei Alonso és Russell lettek, de búcsúzott Vettel, Ricciardo és Schumacher is. Norris a harmadik helyen ment tovább, de az utolsó felvonásban találkozhatunk még Strollal és Bottasszal is.

A Q3-at a Ferrarik, azon belül is Leclerc nyitotta 1:29.055-tel, majd jött Sainz 16 ezredes hátrányban, Verstappen viszont elsőként autózott 1.28.991-es idővel átvette a vezetést, Perez jelentős hátrányban tanyázott a negyedik pozícióban. Bottas nevét ekkor Hamilton előtt, az ötödik helyen láthattuk. Két és fél perccel a vége előtt indították meg az utolsó próbálkozásokat. Ezúttal is Ferrarik kezdtek, és Leclerc egy remek kört rakott össze, ami elég volt a pole-hoz. Sainz ezúttal közel volt, de még mindig nem eléggé, második lett. Verstappen az utolsó mért körén hibázott, így be kellett érnie a harmadik hellyel, a negyedik Perez lett. A tegnapi után kiváló napot produkált Bottas, aki a harmadik sor elejéről rajtolhat holnap, pont Hamilton elől. Gasly a hetedik, Norris csak a nyolcadik pozícióban zárt. Tsunoda és Stroll tette teljessé a legjobb tízet.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Enzo Ferrari másik kedvenc márkája a Peugeot volt

Komoly reklámértéke van, ha egy-egy terméket valamilyen híresség népszerűsít és használ. Ám az esetek nagy részében a filmcsillag vagy sportoló pénzért „szereti” a márkát. Enzo Ferrari és számos Peugeot-ja esetében azonban egészen másról volt szó: az autóipar olasz legendája imádta a Peugeot-k kényelmét, minőségét és használati értékét. Enzo Ferrari híresen öntörvényű és gyakorlatias ember volt. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom