Leclerc megállíthatatlan volt a Miami időmérőn

Charles Leclerc F1-es pályafutása 12-ik pole-ját szerezte. A monacói egy remek kört rakott össze a végén, hiába volt közel Sainz az utolsó szektorig, várat magára a spanyol ferraris elsősége. A harmadik Verstappen lett, aki az utolsó nekifutás előtt még vezette a kvalifikációt.

Felhős, szeles, de száraz pályán vágtak neki a mezőny tagjai az időmérőnek a Miami Nagydíjon. Az első mért köröket a Haas pilótái futották, majd jött Albon, Vettel, Tsunoda és a többiek. A leggyorsabb Verstappen volt, szinte simán ment 1:30 elejét, őt Perez és Russell követte a kezdeti próbálkozások után. Elsőként Leclercnél, majd a címvédőnél is 1:29-cel kezdődő köridőt olvashattunk. Hamilton viszont hibázott, így a kiesők között szerepelt. A végére kisebb tumultus alakult ki, de a brit bajnok így is továbbjutott, ellenben Magnussennel, aki talán meglepetésre búcsúzott. Zhou volt a másik Ferrari motorral autózó, aki nem folytathatta. A Williams teljesítménye kevés volt itt is, Ocon autója nem lett kész miután hibázott, és összetörte azt a harmadik edzésen.

Az időmérő második felvonását nem meglepő módon jól kezdték az energiaitalosok. Verstappen 1:29.202-vel nyitott, Perez közel öt tizedes hátrányban volt, hasonlóan a Ferrarikhoz és Hamiltonhoz. A Q2 másik felében Leclerc az élre tudott állni minimális előnnyel, Russell is futott gyorskört, ami a hetedik helyre volt elég ekkor, Tsunoda a kiesés szélén táncolt. A végére aztán záporoztak a jobbnál-jobb idők, aminek a legnagyobb vesztesei Alonso és Russell lettek, de búcsúzott Vettel, Ricciardo és Schumacher is. Norris a harmadik helyen ment tovább, de az utolsó felvonásban találkozhatunk még Strollal és Bottasszal is.

A Q3-at a Ferrarik, azon belül is Leclerc nyitotta 1:29.055-tel, majd jött Sainz 16 ezredes hátrányban, Verstappen viszont elsőként autózott 1.28.991-es idővel átvette a vezetést, Perez jelentős hátrányban tanyázott a negyedik pozícióban. Bottas nevét ekkor Hamilton előtt, az ötödik helyen láthattuk. Két és fél perccel a vége előtt indították meg az utolsó próbálkozásokat. Ezúttal is Ferrarik kezdtek, és Leclerc egy remek kört rakott össze, ami elég volt a pole-hoz. Sainz ezúttal közel volt, de még mindig nem eléggé, második lett. Verstappen az utolsó mért körén hibázott, így be kellett érnie a harmadik hellyel, a negyedik Perez lett. A tegnapi után kiváló napot produkált Bottas, aki a harmadik sor elejéről rajtolhat holnap, pont Hamilton elől. Gasly a hetedik, Norris csak a nyolcadik pozícióban zárt. Tsunoda és Stroll tette teljessé a legjobb tízet.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Vadonatúj Mazda CX-80: A Mazda új, hétüléses zászlóshajója

Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg. A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en • A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom