Leclerc megállíthatatlan volt a Miami időmérőn

Charles Leclerc F1-es pályafutása 12-ik pole-ját szerezte. A monacói egy remek kört rakott össze a végén, hiába volt közel Sainz az utolsó szektorig, várat magára a spanyol ferraris elsősége. A harmadik Verstappen lett, aki az utolsó nekifutás előtt még vezette a kvalifikációt.

Felhős, szeles, de száraz pályán vágtak neki a mezőny tagjai az időmérőnek a Miami Nagydíjon. Az első mért köröket a Haas pilótái futották, majd jött Albon, Vettel, Tsunoda és a többiek. A leggyorsabb Verstappen volt, szinte simán ment 1:30 elejét, őt Perez és Russell követte a kezdeti próbálkozások után. Elsőként Leclercnél, majd a címvédőnél is 1:29-cel kezdődő köridőt olvashattunk. Hamilton viszont hibázott, így a kiesők között szerepelt. A végére kisebb tumultus alakult ki, de a brit bajnok így is továbbjutott, ellenben Magnussennel, aki talán meglepetésre búcsúzott. Zhou volt a másik Ferrari motorral autózó, aki nem folytathatta. A Williams teljesítménye kevés volt itt is, Ocon autója nem lett kész miután hibázott, és összetörte azt a harmadik edzésen.

Az időmérő második felvonását nem meglepő módon jól kezdték az energiaitalosok. Verstappen 1:29.202-vel nyitott, Perez közel öt tizedes hátrányban volt, hasonlóan a Ferrarikhoz és Hamiltonhoz. A Q2 másik felében Leclerc az élre tudott állni minimális előnnyel, Russell is futott gyorskört, ami a hetedik helyre volt elég ekkor, Tsunoda a kiesés szélén táncolt. A végére aztán záporoztak a jobbnál-jobb idők, aminek a legnagyobb vesztesei Alonso és Russell lettek, de búcsúzott Vettel, Ricciardo és Schumacher is. Norris a harmadik helyen ment tovább, de az utolsó felvonásban találkozhatunk még Strollal és Bottasszal is.

A Q3-at a Ferrarik, azon belül is Leclerc nyitotta 1:29.055-tel, majd jött Sainz 16 ezredes hátrányban, Verstappen viszont elsőként autózott 1.28.991-es idővel átvette a vezetést, Perez jelentős hátrányban tanyázott a negyedik pozícióban. Bottas nevét ekkor Hamilton előtt, az ötödik helyen láthattuk. Két és fél perccel a vége előtt indították meg az utolsó próbálkozásokat. Ezúttal is Ferrarik kezdtek, és Leclerc egy remek kört rakott össze, ami elég volt a pole-hoz. Sainz ezúttal közel volt, de még mindig nem eléggé, második lett. Verstappen az utolsó mért körén hibázott, így be kellett érnie a harmadik hellyel, a negyedik Perez lett. A tegnapi után kiváló napot produkált Bottas, aki a harmadik sor elejéről rajtolhat holnap, pont Hamilton elől. Gasly a hetedik, Norris csak a nyolcadik pozícióban zárt. Tsunoda és Stroll tette teljessé a legjobb tízet.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom