Leclerc megállíthatatlan volt a Miami időmérőn

Charles Leclerc F1-es pályafutása 12-ik pole-ját szerezte. A monacói egy remek kört rakott össze a végén, hiába volt közel Sainz az utolsó szektorig, várat magára a spanyol ferraris elsősége. A harmadik Verstappen lett, aki az utolsó nekifutás előtt még vezette a kvalifikációt.

Felhős, szeles, de száraz pályán vágtak neki a mezőny tagjai az időmérőnek a Miami Nagydíjon. Az első mért köröket a Haas pilótái futották, majd jött Albon, Vettel, Tsunoda és a többiek. A leggyorsabb Verstappen volt, szinte simán ment 1:30 elejét, őt Perez és Russell követte a kezdeti próbálkozások után. Elsőként Leclercnél, majd a címvédőnél is 1:29-cel kezdődő köridőt olvashattunk. Hamilton viszont hibázott, így a kiesők között szerepelt. A végére kisebb tumultus alakult ki, de a brit bajnok így is továbbjutott, ellenben Magnussennel, aki talán meglepetésre búcsúzott. Zhou volt a másik Ferrari motorral autózó, aki nem folytathatta. A Williams teljesítménye kevés volt itt is, Ocon autója nem lett kész miután hibázott, és összetörte azt a harmadik edzésen.

Az időmérő második felvonását nem meglepő módon jól kezdték az energiaitalosok. Verstappen 1:29.202-vel nyitott, Perez közel öt tizedes hátrányban volt, hasonlóan a Ferrarikhoz és Hamiltonhoz. A Q2 másik felében Leclerc az élre tudott állni minimális előnnyel, Russell is futott gyorskört, ami a hetedik helyre volt elég ekkor, Tsunoda a kiesés szélén táncolt. A végére aztán záporoztak a jobbnál-jobb idők, aminek a legnagyobb vesztesei Alonso és Russell lettek, de búcsúzott Vettel, Ricciardo és Schumacher is. Norris a harmadik helyen ment tovább, de az utolsó felvonásban találkozhatunk még Strollal és Bottasszal is.

A Q3-at a Ferrarik, azon belül is Leclerc nyitotta 1:29.055-tel, majd jött Sainz 16 ezredes hátrányban, Verstappen viszont elsőként autózott 1.28.991-es idővel átvette a vezetést, Perez jelentős hátrányban tanyázott a negyedik pozícióban. Bottas nevét ekkor Hamilton előtt, az ötödik helyen láthattuk. Két és fél perccel a vége előtt indították meg az utolsó próbálkozásokat. Ezúttal is Ferrarik kezdtek, és Leclerc egy remek kört rakott össze, ami elég volt a pole-hoz. Sainz ezúttal közel volt, de még mindig nem eléggé, második lett. Verstappen az utolsó mért körén hibázott, így be kellett érnie a harmadik hellyel, a negyedik Perez lett. A tegnapi után kiváló napot produkált Bottas, aki a harmadik sor elejéről rajtolhat holnap, pont Hamilton elől. Gasly a hetedik, Norris csak a nyolcadik pozícióban zárt. Tsunoda és Stroll tette teljessé a legjobb tízet.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

BMW-i5-teszt-Eszaki-sarkkortol-az-Alpokig-motoresverda-7.jpg
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW i5 lenyűgözően szerepelt az Északi sarkkörtől az Alpokig vezető téli teszteken

A fejlesztőmérnökök egy éven keresztül finomhangolták hóban és jégen a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereket. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja lebilincselő kiforrottságról tett tanúbizonyságot. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin tapadását, dinamikáját és menetstabilitását egyedülálló nyomatékvezérlő technológia optimalizálja. A tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin páratlanul átfogó megbízhatósági teszteket teljesített a hamarosan esedékes világpremierje […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Íme a Renault Espace legújabb generációja

Megérkezett a Renault Espace hatodik generációja, mely most már messze nem a családi egyterű kategóriát képviseli, hanem bizony ízig-vérig SUV modell lett. Az Austral formai megoldásai és technikai alapjai köszönnek vissza az újdonságon. Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a Renault nem engedi el az Espace modell kezét a jövőben sem. Persze, sok minden változott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt

A Kia az úttörő, tisztán elektromos hajtású EV9-cel újradefiniálja az SUV-élményt, több teret és komfortot kínálva valamennyi utasnak – Fenntartható és természetes alapú anyagaival az EV9 tovább viszi a Kiát a karbonmentesség felé vezető úton – Az EV9 GT-Line kivitele bizonyos körülmények között hármas szintű önvezetésre is képes, a Highway Driving Pilot (HDP) révén – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom