Leclerc nagyszerű körrel szerezte meg a pole-t

A monacói idei hatodik elsőségével megszerezte az Azerbajdzsáni Nagydíj első helyét. Sokáig úgy nézett ki azonban, hogy ez az egyik Red Bullé lesz, de Perez végül megszorongatni sem igen tudta őt. Verstappennek be kellett érni a harmadik hellyel. Egy piros zászlónk volt Stroll miatt, aki a falnak csapta az Aston Martinját.

Negyedóra késéssel indult az időmerő, ami borítékolható volt azok után, hogy a harmadik gyakorlás is 15 perccel később kezdődött. Az első próbálkozások után Verstappen állt az élre 1:42-vel kezdődő körrel, őt Perez követte. Az első négyes jól láthatóan elszakadt a többiektől, és egymás között ment a pingpong a leggyorsabb körért, amit végül a címvédő futott meg 11 ezreddel csapattársa előtt. Az izgalmak azonban a mezőny végében voltak. Stroll kétszer is odacsapta az autóját, a másodiknak már komoly törés lett a vége, amit piros zászló követett. Az újraindításnál feltorlódott a mezőny, de mindenki felért a gyorskörére. Bottas mentett nagyot és éppen hogy a 15-ik helyen továbbcsúszott, míg Zhou a kilencedik legjobb volt. A kiesők között olvashattuk a két Williamst, Strollt, és a két Haast. Schumachernek nagyon nem ment, az utolsó pozícióból startolhat holnap.

A Q2-vel folytatódott az időmérő. Nem meglepetésre az első helyért továbbra is négyen voltak csatában, ezúttal Pereznek jött ki jobban, kilenc századdal tudott gyorsabb lenni Leclercnél, míg Verstappen csak Sainz mögött a negyediken végzett. A második szakaszban többen is érintőre vették a falat: Verstappen, Leclerc és Tsunoda is, de folytatni tudták. Hasonlóan tett Vettel, aki a többiekkel ellentétben Strollt másolva a Tecpro-falban kötött ki, azonban az első szárnya nem sérült, csak az abroncsokat fékezte el. Sárga zászlós szakaszok voltak az említett esetek miatt, a pirosat most megúsztuk. A kiesők között találjuk a harmadik gyakorláson jól szereplő McLareneket, Ocont és a két Alfa Romeót. Vettel csakúgy, mint az első etapban, most is remekelt, a hetedik helyen ment tovább szétválasztva a két Mercedest.

A Q3-at a Ferrarik kezdték a legerősebben, Sainz az élre állt, miközben monacói csapattársa hibázott és csak a második volt. A Red Bullok foglalták el a második sort Verstappen-Perez sorrendben. Többen is a határon autóztak, közülük Perez érintőre is vette a falat, de megúszta sérülés nélkül. A második nekifutásokra is a Ferrarik diktálták a tempót, Sainz azonban elvétette a kanyart, így nem tudott versenyzeni Leclerckel, aki végül is megszerezte a pole-t bő két tizedes előnnyel. Perez az utolsó pillanatban ugrott fel a második helyre hátrébb lökve eggyel Verstappent, aki mögött Sainz végzett a negyediken. A középmezőny legjobbja Russell lett, akit szorosan követett Gasly. Hamilton csak a hetedik, míg Tsunoda a nyolcadik helyen zárt. A top 10-et Vettel és Alonso tette teljessé. Folytatás holnap magyar idő szerint 13 órakor a futammal.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom