Leclerc nagyszerű körrel szerezte meg a pole-t

A monacói idei hatodik elsőségével megszerezte az Azerbajdzsáni Nagydíj első helyét. Sokáig úgy nézett ki azonban, hogy ez az egyik Red Bullé lesz, de Perez végül megszorongatni sem igen tudta őt. Verstappennek be kellett érni a harmadik hellyel. Egy piros zászlónk volt Stroll miatt, aki a falnak csapta az Aston Martinját.

Negyedóra késéssel indult az időmerő, ami borítékolható volt azok után, hogy a harmadik gyakorlás is 15 perccel később kezdődött. Az első próbálkozások után Verstappen állt az élre 1:42-vel kezdődő körrel, őt Perez követte. Az első négyes jól láthatóan elszakadt a többiektől, és egymás között ment a pingpong a leggyorsabb körért, amit végül a címvédő futott meg 11 ezreddel csapattársa előtt. Az izgalmak azonban a mezőny végében voltak. Stroll kétszer is odacsapta az autóját, a másodiknak már komoly törés lett a vége, amit piros zászló követett. Az újraindításnál feltorlódott a mezőny, de mindenki felért a gyorskörére. Bottas mentett nagyot és éppen hogy a 15-ik helyen továbbcsúszott, míg Zhou a kilencedik legjobb volt. A kiesők között olvashattuk a két Williamst, Strollt, és a két Haast. Schumachernek nagyon nem ment, az utolsó pozícióból startolhat holnap.

A Q2-vel folytatódott az időmérő. Nem meglepetésre az első helyért továbbra is négyen voltak csatában, ezúttal Pereznek jött ki jobban, kilenc századdal tudott gyorsabb lenni Leclercnél, míg Verstappen csak Sainz mögött a negyediken végzett. A második szakaszban többen is érintőre vették a falat: Verstappen, Leclerc és Tsunoda is, de folytatni tudták. Hasonlóan tett Vettel, aki a többiekkel ellentétben Strollt másolva a Tecpro-falban kötött ki, azonban az első szárnya nem sérült, csak az abroncsokat fékezte el. Sárga zászlós szakaszok voltak az említett esetek miatt, a pirosat most megúsztuk. A kiesők között találjuk a harmadik gyakorláson jól szereplő McLareneket, Ocont és a két Alfa Romeót. Vettel csakúgy, mint az első etapban, most is remekelt, a hetedik helyen ment tovább szétválasztva a két Mercedest.

A Q3-at a Ferrarik kezdték a legerősebben, Sainz az élre állt, miközben monacói csapattársa hibázott és csak a második volt. A Red Bullok foglalták el a második sort Verstappen-Perez sorrendben. Többen is a határon autóztak, közülük Perez érintőre is vette a falat, de megúszta sérülés nélkül. A második nekifutásokra is a Ferrarik diktálták a tempót, Sainz azonban elvétette a kanyart, így nem tudott versenyzeni Leclerckel, aki végül is megszerezte a pole-t bő két tizedes előnnyel. Perez az utolsó pillanatban ugrott fel a második helyre hátrébb lökve eggyel Verstappent, aki mögött Sainz végzett a negyediken. A középmezőny legjobbja Russell lett, akit szorosan követett Gasly. Hamilton csak a hetedik, míg Tsunoda a nyolcadik helyen zárt. A top 10-et Vettel és Alonso tette teljessé. Folytatás holnap magyar idő szerint 13 órakor a futammal.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül. Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos […]

Olvass tovább
Race Verdák

Jöhet a hab a tortán – Spanyolországban a Révész Racing

A hétvégén szezonbeli utolsó versenyhétvégéjét rendezik a kamion Európa-bajnokságnak Spanyolországban. Legutóbb Franciaországban a Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt által is támogatott Kiss Norbert megszerezte ötödik EB címét, a csapatversenyben pedig harmadszor diadalmaskodott a Révész Racing. Így aztán Jaramába már tét nélkül utazhat a magyar csapat. Harc már csak a második […]

Olvass tovább
Race Verdák

Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2

Japán legészakibb szigetének északi része lenyűgöző helyszín a ralizás számára. De Latvala számára az emlékek kissé fájdalmasak voltak az idei visszatérés előtt, mivel mindkét alkalommal, amikor korábban Obihiróban versenyzett, balesetet szenvedett. 2006-ban a szériaautók osztályának élén haladt, amikor felborult, és visszacsúszott a sorrendben, majd egy évvel később, már a csúcskategóriában egy Ford Focus RS WRC-vel […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom