Leclerc nagyszerű körrel szerezte meg a pole-t

A monacói idei hatodik elsőségével megszerezte az Azerbajdzsáni Nagydíj első helyét. Sokáig úgy nézett ki azonban, hogy ez az egyik Red Bullé lesz, de Perez végül megszorongatni sem igen tudta őt. Verstappennek be kellett érni a harmadik hellyel. Egy piros zászlónk volt Stroll miatt, aki a falnak csapta az Aston Martinját.

Negyedóra késéssel indult az időmerő, ami borítékolható volt azok után, hogy a harmadik gyakorlás is 15 perccel később kezdődött. Az első próbálkozások után Verstappen állt az élre 1:42-vel kezdődő körrel, őt Perez követte. Az első négyes jól láthatóan elszakadt a többiektől, és egymás között ment a pingpong a leggyorsabb körért, amit végül a címvédő futott meg 11 ezreddel csapattársa előtt. Az izgalmak azonban a mezőny végében voltak. Stroll kétszer is odacsapta az autóját, a másodiknak már komoly törés lett a vége, amit piros zászló követett. Az újraindításnál feltorlódott a mezőny, de mindenki felért a gyorskörére. Bottas mentett nagyot és éppen hogy a 15-ik helyen továbbcsúszott, míg Zhou a kilencedik legjobb volt. A kiesők között olvashattuk a két Williamst, Strollt, és a két Haast. Schumachernek nagyon nem ment, az utolsó pozícióból startolhat holnap.

A Q2-vel folytatódott az időmérő. Nem meglepetésre az első helyért továbbra is négyen voltak csatában, ezúttal Pereznek jött ki jobban, kilenc századdal tudott gyorsabb lenni Leclercnél, míg Verstappen csak Sainz mögött a negyediken végzett. A második szakaszban többen is érintőre vették a falat: Verstappen, Leclerc és Tsunoda is, de folytatni tudták. Hasonlóan tett Vettel, aki a többiekkel ellentétben Strollt másolva a Tecpro-falban kötött ki, azonban az első szárnya nem sérült, csak az abroncsokat fékezte el. Sárga zászlós szakaszok voltak az említett esetek miatt, a pirosat most megúsztuk. A kiesők között találjuk a harmadik gyakorláson jól szereplő McLareneket, Ocont és a két Alfa Romeót. Vettel csakúgy, mint az első etapban, most is remekelt, a hetedik helyen ment tovább szétválasztva a két Mercedest.

A Q3-at a Ferrarik kezdték a legerősebben, Sainz az élre állt, miközben monacói csapattársa hibázott és csak a második volt. A Red Bullok foglalták el a második sort Verstappen-Perez sorrendben. Többen is a határon autóztak, közülük Perez érintőre is vette a falat, de megúszta sérülés nélkül. A második nekifutásokra is a Ferrarik diktálták a tempót, Sainz azonban elvétette a kanyart, így nem tudott versenyzeni Leclerckel, aki végül is megszerezte a pole-t bő két tizedes előnnyel. Perez az utolsó pillanatban ugrott fel a második helyre hátrébb lökve eggyel Verstappent, aki mögött Sainz végzett a negyediken. A középmezőny legjobbja Russell lett, akit szorosan követett Gasly. Hamilton csak a hetedik, míg Tsunoda a nyolcadik helyen zárt. A top 10-et Vettel és Alonso tette teljessé. Folytatás holnap magyar idő szerint 13 órakor a futammal.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom