Leclerc nagyszerű körrel szerezte meg a pole-t

A monacói idei hatodik elsőségével megszerezte az Azerbajdzsáni Nagydíj első helyét. Sokáig úgy nézett ki azonban, hogy ez az egyik Red Bullé lesz, de Perez végül megszorongatni sem igen tudta őt. Verstappennek be kellett érni a harmadik hellyel. Egy piros zászlónk volt Stroll miatt, aki a falnak csapta az Aston Martinját.

Negyedóra késéssel indult az időmerő, ami borítékolható volt azok után, hogy a harmadik gyakorlás is 15 perccel később kezdődött. Az első próbálkozások után Verstappen állt az élre 1:42-vel kezdődő körrel, őt Perez követte. Az első négyes jól láthatóan elszakadt a többiektől, és egymás között ment a pingpong a leggyorsabb körért, amit végül a címvédő futott meg 11 ezreddel csapattársa előtt. Az izgalmak azonban a mezőny végében voltak. Stroll kétszer is odacsapta az autóját, a másodiknak már komoly törés lett a vége, amit piros zászló követett. Az újraindításnál feltorlódott a mezőny, de mindenki felért a gyorskörére. Bottas mentett nagyot és éppen hogy a 15-ik helyen továbbcsúszott, míg Zhou a kilencedik legjobb volt. A kiesők között olvashattuk a két Williamst, Strollt, és a két Haast. Schumachernek nagyon nem ment, az utolsó pozícióból startolhat holnap.

A Q2-vel folytatódott az időmérő. Nem meglepetésre az első helyért továbbra is négyen voltak csatában, ezúttal Pereznek jött ki jobban, kilenc századdal tudott gyorsabb lenni Leclercnél, míg Verstappen csak Sainz mögött a negyediken végzett. A második szakaszban többen is érintőre vették a falat: Verstappen, Leclerc és Tsunoda is, de folytatni tudták. Hasonlóan tett Vettel, aki a többiekkel ellentétben Strollt másolva a Tecpro-falban kötött ki, azonban az első szárnya nem sérült, csak az abroncsokat fékezte el. Sárga zászlós szakaszok voltak az említett esetek miatt, a pirosat most megúsztuk. A kiesők között találjuk a harmadik gyakorláson jól szereplő McLareneket, Ocont és a két Alfa Romeót. Vettel csakúgy, mint az első etapban, most is remekelt, a hetedik helyen ment tovább szétválasztva a két Mercedest.

A Q3-at a Ferrarik kezdték a legerősebben, Sainz az élre állt, miközben monacói csapattársa hibázott és csak a második volt. A Red Bullok foglalták el a második sort Verstappen-Perez sorrendben. Többen is a határon autóztak, közülük Perez érintőre is vette a falat, de megúszta sérülés nélkül. A második nekifutásokra is a Ferrarik diktálták a tempót, Sainz azonban elvétette a kanyart, így nem tudott versenyzeni Leclerckel, aki végül is megszerezte a pole-t bő két tizedes előnnyel. Perez az utolsó pillanatban ugrott fel a második helyre hátrébb lökve eggyel Verstappent, aki mögött Sainz végzett a negyediken. A középmezőny legjobbja Russell lett, akit szorosan követett Gasly. Hamilton csak a hetedik, míg Tsunoda a nyolcadik helyen zárt. A top 10-et Vettel és Alonso tette teljessé. Folytatás holnap magyar idő szerint 13 órakor a futammal.

Fotó: Facebook

 

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja

A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense. A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Ismét a Lexus a legmegbízhatóbb márka

A J. D. Power piackutató és adatelemző szervezet idén 39. alkalommal végezte el azt a kutatást, amely az új autó megvásárlását követő első 90 nap tapasztalatai alapján rangsorolja a járművek és gyártóik kezdeti minőségét. Az Initial Quality Study (IQS) 2020-ban teljeskörűen megújult, a tulajdonosok részére feltett kérdések körét kibővítették, így az előző eredmények nem vethetők […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kicsiben is működhet? – BMW 220d GranCoupé teszt

A BMW 2-es sorozatú Gran Coupé megjelenése a piaci niche-ek szaporodásának, és egyben a bajor gyártó rendkívüli rugalmasságának ékes bizonyítéka. A hagyományosan hátsókerék-hajtású, sportos modelljeiről ismert márka merész lépésre szánta el magát, amikor az 1-es sorozattal közös, fronthajtású alapokra építette fel négyajtós kupéját. Ezzel a 220d Gran Coupé nem csupán egy új modellt, hanem egyfajta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom