Leclerc uralta a pénteket, közel a Mercedes

Napsütéses időben, magas aszfalt hőmérséklet mellett körözött a mezőny a Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai pályán. Az első edzésen a csapatok az ide hozott fejlesztéseket próbálták ki. Egyedül a Haas istálló nem készült újítással. A teljesen megújúlt Aston Martin a Red Bullra hajazott leginkább, az ezüstnyilak pedig úgy néz ki, előre léptek. Igaz csak péntek volt, de mindkét gyakorláson magabiztosan teljesítettek. A korábbin Russell negyedik, Hamilton hatodik lett, tették mindezt magabiztosan. Az első helyért Sainz futott meg egy jó időt, Verstappen csak mögé ért be, de mindkettejüket megelőzte a szintén lágyon autózó Leclerc. Idén először ültek autóba a tartalék és fejlesztő pilóták: a Williamsnél de Vries vette át Albon helyét, Kubica ült be Zhou helyett, Vips pedig Perez autóját tesztelhette. Közülük Kubica volt a legjobb, 13-ik lett, Vips pedig utolsó több, mint négy másodperces hátrányban a Red Bull-lal. Igazén említésre méltó incidens nem történt, de Vries fékezte el a sinkánban, valamint Alonso tartotta fel Hamiltont a gyorskörén. Érdekes, mert a spanyol épp a héten nyilatkozott arról, hogy megérti a brit problémáját, amikor hiába jó a pilóta, ha lassú az autó. A kétszeres világbajnok végül a két Mercedes között végzett az ötödiken. A nyolcadik Gasly lett a McLaren-szendvicsben, míg Ricciardo mögött Tsunoda zárta a legjobb tízet.

A második edzés is hasonlóan jó időjárási körülmények között zajlott. Az események azonban inkább a színfalak mögött bontakoztak ki. A Red Bull azzal vádolja az Aston Martint, hogy nem csak másolták az autójukat, hanem adatokat is letöltöttek. Először gurulhatott ma pályára a három kimaradó: Albon, Zhou és Perez. Alonso eközben megrovást kapott az első gyakorláson történt Hamilton feltartásért. A késői délutáni edzésen már izgalmaknak sem voltunk híján, Norris meglátogatta a kavicságyat a hetes kanyarban (meg is sérült a padlólemeze), Bottas Alfája elfüstölt a célegyenesben, miközben Albon és Sainz majdnem összeütközött. A finn megállása miatt virtuális biztonsági autós fázis következett. Félidőnél Leclerc vezetett 1.19-es körrel Sainz és Verstappen előtt. Ekkor jött a két Mercedes, Russell másodiknak, Hamilton harmadiknak ugrott fel. Ami talán fontosabb, hogy az egyenesben már nem volt látható náluk a delfinezés. Az élen a helyzet változatlan maradt a leintésig, Leclerc, Russell és Hamilton mögött Sainz végzett, Verstappen csak ötödik, míg Perez hetedik lett, köztük Alonso nevét olvashattuk a hatodikon. Vettél, Ocon és Schumacher fértek be még a top 10-be.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Hyundai INSTER bekerült a 2025-ös Világ Év Autója szavazás hármas döntőjébe

• Következetes elismerés: A Hyundai Motor sorban negyedik évben részesül abban a megtisztelő elismerésben, hogy a Világ Év Autója zsűrije a legjobb három közé válogatja be egy gyártmányát – ezúttal az INSTER-t • Az INSTER tripla dicsősége: Az elektromos városi kisautó (A-BEV) a Világ év autója, a Világ év elektromos járműve, valamint a Világ év […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Erősebb, takarékosabb, nem véletlenül prémium – Lexus UX 300h teszt

Bemutató 2018-ban mutatta be a Lexus a prémium kompakt SUV kategóriában tartozó UX-et, aminek a dizájnja igazi üstökösnek számított akkoriban. 2022-ben az UX kapott egy visszafogott ráncfelvarrást, közben a kínálat gazdagodott egy 100%-ban elektromos változattal, a lényegi változás pedig 2024-ben érkezett, amikor megkapta az ötödik generációs hibrid hajtást. Kicsit megváltozott külső, modernebb belső, fejlett vezetést […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

evolvAD: A Nissan által támogatott kutatási projekt elősegíti az Egyesült Királyság felkészülését az autonóm vezetésre

• Az Egyesült Királyság kormánya által finanszírozott konzorcium projekt továbbfejleszti az autonóm vezetési technológiát és támogatja az ellátási lánc felkészültségét • 100%-ban elektromos Nissan LEAF járművek, élvonalbeli autonóm vezetési technológiával felszerelve, összetett városi lakóövezeti és vidéki utakon tesztelve • Az evolvAD a Nissan által támogatott sikeres kutatási projektekre, a HumanDrive-ra és a ServCity-re épül, biztosítva […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom