Leclerc uralta a pénteket, közel a Mercedes

Napsütéses időben, magas aszfalt hőmérséklet mellett körözött a mezőny a Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai pályán. Az első edzésen a csapatok az ide hozott fejlesztéseket próbálták ki. Egyedül a Haas istálló nem készült újítással. A teljesen megújúlt Aston Martin a Red Bullra hajazott leginkább, az ezüstnyilak pedig úgy néz ki, előre léptek. Igaz csak péntek volt, de mindkét gyakorláson magabiztosan teljesítettek. A korábbin Russell negyedik, Hamilton hatodik lett, tették mindezt magabiztosan. Az első helyért Sainz futott meg egy jó időt, Verstappen csak mögé ért be, de mindkettejüket megelőzte a szintén lágyon autózó Leclerc. Idén először ültek autóba a tartalék és fejlesztő pilóták: a Williamsnél de Vries vette át Albon helyét, Kubica ült be Zhou helyett, Vips pedig Perez autóját tesztelhette. Közülük Kubica volt a legjobb, 13-ik lett, Vips pedig utolsó több, mint négy másodperces hátrányban a Red Bull-lal. Igazén említésre méltó incidens nem történt, de Vries fékezte el a sinkánban, valamint Alonso tartotta fel Hamiltont a gyorskörén. Érdekes, mert a spanyol épp a héten nyilatkozott arról, hogy megérti a brit problémáját, amikor hiába jó a pilóta, ha lassú az autó. A kétszeres világbajnok végül a két Mercedes között végzett az ötödiken. A nyolcadik Gasly lett a McLaren-szendvicsben, míg Ricciardo mögött Tsunoda zárta a legjobb tízet.

A második edzés is hasonlóan jó időjárási körülmények között zajlott. Az események azonban inkább a színfalak mögött bontakoztak ki. A Red Bull azzal vádolja az Aston Martint, hogy nem csak másolták az autójukat, hanem adatokat is letöltöttek. Először gurulhatott ma pályára a három kimaradó: Albon, Zhou és Perez. Alonso eközben megrovást kapott az első gyakorláson történt Hamilton feltartásért. A késői délutáni edzésen már izgalmaknak sem voltunk híján, Norris meglátogatta a kavicságyat a hetes kanyarban (meg is sérült a padlólemeze), Bottas Alfája elfüstölt a célegyenesben, miközben Albon és Sainz majdnem összeütközött. A finn megállása miatt virtuális biztonsági autós fázis következett. Félidőnél Leclerc vezetett 1.19-es körrel Sainz és Verstappen előtt. Ekkor jött a két Mercedes, Russell másodiknak, Hamilton harmadiknak ugrott fel. Ami talán fontosabb, hogy az egyenesben már nem volt látható náluk a delfinezés. Az élen a helyzet változatlan maradt a leintésig, Leclerc, Russell és Hamilton mögött Sainz végzett, Verstappen csak ötödik, míg Perez hetedik lett, köztük Alonso nevét olvashattuk a hatodikon. Vettél, Ocon és Schumacher fértek be még a top 10-be.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Hyundai N az N Day 2024 rendezvényen mutatta be pimaszul eredeti RN24 kísérleti járművét, amely a jövő nagy teljesítményű elektromos típusait készíti elő

• A Hyundai N az N Day 2024 online rendezvényen mutatta be új generációs „gördülő laboratóriumát”: az RN24 kísérleti járművet, amely a nagy teljesítményű elektromos N modellek fejlesztési irányát szemlélteti • Az RN24 az IONIQ 5 N fejlett teljesítmény-elektronikai rendszerét társítja egy WRC-ihletésű futóművel, miközben lehető legdinamikusabb vezethetőségéről, legprecízebb irányíthatóságáról új generációs szoftver gondoskodik • […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Németh Eszter: „A legproduktívabb és legeredményesebb versenyszezonom az idei”

Élete legnehezebb, ugyanakkor legproduktívabb versenyszezonján van túl Németh Eszter autóversenyző, és még nincs vége az évnek. Erős szereplés a Swift Cup Europe sorozatban, rendszeres részvétel az Euroring négyórás endurance futamain, kőkemény edzés, kiállítások, közönségtalálkozók, és magyar válogatottság a Global Esports Gamesen… Többek között erről is beszélgettünk Eszterrel. Lassan 2024 végére érünk, itt az idő mérleget […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Nürburgringen és a Hockenheimringen is bemutatkozott a BMW M2 Racing

Új név, új dizájn, és az első intenzív teszt a „Zöld Pokolban”: a BMW M Motorsport új belépő szintű versenyautója két helyszínen is fellépett múlt hétvégén. A BMW M2 Racing a Német Túraautó Bajnokság (DTM) hockenheimringi szezonzáró futamán a paddockban mutatta be új dizájnját a rajongóknak, miközben a Nürburgring 4-órás futamán (NLS) az első intenzív […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom