Leclerc uralta a pénteket, közel a Mercedes

Napsütéses időben, magas aszfalt hőmérséklet mellett körözött a mezőny a Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai pályán. Az első edzésen a csapatok az ide hozott fejlesztéseket próbálták ki. Egyedül a Haas istálló nem készült újítással. A teljesen megújúlt Aston Martin a Red Bullra hajazott leginkább, az ezüstnyilak pedig úgy néz ki, előre léptek. Igaz csak péntek volt, de mindkét gyakorláson magabiztosan teljesítettek. A korábbin Russell negyedik, Hamilton hatodik lett, tették mindezt magabiztosan. Az első helyért Sainz futott meg egy jó időt, Verstappen csak mögé ért be, de mindkettejüket megelőzte a szintén lágyon autózó Leclerc. Idén először ültek autóba a tartalék és fejlesztő pilóták: a Williamsnél de Vries vette át Albon helyét, Kubica ült be Zhou helyett, Vips pedig Perez autóját tesztelhette. Közülük Kubica volt a legjobb, 13-ik lett, Vips pedig utolsó több, mint négy másodperces hátrányban a Red Bull-lal. Igazén említésre méltó incidens nem történt, de Vries fékezte el a sinkánban, valamint Alonso tartotta fel Hamiltont a gyorskörén. Érdekes, mert a spanyol épp a héten nyilatkozott arról, hogy megérti a brit problémáját, amikor hiába jó a pilóta, ha lassú az autó. A kétszeres világbajnok végül a két Mercedes között végzett az ötödiken. A nyolcadik Gasly lett a McLaren-szendvicsben, míg Ricciardo mögött Tsunoda zárta a legjobb tízet.

A második edzés is hasonlóan jó időjárási körülmények között zajlott. Az események azonban inkább a színfalak mögött bontakoztak ki. A Red Bull azzal vádolja az Aston Martint, hogy nem csak másolták az autójukat, hanem adatokat is letöltöttek. Először gurulhatott ma pályára a három kimaradó: Albon, Zhou és Perez. Alonso eközben megrovást kapott az első gyakorláson történt Hamilton feltartásért. A késői délutáni edzésen már izgalmaknak sem voltunk híján, Norris meglátogatta a kavicságyat a hetes kanyarban (meg is sérült a padlólemeze), Bottas Alfája elfüstölt a célegyenesben, miközben Albon és Sainz majdnem összeütközött. A finn megállása miatt virtuális biztonsági autós fázis következett. Félidőnél Leclerc vezetett 1.19-es körrel Sainz és Verstappen előtt. Ekkor jött a két Mercedes, Russell másodiknak, Hamilton harmadiknak ugrott fel. Ami talán fontosabb, hogy az egyenesben már nem volt látható náluk a delfinezés. Az élen a helyzet változatlan maradt a leintésig, Leclerc, Russell és Hamilton mögött Sainz végzett, Verstappen csak ötödik, míg Perez hetedik lett, köztük Alonso nevét olvashattuk a hatodikon. Vettél, Ocon és Schumacher fértek be még a top 10-be.

Fotó: Instagram

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új fejezet kezdődik: A Mazda bemutatja a vadonatúj CX-5-öt Európában

Továbbfejlesztett CX-5 formavilág, még sokoldalúbb és kényelmesebb kialakítással, hogy tökéletesen illeszkedjen bármilyen életstílushoz Fejlett technológiák, kifinomult menetdinamika, és egy új, gyorsabban reagáló 2.5 literes benzinmotor a természetesebb, harmonikusabb vezethetőségért Európa-szerte a kereskedésekben 2025 decemberétől – kivételesen jó ár-érték aránnyal. A Mazda ma leplezi le a vadonatúj Mazda CX-5 modellt – a márka legsikeresebb SUV-jének merész, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai Motor a Goodwood Festival of Speed keretében mutatja be az IONIQ 6 N-t, amely új mércét állít a nagy teljesítményű elektromos járművek kategóriájában

• A Hyundai Motor Company az ikonikus Goodwood Festival of Speed eseményen (Nyugat-Sussex megye, Anglia) bemutatta második nagy teljesítményű elektromos típusát, az IONIQ 6 N-t • A díjnyertes IONIQ 5 N sikeréből építkező IONIQ 6 N a Hyundai N motorsport-programjaiból és „négykerekű laboratórium” kezdeményezéseiből származó, élvonalbeli technológiákat és menetképességeket vonultat fel • A modell a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Nem csak szép de intelligens is – Peugeot E-3008 teszt

A Peugeot 3008 első generációja 2009-ben mutatkozott be, és finoman szólva is megosztotta az embereket. Egy szokatlanul arányos, kissé furcsa formavilágú autóról volt szó, ami valahol a családi egyterűek és a hobbiterepjárók között egyensúlyozott. Nem volt kimondottan szép, de volt benne valami játékosság, valami vagányság, amit nem lehetett nem észrevenni. A Peugeot ezzel a modellel […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom