Lewis Hamilton korábbi csapatában kezdi a szezont Gender Tamás Junior

A rangos WSK-sorozat első állomásán, a WSK Champions Cupon kezdi meg első teljes szezonját az OK Junior kategóriában Gender Tamás Junior. A 12 esztendős gokartversenyző az egykor Lewis Hamiltont is a soraiban tudó Parolin Racing Kart gyári pilótájaként vág neki a 2023-as idénynek.

A hétvégén, az olaszországi Lonatóban rendezett WSK Champions Cupon indul a 2023-as versenyszezon Gender Tamás Junior számára. Az olasz WSK Promotions által rendezett World Series of Karting-sorozat a Champions of the Future és a CIK-FIA futamok mellett a gokartozás legmagasabb szintjét képviseli, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy az idei Forma-1-es mezőnynek a 75%-a, azaz a 20-ból 15 pilóta rajthoz állt korábban legalább egy WSK-versenyen.

Az évek során pedig későbbi F1-es világbajnokok is letették a névjegyüket a WSK-ban, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton és a 2016-os világbajnok Nico Rosberg pedig annál a Parolin Racing Kartnál tette mindezt, amelynek színeiben a 12 esztendős Gender Tamás Junior a hétvégén megkezdi élete első szezonját az OK Junior géposztályban.

A HUMDA Academy támogatását is élvező versenyző tavaly novemberben, a rangos Trofeo delle Industrie versenyen már belekóstolt ebbe a kategóriába, és tisztesen helyt állt, miközben tisztában volt vele, hogy sűrű edzésprogram vár rá a télen, hogy erősödjön a gyorsabb és fizikailag a pilótákat nagyobb kihívás elé állító OKJ-gokartokhoz.

„A téli felkészülés nagy részét kick-box edzések tették ki, még a két ünnep között is minden nap tréningeztem, hogy minél jobb erőben várjam a januári szezonkezdetet. Miközben január 9-én folytatódott az iskola, Lonatóban, Cremonában és Franciacortában is teszteltem 2-2 napot, azaz utóbbi helyszínen csak egyet, mivel az első napon havazás miatt nem lehetett körözni a pályán” – számolt be az elmúlt bő egy hónapjáról a 12 esztendős sportoló.

„Jó érzés volt annyi kihagyás után visszaülni a gokartba és végre megint nyomni a gázpedált! Emellett hiányzott már a csapat és a szerelőm is, akivel nagyon jól kijövünk, sokat viccelődünk. Az iskolakezdés után sajnos egy kis betegség is közbejött, de ennek ellenére úgy érzem, hogy felkészülten várom az első versenyt. A célom természetesen az, hogy a legtöbbet kihozzam magamból, és minél jobb eredményt érjek el a csapattal közösen. A lonatói pályát kedvelem, különösen a technikásabb részeit, úgyhogy minden adott ahhoz, hogy jól kezdjük a szezont.”

Erre a versenyhétvégére is mondhatjuk, hogy a világ minden tájáról, mintegy húsz országból érkeznek az indulók. Az OKJ-mezőny 58 fős lesz, Gender Tamás Juniornak tehát 57 riválissal kell majd megküzdenie a január 27-én a selejtezőkkel megkezdődő viadalon. A január 29-ig tartó programot és a WSK Champions Cuppal kapcsolatos információkat a http://www.wskarting.it/ , az élő eredményeket pedig http://www.wskarting.it/livetiming.asp?s=WSK_Final_Cup linken találhatják meg a szurkolók.

Ezen kívül egész évben érdemes lesz böngészni Gender Tamás Junior most indult új weboldalát a https://tamasgender.com/ címen, ahol a szurkolók minden eredményt és további érdekes tartalmakat is megtalálhatnak a hazai gokartsport ifjú tehetségéről!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Régi ismerős – Suzuki Swift 1.2 DualJet GL+ teszt

Ami a rendszerváltás előtt a Lada és a Trabant volt, az a rendszerváltás után az Opel Astra és a Suzuki Swift lett. Mindegyik autóval, Swift esetében főleg a (Magyarországon) első generációssal mindenkinek van egy sztorija, ahogy azelőtt a szoci remekművekkel.  És még mindig rengeteg szaladgál belőle az utakon, valamelyik papaautóként van óvva még a napfénytől […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom