Lézeres balesetelkerülő technológia a Nissantól

A technológiának köszönhetően az autók veszély esetén képesek a sávváltásra illetve a balesetek elkerülésére

  • A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen
  • A technológia alapja egy nagyteljesítményű lézer (LIDAR), amely a radar és a kamerák információit ötvözi
  • Az autó vezetés közben egyidejűleg több sávot is figyel, és veszély esetén képes arra, hogy sávot váltson, annak érekében, hogy elkerülje a balesetet
  • A fejlesztést két, az iparágban élvonalbeli szoftvergyártó céggel karöltve végzi a Nissan
  • A LIDAR (lézer) a 2020-as évek közepére néhány modellbe belekerül, 2030-ban pedig már mindegyik modellben benne lesz
  • A Nissan már most is jeleskedik biztonsági technológiák terén, a Qashqai például idén megkapta a kategória legbiztonságosabb autója díját az Euro NCAP-től

A Nissan a napokban bejelentett egy új, jelenleg fejlesztés alatt álló vezetőtámogató technológiát, amely lézer segítségével a jármű környezetére rendkívül pontos, valós idejű információkat használ fel az ütközések elkerülése céljával. A Nissan egyik itteni létesítményében egy tesztjármű segítségével bemutatták, hogy ez a technológia hogyan képes automatikusan ütközéselkerülő manővereket végrehajtani.

A Nissan “környezet érzékelés” technológiája a legújabb generációs nagy teljesítményű LIDAR (lézer), mely a radar és a kamerák információit ötvözi. A technológia képes a tárgyak alakját és távolságát, valamint a járművet körülvevő terület szerkezetét valós időben, nagy pontossággal érzékelni. Ezen információk felhasználásával a jármű azonnal elemezheti az aktuális helyzetet, és automatikusan elvégezheti a szükséges ütközéselkerülő műveleteket. Ez a technológia képes a lassuló forgalmat és a távolban lévő közúti akadályokat is észlelni, és ennek megfelelően sávváltást végrehajtani. Fontos, hogy a technológia fokozott támogatást nyújthat a járművezetőknek azokon a területeken is, ahol nem állnak rendelkezésre részletes térképes információk.

Takao Asami, a globális kutatást és fejlesztést vezető szenior alelnök szerint: “A Nissan elsőként dobott piacra számos fejlett vezetőtámogató technológiát. Amikor az autonóm vezetés jövőjére tekintünk, úgy gondoljuk, hogy rendkívül fontos, hogy a tulajdonosok nagymértékben bízzanak járművük biztonságában. Biztosak vagyunk abban, hogy a fejlesztés alatt álló technológiánk jelentősen hozzá fog járulni a tulajdonosok bizalmához, a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez és hosszabb távon az önvezetéshez.

A Nissan élvonalbeli vállalatokkal lépett partnerségre ennek a technológiának kutatása és fejlesztése, valamint a know-how megosztása érdekében. A következő generációs LIDAR, amely kulcsfontosságú elem, a Luminar céggel együttműködve, a világ vezető technológiáit felhasználva épül be a Nissan rendszerébe. A fejlett ütközéselkerülés-szabályozás területén kulcsfontosságú a digitális környezetben történő, nagy pontosságú ellenőrzési technológia kifejlesztése. Ebből a célból a Nissan a legkorszerűbb szimulációs technológiával rendelkező Applied Intuition céggel dolgozik együtt.

 

A Nissan hosszú távú elképzelése, a Nissan Ambition 2030 keretében a Nissan olyan járművezérlési technológia kifejlesztésén dolgozik, amelynek célja a balesetek jelentős csökkentése a következő generációs LIDAR technológia felhasználásával. A Nissan úgy véli, hogy az autonóm vezetés eljövendő korszakában elengedhetetlen lesz az olyan vezetőtámogató technológia, amely képes elkerülni a rendkívül összetett baleseteket. A Nissan célja, hogy a 2020-as évek közepére befejezze a környezet észlelésére szolgáló technológia fejlesztését. Ez először kiválasztott új modelleken, majd a 2030-as pénzügyi évre gyakorlatilag minden új modellben elérhető lesz.

A Nissan egyébként már most is jeleskedik a biztonsági technológiák terén ugyanis a Nissan Qashqai 2022-ben elnyerte Európa egyik legrangosabb biztonsági díját, az Euro NCAP jelölte meg a Qashqait a kategória legbiztonságosabb autójaként. Fontos kiemelni, hogy a Qashqaiban például minden biztonságot érintő technológia alapfelszereltség.

 

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom