Már rendelhető a Mercedes-AMG SL 43

Az új Mercedes-AMG SL 43 beszállót biztosít az ikonikus roadster világába. A 2+2 üléses, különösen dinamikus, hátsókerékhajtású modell alapára nettó 40 382 677 forint. Gazdag alapfelszereltségében megtalálható az elektromosan működtethető vászontető, a 19 colos AMG könnyűfém keréktárcsák, a DIGITAL LIGHT, az AMG nagyteljesítményű kompozit fékrendszer és az AIRPANEL aktív légterelőrendszer. Mindezt széles körű személyreszabási lehetőségek teszik teljessé.

Az AMG 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 381 lóerőt és 480 Nm nyomatékot kínál a vezetőnek, miközben a Formula 1-ből származó elektromos turbófeltöltés technológiájával kivételes reakciókészséget biztosít a teljes fordulatszám-tartományban. A turbófeltöltőt a 48 V-os fedélzeti rendszer táplálja, amely az indítógenerátoron keresztül további 14 lóerővel kapcsolódhat be rövid ideig a hajtásba. A modell álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebességét pedig elektronika limitálja 275 km/h-ra.

Az SL 43 külső megjelenése csak részleteiben különbözik a két nyolchengeres modellváltozatétól. Az első és a hátsó lökhárítók kialakítása eltérő, valamint a szögletes helyett kerek kettős kipufogóvégekkel rendelkezik ez a modell. Az SL látványát meghatározza a hosszú tengelytávolság, a rövid túlnyúlások, a hosszú motorháztető és a hátratolt utascella, amely a meredeken húzódó szélvédő alatt kap helyet. Mindez az erőteljes kialakítású hátsóval együtt tipikus SL arányokat eredményez. A háromrétegű vászontető nyitása vagy zárása körülbelül 15 másodpercig tart, menet közben egészen 60 km/h-s sebességig kivitelezhető ez a művelet.

Ezen motorkoncepcióval a 2+2 üléses roadster a műszaki érdeklődésű vásárlókat is megszólítja. A könnyű, négyhengeres orrmotor és a hátsókerékhajtás kombinációja révén az SL 43 különösen dinamikus menettulajdonságokkal rendelkezik. A Formula 1-ből érkező technológia kiemelkedő példája az elektromos turbófeltöltő, amely ilyen formában elsőként jelenik meg sorozatgyártású személyautóban. A technológia fokozza a rugalmasságot, ezáltal pedig a vezetési élményt, miközben növeli a hajtáslánc hatékonyságát.

A turbófeltöltő tengelyéhez egy mindössze négy centiméter átmérőjű elektromotor csatlakozik a szívó- és a kipufogóoldal között. Ez közvetlenül képes a turbófeltöltő tengelyének meghajtására, kompresszorként felgyorsítva a gázok áramlását, amíg a kipufogógáz el nem kezdi a turbófeltöltő önálló hajtását. Ennek eredményeképpen a belsőégésű motor még élénkebb reakciókkal válaszol a gázpedál parancsára, dinamikusabb vezetési élményt nyújtva. Ez a megoldás egyúttal nagyobb nyomatékot is biztosít alacsony fordulaton.

A különösen gazdag opcionális lista széles spektrumban teszi lehetővé, hogy az új, beszálló Mercedes-AMG SL 43 modellt mindenki a saját igényeihez igazodva alakítsa. Az ügyfelek ötféle AMG külső csomag közül választhatnak, még sportosabb vagy még elegánsabb karaktert kölcsönözve a modellnek. A gazdag színpaletta két különlegessége az SL-exkluzív Hyper-kék metálfényezés és az AMG Monza-szürke magno fényezés. A látványt akár 21 colos AMG kovácsolt keréktárcsák tehetik teljessé.

A digitális és az analóg tökéletes összefonódását elénk táró belső térben macchiato-bézs/titánium-szürke vagy tartufo-barna/fekete árnyalatú MANUFAKTUR nappabőr kárpitozás teremthet egyedi hangulatot. A dinamikus oldalt az AMG Performance ülések és a nappabőr/DINAMICA mikroszálas borítású AMG Performance kormánykerék emelheti ki.

A technológiai arzenál is különleges. Az opcionális AMG RIDE CONTROL futómű adaptív lengéscsillapítással fokozza a sokoldalúságot, az aktív hátsótengely-kormányzás pedig a manőverezhetőséget és a kanyarképességeket is javítja. Az AMG DYNAMIC PLUS csomag az AMG RIDE CONTROL futóművet 10 milliméteres ültetéssel, dinamikus AMG motortartó bakokkal, elektronikusan vezérelt, AMG hátsó önzáró differenciálművel, kiegészítő ‘RACE’ üzemmóddal és sárgára fényezett AMG féknyergekkel egészíti ki.

A műszaki adatok áttekintése:

Mercedes-AMG SL 43 
Alapár 40 382 677  forint
Motor 2,0 literes, soros, négyhengeres motor elektromos rásegítésű turbófeltöltővel
Hengerűrtartalom 1.991 cm3
Max. teljesítmény 280 kW (381 lóerő) 6.750 fordulat/percnél
Csúcsnyomaték 480 Nm 3.250–5.000 fordulat/percnél
Hajtáslánc Hátsókerékhajtás
Váltómű AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Vegyes üzemanyag-fogyasztás 8,9 – 9,4 l/100 km
Vegyes CO2-kibocsátás 201-214 g/km
Gyorsulás 0–100 km/h 4,9 mp
Végsebesség 275 km/h (elektronikusan limitált)
Üres tömeg (EK előírás szerint) 1.810 kg

Kapcsolódó cikkek

Nyilvánosságra hozta vadonatúj CIVIC e:HEV árait a Honda

A típus alapára 11 649 000 Ft, a Honda Financial Service kínálta hitelszerződésnél pedig 75 977 Ft-oshavi törlesztőrészlettel számolhatnak a vásárlók a belépőmodell esetén A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre A hatékony és kifinomult e:HEV hibrid hajtáslánc az alapfelszereltség része A vadonatúj Civicet letisztult, sportos megjelenés, nagy használati érték és magával ragadó menetdinamika […]

Olvass tovább

Mecsek Rallye: Turán Frigyes és Farnadi Ágnes az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt.

Turán Frici és Farnadi Ági egyik kedvenc versenyével, a Mecsek Rallye-val folytatódott hétvégén a Magyar Országos Rallye Bajnokság. Friciék értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Pécs környéki versenyen, és egy-egy apró hibát követően a gumitaktikájuk is eredményes volt. Végül az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt. “Összességében jó hétvégét zártunk a Mecsekben, a Pécs […]

Olvass tovább

Negyedik helyen zárta a Vogel-Maricsek páros a Mecsek Rallye-t

Csehországi versenyhétvégéje után a Peugeot-kupa újabb állomásán, a Mecsek Rally-n állt rajthoz Vogel Adrienn és Maricsek Miklós. A Roger Racing Team párosa negyedik helyen zárta a kihívásokkal teli futamot. A szokatlan időtervben a pénteki nyitónapon az első két gyorsasági után következett a rajtdobogó, majd a lemenő nap fényében indították a második két szakaszt. Szombaton hosszú […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom