Még több fűthető felülettel növelné a Ford az elektromos hatótávot

A Ford komolyan veszi az elektromos autók hatótáv növelését. Még a hőmenedzselést sem hagyják ki a képből, azaz a jövőben nem a hagyományos légbefúvós megoldást alkalmaznák a fűtéshez, hanem inkább megnövelnék a fűtőszállal ellátott területek számát.

Az elektromos autózás ma még a hatótáv-paráról szól. Mindenki a lehető legtöbbet szeretne a töltőktől távol maradni, így érthető, hogy a gyártók is igyekeznek minden apróságot átformálni, amivel csak nyerhetnek a felhasználók néhány extra kilométert.

A Ford most arra jött rá, hogy a hagyományos, légkondival egybekötött légbefúvós fűtés rengeteget vesz ki az akkumulátorból. Sokkal kedvezőbb eredményt hoz, ha beépített fűtőszálakkal oldják meg a dolgokat, így el is kezdték a tesztelést, egyelőre egyetlen elektromos Transit modellben. Fűthetővé tették a kormányon és az ülésen kívül a fejtámlát, a könyöklőt, a napellenzőt, az ajtópaneleket és a padlót is.

A szemmel láthatóan sok helyen még csak “tákolt” tesztautót aztán szélsőséges körülmények között kezdték próbálgatni, sokat mentek vele és folyamatosan nyitogatták az ajtókat is. Pont úgy, ahogy egy futár tenné azt városi használatban.

A teszt eredménye pedig azt hozta ki, hogy ezzel a megoldással 12 százalékkal kevesebb áramot használ az autó, mintha folyamatosan felfűtött levegőt fújnának be a kabinba, ráadásul a hőérzete is sokkal kellemesebb volt a sofőrnek. Nem mellesleg pedig ezzel 5 százalékkal sikerült kitolni az elektromos Transit hatótávját.

A Ford egyelőre csak a tesztek eredményét közölte, arról nem esett szó, hogy mikor jelenik meg a megoldás a széria modellekben.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

300 sportbírót képeztek ki a Balaton Park Circuiten a magyar MotoGP futamra

Május második hétvégéjén, 300 fő részvételével lezárult a Balaton Park Circuiten rendezett tanfolyam a gyorsasági motoros sportbírók számára. Ezzel a szervezők újabb fontos lépést tettek annak érdekében, hogy sikeresen vendégül láthassák a világ legnagyobb, Magyarországra három évtized után visszatérő versenysorozatait, azaz a MotoGP és a World Superbike világbajnokságok futamait. Az eddigi ismereteiket többek között a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Lexus, ami 50 millió dollárt ért, és végül 2500-ért adták el

Az autóiparban és azon kívül úgy születnek az ígéretes, innovatív fejlesztések, mint gombák eső után – és többségük ugyanilyen észrevétlen el is tűnik anélkül, hogy eljutna a sorozatgyártásig. Ez lett a sorsa a világ legfejlettebb futómű-technológiájának is, amely – nem meglepő – egy Lexus LS fedélzetén debütált bő 20 éve… A Bose név hallatán legtöbbünknek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Három év után megújul a Toyota Corolla Cross

Európában 2022 októbere óta kapható a Corolla Cross, a Toyota tágas alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Az azóta megújult C-HR és a RAV4 közé besorolt crossover most átfogó modellfrissítésen esett át, amely a modernebb megjelenés mellett kényelmesebb utazási élményt is ígér. A méhsejtmintázatú hűtőmaszk nem csak fiatalosabb, de a motor hűtését is elősegíti. A magasabb felszereltségű kivitelek adaptív […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom