Még több fűthető felülettel növelné a Ford az elektromos hatótávot

A Ford komolyan veszi az elektromos autók hatótáv növelését. Még a hőmenedzselést sem hagyják ki a képből, azaz a jövőben nem a hagyományos légbefúvós megoldást alkalmaznák a fűtéshez, hanem inkább megnövelnék a fűtőszállal ellátott területek számát.

Az elektromos autózás ma még a hatótáv-paráról szól. Mindenki a lehető legtöbbet szeretne a töltőktől távol maradni, így érthető, hogy a gyártók is igyekeznek minden apróságot átformálni, amivel csak nyerhetnek a felhasználók néhány extra kilométert.

A Ford most arra jött rá, hogy a hagyományos, légkondival egybekötött légbefúvós fűtés rengeteget vesz ki az akkumulátorból. Sokkal kedvezőbb eredményt hoz, ha beépített fűtőszálakkal oldják meg a dolgokat, így el is kezdték a tesztelést, egyelőre egyetlen elektromos Transit modellben. Fűthetővé tették a kormányon és az ülésen kívül a fejtámlát, a könyöklőt, a napellenzőt, az ajtópaneleket és a padlót is.

A szemmel láthatóan sok helyen még csak “tákolt” tesztautót aztán szélsőséges körülmények között kezdték próbálgatni, sokat mentek vele és folyamatosan nyitogatták az ajtókat is. Pont úgy, ahogy egy futár tenné azt városi használatban.

A teszt eredménye pedig azt hozta ki, hogy ezzel a megoldással 12 százalékkal kevesebb áramot használ az autó, mintha folyamatosan felfűtött levegőt fújnának be a kabinba, ráadásul a hőérzete is sokkal kellemesebb volt a sofőrnek. Nem mellesleg pedig ezzel 5 százalékkal sikerült kitolni az elektromos Transit hatótávját.

A Ford egyelőre csak a tesztek eredményét közölte, arról nem esett szó, hogy mikor jelenik meg a megoldás a széria modellekben.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Szerelemre hangolva: Alfa Romeo Junior

Kevés olyan autómárka van, mint az Alfa Romeo, amely egyben életstílust is kölcsönöz használójának. Több mint száztíz éves története során megannyi típussal rukkolt elő ez a márka, és mindegyik az utánozhatatlanul könnyed olasz életérzést közvetíti. Az alfások mind egy nagy olasz család. Ennek a családnak a legfiatalabb tagja a Junior nevet viseli: vonalvezetése, teljesítménye magával […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor folytatná a GT versenyzést, de nehéz a helyzete

A vanyarci – hétszeres bajnok – autóversenyző 2024-ben karrierjének új lépcsőfokára lépett. Tim Gábor a márkakupás versenyzést a GT autózásra váltotta. Gokartos, Suzuki Kupás és Skoda Octavia Cup bajnoki sikerek után lehetősége nyílt arra, hogy fellépjen a “nagyok” közé, azaz a nagytúraautók kategóriájába. A 2024-es szezonban az Eset Cup Series sorozat GTX kategóriájának harmadik helyét […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A járt utak elhagyására csábít a Lexus NX Overtrail

A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a környezettudatos japán luxusautómárka legkedveltebb európai modelljének különleges kivitele formavilágával a „kifinomult kalandor” életérzést sugallja, miközben nyugodt, higgadt egyszerre letisztult és fényűző utasteret kínál, bárhová is vezessen az utazás. Az NX Overtrail tökéletes példája annak, hogyan ér el a Lexus újabb […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom