Megérkezett valaha gyártott legerősebb S-osztály, a Mercedes-AMG S 63 E Performance

Az S-osztály mindig is kiemelkedő szerepet játszott a Mercedes-AMG portfóliójában. Az alapítók már több mint 50 évvel ezelőtt is bebizonyították, hogy a luxuslimuzint képesek egészen sportos autóvá változtatni. Affalterbach nevét 1971-ben a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG révén ismerhette meg a közönség. Most pedig az új Mercedes-AMG S 63 S E PERFORMANCE ismét új mércét állít fel a szegmensben.

Az E PERFORMANCE márkajelzés alatt a 4,0 literes, V8-as biturbó motor AMG-specifikus elektromos segítséget kap, amely az AMG saját fejlesztésű akkumulátorával 802 lóerős rendszerteljesítményt jelent. Ráadásul 13,1 kWh-s kapacitásával a HPB 150 kódnéven érkező akkumulátor a korábbi, 6,1 kWh-s HPB 80-nál jóval nagyobb, 33 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít, amelynek köszönhetően az S-osztály új csúcsváltozata jelenleg zöld rendszámra is jogosult Magyarországon.

A középpontban azonban a hajtáslánc teljesítménye, nem pedig tisztán elektromos hatótávja áll. Abszolút kategóriaelső adatokkal találkozhatunk: összesen 802 lóerő és 1430 Nm nyomaték áll rendelkezésre, amellyel a zászlóshajó szedán új mércéket állít fel. Álló helyzetből csupán 3,3 másodperc kell a 100 km/h-ra történő gyorsuláshoz, opcionálisan pedig 290 km/h-s végsebesség emeli ki a dinamikus vezetési teljesítményt. A menetdinamikát a széria AMG RIDE CONTROL+ futómű, az AMG ACTIVE RIDE CONTROL dőlésstabilizálás és a hátsótengely-kormányzás fokozza, kiemelkedően széles tartományt lefedve a kényelmes és a sportos vezetés között.

A Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE lenyűgöző teljesítményét külső megjelenése is kihangsúlyozza. Az S-osztály esetében elsőként látható a függőleges lamellákkal ellátott, AMG-specifikus hűtőrács, amelyhez a hangsúlyosabb légbeömlőkkel ellátott lökhárító nyújt látványos kiegészítőt. Az oldalnézet meghatározó elemei a 21 colos, AMG, kovácsolt alumínium keréktárcsák és az AMG küszöbök. Hátul a trapéz alakú kettős kipufogóvég és a diffúzor jelent markáns megkülönböztetést.

Belül az S-osztály kimagasló minőségű anyagai és az AMG-specifikus megoldások dominálnak. A speciális, AMG kárpitozású ülések kifinomult ízlésről tanúskodnak, az exkluzív színek és bőrkárpitok pedig gazdag személyre szabhatóságról gondoskodnak. Az AMG-specifikus díszítőelemek mellett az AMG vezérlőgombokkal rendelkező AMG Performance kormánykerék is a sportosságot hangsúlyozza.

Az MBUX infotainment rendszer számos AMG- és hibrid-specifikus kijelzővel és funkcióval rendelkezik. A személyre szabható műszercsoport az AMG-specifikus Supersport stílussal és kiegészítő hibrid kijelzőkkel egyértelmű tájékoztatást biztosít, a Head-Up Display pedig szintén az AMG saját stílusvilágában vetíti ki az információkat a vezető látóterébe.

Az új Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE lelkét a 4,0 literes, V8-as biturbó motor adja. A benzinmotor 612 lóerejét és 900 Nm forgatónyomatékát a kilenc fokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT9 váltómű továbbítja a teljes mértékben változó nyomatékelosztásra képes AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás felé. Az AMG által fejlesztett, 190 lóerős teljesítményre képes elektromotor a hátsó tengelynél helyezkedik el, méghozzá egy kétsebességes váltóműhöz kapcsolódva, amely az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművel egy házban képez kompakt, elektromos hajtásegységet (EDU). Mivel az EDU a 9-fokozatú váltó mögött kapott helyet, ezért a rendszer képes mindkét erőforrás nyomatékát teljes szinergiában kamatoztatni, amelynek eredményeképpen akár 1430 Nm rendszernyomaték áll rendelkezésre – ez toronymagasan a kategória legjobb adata.

Az AMG nagyteljesítményű akkumulátora (HPB) a hátsó tengely felett kap helyet. Az Affalterbach-ban fejlesztett lítium-ion energiatároló a Mercedes-AMG Petronas F1 csapat szaktudását kamatoztatja, amelynek köszönhetően alacsony önsúly találkozik a gyors és kiszámítható teljesítmény-leadással, valamint kiemelkedő energiasűrűséggel.

Az S 63 E PERFORMANCE nagyteljesítményű akkumulátorának kapacitása 13,1 kWh, ami több mint kétszerese a 4-ajtós AMG GT-ben található HPB 80-nak. Állandó jelleggel 70 kW-s teljesítményleadásra képes, 10 másodpercig pedig 140 kW-s csúcsteljesítménnyel ruházza fel az elektromotort. A fedélzeti AC töltő segítségével 3,7 kW teljesítménnyel tölthető. Az akkumulátor fejlesztésénél a gyors és kiszámítható erőleadás és a könnyű súly, nem pedig a lehető legnagyobb hatótáv elérése volt a fő szempont, ám ennek ellenére is 33 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkezik a modell. Az akkucsomag élettartamát a különösen fejlett, összesen 14 liter hűtőfolyadékot keringető hűtésrendszer garantálja, amely egyben az ideális teljesítményleadást is szavatolja. Az optimális felhasználás érdekében négyféle mértékű visszatáplálás közül választhatunk.

A hibrid hajtás alapvető működési stratégiája a Mercedes-AMG Petronas Formula 1 versenyautó működési elvén alapszik. Ennek megfelelően a rendszer arra törekszik, hogy minden esetben rendelkezésre álljon a maximális hajtóerő – például a gyors, hirtelen előzések kivitelezéséhez. Az éppen szükséges vezetési stílus kiválasztásában hét különböző AMG üzemmód segít, amelyből az egyik személyre szabhatóan beállítható a vezető saját preferenciái szerint.

Az integrált AMG DYNAMICS vezérlőrendszer a menetstabilizáló, az összkerékhajtás és az elektronikusan vezérelt differenciálmű integrált kezelésével úgy növeli az autó dinamikáját, hogy közben megőrzi annak maximális stabilitását. A kategóriában először elérhető aktív motortartó bakok pedig szabályozzák, hogy a motor milyen mereven kapcsolódjon a karosszériához, még szélesebb tartományt lehetővé téve a kényelem és a dinamizmus között. Emellett kiegészítő erősítések növelik az S-osztály csúcsváltozatának a merevségét: a V8-as biturbó motor alatti alumínium stabilizáló keret fokozza a torziós merevséget, amelynek köszönhetően még gyorsabb reakciókra képes a modell. Hátul pedig erős és könnyű alumínium segédkeretek fokozzák a precizitást. Az AMG nagyteljesítményű akkumulátora különösen könnyű, mégis kimondottan erős szénszál erősítésű műanyag (FRP) burkolatban foglal helyet, amelynek rögzítése egyben a karosszéria merevségét is fokozza.

Az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás a különböző hajtáskoncepciók előnyeit képes kamatoztatni. A teljes mértékben változó nyomatékelosztás minden esetben optimális tapadást biztosít, a különösen gyors reakció révén pedig a rendszer tökéletesen alkalmazkodik a különböző vezetési körülményekhez.

Az AMG RIDE CONTROL+ futómű alapját az automatikus szintszabályozással rendelkező légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás adja. A rendszer 120 km/h-s sebesség felett automatikusan 10 mm-rel csökkenti az S-osztály magasságát. Az AMG fejlesztőinek sikerült a kényelmes és a sportos tartomány határait még inkább kitolni, a szelepek különleges kialakításának köszönhetően pedig a rendszer még gyorsabban reagál az útfelület, a körülmények és az igények változásaira.

Ugyancsak alapfelszereltség az AMG ACTIVE RIDE CONTROL aktív dőlésszabályozó rendszer, amely elektromechanikus megoldással tart ellen a karosszéria oldaldőlésének, nem csupán a menetdinamikát, hanem a kényelmet is fokozva. Az autó 48 V-os alhálózatáról dolgozó, a hagyományos, hidraulikus rendszereknél könnyebb megoldás másodpercenként akár 500-szor ellenőrzi a körülményeket és reagál azoknak megfelelően. A hátsótengely-kormányzás a hátsó kerekek 2,5 fokos elfordításával rövidíti a jármű fordulókörét és fokozza annak dinamikáját.

Az extrém teljesítményhez kimagasló képességű fékrendszerre is szükség van. Az AMG nagyteljesítményű, kompozit fék elől hatdugattyús, fix féknyergekkel lassítja a 400 x 38 milliméteres tárcsákat, hátul pedig 380 mm-es, egydugattyús, úszóféknyerges féket találunk. Opcionálisan az AMG nagyteljesítményű, kerámia kompozit fékrendszer is elérhető, amely a még tartósabb kialakítás mellett könnyű súlyával a rugózatlan tömeget is csökkenti.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autózás minimuma – Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL+ teszt

A Swifthez hasonlóan a Suzuki másik kisautójának, az Ignisnek a neve is beleivódott a magyar nép lelkébe. Sok magyar családnak ez volt a következő lépés az egyes Swift után. Az autósport-rajongók is a szívükbe zárhatták, hiszen a kétezres években a sárga festésű Ignisek a magyar rallypályákat is meghódították. 2008-ban a japánok leállították a klasszik Ignis […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom