Megérkezett valaha gyártott legerősebb S-osztály, a Mercedes-AMG S 63 E Performance

Az S-osztály mindig is kiemelkedő szerepet játszott a Mercedes-AMG portfóliójában. Az alapítók már több mint 50 évvel ezelőtt is bebizonyították, hogy a luxuslimuzint képesek egészen sportos autóvá változtatni. Affalterbach nevét 1971-ben a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG révén ismerhette meg a közönség. Most pedig az új Mercedes-AMG S 63 S E PERFORMANCE ismét új mércét állít fel a szegmensben.

Az E PERFORMANCE márkajelzés alatt a 4,0 literes, V8-as biturbó motor AMG-specifikus elektromos segítséget kap, amely az AMG saját fejlesztésű akkumulátorával 802 lóerős rendszerteljesítményt jelent. Ráadásul 13,1 kWh-s kapacitásával a HPB 150 kódnéven érkező akkumulátor a korábbi, 6,1 kWh-s HPB 80-nál jóval nagyobb, 33 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít, amelynek köszönhetően az S-osztály új csúcsváltozata jelenleg zöld rendszámra is jogosult Magyarországon.

A középpontban azonban a hajtáslánc teljesítménye, nem pedig tisztán elektromos hatótávja áll. Abszolút kategóriaelső adatokkal találkozhatunk: összesen 802 lóerő és 1430 Nm nyomaték áll rendelkezésre, amellyel a zászlóshajó szedán új mércéket állít fel. Álló helyzetből csupán 3,3 másodperc kell a 100 km/h-ra történő gyorsuláshoz, opcionálisan pedig 290 km/h-s végsebesség emeli ki a dinamikus vezetési teljesítményt. A menetdinamikát a széria AMG RIDE CONTROL+ futómű, az AMG ACTIVE RIDE CONTROL dőlésstabilizálás és a hátsótengely-kormányzás fokozza, kiemelkedően széles tartományt lefedve a kényelmes és a sportos vezetés között.

A Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE lenyűgöző teljesítményét külső megjelenése is kihangsúlyozza. Az S-osztály esetében elsőként látható a függőleges lamellákkal ellátott, AMG-specifikus hűtőrács, amelyhez a hangsúlyosabb légbeömlőkkel ellátott lökhárító nyújt látványos kiegészítőt. Az oldalnézet meghatározó elemei a 21 colos, AMG, kovácsolt alumínium keréktárcsák és az AMG küszöbök. Hátul a trapéz alakú kettős kipufogóvég és a diffúzor jelent markáns megkülönböztetést.

Belül az S-osztály kimagasló minőségű anyagai és az AMG-specifikus megoldások dominálnak. A speciális, AMG kárpitozású ülések kifinomult ízlésről tanúskodnak, az exkluzív színek és bőrkárpitok pedig gazdag személyre szabhatóságról gondoskodnak. Az AMG-specifikus díszítőelemek mellett az AMG vezérlőgombokkal rendelkező AMG Performance kormánykerék is a sportosságot hangsúlyozza.

Az MBUX infotainment rendszer számos AMG- és hibrid-specifikus kijelzővel és funkcióval rendelkezik. A személyre szabható műszercsoport az AMG-specifikus Supersport stílussal és kiegészítő hibrid kijelzőkkel egyértelmű tájékoztatást biztosít, a Head-Up Display pedig szintén az AMG saját stílusvilágában vetíti ki az információkat a vezető látóterébe.

Az új Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE lelkét a 4,0 literes, V8-as biturbó motor adja. A benzinmotor 612 lóerejét és 900 Nm forgatónyomatékát a kilenc fokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT9 váltómű továbbítja a teljes mértékben változó nyomatékelosztásra képes AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás felé. Az AMG által fejlesztett, 190 lóerős teljesítményre képes elektromotor a hátsó tengelynél helyezkedik el, méghozzá egy kétsebességes váltóműhöz kapcsolódva, amely az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművel egy házban képez kompakt, elektromos hajtásegységet (EDU). Mivel az EDU a 9-fokozatú váltó mögött kapott helyet, ezért a rendszer képes mindkét erőforrás nyomatékát teljes szinergiában kamatoztatni, amelynek eredményeképpen akár 1430 Nm rendszernyomaték áll rendelkezésre – ez toronymagasan a kategória legjobb adata.

Az AMG nagyteljesítményű akkumulátora (HPB) a hátsó tengely felett kap helyet. Az Affalterbach-ban fejlesztett lítium-ion energiatároló a Mercedes-AMG Petronas F1 csapat szaktudását kamatoztatja, amelynek köszönhetően alacsony önsúly találkozik a gyors és kiszámítható teljesítmény-leadással, valamint kiemelkedő energiasűrűséggel.

Az S 63 E PERFORMANCE nagyteljesítményű akkumulátorának kapacitása 13,1 kWh, ami több mint kétszerese a 4-ajtós AMG GT-ben található HPB 80-nak. Állandó jelleggel 70 kW-s teljesítményleadásra képes, 10 másodpercig pedig 140 kW-s csúcsteljesítménnyel ruházza fel az elektromotort. A fedélzeti AC töltő segítségével 3,7 kW teljesítménnyel tölthető. Az akkumulátor fejlesztésénél a gyors és kiszámítható erőleadás és a könnyű súly, nem pedig a lehető legnagyobb hatótáv elérése volt a fő szempont, ám ennek ellenére is 33 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkezik a modell. Az akkucsomag élettartamát a különösen fejlett, összesen 14 liter hűtőfolyadékot keringető hűtésrendszer garantálja, amely egyben az ideális teljesítményleadást is szavatolja. Az optimális felhasználás érdekében négyféle mértékű visszatáplálás közül választhatunk.

A hibrid hajtás alapvető működési stratégiája a Mercedes-AMG Petronas Formula 1 versenyautó működési elvén alapszik. Ennek megfelelően a rendszer arra törekszik, hogy minden esetben rendelkezésre álljon a maximális hajtóerő – például a gyors, hirtelen előzések kivitelezéséhez. Az éppen szükséges vezetési stílus kiválasztásában hét különböző AMG üzemmód segít, amelyből az egyik személyre szabhatóan beállítható a vezető saját preferenciái szerint.

Az integrált AMG DYNAMICS vezérlőrendszer a menetstabilizáló, az összkerékhajtás és az elektronikusan vezérelt differenciálmű integrált kezelésével úgy növeli az autó dinamikáját, hogy közben megőrzi annak maximális stabilitását. A kategóriában először elérhető aktív motortartó bakok pedig szabályozzák, hogy a motor milyen mereven kapcsolódjon a karosszériához, még szélesebb tartományt lehetővé téve a kényelem és a dinamizmus között. Emellett kiegészítő erősítések növelik az S-osztály csúcsváltozatának a merevségét: a V8-as biturbó motor alatti alumínium stabilizáló keret fokozza a torziós merevséget, amelynek köszönhetően még gyorsabb reakciókra képes a modell. Hátul pedig erős és könnyű alumínium segédkeretek fokozzák a precizitást. Az AMG nagyteljesítményű akkumulátora különösen könnyű, mégis kimondottan erős szénszál erősítésű műanyag (FRP) burkolatban foglal helyet, amelynek rögzítése egyben a karosszéria merevségét is fokozza.

Az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás a különböző hajtáskoncepciók előnyeit képes kamatoztatni. A teljes mértékben változó nyomatékelosztás minden esetben optimális tapadást biztosít, a különösen gyors reakció révén pedig a rendszer tökéletesen alkalmazkodik a különböző vezetési körülményekhez.

Az AMG RIDE CONTROL+ futómű alapját az automatikus szintszabályozással rendelkező légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás adja. A rendszer 120 km/h-s sebesség felett automatikusan 10 mm-rel csökkenti az S-osztály magasságát. Az AMG fejlesztőinek sikerült a kényelmes és a sportos tartomány határait még inkább kitolni, a szelepek különleges kialakításának köszönhetően pedig a rendszer még gyorsabban reagál az útfelület, a körülmények és az igények változásaira.

Ugyancsak alapfelszereltség az AMG ACTIVE RIDE CONTROL aktív dőlésszabályozó rendszer, amely elektromechanikus megoldással tart ellen a karosszéria oldaldőlésének, nem csupán a menetdinamikát, hanem a kényelmet is fokozva. Az autó 48 V-os alhálózatáról dolgozó, a hagyományos, hidraulikus rendszereknél könnyebb megoldás másodpercenként akár 500-szor ellenőrzi a körülményeket és reagál azoknak megfelelően. A hátsótengely-kormányzás a hátsó kerekek 2,5 fokos elfordításával rövidíti a jármű fordulókörét és fokozza annak dinamikáját.

Az extrém teljesítményhez kimagasló képességű fékrendszerre is szükség van. Az AMG nagyteljesítményű, kompozit fék elől hatdugattyús, fix féknyergekkel lassítja a 400 x 38 milliméteres tárcsákat, hátul pedig 380 mm-es, egydugattyús, úszóféknyerges féket találunk. Opcionálisan az AMG nagyteljesítményű, kerámia kompozit fékrendszer is elérhető, amely a még tartósabb kialakítás mellett könnyű súlyával a rugózatlan tömeget is csökkenti.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race Verdák

Világpremier Párizsban: Julie Mehretu guruló műalkotása, a Le Mans-i 24-óráson is rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó

+++ A BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása a párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét +++ A New York-i művész, Julie Mehretu „performatív festményként” keltette életre a BMW M Hybrid V8 versenyautót +++ Le Mans-ban a BMW M WRT csapat a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Gender Tamás Junior a WSK – Open Series International Circuit La Conca – OKJ kategóriában 2024.05.07.-11. között versenyzett

A HMA fiatal pilótája ismét megmérettette magát Európa legjobbjai ellen, ezúttal az olaszországi La Conca versenypályán megrendezett WSK Open Series bajnokság 2. fordulójában. Egyedi burkolatainak köszönhetően ez a versenynaptár egyik legtrükkösebb helyszíne, de Gender Tamás Junior már a szabadedzések során is igazolta rátermettségét, ugyanis rögtön a hétvége korai szakaszában a mezőny leggyorsabbja volt. A versenyek […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

A V4Grid nemzetközi konzorcium projektje támogatást nyert az Európai Interreg Central Europe programban

Az innovatív nemzetközi V4Grid projekt közel 2,4 millió eurós támogatást kapott az Interreg Central Europe programban. Ezt az ambiciózus kezdeményezést egy 11 partnerből álló konzorcium viszi véghez, amely különböző iparági szereplőket tömörít magába, úgy mint: energetika, autóipar, töltőberendezés gyártó, jog, szoftver fejlesztő, mesterséges intelligencia fejlesztő, akadémiai illetve K+F területek képviselői Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról és Szlovákiából. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom