Múlt hét pénteken kiadták az első új rendszámtáblákat, melyeken már négy betű és három szám szerepel. Noha ezentúl eggyel több karakter lesz az azonosítókon, a méret nem változik, tehát a motoroké 240 x 130 mm, míg az autóké 520 x 110 mm marad.
Ha valamiért lecserélnéd a régi, „hárombetűs” plakettet, 5500 forintot kell fizetned érte – autóra az egy pár 8500 forintba kerül –, valamint szükség lesz új forgalmi engedélyre, illetve törzskönyvre is hozzá.
A hosszabb formátum megjelenése jó alkalom volt arra, hogy egyszerűsítsék a rendszert és kivezessenek számtalan ideiglenes rendszámot. A korábban használt E, M, P, SP és Z betűjelűek helyett ezentúl egységesen „I” jelzésű plakettek érkeznek, de akárcsak a hagyományos rendszámot, ezt is felmenő rendszerben cserélik.
Utóbbi annyit tesz, hogy nem kötelező váltani, maradhat a régi plakett a motoron, és akkor kapsz négybetűset helyette, ha elveszíted, esetleg új járművet vásárolsz. Az első új rendszám egyébként nem került forgalomba, a Belügyminisztérium a Közlekedési Múzeumnak ajándékozta az az AA-AA-001-es táblát.