Megérkeztek az új motorrendszámok- de mennyibe is kerül ez nekünk?

Múlt hét pénteken kiadták az első új rendszámtáblákat, melyeken már négy betű és három szám szerepel. Noha ezentúl eggyel több karakter lesz az azonosítókon, a méret nem változik, tehát a motoroké 240 x 130 mm, míg az autóké 520 x 110 mm marad.

Ha valamiért lecserélnéd a régi, „hárombetűs” plakettet, 5500 forintot kell fizetned érte – autóra az egy pár 8500 forintba kerül –, valamint szükség lesz új forgalmi engedélyre, illetve törzskönyvre is hozzá.

A hosszabb formátum megjelenése jó alkalom volt arra, hogy egyszerűsítsék a rendszert és kivezessenek számtalan ideiglenes rendszámot. A korábban használt E, M, P, SP és Z betűjelűek helyett ezentúl egységesen „I” jelzésű plakettek érkeznek, de akárcsak a hagyományos rendszámot, ezt is felmenő rendszerben cserélik.

Utóbbi annyit tesz, hogy nem kötelező váltani, maradhat a régi plakett a motoron, és akkor kapsz négybetűset helyette, ha elveszíted, esetleg új járművet vásárolsz. Az első új rendszám egyébként nem került forgalomba, a Belügyminisztérium a Közlekedési Múzeumnak ajándékozta az az AA-AA-001-es táblát.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom