Megérkezett a Lamborghini friss versenygépe, a Huracán GT3 EVO2

A Lamborghini Huracán 2014-es bemutatkozása óta a normál verzió – és annak különböző kivitelei – mellett a V10-es sportautó versenyváltozatát is folyamatosan fejlesztik az olaszok. A GT3-as szabályoknak megfelelő gépezet először EVO utónévvel frissült, majd most megérkezett a Huracán GT3 EVO2, amely az utcai STO verzióból merített ihletet, de emellett természetesen számtalan ponton vált még élesebbé.

A versenyautó természetesen megfelel az FIA legújabb, 2022-es szabályrendszerének, és olyan elemeket vett át az STO-tól, mint a tetőre került légbeömlő, ami hatékonyabban tudja hűteni az erőforrást, vagy éppen a hátsó légterelő, amely hasonló formát kapott, mint a legvadabb utcai változat megoldása. Természetesen a teljes karosszéria karbonból készül, és a már említett újdonságok mellett friss légterelőket és átalakított diffúzort is kapott az autó. Mindezt pedig egy Zylon szálas alvázborítás koronázza meg, így jóval nagyobb leszorítóerőt generálva az elődnél.

A méretes, természetesen állítható hátsó légterelőt alumínium tartóelemek rögzítik, míg a plexi oldalsó ablakok rögzítve vannak az ajtókhoz. Az utastérben is történtek változások: a bukókeretet tervezték át, méghozzá extra hátsó merevítőkkel és karbonból készült, méhsejt mintás oldalsó betétekkel egészítették ki, ezzel fokozva a biztonságot.

A szívó V10-es motor – amely a hátsó kerekekre küldi az erőt – 10 elektronikusan működtetett fojtószelepházzal és titán szelepekkel frissült. A Lamborghini szerint a teljes rendszer négy csavarral van rögzítve a motorhoz, lemásolva a pályára készült Essenza SCV12-ben alkalmazott kialakítást, ami nagyban megkönnyíti a javítást és a karbantartást. Végül a frissített fékrendszer új féknyergeket és fékbetéteket kapott, egyedileg hangolt kipörgésgátlóval és ABS-rendszerrel – a kiváló tapadást biztosító Pirelli PZero abroncsokról már nem is beszélve.

A GT3 EVO2 2022 második felében kerül majd gyártásba, és ekkor kezdődnek majd a kiszállítások is. Az átalakítókészletnek hála a korábbi GT3 EVO is megkaphatja az új elemeket. A legfrissebb versenygép a 2023-as Daytona 24 órás versenyen állhat majd rajthoz először. A Lamborghini ezzel tartotta magát a négyéves ciklushoz, hiszen az első Huracán GT3 2014-ben érkezett meg, majd az EVO 2018-ban mutatkozott be, 2022-ben pedig itt az EVO2. A modellsorozat egyébként hat szezon alatt 40 különböző címet nyert más-más bajnokságokban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról

Legenda platóval – gyönyörűen felújított Peugeot 203 pick-up

Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád legritkább tagja a pick-up – és ezek közül is csupán néhány élte túl az idő vasfogát. Bemutatunk egy kivételes példányt, amely a gondos restaurálásnak köszönhetően új életre kelt, és büszkesége a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Visontán küzdenek meg a világ legjobb Supermoto-versenyzői a hétvégén

Július 12-én és 13-án a visontai Black Star Speedway-en kerül sor a Supermoto GP világbajnoki sorozat magyarországi fordulójára, és ebben a szakágban most először rendeznek hazánkban vb-futamot, amelyen a Mátra lábánál a világ legjobbjait láthatja a közönség, köztük négy magyar indulóval. A Supermoto szakág eredetileg az Egyesült Államokból ered, mára azonban világszerte népszerűvé vált a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja

A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense. A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom