Megérkezett a Lamborghini friss versenygépe, a Huracán GT3 EVO2

A Lamborghini Huracán 2014-es bemutatkozása óta a normál verzió – és annak különböző kivitelei – mellett a V10-es sportautó versenyváltozatát is folyamatosan fejlesztik az olaszok. A GT3-as szabályoknak megfelelő gépezet először EVO utónévvel frissült, majd most megérkezett a Huracán GT3 EVO2, amely az utcai STO verzióból merített ihletet, de emellett természetesen számtalan ponton vált még élesebbé.

A versenyautó természetesen megfelel az FIA legújabb, 2022-es szabályrendszerének, és olyan elemeket vett át az STO-tól, mint a tetőre került légbeömlő, ami hatékonyabban tudja hűteni az erőforrást, vagy éppen a hátsó légterelő, amely hasonló formát kapott, mint a legvadabb utcai változat megoldása. Természetesen a teljes karosszéria karbonból készül, és a már említett újdonságok mellett friss légterelőket és átalakított diffúzort is kapott az autó. Mindezt pedig egy Zylon szálas alvázborítás koronázza meg, így jóval nagyobb leszorítóerőt generálva az elődnél.

A méretes, természetesen állítható hátsó légterelőt alumínium tartóelemek rögzítik, míg a plexi oldalsó ablakok rögzítve vannak az ajtókhoz. Az utastérben is történtek változások: a bukókeretet tervezték át, méghozzá extra hátsó merevítőkkel és karbonból készült, méhsejt mintás oldalsó betétekkel egészítették ki, ezzel fokozva a biztonságot.

A szívó V10-es motor – amely a hátsó kerekekre küldi az erőt – 10 elektronikusan működtetett fojtószelepházzal és titán szelepekkel frissült. A Lamborghini szerint a teljes rendszer négy csavarral van rögzítve a motorhoz, lemásolva a pályára készült Essenza SCV12-ben alkalmazott kialakítást, ami nagyban megkönnyíti a javítást és a karbantartást. Végül a frissített fékrendszer új féknyergeket és fékbetéteket kapott, egyedileg hangolt kipörgésgátlóval és ABS-rendszerrel – a kiváló tapadást biztosító Pirelli PZero abroncsokról már nem is beszélve.

A GT3 EVO2 2022 második felében kerül majd gyártásba, és ekkor kezdődnek majd a kiszállítások is. Az átalakítókészletnek hála a korábbi GT3 EVO is megkaphatja az új elemeket. A legfrissebb versenygép a 2023-as Daytona 24 órás versenyen állhat majd rajthoz először. A Lamborghini ezzel tartotta magát a négyéves ciklushoz, hiszen az első Huracán GT3 2014-ben érkezett meg, majd az EVO 2018-ban mutatkozott be, 2022-ben pedig itt az EVO2. A modellsorozat egyébként hat szezon alatt 40 különböző címet nyert más-más bajnokságokban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Folytatódik a Lexus és az OTP Bank – Pick Szeged kézilabdacsapat együttműködése

Tizenharmadik évébe lépő sikeres együttműködés folytatódik az OTP Bank – PICK Szeged férfi kézilabda csapat és a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártója, a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert Lexus prémium márkát is jegyző Toyota között. Az ötszörös Magyar Bajnok, hétszeres Magyar Kupa-győztes és egyszeres EHF-Kupa győztes csapat tagjai ismét 22 környezetbarát Lexus modellt, (14 NX, és […]

Olvass tovább
Hírek Motorsport Nagyvilág

Liszka Roland VISSZATÉRT – És rögtön GYŐZÖTT…

Talán nincs is olyan off road motoros, vagy a szakág iránt vonzódó fanatikus Magyarországon, aki ne tudná, mi történt Liszka Rolanddal. A Laller Racing Dakar Team motorosa négy hónappal súlyos balesete után visszatért, ráadásul rögtön egy győzelemmel – de a csapat többi versenyzője is remekül teljesített a nemzeti bajnokság legutóbbi fordulóján. Persze a Szlovákiában rendezett […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sikersztori az ezredfordulóra

Jó idők jártak a Peugeot-ra az elmúlt évezred végén. Azóta legendássá vált modelljük, a 205-ös éppen sikert sikerre halmozott, így a 309-est leváltó új kompakt modelljük tervezésekor is a 205 jól bevált receptjét követték. Nem bíztak semmit a véletlenre, hiszen előző sikermodelljük, a Peugeot 205 Gerard Welter által tervezett vonalait vitték tovább, illetve modernizálták egy […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom