Megérkezett a Lamborghini friss versenygépe, a Huracán GT3 EVO2

A Lamborghini Huracán 2014-es bemutatkozása óta a normál verzió – és annak különböző kivitelei – mellett a V10-es sportautó versenyváltozatát is folyamatosan fejlesztik az olaszok. A GT3-as szabályoknak megfelelő gépezet először EVO utónévvel frissült, majd most megérkezett a Huracán GT3 EVO2, amely az utcai STO verzióból merített ihletet, de emellett természetesen számtalan ponton vált még élesebbé.

A versenyautó természetesen megfelel az FIA legújabb, 2022-es szabályrendszerének, és olyan elemeket vett át az STO-tól, mint a tetőre került légbeömlő, ami hatékonyabban tudja hűteni az erőforrást, vagy éppen a hátsó légterelő, amely hasonló formát kapott, mint a legvadabb utcai változat megoldása. Természetesen a teljes karosszéria karbonból készül, és a már említett újdonságok mellett friss légterelőket és átalakított diffúzort is kapott az autó. Mindezt pedig egy Zylon szálas alvázborítás koronázza meg, így jóval nagyobb leszorítóerőt generálva az elődnél.

A méretes, természetesen állítható hátsó légterelőt alumínium tartóelemek rögzítik, míg a plexi oldalsó ablakok rögzítve vannak az ajtókhoz. Az utastérben is történtek változások: a bukókeretet tervezték át, méghozzá extra hátsó merevítőkkel és karbonból készült, méhsejt mintás oldalsó betétekkel egészítették ki, ezzel fokozva a biztonságot.

A szívó V10-es motor – amely a hátsó kerekekre küldi az erőt – 10 elektronikusan működtetett fojtószelepházzal és titán szelepekkel frissült. A Lamborghini szerint a teljes rendszer négy csavarral van rögzítve a motorhoz, lemásolva a pályára készült Essenza SCV12-ben alkalmazott kialakítást, ami nagyban megkönnyíti a javítást és a karbantartást. Végül a frissített fékrendszer új féknyergeket és fékbetéteket kapott, egyedileg hangolt kipörgésgátlóval és ABS-rendszerrel – a kiváló tapadást biztosító Pirelli PZero abroncsokról már nem is beszélve.

A GT3 EVO2 2022 második felében kerül majd gyártásba, és ekkor kezdődnek majd a kiszállítások is. Az átalakítókészletnek hála a korábbi GT3 EVO is megkaphatja az új elemeket. A legfrissebb versenygép a 2023-as Daytona 24 órás versenyen állhat majd rajthoz először. A Lamborghini ezzel tartotta magát a négyéves ciklushoz, hiszen az első Huracán GT3 2014-ben érkezett meg, majd az EVO 2018-ban mutatkozott be, 2022-ben pedig itt az EVO2. A modellsorozat egyébként hat szezon alatt 40 különböző címet nyert más-más bajnokságokban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világpremier Cannes-ban: a Naomi Campbell ihlette BMW XM Mystique Allure

+++ A BMW és a brit szupermodell közötti kreatív együttműködés legújabb gyümölcse egy különleges egyediség +++ A kimagasló teljesítmény és a haute couture találkozása +++ Világpremier a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon +++ A BMW sorozatban harmadik alkalommal áll hivatalos autóipari partnerként a világ egyik legnívósabb filmfesztiválja mellett +++ Látványos filmpremierek, vörös szőnyegen felvonuló világsztárok és egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Tim Gábor szerencsés kategória győzelemet szerzett a Red Bull Ringen

Balaton Park Circuiten mutatkozott be Tim Gábor az ESET GT Sprint bajnokságban, ahol két kategória második helyet szerzett és a 20 fős GT mezőny 9. és 10. helyét szerezte meg. A második fordulóra a Red Bull Ringen került sor, nagyobb mezőnnyel. Egy kategória győzelemmel és egy harmadik hellyel a bajnokság élére állt a magyar pilóta. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Magyar Országos Rallye Bajnokság – Aszfalton folytatják Turán Friciék

Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán Frigyes és Zsiros Gábor. A háromnapos versenynek, amelyet a Bükkben és Borsod-Abaúj Zemplén vármegye útjain rendeznek, több mint 120 páros vág neki. A Rallye1 mezőnye legutóbb négy évvel ezelőtt versenyzett ebben a térségben. Az ORB1 kategóriában 43, az ORB2-ben 31, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom