Megérkezett a Lamborghini friss versenygépe, a Huracán GT3 EVO2

A Lamborghini Huracán 2014-es bemutatkozása óta a normál verzió – és annak különböző kivitelei – mellett a V10-es sportautó versenyváltozatát is folyamatosan fejlesztik az olaszok. A GT3-as szabályoknak megfelelő gépezet először EVO utónévvel frissült, majd most megérkezett a Huracán GT3 EVO2, amely az utcai STO verzióból merített ihletet, de emellett természetesen számtalan ponton vált még élesebbé.

A versenyautó természetesen megfelel az FIA legújabb, 2022-es szabályrendszerének, és olyan elemeket vett át az STO-tól, mint a tetőre került légbeömlő, ami hatékonyabban tudja hűteni az erőforrást, vagy éppen a hátsó légterelő, amely hasonló formát kapott, mint a legvadabb utcai változat megoldása. Természetesen a teljes karosszéria karbonból készül, és a már említett újdonságok mellett friss légterelőket és átalakított diffúzort is kapott az autó. Mindezt pedig egy Zylon szálas alvázborítás koronázza meg, így jóval nagyobb leszorítóerőt generálva az elődnél.

A méretes, természetesen állítható hátsó légterelőt alumínium tartóelemek rögzítik, míg a plexi oldalsó ablakok rögzítve vannak az ajtókhoz. Az utastérben is történtek változások: a bukókeretet tervezték át, méghozzá extra hátsó merevítőkkel és karbonból készült, méhsejt mintás oldalsó betétekkel egészítették ki, ezzel fokozva a biztonságot.

A szívó V10-es motor – amely a hátsó kerekekre küldi az erőt – 10 elektronikusan működtetett fojtószelepházzal és titán szelepekkel frissült. A Lamborghini szerint a teljes rendszer négy csavarral van rögzítve a motorhoz, lemásolva a pályára készült Essenza SCV12-ben alkalmazott kialakítást, ami nagyban megkönnyíti a javítást és a karbantartást. Végül a frissített fékrendszer új féknyergeket és fékbetéteket kapott, egyedileg hangolt kipörgésgátlóval és ABS-rendszerrel – a kiváló tapadást biztosító Pirelli PZero abroncsokról már nem is beszélve.

A GT3 EVO2 2022 második felében kerül majd gyártásba, és ekkor kezdődnek majd a kiszállítások is. Az átalakítókészletnek hála a korábbi GT3 EVO is megkaphatja az új elemeket. A legfrissebb versenygép a 2023-as Daytona 24 órás versenyen állhat majd rajthoz először. A Lamborghini ezzel tartotta magát a négyéves ciklushoz, hiszen az első Huracán GT3 2014-ben érkezett meg, majd az EVO 2018-ban mutatkozott be, 2022-ben pedig itt az EVO2. A modellsorozat egyébként hat szezon alatt 40 különböző címet nyert más-más bajnokságokban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Mazda MX-5 2023 – több lehetőség, nagyobb vonzerő

Új külső, belső és vászontető színek Új felszereltségi szintek, két új Special Edition modell Megérkezett az új, 2023-as Mazda MX-5, új karosszéria-, vászontető- és belső színválasztékkal, új felszereltségi szintekkel, melyek gazdag felszereltséget kínálnak még a belépő szintű modellek esetében is. Egy új külső szín, a Zircon Sand váltja a Polymetal Grey-t, az egy könnyű mozdulattal […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom