Megérkezett a Lamborghini friss versenygépe, a Huracán GT3 EVO2

A Lamborghini Huracán 2014-es bemutatkozása óta a normál verzió – és annak különböző kivitelei – mellett a V10-es sportautó versenyváltozatát is folyamatosan fejlesztik az olaszok. A GT3-as szabályoknak megfelelő gépezet először EVO utónévvel frissült, majd most megérkezett a Huracán GT3 EVO2, amely az utcai STO verzióból merített ihletet, de emellett természetesen számtalan ponton vált még élesebbé.

A versenyautó természetesen megfelel az FIA legújabb, 2022-es szabályrendszerének, és olyan elemeket vett át az STO-tól, mint a tetőre került légbeömlő, ami hatékonyabban tudja hűteni az erőforrást, vagy éppen a hátsó légterelő, amely hasonló formát kapott, mint a legvadabb utcai változat megoldása. Természetesen a teljes karosszéria karbonból készül, és a már említett újdonságok mellett friss légterelőket és átalakított diffúzort is kapott az autó. Mindezt pedig egy Zylon szálas alvázborítás koronázza meg, így jóval nagyobb leszorítóerőt generálva az elődnél.

A méretes, természetesen állítható hátsó légterelőt alumínium tartóelemek rögzítik, míg a plexi oldalsó ablakok rögzítve vannak az ajtókhoz. Az utastérben is történtek változások: a bukókeretet tervezték át, méghozzá extra hátsó merevítőkkel és karbonból készült, méhsejt mintás oldalsó betétekkel egészítették ki, ezzel fokozva a biztonságot.

A szívó V10-es motor – amely a hátsó kerekekre küldi az erőt – 10 elektronikusan működtetett fojtószelepházzal és titán szelepekkel frissült. A Lamborghini szerint a teljes rendszer négy csavarral van rögzítve a motorhoz, lemásolva a pályára készült Essenza SCV12-ben alkalmazott kialakítást, ami nagyban megkönnyíti a javítást és a karbantartást. Végül a frissített fékrendszer új féknyergeket és fékbetéteket kapott, egyedileg hangolt kipörgésgátlóval és ABS-rendszerrel – a kiváló tapadást biztosító Pirelli PZero abroncsokról már nem is beszélve.

A GT3 EVO2 2022 második felében kerül majd gyártásba, és ekkor kezdődnek majd a kiszállítások is. Az átalakítókészletnek hála a korábbi GT3 EVO is megkaphatja az új elemeket. A legfrissebb versenygép a 2023-as Daytona 24 órás versenyen állhat majd rajthoz először. A Lamborghini ezzel tartotta magát a négyéves ciklushoz, hiszen az első Huracán GT3 2014-ben érkezett meg, majd az EVO 2018-ban mutatkozott be, 2022-ben pedig itt az EVO2. A modellsorozat egyébként hat szezon alatt 40 különböző címet nyert más-más bajnokságokban.

Kapcsolódó cikkek

29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy

Nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy utánpótlásnevelési rendszer. Alapos felmérési munkát követően transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján kerülhettek be versenyzők a programba. A versenypályákon már elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakemberek a HUMDA […]

Olvass tovább

2000 lóerő, merész stílus: Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt. A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – […]

Olvass tovább

Goodwoodban mutatja be a BMW AZ ÚJ M3 Touring MotoGP™ Safety Cart

Fennállása 50. évfordulóját ünnepelve a BMW M GmbH számos nagyteljesítményű újdonságról lerántja a leplet Goodwoodban. Reflektorfénybe gurul így többek között a MotoGP™ új biztonsági autója is, amelyet az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring műszaki alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car karosszériaborítása az 50. évforduló, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom