Megújul a Hyundai IONIQ 5 modellcsalád: továbbfejlesztett jellemzők és új N Line kivitel

• A magasabb szintű szolgáltatásokat, innovatív funkciókat és átdolgozott formajegyeket kínáló, megújult IONIQ 5-össel, valamint a vadonatúj IONIQ 5 N Line modellváltozattal bővül a Hyundai tisztán elektromos IONIQ almárkájának kínálata
• A megújult IONIQ 5 nagyobb kapacitású akkumulátort, ezáltal hosszabb hatótávolságot, valamint a fejlett kényelmi és praktikus funkciók kibővített választékát kínálja
• Az új IONIQ 5 N Line kivitel sportos, dinamikus megjelenésével, és ehhez illő vezetési élményével izgalmas alternatívát kínál az elektromos járművet kereső ügyfelek számára

A Hyundai Motor Company a mai napon bejelentette, hogy hamarosan az IONIQ 5 továbbfejlesztett változatával, valamint az új IONIQ 5 N Line kivitellel bővíti az elektromos járműveket felvonultató IONIQ márka kínálatát, kibővített szolgáltatásokkal, innovatív jellemzőkkel és aktualizált formajegyekkel erősítve a díjnyertes modellcsaládot.

A továbbfejlesztett IONIQ 5 kibővített felszereltséggel, vonzóbb jellemzőkkel és új technológiai megoldásokkal fokozza az ügyfelek elégedettségét, ezáltal fenntartva a többszörös nemzetközi díjnyertes elektromos jármű kiemelkedő versenyképességét.

A továbbfejlesztett IONIQ 5 a jelenlegi 77,4 helyett 84,0 kWh kapacitású akkumulátorral – és ebből adódóan megnövelt hatótávolsággal – kerül forgalomba.

A modell megjelenését érintő módosítások sorában említést érdemel a kifinomult, V alakú díszítőelem, valamint az újrarajzolt első és hátsó lökhárítók, amelyek kihangsúlyozzák az IONIQ 5 szabadidőjármű mélyen ülő, széles kiállását. Ezeknek a változtatásoknak az eredményeként az IONIQ 5 hosszúsága 4655 mm-re (+20 mm) nőtt, miközben a többi külső méretadat — az 1890 mm-es szélesség, az 1605 mm-es magasság és a 3000 mm-es tengelytáv — nem változott.

Az IONIQ 5 dinamikus megjelenését és áramlástani jellemzőit egyaránt javítja az 50 mm-rel hosszabb hátsó légterelő, valamint az újratervezett, aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák.

Az utastér még praktikusabb lett, ugyanakkor a fokozott használati érték mellett is megőrizte kiemelkedő kényelmi jellemzőit. Az „univerzális sziget” padlókonzol felső részén egy új gomb található: erről olyan, gyakran használt funkciók működtethetők, mint az első ülések fűtése és szellőztetése, a kormánykerék fűtése, vagy a parkolást segítő funkció. Az okostelefon vezeték nélküli töltésére szolgáló felület, amely eddig a konzol alsó részén helyezkedett el, mostantól a felső részen található, ami nagyban megkönnyíti a használatát.

Új kialakítást kapott továbbá a kormánykerék, amelyet interaktív pixel fényekkel szereltek fel; emellett a tervezők átrendezték az infotainment rendszer és a klímaberendezés kezelőszerveit, hogy még ösztönösebben lehessen vezérelni ezeket a funkciókat.

A még jobb általános utazási élmény és felhasználói komfort érdekében a modell megkapta az új generációs online navigációs vezetői környezetet (ccNC.) Emellett vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) funkció gondoskodik arról, hogy az IONIQ 5 fő elektronikus rendszerei folyamatosan napra készek legyenek.

A fent részletezett frissítéseken túl a Hyundai Motor számos új biztonsági és kényelmi funkciót vezetett be. Ezek között kiemelt említést érdemel a HOD (Hands-On Detection) rendszer, amely érzékeli, ha a vezető elengedte a kormánykereket; a 2. generációs sávkövető rendszer (LKA2); a 2. generációs távirányításos, automatikus beparkoló rendszer (RSPA 2); valamint a parkolási manőver során bekövetkezendő elülső / oldalsó / hátulsó ütközést megelőző rendszer (PCA-F/S/R.) Mindezen funkciók biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik a vezetést.

A piaci versenyképesség fokozását szolgálja számos olyan funkció, amelyeket kifejezetten keresnek a kategória vásárlói, így az intelligens fényszóró rendszer (IFS), a 2. generációs digitális kulcs rendszer, a 2. generációs kamerarendszer, vagy a távolból ledönthető második sori ülések.

A Hyundai mérnökei egy sor olyan mechanikus módosítást is alkalmaztak, amelyek még magasabb szintre emelik a modell biztonságát és rugózási komfortját.

Az új IONIQ 5 lengéscsillapítói segítenek jobban elszigetelni az útfelület felől érkező rezgéseket, és ezáltal kifinomultabb vezetési élményt kínálnak. A műszerfali kereszttartó merevebb szerkezete a kormánykerék rezgéseit mérsékli. A hátsó keréknél, illetve a jármű alsó szerkezeténél alkalmazott merevítéseket megkettőzték, ami jobb stabilitást és kezesebb irányíthatóságot eredményezett. A karosszéria általános merevségét is növelték: ez csökkentette a kisfrekvenciás dübörgést, míg a villanymotor zajcsillapítását optimalizálták. A hátsó villanymotornál alkalmazott, extra hangszigetelés tovább csökkentette az általános zajszintet.

A mérnökök megerősítették a karosszériát, az első és hátsó oldalajtókat, valamint a B-oszlop komponenseit, ezzel javítva az IONIQ 5 oldalirányú ütközésvédelmi teljesítményét. A még teljesebb körű utasvédelem érdekében nyolc légzsákot – közöttük második üléssori oldallégzsákokat – építettek be.

A modellkínálat másik újdonsága az IONIQ 5 N Line: egy olyan új modellváltozat, amely az átdolgozott alapmodell és a nagyteljesítményű IONIQ 5 N között helyezkedik el. Az N Line kivitel bevezetésével a sportos hangvételű modellek iránti, fokozott piaci keresletre ad választ a Hyundai, és azokat az ügyfeleket szólítja meg, akik dinamikus vezetési élményt keresnek.

Az IONIQ 5 N Line agresszívabb, sportos orr- és farkialakítással, egyedi kivitelű lökhárítókkal, stílusos oldalsó kötényekkel, valamint exkluzív 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal hangsúlyozza ki sportos karakterét.

Az utastérben ugyancsak számos exkluzív N Line részlettel találkozhatunk, az egyedi N Line kormánykeréktől és műszerfaltól kezdve az exkluzív N Line fémpedálokon át a fekete tetőkárpitozásig. Ugyancsak egyediek az N logóval és piros öltésekkel díszített, kétféle kárpitozással rendelhető sportülések, amelyek a többi részlettel együtt magával ragadó, dinamikus vezetői környezetet teremtenek.

A továbbfejlesztett IONIQ 5 és az új IONIQ 5 N Line 2024 márciusától rendelhető a Hyundai hazai piacán, Koreában. A modellfrissítéseket a tervek szerint még ebben az évben világszerte bevezeti a Hyundai Motor.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom