MG4 Electric hazai premier – 13 millió Ft alatt

A nemrég zárult AMTS-en történt a legfrissebb MG modellnek a leleplezése. Az újdonság a kiváló ár/hatótáv párosa miatt, sok vásárló érdeklődését felkeltheti.

Az autókat valamennyire ismerők körében, még jól cseng az MG neve. A két betű, a Morris Garages szavakat rejti. Az 1924-ben indult a sportos autókat gyártó vállalat, 2005 óta van kínai tulajdonban.

Az eltelt évek alatt jól bántak a márkával. Az Egyesült Királyságban is létrehoztak fejlesztőbázist, a gyártás természetesen Kínában történik. A szállítás pedig gyors és jól szervezett, leginkább is Európa irányába.

A hódítás kiváló ár/érték/felszereltség arányú modellekkel történik. A fejlesztések terén, jó ideje komoly fókusz került az elektromos hajtásra. Ez már abból is látszódott, hogy a tavaly őszi hazai piac nyitáskor, már elérhető volt a ZS tisztán elektromos változata, de az EHS tölthető-hibrid kivitele is jó ajánlat volt. Akkoriban már az angol és több nyugat-európai piacon elérhető volt az MG4 és a hozzánk később érkező testvére, az MG5 is.

Az elektromos hadjárat

A jelek szerint, hozhat izgalmat a hazai új autó piacra az MG4. Az ok, hogy tavaly az utolsó három hónapban a kereskedők, közel 400 MG-t adtak el. Ami igazán megzavarhatja az európai gyártókat, az a Peugeot e-208, Renault Zoe közvetlen konkurensének szánt MG4.

Ha ez nem lenne elég, az MG mérnökei bevetettek egy ravasz trükköt. Ez pedig az, hogy az újdonság – a mérete miatt – egyszerre két kategóriában is arathat. Az MG4 4287 mm hosszú, amihez 1836 milliméteres szélesség társul, a magassága pedig 1504 mm.

A huncutság ott található, hogy az újdonság, kb. 20-25 centivel hosszabb a konkurenseknél. A méret, egyébként még a VW ID.3-on is túltesz, mivel a 19-20 milliós kezdőáru német ellenfélnél a centi, 4262 milliméternél áll meg.

A hátsó kerekeit hajtó modell, az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában igen jól szerepelt a teszteken. Az új fejlesztésű padlólemezben 51 vagy 64 kWh-ás akkumulátor csomag található. Aminek különlegessége a cellák vízszintes elhelyezése, ennek köszönhető, hogy mindössze 11 cm vastag az autó padlólemeze. Ez, az átlagosnál is alacsonyabb súlypontot biztosít. Az újdonság súlyelosztása ideális, mert 50/50 százalék a két tengely között.

Motorok terén a 170 vagy a 203 lóerős között lehet választani. A hatótávolságok pedig 350 és 450 kilométeresek, később elérhető lesz a négykerék-hajtás is. Nagy erénye a gyorsan tölthető autónak, hogy a központi kijelzőjén futó program igen gyors. Ez ugyanis alapnak számít a kínai piacon.

Testközelben

Az AMTS-en történő leleplezésen, az árakat is nyilvánoságra hozták. Az ID.3 ára nem véletlenül lett megemlítve. Az MG újdonsága a kisebb akku pakkal 12,899 millió forintos bevezető áron érhető el… A nagyobb akkus verzió 14,399 millióba kerül. Hogy az ellenfelek még jobban vakarhassák a fejüket: 60 darabos készlettel nyitott az országos hálózat, a szállítások pedig folyamatosak.

Érthető módon, a premieren az újdonságot csak körbe lehetett nézni, menni még nem lehetett vele. Az első benyomások kedvezőek: jó az elvégzett munka, nyoma sincs a rossz kidolgozásnak és az „egyszerű” és olcsó megoldásoknak. A központi kijelző gyorsan működik, hátul óriási a lábtér, a fülke egész igényes anyagokból építkezik. A külső színek is jók, és a kinézet is passzol az európai ízléshez.

Benedek Attila

Kép:szerző

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom