MG4 Electric hazai premier – 13 millió Ft alatt

A nemrég zárult AMTS-en történt a legfrissebb MG modellnek a leleplezése. Az újdonság a kiváló ár/hatótáv párosa miatt, sok vásárló érdeklődését felkeltheti.

Az autókat valamennyire ismerők körében, még jól cseng az MG neve. A két betű, a Morris Garages szavakat rejti. Az 1924-ben indult a sportos autókat gyártó vállalat, 2005 óta van kínai tulajdonban.

Az eltelt évek alatt jól bántak a márkával. Az Egyesült Királyságban is létrehoztak fejlesztőbázist, a gyártás természetesen Kínában történik. A szállítás pedig gyors és jól szervezett, leginkább is Európa irányába.

A hódítás kiváló ár/érték/felszereltség arányú modellekkel történik. A fejlesztések terén, jó ideje komoly fókusz került az elektromos hajtásra. Ez már abból is látszódott, hogy a tavaly őszi hazai piac nyitáskor, már elérhető volt a ZS tisztán elektromos változata, de az EHS tölthető-hibrid kivitele is jó ajánlat volt. Akkoriban már az angol és több nyugat-európai piacon elérhető volt az MG4 és a hozzánk később érkező testvére, az MG5 is.

Az elektromos hadjárat

A jelek szerint, hozhat izgalmat a hazai új autó piacra az MG4. Az ok, hogy tavaly az utolsó három hónapban a kereskedők, közel 400 MG-t adtak el. Ami igazán megzavarhatja az európai gyártókat, az a Peugeot e-208, Renault Zoe közvetlen konkurensének szánt MG4.

Ha ez nem lenne elég, az MG mérnökei bevetettek egy ravasz trükköt. Ez pedig az, hogy az újdonság – a mérete miatt – egyszerre két kategóriában is arathat. Az MG4 4287 mm hosszú, amihez 1836 milliméteres szélesség társul, a magassága pedig 1504 mm.

A huncutság ott található, hogy az újdonság, kb. 20-25 centivel hosszabb a konkurenseknél. A méret, egyébként még a VW ID.3-on is túltesz, mivel a 19-20 milliós kezdőáru német ellenfélnél a centi, 4262 milliméternél áll meg.

A hátsó kerekeit hajtó modell, az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában igen jól szerepelt a teszteken. Az új fejlesztésű padlólemezben 51 vagy 64 kWh-ás akkumulátor csomag található. Aminek különlegessége a cellák vízszintes elhelyezése, ennek köszönhető, hogy mindössze 11 cm vastag az autó padlólemeze. Ez, az átlagosnál is alacsonyabb súlypontot biztosít. Az újdonság súlyelosztása ideális, mert 50/50 százalék a két tengely között.

Motorok terén a 170 vagy a 203 lóerős között lehet választani. A hatótávolságok pedig 350 és 450 kilométeresek, később elérhető lesz a négykerék-hajtás is. Nagy erénye a gyorsan tölthető autónak, hogy a központi kijelzőjén futó program igen gyors. Ez ugyanis alapnak számít a kínai piacon.

Testközelben

Az AMTS-en történő leleplezésen, az árakat is nyilvánoságra hozták. Az ID.3 ára nem véletlenül lett megemlítve. Az MG újdonsága a kisebb akku pakkal 12,899 millió forintos bevezető áron érhető el… A nagyobb akkus verzió 14,399 millióba kerül. Hogy az ellenfelek még jobban vakarhassák a fejüket: 60 darabos készlettel nyitott az országos hálózat, a szállítások pedig folyamatosak.

Érthető módon, a premieren az újdonságot csak körbe lehetett nézni, menni még nem lehetett vele. Az első benyomások kedvezőek: jó az elvégzett munka, nyoma sincs a rossz kidolgozásnak és az „egyszerű” és olcsó megoldásoknak. A központi kijelző gyorsan működik, hátul óriási a lábtér, a fülke egész igényes anyagokból építkezik. A külső színek is jók, és a kinézet is passzol az európai ízléshez.

Benedek Attila

Kép:szerző

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom