A nemrég zárult AMTS-en történt a legfrissebb MG modellnek a leleplezése. Az újdonság a kiváló ár/hatótáv párosa miatt, sok vásárló érdeklődését felkeltheti.
Az autókat valamennyire ismerők körében, még jól cseng az MG neve. A két betű, a Morris Garages szavakat rejti. Az 1924-ben indult a sportos autókat gyártó vállalat, 2005 óta van kínai tulajdonban.
Az eltelt évek alatt jól bántak a márkával. Az Egyesült Királyságban is létrehoztak fejlesztőbázist, a gyártás természetesen Kínában történik. A szállítás pedig gyors és jól szervezett, leginkább is Európa irányába.
A hódítás kiváló ár/érték/felszereltség arányú modellekkel történik. A fejlesztések terén, jó ideje komoly fókusz került az elektromos hajtásra. Ez már abból is látszódott, hogy a tavaly őszi hazai piac nyitáskor, már elérhető volt a ZS tisztán elektromos változata, de az EHS tölthető-hibrid kivitele is jó ajánlat volt. Akkoriban már az angol és több nyugat-európai piacon elérhető volt az MG4 és a hozzánk később érkező testvére, az MG5 is.
Az elektromos hadjárat
A jelek szerint, hozhat izgalmat a hazai új autó piacra az MG4. Az ok, hogy tavaly az utolsó három hónapban a kereskedők, közel 400 MG-t adtak el. Ami igazán megzavarhatja az európai gyártókat, az a Peugeot e-208, Renault Zoe közvetlen konkurensének szánt MG4.
Ha ez nem lenne elég, az MG mérnökei bevetettek egy ravasz trükköt. Ez pedig az, hogy az újdonság – a mérete miatt – egyszerre két kategóriában is arathat. Az MG4 4287 mm hosszú, amihez 1836 milliméteres szélesség társul, a magassága pedig 1504 mm.
A huncutság ott található, hogy az újdonság, kb. 20-25 centivel hosszabb a konkurenseknél. A méret, egyébként még a VW ID.3-on is túltesz, mivel a 19-20 milliós kezdőáru német ellenfélnél a centi, 4262 milliméternél áll meg.
A hátsó kerekeit hajtó modell, az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában igen jól szerepelt a teszteken. Az új fejlesztésű padlólemezben 51 vagy 64 kWh-ás akkumulátor csomag található. Aminek különlegessége a cellák vízszintes elhelyezése, ennek köszönhető, hogy mindössze 11 cm vastag az autó padlólemeze. Ez, az átlagosnál is alacsonyabb súlypontot biztosít. Az újdonság súlyelosztása ideális, mert 50/50 százalék a két tengely között.
Motorok terén a 170 vagy a 203 lóerős között lehet választani. A hatótávolságok pedig 350 és 450 kilométeresek, később elérhető lesz a négykerék-hajtás is. Nagy erénye a gyorsan tölthető autónak, hogy a központi kijelzőjén futó program igen gyors. Ez ugyanis alapnak számít a kínai piacon.
Testközelben
Az AMTS-en történő leleplezésen, az árakat is nyilvánoságra hozták. Az ID.3 ára nem véletlenül lett megemlítve. Az MG újdonsága a kisebb akku pakkal 12,899 millió forintos bevezető áron érhető el… A nagyobb akkus verzió 14,399 millióba kerül. Hogy az ellenfelek még jobban vakarhassák a fejüket: 60 darabos készlettel nyitott az országos hálózat, a szállítások pedig folyamatosak.
Érthető módon, a premieren az újdonságot csak körbe lehetett nézni, menni még nem lehetett vele. Az első benyomások kedvezőek: jó az elvégzett munka, nyoma sincs a rossz kidolgozásnak és az „egyszerű” és olcsó megoldásoknak. A központi kijelző gyorsan működik, hátul óriási a lábtér, a fülke egész igényes anyagokból építkezik. A külső színek is jók, és a kinézet is passzol az európai ízléshez.
Benedek Attila
Kép:szerző