Miller nyert, Bagnaia hibázott

Rögtön a rajtnál történt egy dráma. Aleix Espargaro ugyanis a felvezető körön a fejét fogta és rázta, kijött a boxba, átült a tartalék motorra, és csak a mezőny után rajtolt el. Valószínűleg technikai hibája volt, és rajt előtt még motort cserélhetett. Marc Marquez nem tudta tartani az első körökben a legjobbak tempóját, a 2. körben már az ötödik helyig esett vissza.

Az élen Jorge Martin, Brad Binder, Jack Miller, Miguel Oliveira és Marc Marquez haladtak. A világbajnoki éllovasok nem tudtak előrébb jönni, ugyanis Fabio Quartararo csak a 8., Francesco Bagnaia pedig a 11. pozícióban motorozott. A 4. körben Miller vette át a vezetést Martintól, miközben Bagnaia és Quartararo is védekezett a többiekkel szemben, ahelyett, hogy előrébb jöttek volna.

Zarco kettőt is hibázott, és a hetedik helyről egészen a 13. helyre esett vissza. A sorrend Miller, Martin, a két KTM, Marc Marquez, Maverick Vinales, Luca Marini, Quartararo, Pol Espargaro és Bagnaia volt a verseny harmadánál. Nem sokkal később kijelenthettük, hogy ez nem a Suzuki hétvégéje. Tsuda, Joan Mir helyettese alatt elfüstölt a motor, Alex Rins pedig teljesen eltűnt, és visszaesett a mezőny végére, majd ő is kiállt a futamból.

10 körrel a vége előtt a hetedik helyen Vinales kezdett el lassulni, és Quartararo lett veszélyes rá. Gyakorlatilag az összes világbajnoki esélyes a középmezőnyben motorozott, miközben Bagnaia csapattársa, Miller óriási fölénnyel vezette a futamot. Az élen kezdett csata kibontakozni, a második helyen Martin volt lassabb a mögötte haladó Brad Bindernél. A dél-afrikai magához is vette a második helyet.

Váratlanul Marc Marquez csípte meg a negyedik pozíciót Miguel Oliveirától az utolsó körökben. Bagnaia épp Quartararót akarta előzni, amikor elcsúszott a motorral, és nagy menetel után nullázott. Kettejük között a pontkülönbség újra növekedett, igaz nem sokkal, 10-ről 18-ra.

A nap vesztese Bagnaia, aki nullázott és már 18 pontra van Quartararótól

A futamot végül rendkívül magabiztosan nyerte Jack Miller, mellette pedig Brad Binder és Jorge Martin ünnepelhetett a dobogón. Marc Marquez megtartotta a negyedik helyet Miguel Oliveira és Maverick Vinales előtt. A 6-10. helyig Marini, Vinales, Quartararo, Bastianini és Bezzecchi látták meg a kockás zászlót.

További eredményekért katt ide.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Ünnepélyes megnyitóval indult el a SYM Centrum Magyarországon

Budapest, 2024. november 28. – A Sanyang Motor (SYM), a 70 éves múltra visszatekintő, világszerte elismert tajvani robogómárka, hivatalosan is megérkezett Magyarországra. Az ország vezető motorkerékpár kereskedései közé tartozó KTM Centrum szárnyai alatt működő SYM Centrum célja, hogy a robogókat a kiemelkedő megbízhatóságukkal, modern dizájnjukkal és kiváló ár-érték arányukkal minél több emberhez eljuttassa. A megnyitó […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Honda CB650R E-Clutch (2024) teszt – Ismerjük meg az E-Clutch-ot! – Motor&Verda

Az idei szezon egyik legnagyobb újítása a Honda háza táján az E-Clutch volt, mellyel a CBR650R-t és tesztalanyunkat, a CB650R-t ruházták fel. Mindkét motor járt már szerkesztőségünknél a korábbi években, így a teljes ismertetőket már olvashattátok a sport-, valamint a naked kivitelű CB-ről. Jelen cikkben ezért az E-Clutch-ot, annak használatát, valamint előnyeit szeretném részletesen bemutatni […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom