Mit tanultunk a valenciai tesztből?

A 2022-es év utolsó MotoGP futama után nem lehetett sokáig pihenni a versenyzőknek, hiszen az azt követő kedden Valenciában hivatalos tesztnapot tartottak. Nézzük, milyen következtetéseket tudunk levonni ebből a napból.

Marc Marquez nyilatkozata alapján nem fejlődött sokat a Honda motorja: „Kipróbáltunk egy prototípus motort új aero-elemekkel, kisebb motormódosításokkal és új vázzal. Nincs nagy különbség, és talán még veszítettünk is más területen. Természetesen többet vártam, de ez nem lett meg. Ennél többre van szükségünk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcolhassunk.” Állítását valamelyest alátámasztotta Alex Rins és Joan Mir szenvedése, Rins ugyanis majdnem 2 másodperccel lassabb köridőt ért el a Hondával, mint az előző szombaton a Suzukival. A hondások Marquezt kivéve az utolsó helyre kerültek kedden, hozzá kell tennünk, hogy Rins és Mir most ült először Hondán.

Marquez nem volt elégedett a teszten a Hondával

Fabio Quartararo is hasonló cipőben érezhette magát, mint Marc Marquez: „Kicsit meg vagyok lepődve, hiszen ennek a motornak kicsit gyorsabbnak kellene lennie, mint amit Misanóban vagy Barcelonában teszteltünk. Úgy tapasztaltam, hogy ugyanazt tudja, mint a két nappal ezelőtti, különösen a kvalifikációs körökön. Összehasonlítottuk a sebességet, és ugyanaz volt, ami azért is furcsa, mert Cal (Crutchlow) Motegiben és Jerezben is érzett különbséget a motorerőben.” Az mindenesetre kicsit megnyugtathatja Quartararót, hogy a munka nagy részét azonban ő végezte a pályán, és 92 teljesített kört motorozott.

Quartararo sem érzett különbséget a szezonzárón használt motorhoz képest

Remekül szerepeltek viszont az Apriliák, Miguel Oliveira úgy tűnt, jól érzi magát az olasz motoron, mivel a negyedik legjobb időt futotta meg. A portugál versenyző elmondta, hogy nem a teljesítményre utaztak, hanem arra, hogy minél jobban megismerje a csapatot és minél előbb érezze új motorja határait. A top 5-be 3 Aprilia is befért, tehát az olasz márka bizakodva kezdheti el a 2022-es évet.

Enea Bastianininek az előző (évi) prototípushoz képest is volt viszonyítási alapja, és nagyon elégedetten is mesélt a tesztnap után: „Nagyon izgatott voltam a nap elején, a vége pedig olyan lett, mint amilyet elképzeltem. A motor jó az enyémhez képest, jóval stabilabbnak érzem a hátulját. A kanyarbejáratokon is jobbnak érződött. Természetesen kipróbáltunk új alkatrészeket, aero-elemeket és beállításokat is.”

Az eredményeket nézve továbbra is nagyon közel voltak egymáshoz a versenyzők, az első 18 helyezett 1 másodpercen belüli időt motorozott. Kilencen ismerkedtek meg új technikával és csapattal a nap során: Miller a KTM-mel, Joan Mir és Alex Rins a Hondával, Bastinaininél nem volt nagy élesváltás, hiszen Ducatiról Ducatira váltott, Oliveria és Raul Fernandez az Apriliát, Alex Marquez a Ducatit tanulgatta. Pol Espargaro pedig a Tech3 KTM-hez tért vissza, és láthatóan nagyon élvezte a dolgot, csapattársa, Augusto Fernandez is biztosan, hiszen most ült először MotoGP-s motoron.

További eredmények itt: https://www.motogp.com/en/test-results/2023/VC1/MotoGP/FP1

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Honda SH125i Vetro (2024) teszt – Többszörösen zöld – Motor&Verda

A több szempontból is forradalmi megoldásokkal rendelkező Honda SH125i Vetro-val nyitottuk a Motor&Verda 2024-es teszt szezonját. A részletes beszámolóért, technikai megoldásokért és adatokért olvassatok tovább, a videós bemutatóért pedig kattintsatok az alábbi linkre!   Úttörő A címben említett “többszörösen zöld” jelző természetesen nemcsak a motor színére utal, hanem e mellett rengeteg környezetbarát, modern megoldással is […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Hamarosan eldől, ki lesz a Tankcsapda előzenekara Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválján, a Budapest Open Road Days-en

Összesen 196 zenekar nevezett a Budapest Open Road Days fesztivál „Légy a Tankcsapda előzenekara!” pályázatára. Közép-Európa legnagyobb motoros túrája, az Open Road Tour nyitónapján, május 23-án zajló második élő elődöntő után eldől, hogy a 6 döntős közül ki lesz a Tankcsapda előzenekara június 29-én, a Budapest Open Road Days-en. A Műegyetem rakparton a „Légy a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó érzésekkel készül Barcelonába

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. Bence elsődleges célja ezúttal is a pontszerzés, vagyis a TOP15-ben szeretne végezni. Az 1991-ben épült létesítmény a Formula 1 és MotoGP versenyzők számára is közkedvelt. Emiatt a pálya roppant elfoglalt, így […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom