Mit tanultunk a valenciai tesztből?

A 2022-es év utolsó MotoGP futama után nem lehetett sokáig pihenni a versenyzőknek, hiszen az azt követő kedden Valenciában hivatalos tesztnapot tartottak. Nézzük, milyen következtetéseket tudunk levonni ebből a napból.

Marc Marquez nyilatkozata alapján nem fejlődött sokat a Honda motorja: „Kipróbáltunk egy prototípus motort új aero-elemekkel, kisebb motormódosításokkal és új vázzal. Nincs nagy különbség, és talán még veszítettünk is más területen. Természetesen többet vártam, de ez nem lett meg. Ennél többre van szükségünk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcolhassunk.” Állítását valamelyest alátámasztotta Alex Rins és Joan Mir szenvedése, Rins ugyanis majdnem 2 másodperccel lassabb köridőt ért el a Hondával, mint az előző szombaton a Suzukival. A hondások Marquezt kivéve az utolsó helyre kerültek kedden, hozzá kell tennünk, hogy Rins és Mir most ült először Hondán.

Marquez nem volt elégedett a teszten a Hondával

Fabio Quartararo is hasonló cipőben érezhette magát, mint Marc Marquez: „Kicsit meg vagyok lepődve, hiszen ennek a motornak kicsit gyorsabbnak kellene lennie, mint amit Misanóban vagy Barcelonában teszteltünk. Úgy tapasztaltam, hogy ugyanazt tudja, mint a két nappal ezelőtti, különösen a kvalifikációs körökön. Összehasonlítottuk a sebességet, és ugyanaz volt, ami azért is furcsa, mert Cal (Crutchlow) Motegiben és Jerezben is érzett különbséget a motorerőben.” Az mindenesetre kicsit megnyugtathatja Quartararót, hogy a munka nagy részét azonban ő végezte a pályán, és 92 teljesített kört motorozott.

Quartararo sem érzett különbséget a szezonzárón használt motorhoz képest

Remekül szerepeltek viszont az Apriliák, Miguel Oliveira úgy tűnt, jól érzi magát az olasz motoron, mivel a negyedik legjobb időt futotta meg. A portugál versenyző elmondta, hogy nem a teljesítményre utaztak, hanem arra, hogy minél jobban megismerje a csapatot és minél előbb érezze új motorja határait. A top 5-be 3 Aprilia is befért, tehát az olasz márka bizakodva kezdheti el a 2022-es évet.

Enea Bastianininek az előző (évi) prototípushoz képest is volt viszonyítási alapja, és nagyon elégedetten is mesélt a tesztnap után: „Nagyon izgatott voltam a nap elején, a vége pedig olyan lett, mint amilyet elképzeltem. A motor jó az enyémhez képest, jóval stabilabbnak érzem a hátulját. A kanyarbejáratokon is jobbnak érződött. Természetesen kipróbáltunk új alkatrészeket, aero-elemeket és beállításokat is.”

Az eredményeket nézve továbbra is nagyon közel voltak egymáshoz a versenyzők, az első 18 helyezett 1 másodpercen belüli időt motorozott. Kilencen ismerkedtek meg új technikával és csapattal a nap során: Miller a KTM-mel, Joan Mir és Alex Rins a Hondával, Bastinaininél nem volt nagy élesváltás, hiszen Ducatiról Ducatira váltott, Oliveria és Raul Fernandez az Apriliát, Alex Marquez a Ducatit tanulgatta. Pol Espargaro pedig a Tech3 KTM-hez tért vissza, és láthatóan nagyon élvezte a dolgot, csapattársa, Augusto Fernandez is biztosan, hiszen most ült először MotoGP-s motoron.

További eredmények itt: https://www.motogp.com/en/test-results/2023/VC1/MotoGP/FP1

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

• Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda • A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be • A vadonatúj CUV e: a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Triumph Street Triple 765 RS (2024) teszt – Élmény a köbön – Motor&Verda

Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket. Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Ergonomikusabb, korszerűbb a CMX család, ami jövőre egy új taggal bővül

• Bemutatkozik a gyári custom verzió, a CMX1100 Special Edition Rebel • CMX1100 Rebel és CMX500 Rebel: kényelmesebb ülés- és kormánypozíció • A CMX1100 Rebel estében továbbfejlesztették az erőforrást az alsó és középső fordulatszám-tartományban • Új színek, új stílus jelenik meg a termékcsaládban A Honda örömmel mutatja be a 2025. évi modellkínálatának legújabb megújult tagjait […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom