Mit tanultunk a valenciai tesztből?

A 2022-es év utolsó MotoGP futama után nem lehetett sokáig pihenni a versenyzőknek, hiszen az azt követő kedden Valenciában hivatalos tesztnapot tartottak. Nézzük, milyen következtetéseket tudunk levonni ebből a napból.

Marc Marquez nyilatkozata alapján nem fejlődött sokat a Honda motorja: „Kipróbáltunk egy prototípus motort új aero-elemekkel, kisebb motormódosításokkal és új vázzal. Nincs nagy különbség, és talán még veszítettünk is más területen. Természetesen többet vártam, de ez nem lett meg. Ennél többre van szükségünk ahhoz, hogy a bajnoki címért harcolhassunk.” Állítását valamelyest alátámasztotta Alex Rins és Joan Mir szenvedése, Rins ugyanis majdnem 2 másodperccel lassabb köridőt ért el a Hondával, mint az előző szombaton a Suzukival. A hondások Marquezt kivéve az utolsó helyre kerültek kedden, hozzá kell tennünk, hogy Rins és Mir most ült először Hondán.

Marquez nem volt elégedett a teszten a Hondával

Fabio Quartararo is hasonló cipőben érezhette magát, mint Marc Marquez: „Kicsit meg vagyok lepődve, hiszen ennek a motornak kicsit gyorsabbnak kellene lennie, mint amit Misanóban vagy Barcelonában teszteltünk. Úgy tapasztaltam, hogy ugyanazt tudja, mint a két nappal ezelőtti, különösen a kvalifikációs körökön. Összehasonlítottuk a sebességet, és ugyanaz volt, ami azért is furcsa, mert Cal (Crutchlow) Motegiben és Jerezben is érzett különbséget a motorerőben.” Az mindenesetre kicsit megnyugtathatja Quartararót, hogy a munka nagy részét azonban ő végezte a pályán, és 92 teljesített kört motorozott.

Quartararo sem érzett különbséget a szezonzárón használt motorhoz képest

Remekül szerepeltek viszont az Apriliák, Miguel Oliveira úgy tűnt, jól érzi magát az olasz motoron, mivel a negyedik legjobb időt futotta meg. A portugál versenyző elmondta, hogy nem a teljesítményre utaztak, hanem arra, hogy minél jobban megismerje a csapatot és minél előbb érezze új motorja határait. A top 5-be 3 Aprilia is befért, tehát az olasz márka bizakodva kezdheti el a 2022-es évet.

Enea Bastianininek az előző (évi) prototípushoz képest is volt viszonyítási alapja, és nagyon elégedetten is mesélt a tesztnap után: „Nagyon izgatott voltam a nap elején, a vége pedig olyan lett, mint amilyet elképzeltem. A motor jó az enyémhez képest, jóval stabilabbnak érzem a hátulját. A kanyarbejáratokon is jobbnak érződött. Természetesen kipróbáltunk új alkatrészeket, aero-elemeket és beállításokat is.”

Az eredményeket nézve továbbra is nagyon közel voltak egymáshoz a versenyzők, az első 18 helyezett 1 másodpercen belüli időt motorozott. Kilencen ismerkedtek meg új technikával és csapattal a nap során: Miller a KTM-mel, Joan Mir és Alex Rins a Hondával, Bastinaininél nem volt nagy élesváltás, hiszen Ducatiról Ducatira váltott, Oliveria és Raul Fernandez az Apriliát, Alex Marquez a Ducatit tanulgatta. Pol Espargaro pedig a Tech3 KTM-hez tért vissza, és láthatóan nagyon élvezte a dolgot, csapattársa, Augusto Fernandez is biztosan, hiszen most ült először MotoGP-s motoron.

További eredmények itt: https://www.motogp.com/en/test-results/2023/VC1/MotoGP/FP1

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom