Nem mindennapi haszonjárműveket fejleszt partnereivel a Toyota

Még az olyan, kiterjedt kompetenciával és jelentős erőforrásokkal rendelkező, rendkívüli innovációs képességű és hajlamú vállalatok számára is hordozhatnak előnyöket a stratégiai együttműködési megállapodások, mint a Toyota Motor Corporation. A kooperatív kutatási és fejlesztési projektek révén ugyanis azokon a határterületeken is érvényesíteni tudja tapasztalatait, ahol hagyományosan nem tevékenykedik.

Ez történt most is, amikor egyszerre két együttműködés eredményeiről is beszámolt az autógyártó. A két projekt merőben eltérő jellegű, összeköti azonban őket az, hogy mindkettőben japán specialistákkal működik együtt a Toyota (ami feltételezi, hogy elsősorban belpiacos igények kielégítésén dolgoznak), illetve, hogy mindkettő túlmutat a haszonjárművek piacán megszokott megoldásokon.

Az egyik projektben hagyományos partnereivel: a Daihatsuval és a Suzukival vállvetve fejlesztenek tisztán elektromos mikro-áruszállítót. A Toyota a hajtásláncért felelős, míg magát a járművet a Kei Car műfajában járatosabb partnerei tervezik, illetve mindhárom márka részére a Daihatsu fogja gyártani. A műszaki részletek hézagosak, de a 200 km körüli elektromos hatótávolságú jármű még az idei naptári évben forgalomba kerül a japán belpiacon. Speciális paraméterei miatt exportja nem valószínű.

Annál nagyobb globális jelentőségre tehet szert az a speciális projekt, amelyben az óriási munkagépeiről ismert Komatsuval karöltve vesz részt a Toyota. A Komatsu immár tizenöt éve alkalmazza és tökéletesíti azt az önvezető rendszert, amelyet az emberi egészségre veszélyes környezetekben – elsősorban a bányaiparban – alkalmaz egyes szállító és karbantartó járműveiben. A cég AHS (automatizált teherszállító) rendszerét öt ország huszonkét telephelyén alkalmazták az elmúlt másfél évtizedben, a Komatsu eddig 620 önvezető teherszállító járművet épített.

A cél az, hogy ezt a vezérlő technológiát olyan könnyű haszonjárművekre adaptálják, amelyek végül nem csak a bányák zárt környezetében, hanem nyílt utakon is képesek lesznek emberi felügyelet nélkül közlekedni. Ezek persze csak a távlati elképzelések, az mindenesetre biztató, hogy a rendszer fejlesztési prototípusait Toyota Hilux pickupokba építették be, illetve, hogy a tervek szerint már 2024 januárjában bemutathatják azokat a potenciális ügyfeleknek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Világpremier Cannes-ban: a Naomi Campbell ihlette BMW XM Mystique Allure

+++ A BMW és a brit szupermodell közötti kreatív együttműködés legújabb gyümölcse egy különleges egyediség +++ A kimagasló teljesítmény és a haute couture találkozása +++ Világpremier a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon +++ A BMW sorozatban harmadik alkalommal áll hivatalos autóipari partnerként a világ egyik legnívósabb filmfesztiválja mellett +++ Látványos filmpremierek, vörös szőnyegen felvonuló világsztárok és egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Tim Gábor szerencsés kategória győzelemet szerzett a Red Bull Ringen

Balaton Park Circuiten mutatkozott be Tim Gábor az ESET GT Sprint bajnokságban, ahol két kategória második helyet szerzett és a 20 fős GT mezőny 9. és 10. helyét szerezte meg. A második fordulóra a Red Bull Ringen került sor, nagyobb mezőnnyel. Egy kategória győzelemmel és egy harmadik hellyel a bajnokság élére állt a magyar pilóta. […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Magyar Országos Rallye Bajnokság – Aszfalton folytatják Turán Friciék

Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán Frigyes és Zsiros Gábor. A háromnapos versenynek, amelyet a Bükkben és Borsod-Abaúj Zemplén vármegye útjain rendeznek, több mint 120 páros vág neki. A Rallye1 mezőnye legutóbb négy évvel ezelőtt versenyzett ebben a térségben. Az ORB1 kategóriában 43, az ORB2-ben 31, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom