Nem mindennapi haszonjárműveket fejleszt partnereivel a Toyota

Még az olyan, kiterjedt kompetenciával és jelentős erőforrásokkal rendelkező, rendkívüli innovációs képességű és hajlamú vállalatok számára is hordozhatnak előnyöket a stratégiai együttműködési megállapodások, mint a Toyota Motor Corporation. A kooperatív kutatási és fejlesztési projektek révén ugyanis azokon a határterületeken is érvényesíteni tudja tapasztalatait, ahol hagyományosan nem tevékenykedik.

Ez történt most is, amikor egyszerre két együttműködés eredményeiről is beszámolt az autógyártó. A két projekt merőben eltérő jellegű, összeköti azonban őket az, hogy mindkettőben japán specialistákkal működik együtt a Toyota (ami feltételezi, hogy elsősorban belpiacos igények kielégítésén dolgoznak), illetve, hogy mindkettő túlmutat a haszonjárművek piacán megszokott megoldásokon.

Az egyik projektben hagyományos partnereivel: a Daihatsuval és a Suzukival vállvetve fejlesztenek tisztán elektromos mikro-áruszállítót. A Toyota a hajtásláncért felelős, míg magát a járművet a Kei Car műfajában járatosabb partnerei tervezik, illetve mindhárom márka részére a Daihatsu fogja gyártani. A műszaki részletek hézagosak, de a 200 km körüli elektromos hatótávolságú jármű még az idei naptári évben forgalomba kerül a japán belpiacon. Speciális paraméterei miatt exportja nem valószínű.

Annál nagyobb globális jelentőségre tehet szert az a speciális projekt, amelyben az óriási munkagépeiről ismert Komatsuval karöltve vesz részt a Toyota. A Komatsu immár tizenöt éve alkalmazza és tökéletesíti azt az önvezető rendszert, amelyet az emberi egészségre veszélyes környezetekben – elsősorban a bányaiparban – alkalmaz egyes szállító és karbantartó járműveiben. A cég AHS (automatizált teherszállító) rendszerét öt ország huszonkét telephelyén alkalmazták az elmúlt másfél évtizedben, a Komatsu eddig 620 önvezető teherszállító járművet épített.

A cél az, hogy ezt a vezérlő technológiát olyan könnyű haszonjárművekre adaptálják, amelyek végül nem csak a bányák zárt környezetében, hanem nyílt utakon is képesek lesznek emberi felügyelet nélkül közlekedni. Ezek persze csak a távlati elképzelések, az mindenesetre biztató, hogy a rendszer fejlesztési prototípusait Toyota Hilux pickupokba építették be, illetve, hogy a tervek szerint már 2024 januárjában bemutathatják azokat a potenciális ügyfeleknek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Vadonatúj Mazda CX-80: A Mazda új, hétüléses zászlóshajója

Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg. A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Kecskés Bence jó úton a cél felé – Spanyol kupa után a JuniorGP-be

Kecskés Bence idén teljes szezont fut a FIM JuniorGP STK 600-as kategóriájában az MDR Competition Team-mel és a 80-as rajtszámot viselő Yamaha YZF R6-tal. A FIM JuniorGP-ről amely a Dorna szervezése alatt fut egyetlen lépésre van a MotoGP és World Superbike sorozatoktól. Ez nem meglepő, hiszen nagyon erős a mezőny, itt a világ legjobbjai mérik […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en • A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom