Nem mindennapi haszonjárműveket fejleszt partnereivel a Toyota

Még az olyan, kiterjedt kompetenciával és jelentős erőforrásokkal rendelkező, rendkívüli innovációs képességű és hajlamú vállalatok számára is hordozhatnak előnyöket a stratégiai együttműködési megállapodások, mint a Toyota Motor Corporation. A kooperatív kutatási és fejlesztési projektek révén ugyanis azokon a határterületeken is érvényesíteni tudja tapasztalatait, ahol hagyományosan nem tevékenykedik.

Ez történt most is, amikor egyszerre két együttműködés eredményeiről is beszámolt az autógyártó. A két projekt merőben eltérő jellegű, összeköti azonban őket az, hogy mindkettőben japán specialistákkal működik együtt a Toyota (ami feltételezi, hogy elsősorban belpiacos igények kielégítésén dolgoznak), illetve, hogy mindkettő túlmutat a haszonjárművek piacán megszokott megoldásokon.

Az egyik projektben hagyományos partnereivel: a Daihatsuval és a Suzukival vállvetve fejlesztenek tisztán elektromos mikro-áruszállítót. A Toyota a hajtásláncért felelős, míg magát a járművet a Kei Car műfajában járatosabb partnerei tervezik, illetve mindhárom márka részére a Daihatsu fogja gyártani. A műszaki részletek hézagosak, de a 200 km körüli elektromos hatótávolságú jármű még az idei naptári évben forgalomba kerül a japán belpiacon. Speciális paraméterei miatt exportja nem valószínű.

Annál nagyobb globális jelentőségre tehet szert az a speciális projekt, amelyben az óriási munkagépeiről ismert Komatsuval karöltve vesz részt a Toyota. A Komatsu immár tizenöt éve alkalmazza és tökéletesíti azt az önvezető rendszert, amelyet az emberi egészségre veszélyes környezetekben – elsősorban a bányaiparban – alkalmaz egyes szállító és karbantartó járműveiben. A cég AHS (automatizált teherszállító) rendszerét öt ország huszonkét telephelyén alkalmazták az elmúlt másfél évtizedben, a Komatsu eddig 620 önvezető teherszállító járművet épített.

A cél az, hogy ezt a vezérlő technológiát olyan könnyű haszonjárművekre adaptálják, amelyek végül nem csak a bányák zárt környezetében, hanem nyílt utakon is képesek lesznek emberi felügyelet nélkül közlekedni. Ezek persze csak a távlati elképzelések, az mindenesetre biztató, hogy a rendszer fejlesztési prototípusait Toyota Hilux pickupokba építették be, illetve, hogy a tervek szerint már 2024 januárjában bemutathatják azokat a potenciális ügyfeleknek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom