Nem sokon múlt, de Verstappen a pole-ban

Hazai közönség előtt 2021 után ismét az 1-es rajtszámú autó birtokosa indulhat az első helyről, minimális különbség volt közte, és a második helyen végző Leclerc között. Sainz is alig valamivel, egy tizeddel maradt le a harmadik pozícióban. A Mercedesek a jó tempójuk ellenére Perez hibája miatt nem tudtak előrébb végezni.

Remek idő fogadta a Zandvoortba látogatókat és versenyzőket. Kérdés nem volt, hogy a száraz pályára alkalmas abroncsok kerülnek elő. Úgy a kicsik, mint a nagyok rögtön a Q1-ben a lágyakat tették fel. Első próbálkozásra Verstappen ugrott az élre, de kivárt, később gurult az aszfaltra, mint a többiek. A holland mögött közvetlen Russell és Hamilton nevét olvashattuk, a kakukktojás Norris volt az ötödik pozícióban. A két Ferrarit választotta szét, Sainz volt a jobb és csak utána következett Leclerc. A bokszban eközben veszélyesen engedte ki a McLaren angol pilótáját, amiért büntetésre számíthatnak a wokingiak. A második nekifutást Albon indította, aki remek idővel a hetedik pozícióba ugrott fel, de szinte mindenki javítani tudott. Meglepetésre Tsunoda szerezte meg a harmadik helyet, Stroll is továbbment a hetediken, Perezé viszont csak a nyolcadik idő lett, a sort Zhou zárta. A kiesők között ott volt Ricciardo és Vettel is, utóbbi egy jó körön volt, de belehibázott.

A Q2 ahogy elindult, úgy szinte rögtön megállították piros zászlóval. Egyrészt bedobtak egy füstgránátot a pályára, másrészt a galambok is megpróbálták szabotálni a kvalifikációt, de sikeresen elhessegették őket. A körözést Albon és Verstappen kezdték meg, a holland rögtön egy remek 1:10,927-es időt autózott, a thai ettől több, mint egy másodpercre maradt el. Lassan, de biztosan a mezőny többi tagja is pályára gurult. Záporoztak jobbnál jobb idők, a címvédő mögé Hamilton fért be, szűk másfél tizedre volt a hátránya, Perez már négy tizedes lemaradásban követte az elsőt. A Ferrarik használtakon jöttek ki, ez egy hetedik és kilencedik pozíciót ért elsőre, míg Stroll remekelt az új hátsó szárnnyal. A második próbálkozásokat ismét Albon indította, majd jöttek a Scuderiák. Először Leclerc futott egy jó időt, majd jött Sainz és az élre ugrott. Verstappent Russell is megelőzte, a holland harmadiknak ment tovább. Hamilton, Norris és Perez is folytatni tudta, de meglepetésre Stroll, Schumacher és Tsunoda is top 10-es lett, ellenben Gaslyval, a két Alpine-nal, Zhouval és Albonnal.

A Q3-ban sem tétlenkedett Verstappen, elsőnek hajtott ki, és három lila szektorral és egy 1:10,511-es idővel az élre állt. Hamilton is jó szektorokat futott, de ekkor ez a második pozíciót érte. Leclerc viszont meglepve az éllovast az élre állt, de minimális előnnyel. Sainz csak negyedik, Perez ötödik, míg Russell és Norris a használtakon hatodik-hetedikek voltak. A második etapot a monacói kezdte, javított is, de jött a holland fenomén és 21 ezreddel felűlmulta őt. Sainz a harmadik helyet kaparintotta meg végül, Perez viszont nagyot hibázott. A mexikói a célegyenes előtti utolsó kanyarban túlsodródott, és visszacsúszott a pályára. Hiába voltak jó körön az ezüstnyilak, el kellett vegyék, így Hamiltonnak a negyedik, Russellnek a hatodik hellyel kellett megelégednie, a 11-es autó ezzel megmentette az ötödik pozícióját. Norris maradt hetediknek, Schumacher a nyolcadikig jött előre, míg Tsunoda kilencedik lett. Stroll műszaki hiba miatt nem hajtott pályára. Folytatás holnap 15 órakor a futammal.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom