Nissan Qashqai bemutató – Itt az új generáció!

A Nissan a Lupa tónál leplezte le a legfrissebb szabadidő-autóját. Az új Qashqai legnagyobb durranása a jövőre érkező, számtalan úttörő megoldást felvonultató hibrid rendszer lesz.

Nem lehetett egyszerű a Nissan mérnökeinek a munkája, mert a kategória alapítót kellett tetőtől talpig megújítaniuk. Ami ezekben az időkben nem könnyű feladat.

A Qashqai sztorija 2007-ben indult, akkor úgy számoltak, hogy évi 100 ezer példány biztos elkel belőle. A QQ becenevű autó, induláskor konkurencia nélkül lépett színre, mert teljesen más világ volt akkoriban. Anno még tartott az egyterű láz és a terepjárónak látszó autóknak, még egész jó terepképességeik voltak. Lásd. a korabeli X-Trail hajtásrendszerét.

A kimondhatatlan nevű Nissan váratlanul nagyot dobbantott a piacon és azzal a jelzővel érkezett a második generáció (2013 novembere), hogy a kategória alapító megújult. Ekkor kezdett bepörögni a szabadidő-autó őrület, mert a 4,3 méter körüli kompakt suvoknál, már 17 versenytárs volt… Az Egyesült Királyságban is gyártott szabadidő-autó, folyamatosan hozta a számait, és rendre évi 200 ezer darab fölött teljesített. Mostanság Európában 3 milliónál jár a számláló, ha az egész világot nézzük, akkor pedig már meghaladta az 5 milliót az eladott Qashqaiok száma.

Méretek

Az, hogy nem volt egyszerű a dolga a tervezőknek, az látható abból is, hogy 2020 őszén már 26 kategória társa volt az éllovasnak, 2021 nyarára ez a szám 30-ra növekedett… Az élen maradásra a megoldást, az igények felmérése jelentette.

Az autógyárak talán a világ legjobbjai a vevő igény felmérésben, a Nissan is megkérdezte a vásárlóit, hogy mit várnak el az autójuktól. Ennek az lett az eredménye, hogy az új Qashqai 4425 milliméteres hossza, 31 mm-rel növi túl az elődöt. Magasságban mindössze 35 mm a növekedés (1625 mm), szélesség terén pedig 29 mm (1835 mm). A hátsó utasok lábterére nagy befolyással lévő tengelytávolság pedig 2666 milliméterre változott (+20mm). A helykínálat bővült, de az autóval még könnyű parkolni és a városban közlekedni.

Ebből a gyakorlatban – azaz a statikus bemutatón – azt tapasztaltuk, hogy a 188 centi magas sofőrre beállított ülés mögött, ugyan ekkora utasnak a térde néhány centi híján elérte az üléstámlát. Az üvegtető ellenére, a magas utasoknak is jutott elöl-hátul elég fejtér. Szóval a fülke szellős, kényelmes, a kormány mögötti műszerfal már színes kijelzős, nyoma sincs a mechanikus óráknak. A központi kijelző gyorsan működött, pozitívum, hogy mindkét képernyőn jól magyarított feliratok voltak. Az utastér tágas és jó anyagokkal bélelt, az egész finoman húz a prémium liga felé.

Csúcstechnikák

A Qashqai egyik erőssége, magyarul selling pointja, hogy sok csúcstechnológiát kínál, az esetek nagy részében alapáron. A sok hi-tech megoldásból az egyik, hogy bizonyos felszereltségi szinteken alapáras a 12 szakaszból álló LED lámpa. Ez a világítástechnika, a szembe jövőt vagy az előttünk haladót tudja óvni a vakító fénytől. Vezetési-segédekből és kamerákból sem lesz hiány.

A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség, új fejlesztésű CFM-C elnevezésű padlólemezére épült az új Qashqai. Ennek és a sok alumínium, ultra-nagy szilárdságú acél és műanyag használatának köszönhetően, az újdonság – a méret növekedés ellenére – 64 kilóval könnyebb a kifutott modellnél.

Motorok

A csúcstechnika érkezése a motorok terén is várható. Első időkben, a Mercedes-Renault-Nissan közös fejlesztésben készült 1333 köbcentis turbómotor fogja hajtani a Qashqai-t. Ennek a nyomatéka a váltótól, a hajtás módtól és a lágy hibrid technikától függően 240, 260 és 270 Nm. A motor 138 és 156 lóerős lehet. A mérnökök tették a dolgukat, mert a lágy hibrid kivitel – az ezt nélkülöző verziónál – mindössze 22 kilóval nehezebb.

A nagy durranás még sem ez lesz, hanem a korábban már beharangozott e-Power hibrid. Ez a motor, talán még az Év autója címig is eljuttathatja a Qashqai-t. A huncutság ott található, hogy az 1,5 literes négyhengeres, itt csak arra szolgál, hogy a legoptimálisabb fordulaton pörögjön és áramot termeljen. Nincs is fizikai kapcsolata a hajtással. Az így megtermelt áram adja a hajtóerőt a villanymotornak, ezért egyedi ez a megoldás.

Ez a jól fogyasztást produkáló, aránylag könnyű technika, 190 lóerőt és 330 Nm-t teljesít. Ami nagy pozitívum, hogy a különleges e-Power hibrid megoldás kipróbált és bevált, tehát nem nálunk kísérleteznek vele a japánok. Ugyanis a belpiacos Note-ban már sok éve használják, kisebb hengerűrtartalommal. Az ezzel szerelt Note, nagy sláger Japánban és számtalan díjat is begyűjtött.

Írta: Bendek Attila

 

Kapcsolódó cikkek

Nyilvánosságra hozta vadonatúj CIVIC e:HEV árait a Honda

A típus alapára 11 649 000 Ft, a Honda Financial Service kínálta hitelszerződésnél pedig 75 977 Ft-oshavi törlesztőrészlettel számolhatnak a vásárlók a belépőmodell esetén A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre A hatékony és kifinomult e:HEV hibrid hajtáslánc az alapfelszereltség része A vadonatúj Civicet letisztult, sportos megjelenés, nagy használati érték és magával ragadó menetdinamika […]

Olvass tovább

Mecsek Rallye: Turán Frigyes és Farnadi Ágnes az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt.

Turán Frici és Farnadi Ági egyik kedvenc versenyével, a Mecsek Rallye-val folytatódott hétvégén a Magyar Országos Rallye Bajnokság. Friciék értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Pécs környéki versenyen, és egy-egy apró hibát követően a gumitaktikájuk is eredményes volt. Végül az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt. “Összességében jó hétvégét zártunk a Mecsekben, a Pécs […]

Olvass tovább

Negyedik helyen zárta a Vogel-Maricsek páros a Mecsek Rallye-t

Csehországi versenyhétvégéje után a Peugeot-kupa újabb állomásán, a Mecsek Rally-n állt rajthoz Vogel Adrienn és Maricsek Miklós. A Roger Racing Team párosa negyedik helyen zárta a kihívásokkal teli futamot. A szokatlan időtervben a pénteki nyitónapon az első két gyorsasági után következett a rajtdobogó, majd a lemenő nap fényében indították a második két szakaszt. Szombaton hosszú […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom