Nyerni megy Spa-ba a Toyota

A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idei első futamán nehézségekkel küzdő, ám a versenysorozatot évek óta domináló TOYOTA GAZOO Racing nem titkolt célja, hogy Belgiumban visszatérjen a dobogó legfelső fokára.  A címvédő csapat számára a bajnokság 2022-es évadának jövő heti, második fordulójában, a Spa-Francorchamps 6 órás versenyen nem is lehet más célja, mint a győzelem.

A lenyűgöző sebringi debütálása után – ahol először versenyzett – Ryo egy olyan pályára tér majd vissza, ahol már megízlelte a sikereket. A European Le Mans sorozatban való szereplése során Ryo 2016-ban harmadik, majd egy évvel később második helyen tudott végezni Spában. A WEC lesz az első nagyobb sorozat, amely visszatér Spába, mióta a 7,004 kilométeres pálya egyes részeit módosították a biztonság fokozása érdekében. Az egyik legszembetűnőbb változás a félelmetes Eau Rouge és Raidillon kombinációjánál történt, amely új aszfaltot és nagyobb bukótereket kapott.

A versenyzők csütörtökön futhatnak majd először a felújított pályán, méghozzá a késő délutáni 1,5 órás edzésen. A pénteki nap is mozgalmas lesz: két további edzés lesz még az esti kvalifikáció előtt, amely meghatározza a helyi idő szerint 13 órakor kezdődő szombati verseny rajtsorrendjét.

Kamui Kobayashi (Csapatvezető és a 7-es rajtszámú autó pilótája)

„A csalódást keltő eredményeket hozó sebringi verseny óta az egész csapat a pilótákkal együttműködve keményen dolgozik azon, hogy fejlődést érjünk el – így volt ez az április portimaói teszten is. Annak ellenére, hogy kezdetben nedves időnk volt, jól mentek a dolgok, és rengeteg kört tettünk meg a megbízhatósági teszteken belül, amelyek nagyon fontosan a Le Mans-i felkészülésünk szempontjából. A spái versenyre is készültünk, ami sokkal jobban fekszik az autónknak, mint a sebringi pálya, ahol a nagyobb bukkanók fokozott hatással vannak az autó egyensúlyára és teljesítményére. Arra számítunk tehát, hogy az élmezőnyben fogunk küzdeni, és mindenki teljes mértékben odateszi magát, hogy megszerezzük a szezon első győzelmét. A tavalyi Le Mans-i 24 órás óta várunk arra, hogy ismét találkozzunk szurkolóinkkal Európában, így ez egy különleges hét lesz. A szurkolók Spában mindig nagyon lelkesek és rengeteg támogatást nyújtanak nekünk – előre is köszönjük a szurkolást.”

Mike Conway (a 7-es rajtszámú autó pilótája)

„Spa egy fantasztikus helyszín, az egyik kedvencem, szóval mindig izgalommal tölt el, ha ott versenyezhetek. Az egy évvel ezelőtti állapothoz képest, amikor először versenyeztünk a GR010 HYBRID volánja mögött, sokat tanultunk az autónkról, így jobb helyzetben vagyunk abból a szempontból, hogy megértsük a reakcióit. Azóta azonban megváltozott a teljesítményünk egyensúlya, így nem vagyunk teljesen biztosak abban, hogy hol tartunk majd jövő héten. Keményen fogunk dolgozni, hogy a maximumot hozzuk ki abból, amink van, és remélhetőleg ez elég is ahhoz, hogy az élmezőnyben legyünk majd.”

José María López (a 7-es rajtszámú autó pilótája)

„Sebring igazán kiábrándító eredményt hozott, és még mindig frusztrált vagyok a történtek miatt, ezért eltökélt szándékom, hogy egy erős versennyel kárpótoljam Mikeot, Kamuit és az egész csapatot. Ez mindig egy fontos verseny, mert ez az utolsó próba Le Mans előtt, így a felkészülést jól kell végrehajtanunk, hogy a legjobb helyen állhassunk a nagy megmérettetés előtt. Remélem, versenyképesebbek leszünk, mint Sebringben, és olyan helyzetben lehetünk, hogy harcolhatunk majd a győzelemért.”

Sébastien Buemi (a 8-as rajtszámú autó pilótája)

Mindig szívesen járok Spába, hiszen azt mondhatom, hogy valószínűleg ez a kedvenc pályám. Öröm versenyezni ezen az aszfaltcsíkon, és volt olyan szerencsém, hogy korábban ötször is nyertem Spában, így ebből a szempontból is jó emlékeim vannak. A sebringi dobogónk nem volt rossz módja a szezonkezdetnek, de túl nagy volt a különbség az élmezőnyhöz képest. Remélem, hogy a teljesítményünk egyensúlya jobban kedvez majd Spában, amely sokkal inkább megfelel egy tipikus WEC pályának, és remélem, hogy jobban illeszkedik a GR010 HYBRID versenyautónkhoz.”

Brendon Hartley (a 8-as rajtszámú autó pilótája)

„Mindig izgalmas Spában versenyezni, így alig várom, hogy újra ott lehessek a GR010 HYBRID volánja mögött. A Sebringben elért dobogóval jól kezdtük a szezont a 8-as rajtszámú autóval, de a jövő héten közelebb szeretnénk kerülni az élmezőnyhöz. Eltelt néhány hét a szezon kezdete óta, és ezt az időt eredményesen használtuk fel arra, hogy felkészüljünk Spára, méghozzá egy portimaói teszttel és a gyárban elvégzett rengeteg munkával. Tehát készen állunk – most már csak meg kell néznünk, mit tartogat számunkra a híres spái időjárás.”

Ryo Hirakawa (a 8-as rajtszámú autó pilótája)

„Alig várom, hogy újra versenyezhessek Spában, ami egy fantasztikus pálya. Sebringben jól ment nekem, és kielégítő volt, hogy dobogóval kezdtem a WEC pályafutásomat. Sebring egy új pálya volt számomra, így sokat kellett tanulnom. Ellenben elég jól ismerem Spát, így ez előnyt jelent a legutóbbi versenyhez képest, ráadásul volt néhány pozitív eredményem ott a múltban, ami önbizalmat ad. Izgalmas lesz ott először vezetni a GR010 HYBRID versenygépet – alig várom, hogy beülhessek a volán mögé.”

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom