Oliveira húzta be a vizes futamot, Quartararo pont nélkül maradt

Portugál sikerrel ért véget a burirami futam, a KTM-s magabiztosan, jó tempót motorozva húzta be idei második sikerét. Ne feledkezzünk meg azonban Millerről sem, aki a múlt hét után ismét nagyon összekapta magát. Bagnaia a harmadik, míg Quartararo a 17-ik helyen futott be.

Közel egy órás csúszás után, de elrajtolt a MotoGP mezőnye. A késés oka az időjárás volt, ugyanis egy nagy zuhé érkezett meg a thai pályára. Értelemszerűen nedves aszfaltra alkalmas abroncsokon voltak a versenyzők. A startot jól kapta el a pole-ból induló Bezzecchi, míg Bagnaia szorosan tapadt rá. Quartararónak viszont nem sikerült jól az indulás, utána pedig kis híján kiesett, mert ráhajtott a vizes rázókövekre. A francia éllovas így a pontszerző helyeken kívül találta magát. Aleix Espargaro csak minimálisat javított, míg Marquez tartotta magát a top 10-ben.

Az első előzésre az élmezőnyben Miller révén került sor, az ausztrál a bajnoki címért küzdő kollégája mellett ment el. Eközben az élen motorozó olasznak jelezték, hogy vissza kell adnia egy pozíciót, mert a rajtot követően kiszélesítette a pályát, amivel előnyt szerzett. A Japánban győztes ducatis, így rögtön az első helyen találta magát, míg Bagnaia Bezzecchivel küzdött, de ekkor már Oliveira mögött haladtak. Az olasz 63-as kénytelen volt előre menekülni, mert jött Marquez mögötte, aki szintén átrágta magát pole-ból indulón. Míg a bajnoki esélyesek közül Bagnaia jól tartotta magát, addig A. Espargaro hosszú körös büntetést kapott, mert összeért Binderrel, míg Quartararo pozíciókat bukva már csak a 19-ik helyen haladt.

A féltávot valamivel elhagyva csata alakult ki a győzelemért. Millert meglepve a jobban tapadó KTM-mel Oliveira az élre állt, míg Marquez folyamatosan zárkózott az olasz ducatisra, ez a párharc már a dobogóért folyt. A dinamikus duóhoz aztán csatlakozott egy harmadik Zarco személyében. A francia nagy lendülettel elment a spanyol bajnok mellett, viszont olasz márkatársa mellett behúzta a kéziféket. Érthető volt ez, szem előtt tartva a világbajnoki esélyeket. Az utolsó körre fordulva Oliveira vezetett Miller előtt, aki közeledett, de támadáshoz ez még kevés volt. Bagnaia hátvédjének köszönhetően magabiztosan haladt a harmadik helyen, míg az 5-ös motor birtokosa Marquezzel viaskodott. Helycsere végül nem történt, ebben a sorrendben ért be az első öt, Bastianini hatodik, Vinales hetedik, míg A. Marquez nyolcadik lett. A top 10-et Martin és Binder tette teljessé. A. Espargaro 11-ik, Quartararo 17-ik lett. A francia előnye ezzel két pontra olvadt Bagnaiaval szemben, míg az apriliás spanyol hátránya 20 pontnál állt meg.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom