Oliveira húzta be a vizes futamot, Quartararo pont nélkül maradt

Portugál sikerrel ért véget a burirami futam, a KTM-s magabiztosan, jó tempót motorozva húzta be idei második sikerét. Ne feledkezzünk meg azonban Millerről sem, aki a múlt hét után ismét nagyon összekapta magát. Bagnaia a harmadik, míg Quartararo a 17-ik helyen futott be.

Közel egy órás csúszás után, de elrajtolt a MotoGP mezőnye. A késés oka az időjárás volt, ugyanis egy nagy zuhé érkezett meg a thai pályára. Értelemszerűen nedves aszfaltra alkalmas abroncsokon voltak a versenyzők. A startot jól kapta el a pole-ból induló Bezzecchi, míg Bagnaia szorosan tapadt rá. Quartararónak viszont nem sikerült jól az indulás, utána pedig kis híján kiesett, mert ráhajtott a vizes rázókövekre. A francia éllovas így a pontszerző helyeken kívül találta magát. Aleix Espargaro csak minimálisat javított, míg Marquez tartotta magát a top 10-ben.

Az első előzésre az élmezőnyben Miller révén került sor, az ausztrál a bajnoki címért küzdő kollégája mellett ment el. Eközben az élen motorozó olasznak jelezték, hogy vissza kell adnia egy pozíciót, mert a rajtot követően kiszélesítette a pályát, amivel előnyt szerzett. A Japánban győztes ducatis, így rögtön az első helyen találta magát, míg Bagnaia Bezzecchivel küzdött, de ekkor már Oliveira mögött haladtak. Az olasz 63-as kénytelen volt előre menekülni, mert jött Marquez mögötte, aki szintén átrágta magát pole-ból indulón. Míg a bajnoki esélyesek közül Bagnaia jól tartotta magát, addig A. Espargaro hosszú körös büntetést kapott, mert összeért Binderrel, míg Quartararo pozíciókat bukva már csak a 19-ik helyen haladt.

A féltávot valamivel elhagyva csata alakult ki a győzelemért. Millert meglepve a jobban tapadó KTM-mel Oliveira az élre állt, míg Marquez folyamatosan zárkózott az olasz ducatisra, ez a párharc már a dobogóért folyt. A dinamikus duóhoz aztán csatlakozott egy harmadik Zarco személyében. A francia nagy lendülettel elment a spanyol bajnok mellett, viszont olasz márkatársa mellett behúzta a kéziféket. Érthető volt ez, szem előtt tartva a világbajnoki esélyeket. Az utolsó körre fordulva Oliveira vezetett Miller előtt, aki közeledett, de támadáshoz ez még kevés volt. Bagnaia hátvédjének köszönhetően magabiztosan haladt a harmadik helyen, míg az 5-ös motor birtokosa Marquezzel viaskodott. Helycsere végül nem történt, ebben a sorrendben ért be az első öt, Bastianini hatodik, Vinales hetedik, míg A. Marquez nyolcadik lett. A top 10-et Martin és Binder tette teljessé. A. Espargaro 11-ik, Quartararo 17-ik lett. A francia előnye ezzel két pontra olvadt Bagnaiaval szemben, míg az apriliás spanyol hátránya 20 pontnál állt meg.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

A Honda bemutatja legújabb, 2025-ös modellévű kétkerekűit a budapesti Motorkiállításon

A Honda jövő hétvégén, Magyarországon először, bemutatja a 2025. évi motorkerékpárjait és robogóit a Millenárison megrendezésre kerülő MOTORKIÁLLÍTÁS 2025 rendezvényen, így a nagyérdemű közönség testközelből láthatja, többek között, a legújabb GB350S-t, a Hornet család zászlóshajóját a CB1000 SP-t, valamint a megújult PCX125-t. A japán gyártó az idei évben számos újdonságot mutatott be az Adventure, Street […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Szenzációs hangulat, rekord nézőszám a Superenduro GP of Hungary-n!

Rekord nézőszám, négy kategória, tizenkét boldog dobogós, és elképesztő hangorkán – címszavakban így lehetne összefoglalni a Superenduro GP of Hungary-t, amely persze jóval több volt ennél! Ezért úgy gondoltuk, érdemes mérleget vonni a történések egyhetes távlatából. (A Motor&Verda saját összefoglaló videóját IDE kattintva éred el!) A máskor elegáns sportcsarnok ezúttal teljesen új arcát mutatta. És […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Stílusosan ünnepli a Gold Wing bemutatkozásának 50. évfordulóját a Honda

• Egyedi színekben, különleges emblémákkal érkeznek a Gold Wing 50th Anniversary modellek • Különleges, korlátozott példányszámú asztali Gold Wing makett bemutatja az első és a legújabb nemzedéket • Továbbfejlesztett kommunikációs és infotainment-rendszer • A Gold Wing károsanyag-kibocsátása immáron az EURO5+ előírásainak is megfelel Az 50. születésnapját ünneplő Honda Gold Wing már a – 999 cm3-es […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom