Óriási meglepetésre Magnussen pole Brazíliában

A dán pilóta élete első elsőségét szerezte a kacifántos körülmények között. A Q3-ban remekül betalált, és Russell hibája, valamint a megérkező eső miatt már senki nem tudott javítani. Verstappené lett a második hely, míg a fent említett brit a harmadik lett. De nem maradtunk újabb Ferrari baki nélkül, így Leclerc a tizedik lett.

Nedves körülmények között vágtak neki a pilóták a pénteki brazil időmérő edzésnek. Az intereken teljesített első próbálkozásokat Leclerc kezdte a leggyorsabban Sainz előtt, de kisvártatva Verstappen is megérkezett, aki a folyamatosan gyorsuló aszfalton bő két tizedet adott a Scuderiáknak. Alonso volt az, aki meglepte az energiaitalosokat, de a holland bajnok ezt nem hagyta, és visszavette a vezetést. Hamilton ezt követően három lila szektorral az élre ugrott, de jöttek a többiektől a slickes próbálkozások. A jobbnál jobb idők csak úgy záporoztak a hajrában, végül Norris futotta a legjobb időt, míg Ricciardo csak a 15-iken jutott tovább McLaren-keretbe zárva így a mezőnyt. Hamilton második, Alonso harmadik lett, míg Vettel a negyedik pozíciót csípte meg. A kiesők között olvashattuk a néhány másodpercig vezető Latifit, Zhout és Bottast, ami az Alfáktól az első gyakorláson látottak után meglepetés. Tsunoda és Schumacher zárta a mezőny végét.

A Q2-t gyorsan elkezdték a pilóták, lógott az eső lába, de még tudtak száraz pályás gumikon körözni. Norris állt először az élre, és sokáig meg is tudta tartani azt a pozíciót. Alonso tudta elvenni a brittől az első helyet egy jó szélárnyékkal, hasonló példát alkalmazva Verstappen vette át a vezetést. Közel hat perccel a vége előtt kezdték el a versenyzők jelenti az esőt, ekkor a két Mercedes, a két Aston és Ricciardo állt búcsúra. A Mercedesek még javítottak az ideiken, az ötödik-hatodik helyre ugrottak, Ocon is visszaverekedte magát, de Albonnak, Gaslynak, Vettelnek, Ricciardónak és Strollnak csak a búcsú maradt.

A Q3-at slickeken indította a mezőny dandárja kivéve egy versenyzőt. Nem volt nehéz kitalálni ki volt az, igen, Leclerc. A monacóit csapata egyedüliként az intereken küldte ki, ezért már felvezető kör végén vissza akart jönni, de a Ferrari későn szólt, így egy buktak egy kört. Az események pedig úgy alakultak, hogy Russell megcsípte a fehér vonalat és a sóderágyban kötött ki, ahol elásta magát, ezért jött a piros zászló. Az eső eközben rákezdett, Magnussen az élen állt, míg Leclerc a tizedik volt. Innen jött a folytatás, vagyis csak jött volna. Az égi áldás annyira rákezdett, hogy intereken ugyan Perez és Hamilton kigurult, de ez csak tapogatózásnak volt jó. A dán és a Haas élete első pole-ját szerezte, mondani sem kell, óriási volt az öröm az amerikai csapatnál. A meglepetés első mögött Verstappen végzett, a hibázó Russell pedig egy harmadik rajtkockának örömködhetett. Norris negyedik pozícióba kormányozta be a McLarent, ami nagy teljesítmény az első edzést látva, őt Sainz és Ocon követte a harmadik sorban. Alonsónak, Hamiltonnak, Pereznek (aki beragadt gyorskörén a köztes gumikon köröző Leclerc mögé) és a monacóinak a fennmaradó helyek jutottak a tízben.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Enzo Ferrari másik kedvenc márkája a Peugeot volt

Komoly reklámértéke van, ha egy-egy terméket valamilyen híresség népszerűsít és használ. Ám az esetek nagy részében a filmcsillag vagy sportoló pénzért „szereti” a márkát. Enzo Ferrari és számos Peugeot-ja esetében azonban egészen másról volt szó: az autóipar olasz legendája imádta a Peugeot-k kényelmét, minőségét és használati értékét. Enzo Ferrari híresen öntörvényű és gyakorlatias ember volt. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom