Óriási meglepetésre Magnussen pole Brazíliában

A dán pilóta élete első elsőségét szerezte a kacifántos körülmények között. A Q3-ban remekül betalált, és Russell hibája, valamint a megérkező eső miatt már senki nem tudott javítani. Verstappené lett a második hely, míg a fent említett brit a harmadik lett. De nem maradtunk újabb Ferrari baki nélkül, így Leclerc a tizedik lett.

Nedves körülmények között vágtak neki a pilóták a pénteki brazil időmérő edzésnek. Az intereken teljesített első próbálkozásokat Leclerc kezdte a leggyorsabban Sainz előtt, de kisvártatva Verstappen is megérkezett, aki a folyamatosan gyorsuló aszfalton bő két tizedet adott a Scuderiáknak. Alonso volt az, aki meglepte az energiaitalosokat, de a holland bajnok ezt nem hagyta, és visszavette a vezetést. Hamilton ezt követően három lila szektorral az élre ugrott, de jöttek a többiektől a slickes próbálkozások. A jobbnál jobb idők csak úgy záporoztak a hajrában, végül Norris futotta a legjobb időt, míg Ricciardo csak a 15-iken jutott tovább McLaren-keretbe zárva így a mezőnyt. Hamilton második, Alonso harmadik lett, míg Vettel a negyedik pozíciót csípte meg. A kiesők között olvashattuk a néhány másodpercig vezető Latifit, Zhout és Bottast, ami az Alfáktól az első gyakorláson látottak után meglepetés. Tsunoda és Schumacher zárta a mezőny végét.

A Q2-t gyorsan elkezdték a pilóták, lógott az eső lába, de még tudtak száraz pályás gumikon körözni. Norris állt először az élre, és sokáig meg is tudta tartani azt a pozíciót. Alonso tudta elvenni a brittől az első helyet egy jó szélárnyékkal, hasonló példát alkalmazva Verstappen vette át a vezetést. Közel hat perccel a vége előtt kezdték el a versenyzők jelenti az esőt, ekkor a két Mercedes, a két Aston és Ricciardo állt búcsúra. A Mercedesek még javítottak az ideiken, az ötödik-hatodik helyre ugrottak, Ocon is visszaverekedte magát, de Albonnak, Gaslynak, Vettelnek, Ricciardónak és Strollnak csak a búcsú maradt.

A Q3-at slickeken indította a mezőny dandárja kivéve egy versenyzőt. Nem volt nehéz kitalálni ki volt az, igen, Leclerc. A monacóit csapata egyedüliként az intereken küldte ki, ezért már felvezető kör végén vissza akart jönni, de a Ferrari későn szólt, így egy buktak egy kört. Az események pedig úgy alakultak, hogy Russell megcsípte a fehér vonalat és a sóderágyban kötött ki, ahol elásta magát, ezért jött a piros zászló. Az eső eközben rákezdett, Magnussen az élen állt, míg Leclerc a tizedik volt. Innen jött a folytatás, vagyis csak jött volna. Az égi áldás annyira rákezdett, hogy intereken ugyan Perez és Hamilton kigurult, de ez csak tapogatózásnak volt jó. A dán és a Haas élete első pole-ját szerezte, mondani sem kell, óriási volt az öröm az amerikai csapatnál. A meglepetés első mögött Verstappen végzett, a hibázó Russell pedig egy harmadik rajtkockának örömködhetett. Norris negyedik pozícióba kormányozta be a McLarent, ami nagy teljesítmény az első edzést látva, őt Sainz és Ocon követte a harmadik sorban. Alonsónak, Hamiltonnak, Pereznek (aki beragadt gyorskörén a köztes gumikon köröző Leclerc mögé) és a monacóinak a fennmaradó helyek jutottak a tízben.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Mazda MX-5 2023 – több lehetőség, nagyobb vonzerő

Új külső, belső és vászontető színek Új felszereltségi szintek, két új Special Edition modell Megérkezett az új, 2023-as Mazda MX-5, új karosszéria-, vászontető- és belső színválasztékkal, új felszereltségi szintekkel, melyek gazdag felszereltséget kínálnak még a belépő szintű modellek esetében is. Egy új külső szín, a Zircon Sand váltja a Polymetal Grey-t, az egy könnyű mozdulattal […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom