Ötből öt – Vincze Ferenc „természetesen” második lett a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n

A Korda Racing mindkét duója felállhatott a dobogóra, azaz a csapat számára sikeresen zárult a viadal. Azt talán mondanunk sem kell, hogy a Vincze Ferenc, Németh Gergely páros megint második lett – az ötödik versenyből ötödik alkalommal –, így továbbra is harcban vannak az abszolút bajnoki címért, akárcsak az ezúttal harmadikként záró Foczkó Ákos – ezúttal Kertész Krisztián volt a navigátora –, aki az ORC kategóriában lehet bajnok.

Lassan már a brit fogadóirodákban sem szabad arra tétet tenni, hogy a 2019-es abszolút bajnok Vincze Ferenc és navigátora, Németh Gergely hányadik helyen zár egy bajnoki viadalt a 2022-es Magyar Rallye Bajnokságban. Ennek pedig egyszerű oka van, ugyanis a Korda Racing duója az ötödik versenyükön az ötödik második helyet szerezte meg abszolútban, azaz szinte betonba öntötték őket a dobogó második fokán.

Vinczéék ezúttal elképesztő bravúrt hajtottak végre, ugyanis már az is kész csoda volt, hogy be tudták fejezni az első három szakaszt: kétszer defekt, egyszer pedig elektronikai gond akadályozta őket. Az abszolút 15. helyéről kezdték meg a felzárkózást, a Skoda Fabia R5-ös „felnőtt a versenyzőkhöz”, és a három évvel ezelőtti abszolút bajnok olyan tempót kezdett el diktálni, hogy a végén megnyerték az utolsó két szakaszt – köztük a power stage-t is az övék lett 7,5 pluszpontért –, majd abszolútban a szokásos második helyen zártak. Így a versenyt megnyerő Mads Östberg mögött egy ponttal lemaradva – minő véletlen – jelenleg szintén a második helyen állnak összetettben.

„Ha valaki azt mondja nekem az év elején, hogy idén öt futamból ötször leszek második, köztük az általam nem igen kedvelt murván is, azonnal aláírtam volna. Főleg úgy, ahogy az elmúlt hétvégén odaértünk a dobogóra. Amikor a harmadik szakaszon is defektet kaptunk, azt hittem, itt a vége. Aztán egyszercsak elkezdett működni minden, de a napot olyan hátul zártam majd egy perces hátrányban, hogy esélyt sem láttam arra, hogy egyáltalán pontot szerzek majd. Ilyen hátulról még sosem sikerült felzárkóznom az elejére, rengeteg pontot sikerült megmentenem. Az utolsó szakaszon Ollé Sasa balesete miatt még le is kellett lassítanom, ám ennek ellenére sikerült megnyernem a power stage-t. Egy pont a hátrányom, azaz igencsak éles lesz a bajnoki csata, amit nem titkolva nagyon szeretnék megnyerni” – jelentette ki Vincze Ferenc.

Csapattársa, a P14-es kategóriában induló Foczkó Ákos is kis híján hasonló bravúrt mutatott be a Mitsubishi Evo X volánja mögött, és a kezdeti nehézségek után fokozatosan gyorsulva végül harmadik lett az ORC abszolút sorrendjében. Mégpedig úgy, hogy ezúttal nem a megszokott navigátora, Madarász Szabolcs ült mellette, hanem beugróként Kertész Krisztián diktálta neki az itinert. Ákos ezzel az eredményével – korábban két viadalt is megnyert idén – továbbra is esélyes arra, hogy az ORC-ben megszerezze az abszolút bajnoki címet.

A Korda Racing csapattulajdonosa bevallotta, nagyon sajnálja, hogy nem fogadta meg Vincze Ferencék második helyét egy raklap pénzzel, mert akkor a két dobogós hely mellé egy szabad szemmel is jól látható összeget is nyerhetett volna.

„Ezt már egyszerűen el sem akarom hinni… Ferikéék akárhol indulnak, akármilyen formában versenyeznek, a végén mindig a másodikok lesznek. Én elfogadom ezt a Sorstól, ha ez kell ahhoz, hogy az év végén ő legyen az abszolút bajnok. Nem tagadom, az első három szakaszt követően megfordult a fejemben Feriék és Ákosék helyzetét látva, hogy itt nemhogy babér nem terem nekünk, de egy árva fűszál sem. Aztán mindketten beindultak, és a végén jöhetett az ünneplés a dobogón. Amit Feri produkált az utolsó két szakaszon, azt nem lehet szavakba önteni. A sírból hozta vissza a maga esélyét a bajnoki címre, és hiszek abban, hogy képes lesz 2019 után ismét a csúcsra jutni. Most jön egy kis szünet a csapattagok számára, és augusztus második felében aztán nekiindulunk újra, mert az álmainkat szeretnénk valóra váltani” – mondta Korda Erik csapattulajdonos.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A január 10. – 19. között megrendezésre kerülő Brüsszeli Autószalonon debütál Európában a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota Urban Cruiser

A Toyota multitechnológiás stratégiájának lényege, hogy modelljeiben az autóvásárlók számára az ő személyes igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles tárházát kínálja, a lágy hibrid elektromos hajtástól az öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos meghajtáson át a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtásig. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett vállalat európai értékesítéseiben a fő csapást jelenleg az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BRÜSSZELI AUTÓSZALONON BEMUTATKOZOTT A VADONATÚJ MAZDA6E: AHOL A JAPÁN KÉZMŰVESSÉG AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁST FORMÁLJA

A Mazda ma leleplezte a vadonatúj Mazda6e-t a Brüsszeli Autószalonon. Ez a gyorsan tölthető, ötajtós hatchback a Mazda kínálatának legújabb, tisztán elektromos hajtású tagja. Teljesítmény és hatótávolság a vezető igényeire szabva A Mazda6e kétféle hajtásláncot kínál a különböző vezetési igényeknek megfelelően. A Mazda6e1 68,8 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely akár 479 km2 hatótávolságot biztosít. A […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Amerikából jöttem-Kia Sorento 193 CRDi AWD teszt

A koreai márka felfrissítette a legnagyobb, hagyományos hajtásláncú szabadidő-autóját. A cím nem a véletlen műve: a tengerentúlon nagyon kedvelt a testes SUV. Okosak a koreaiak. Ennek az egyik megnyilvánulása, hogy a Kiánál és a Hyundai-nál, a lemezek alatt lévő azonos technikát, teljesen más ruhába csomagolják. Így eltérő karaktereket kapnak az autók és nem vesznek el […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom