Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával.

A KTM fejlesztő- és tartalékversenyzője, Dani Pedrosa mesélt a Ducati és a többi gyártó helyzetéről: „Ha visszanézünk az elmúlt két évre, gyakran az időmérő volt a gyenge pontunk. A Ducati versenyzőinek könnyebb majdnem egy másodperccel jobb időt menni az új lágy gumikon. Ennek következtében a Ducati versenyzői nagyon előre kerültek a rajtrácson, így sokkal nehezebb volt a többi csapatnak az élen harcolni.”

„A KTM nagyon jól kezeli a használt abroncsokat, viszont az új gumikkal nem tudtunk jelentős fejlődést elérni. Ez a gyenge pont gátolt meg abban, hogy minél jobb rajtpozíciókat érjünk el. Hátulról indulva ráadásul akkor is van probléma az első gumikkal, ha valaki szélárnyékában megy az ember. A guminyomás ilyenkor nő, és a versenyző elveszíti a tapadást. Így nagyon nehéz előzni.”

„A gumik kulcspontnak számítanak. Az ember gyakran látja, hogy melyik keverékek a legjobbak az egyes pályákon az egyes motoroknak. A Ducati azért is van előnyben, mert nekik van a legtöbb motoruk a mezőnyben, és úgy tűnik, hogy jobb a gumikezelésük, mint a többieknek.”

„A többi gyártó ugyanis csak akkor tud versenyképes lenni, ha az adott keverék fekszik a motornak” – mutatott rá a dolog lényegére Pedrosa. „Ha ez nincs meg, problémák merülnek fel, mi is ezzel küzdöttünk a KTM-nél. A Ducati talán megtalálta a megfelelő egyensúlyt a kemény és a lágy keverékeknél is. Ez jobbá teszi őket. De ez csak az én véleményem, nem tudom, hogy valóban így van-e.”

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

A Harley-Davidson® bemutatja az új 2024-es Icons és Enthusiast motorkerékpár-kollekcióját

A Harley-Davidson®-nál ma debütál a limitált kiadású Harley-Davidson Icons motorkerékpár kollekció és mellette a limitált szériás Enthusiast kollekció legújabb tagjait is megismerheti a nagyérdemű. Ezek a motorokat az egyedi gyári festés, illetve a részleteiben is kidolgozott grafikák és azok fényezési technológiája teszi igazán vonzóvá. Mindkét kollekció darabjait március 2-9. között a Daytona Bike Week ideje […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Bemutatkozik az új Honda CB 1000 Hornet

A 2023-ban bevezetett CB750 visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a tűpontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette. Az idei évi eladások alapján, augusztusig bezárólag, kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne. A 2024-es modellév ugyancsak érdekesnek ígérkezik jön a szemet gyönyörködtető CB500 Hornet és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Változó név, változó csapat, változatlan célok – ez a H-Moto UNI Győr Team 2024-ben

Tavaly rendkívül sikeres esztendőt tudhatott magáénak az H-Moto UNI Győr Team, amely 2024-ben immár kibővült csapattal vág neki az idei szezonnak. A csapathoz olyan, már nemzetközi színtéren is bizonyított fiatal motorversenyzők csatlakoznak, mint a Northen Talent Cup sorozatban 2020-ban bajnoki címet szerző Görbe Soma, illetve ugyanebben a sorozatban 2022-ben második Farkas Kevin, akik Kovács Bálinttal, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom