Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával.

A KTM fejlesztő- és tartalékversenyzője, Dani Pedrosa mesélt a Ducati és a többi gyártó helyzetéről: „Ha visszanézünk az elmúlt két évre, gyakran az időmérő volt a gyenge pontunk. A Ducati versenyzőinek könnyebb majdnem egy másodperccel jobb időt menni az új lágy gumikon. Ennek következtében a Ducati versenyzői nagyon előre kerültek a rajtrácson, így sokkal nehezebb volt a többi csapatnak az élen harcolni.”

„A KTM nagyon jól kezeli a használt abroncsokat, viszont az új gumikkal nem tudtunk jelentős fejlődést elérni. Ez a gyenge pont gátolt meg abban, hogy minél jobb rajtpozíciókat érjünk el. Hátulról indulva ráadásul akkor is van probléma az első gumikkal, ha valaki szélárnyékában megy az ember. A guminyomás ilyenkor nő, és a versenyző elveszíti a tapadást. Így nagyon nehéz előzni.”

„A gumik kulcspontnak számítanak. Az ember gyakran látja, hogy melyik keverékek a legjobbak az egyes pályákon az egyes motoroknak. A Ducati azért is van előnyben, mert nekik van a legtöbb motoruk a mezőnyben, és úgy tűnik, hogy jobb a gumikezelésük, mint a többieknek.”

„A többi gyártó ugyanis csak akkor tud versenyképes lenni, ha az adott keverék fekszik a motornak” – mutatott rá a dolog lényegére Pedrosa. „Ha ez nincs meg, problémák merülnek fel, mi is ezzel küzdöttünk a KTM-nél. A Ducati talán megtalálta a megfelelő egyensúlyt a kemény és a lágy keverékeknél is. Ez jobbá teszi őket. De ez csak az én véleményem, nem tudom, hogy valóban így van-e.”

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Triumph Street Triple 765 RS (2024) teszt – Élmény a köbön – Motor&Verda

Triumph Street Triple motorokkal 2007 óta találkozhatunk utainkon, azonban az évek során rengeteg változáson ment keresztül e típus. A 2019-es év pedig különösen fontos az angol márka életében, ugyanis ekkortól már a fent említett modell szolgáltatja a MotoGP középső kategóriájának, a Moto2-nek a versenygépeket. Ennek ismeretében izgatottan és magas elvárásokkal vártam a lehetőséget, hogy nyeregbe […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Ergonomikusabb, korszerűbb a CMX család, ami jövőre egy új taggal bővül

• Bemutatkozik a gyári custom verzió, a CMX1100 Special Edition Rebel • CMX1100 Rebel és CMX500 Rebel: kényelmesebb ülés- és kormánypozíció • A CMX1100 Rebel estében továbbfejlesztették az erőforrást az alsó és középső fordulatszám-tartományban • Új színek, új stílus jelenik meg a termékcsaládban A Honda örömmel mutatja be a 2025. évi modellkínálatának legújabb megújult tagjait […]

Olvass tovább
Hírek Motor Utcán

A Triumph Motorcycles új Speed ​​Twin 900-at dob ​​piacra 2025-re

A Triumph Speed ​​Twin 900-at 2025-re jelentős frissítésen esett át, beleértve a jelentős stílusfrissítést, a továbbfejlesztett vázat és az extra technológiát. A sokkal modernebb érzetet és erőfeszítés nélküli mozgékonyságot biztosító új Speed ​​Twin 900 most fordított első villákkal és a hozzáillő sportos sár- és villavédőkkel rendelkezik. Hátul az új alumínium lengőkart és a hátul állítható […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom