Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával.

A KTM fejlesztő- és tartalékversenyzője, Dani Pedrosa mesélt a Ducati és a többi gyártó helyzetéről: „Ha visszanézünk az elmúlt két évre, gyakran az időmérő volt a gyenge pontunk. A Ducati versenyzőinek könnyebb majdnem egy másodperccel jobb időt menni az új lágy gumikon. Ennek következtében a Ducati versenyzői nagyon előre kerültek a rajtrácson, így sokkal nehezebb volt a többi csapatnak az élen harcolni.”

„A KTM nagyon jól kezeli a használt abroncsokat, viszont az új gumikkal nem tudtunk jelentős fejlődést elérni. Ez a gyenge pont gátolt meg abban, hogy minél jobb rajtpozíciókat érjünk el. Hátulról indulva ráadásul akkor is van probléma az első gumikkal, ha valaki szélárnyékában megy az ember. A guminyomás ilyenkor nő, és a versenyző elveszíti a tapadást. Így nagyon nehéz előzni.”

„A gumik kulcspontnak számítanak. Az ember gyakran látja, hogy melyik keverékek a legjobbak az egyes pályákon az egyes motoroknak. A Ducati azért is van előnyben, mert nekik van a legtöbb motoruk a mezőnyben, és úgy tűnik, hogy jobb a gumikezelésük, mint a többieknek.”

„A többi gyártó ugyanis csak akkor tud versenyképes lenni, ha az adott keverék fekszik a motornak” – mutatott rá a dolog lényegére Pedrosa. „Ha ez nincs meg, problémák merülnek fel, mi is ezzel küzdöttünk a KTM-nél. A Ducati talán megtalálta a megfelelő egyensúlyt a kemény és a lágy keverékeknél is. Ez jobbá teszi őket. De ez csak az én véleményem, nem tudom, hogy valóban így van-e.”

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Városi mobilitás: Új belépő szintű robogó a Yamahától

Az új Yamaha RayZR 125 a Yamaha városi mobilitási kínálatának új sztárja. A mindössze 99 kilogrammos tömegével (üzemanyaggal feltankolva és menetkészen) a RayZR igazi könnyűsúlyú, és az eddigi legkönnyebb 125 cm3-es Yamaha. A D`Elight robogónál is 3 kg- mal könnyebb. A mindössze 1298 mm-es tengelytávnak és a rövid áttételnek köszönhetően praktikus és jól manőverezhető a […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom