A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával.
A KTM fejlesztő- és tartalékversenyzője, Dani Pedrosa mesélt a Ducati és a többi gyártó helyzetéről: „Ha visszanézünk az elmúlt két évre, gyakran az időmérő volt a gyenge pontunk. A Ducati versenyzőinek könnyebb majdnem egy másodperccel jobb időt menni az új lágy gumikon. Ennek következtében a Ducati versenyzői nagyon előre kerültek a rajtrácson, így sokkal nehezebb volt a többi csapatnak az élen harcolni.”
„A KTM nagyon jól kezeli a használt abroncsokat, viszont az új gumikkal nem tudtunk jelentős fejlődést elérni. Ez a gyenge pont gátolt meg abban, hogy minél jobb rajtpozíciókat érjünk el. Hátulról indulva ráadásul akkor is van probléma az első gumikkal, ha valaki szélárnyékában megy az ember. A guminyomás ilyenkor nő, és a versenyző elveszíti a tapadást. Így nagyon nehéz előzni.”
„A gumik kulcspontnak számítanak. Az ember gyakran látja, hogy melyik keverékek a legjobbak az egyes pályákon az egyes motoroknak. A Ducati azért is van előnyben, mert nekik van a legtöbb motoruk a mezőnyben, és úgy tűnik, hogy jobb a gumikezelésük, mint a többieknek.”
„A többi gyártó ugyanis csak akkor tud versenyképes lenni, ha az adott keverék fekszik a motornak” – mutatott rá a dolog lényegére Pedrosa. „Ha ez nincs meg, problémák merülnek fel, mi is ezzel küzdöttünk a KTM-nél. A Ducati talán megtalálta a megfelelő egyensúlyt a kemény és a lágy keverékeknél is. Ez jobbá teszi őket. De ez csak az én véleményem, nem tudom, hogy valóban így van-e.”
Fotó: MotoGP Media