Perez először nyert Monacóban

A mexikói diadalával, és Leclerc drámájával zárult a hektikus Monte Carlo-i verseny. A Red Bull kockáztatott és nyert, míg a Ferrari eltaktikázta monacói pilótájának simának tűnő győzelmét. Az eső és Schumacher balesete miatt többször is megszakították a nagydíjat.

Nedves körülmények között vágtak neki a pilóták a Monacói Nagydíjnak. A start rögtön halasztással indult a szemerkélő, majd szakadó eső miatt. Egy óra csúszás után aztán gördülő rajttal elkezdődött a futam. A felvezető körön már belecsúszott Latifi a falba, de vissza tudott térni a bokszba, valamint Stroll is odaverte. A többség esős gumikon volt, néhányan kezdtek csak intereken. Leclerc jól jött el, és mindenki tartotta a pozícióját. Először Gasly állt ki átmeneti esős abroncsokért, majd Vettel és Tsunoda következett. A monacói fokozatosan szakította le magáról Sainzot, miközben Verstappen Perez mögött beragadva haladt a negyedik helyen. Csata Gasly és Zhou között alakult ki a 13-ik helyért, a francia folyamatosan tolta le a kínait a pályáról, hibázott is az alagútból kimenet, de néhány kanyarig még megtartotta a pozícióját, majd elment mellette Gasly.. Eközben Albon hibázott, és vesztett három helyet. A francia következő áldozata Ricciardo volt, egy remek manőverrel előzte meg az ausztrált.

Az élmenők közül először Perez állt ki interekért, és ez kifizetődött neki, Leclercet későn hozták, és a mexikói elé került. Verstappen a monacóival egy időben cserélt. Sainz eközben vezette a futamot még esős gumikon, a spanyol egyértelműen arra várt, hogy száraz kerekek kerüljenek fel, ami meg is történt. A spanyollal egy időben hozták megint csapattársát, aki ezen sokat vesztett, mivel néhány körrel később a Red Bullok is váltottak a kemény keverékű Pirellikre. A versenyt a kaotikus pillanatok után Perez vezette Sainz előtt, aki majdnem a falnak csapta a kocsiját, majd jött Verstappen és Leclerc. Kicsit kezdtek megnyugodni a kedélyek, amikor Schumacher autójának hátulja kitört, és a Tecpro-falban kötött ki, majd ketté is szakadt a Haas. A német jól volt, a többiek a biztonsági autó mögött folytatták, de a korlát sérülése miatt megszakították a futamot.

Egy hosszabb szünet után a biztonsági autó mögül indult újra a mezőny. Perez a kaszinóba menet elfékezte a gumikat, de maradt az élen, Sainz, Verstappen és Leclerc követte őt. A Red Bull új közepeseken volt, míg a vörösök használt kemény gumikon folytatták. Közben az is kiderült, hogy nem teljesítik a teljes távot, így kikerült a visszaszámláló. Az első hatnak sikerült elszakítania magától a többieket. Alonso mögé, aki a hetediken haladt, beragadt a teljes mezőny. Az élen Perez előnye apadt Sainz-cal szemben, de Vertsappen és Leclerc is felzárkóztak, azonban Monaco karakterisztikájának köszönhetően már nem tudtak elmenni mellette, és behúzta a mexikói a futamot. A négyes mögött Russell és Norris zárt a legjobb hatban, míg a pontszerzők között Alonso, Hamilton, Bottas és Vettel végzett. Ocon az utolsó pillanatban az öt másodperces büntetése miatt kicsúszott a tízből.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom