Perez először nyert Monacóban

A mexikói diadalával, és Leclerc drámájával zárult a hektikus Monte Carlo-i verseny. A Red Bull kockáztatott és nyert, míg a Ferrari eltaktikázta monacói pilótájának simának tűnő győzelmét. Az eső és Schumacher balesete miatt többször is megszakították a nagydíjat.

Nedves körülmények között vágtak neki a pilóták a Monacói Nagydíjnak. A start rögtön halasztással indult a szemerkélő, majd szakadó eső miatt. Egy óra csúszás után aztán gördülő rajttal elkezdődött a futam. A felvezető körön már belecsúszott Latifi a falba, de vissza tudott térni a bokszba, valamint Stroll is odaverte. A többség esős gumikon volt, néhányan kezdtek csak intereken. Leclerc jól jött el, és mindenki tartotta a pozícióját. Először Gasly állt ki átmeneti esős abroncsokért, majd Vettel és Tsunoda következett. A monacói fokozatosan szakította le magáról Sainzot, miközben Verstappen Perez mögött beragadva haladt a negyedik helyen. Csata Gasly és Zhou között alakult ki a 13-ik helyért, a francia folyamatosan tolta le a kínait a pályáról, hibázott is az alagútból kimenet, de néhány kanyarig még megtartotta a pozícióját, majd elment mellette Gasly.. Eközben Albon hibázott, és vesztett három helyet. A francia következő áldozata Ricciardo volt, egy remek manőverrel előzte meg az ausztrált.

Az élmenők közül először Perez állt ki interekért, és ez kifizetődött neki, Leclercet későn hozták, és a mexikói elé került. Verstappen a monacóival egy időben cserélt. Sainz eközben vezette a futamot még esős gumikon, a spanyol egyértelműen arra várt, hogy száraz kerekek kerüljenek fel, ami meg is történt. A spanyollal egy időben hozták megint csapattársát, aki ezen sokat vesztett, mivel néhány körrel később a Red Bullok is váltottak a kemény keverékű Pirellikre. A versenyt a kaotikus pillanatok után Perez vezette Sainz előtt, aki majdnem a falnak csapta a kocsiját, majd jött Verstappen és Leclerc. Kicsit kezdtek megnyugodni a kedélyek, amikor Schumacher autójának hátulja kitört, és a Tecpro-falban kötött ki, majd ketté is szakadt a Haas. A német jól volt, a többiek a biztonsági autó mögött folytatták, de a korlát sérülése miatt megszakították a futamot.

Egy hosszabb szünet után a biztonsági autó mögül indult újra a mezőny. Perez a kaszinóba menet elfékezte a gumikat, de maradt az élen, Sainz, Verstappen és Leclerc követte őt. A Red Bull új közepeseken volt, míg a vörösök használt kemény gumikon folytatták. Közben az is kiderült, hogy nem teljesítik a teljes távot, így kikerült a visszaszámláló. Az első hatnak sikerült elszakítania magától a többieket. Alonso mögé, aki a hetediken haladt, beragadt a teljes mezőny. Az élen Perez előnye apadt Sainz-cal szemben, de Vertsappen és Leclerc is felzárkóztak, azonban Monaco karakterisztikájának köszönhetően már nem tudtak elmenni mellette, és behúzta a mexikói a futamot. A négyes mögött Russell és Norris zárt a legjobb hatban, míg a pontszerzők között Alonso, Hamilton, Bottas és Vettel végzett. Ocon az utolsó pillanatban az öt másodperces büntetése miatt kicsúszott a tízből.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus az offroadban is utánozhatatlan

A Lexus izgalmas újításokat hozott a 2023-as Specialty Equipment Market Association (SEMA) Kiállításon, bemutatva hat lenyűgöző járművet, köztük a GX minden generációját és a 2022-es LX 600-at. Az offroad örökségét hangsúlyozva a márka vadonatúj 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ AAP modellt is megismertette a nagyközönséggel, mely a terepjárók világában új színfoltot jelent. 2022 Lexus GX […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

Erős: új villanymotor 200 kW/270 LE teljesítménnyel és 400 Nm forgatónyomatékkal Tele energiával: új, 110 kWh kapacitású akkumulátor, 420 km-es hatótáv (WLTP1), 150 kW-os gyorstöltés Fejlett: új vezetői asszisztensrendszerek, 2-es színtű önvezetési képesség Kényelmes: új műszerfal, 10 colos színes érintőképernyőkkel Karakteres: jellegzetes Opel-orr, és hátsó rész Sokféle: 30 változat, akár 17 m3-es raktérrel és 2 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom