Perez először nyert Monacóban

A mexikói diadalával, és Leclerc drámájával zárult a hektikus Monte Carlo-i verseny. A Red Bull kockáztatott és nyert, míg a Ferrari eltaktikázta monacói pilótájának simának tűnő győzelmét. Az eső és Schumacher balesete miatt többször is megszakították a nagydíjat.

Nedves körülmények között vágtak neki a pilóták a Monacói Nagydíjnak. A start rögtön halasztással indult a szemerkélő, majd szakadó eső miatt. Egy óra csúszás után aztán gördülő rajttal elkezdődött a futam. A felvezető körön már belecsúszott Latifi a falba, de vissza tudott térni a bokszba, valamint Stroll is odaverte. A többség esős gumikon volt, néhányan kezdtek csak intereken. Leclerc jól jött el, és mindenki tartotta a pozícióját. Először Gasly állt ki átmeneti esős abroncsokért, majd Vettel és Tsunoda következett. A monacói fokozatosan szakította le magáról Sainzot, miközben Verstappen Perez mögött beragadva haladt a negyedik helyen. Csata Gasly és Zhou között alakult ki a 13-ik helyért, a francia folyamatosan tolta le a kínait a pályáról, hibázott is az alagútból kimenet, de néhány kanyarig még megtartotta a pozícióját, majd elment mellette Gasly.. Eközben Albon hibázott, és vesztett három helyet. A francia következő áldozata Ricciardo volt, egy remek manőverrel előzte meg az ausztrált.

Az élmenők közül először Perez állt ki interekért, és ez kifizetődött neki, Leclercet későn hozták, és a mexikói elé került. Verstappen a monacóival egy időben cserélt. Sainz eközben vezette a futamot még esős gumikon, a spanyol egyértelműen arra várt, hogy száraz kerekek kerüljenek fel, ami meg is történt. A spanyollal egy időben hozták megint csapattársát, aki ezen sokat vesztett, mivel néhány körrel később a Red Bullok is váltottak a kemény keverékű Pirellikre. A versenyt a kaotikus pillanatok után Perez vezette Sainz előtt, aki majdnem a falnak csapta a kocsiját, majd jött Verstappen és Leclerc. Kicsit kezdtek megnyugodni a kedélyek, amikor Schumacher autójának hátulja kitört, és a Tecpro-falban kötött ki, majd ketté is szakadt a Haas. A német jól volt, a többiek a biztonsági autó mögött folytatták, de a korlát sérülése miatt megszakították a futamot.

Egy hosszabb szünet után a biztonsági autó mögül indult újra a mezőny. Perez a kaszinóba menet elfékezte a gumikat, de maradt az élen, Sainz, Verstappen és Leclerc követte őt. A Red Bull új közepeseken volt, míg a vörösök használt kemény gumikon folytatták. Közben az is kiderült, hogy nem teljesítik a teljes távot, így kikerült a visszaszámláló. Az első hatnak sikerült elszakítania magától a többieket. Alonso mögé, aki a hetediken haladt, beragadt a teljes mezőny. Az élen Perez előnye apadt Sainz-cal szemben, de Vertsappen és Leclerc is felzárkóztak, azonban Monaco karakterisztikájának köszönhetően már nem tudtak elmenni mellette, és behúzta a mexikói a futamot. A négyes mögött Russell és Norris zárt a legjobb hatban, míg a pontszerzők között Alonso, Hamilton, Bottas és Vettel végzett. Ocon az utolsó pillanatban az öt másodperces büntetése miatt kicsúszott a tízből.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom