Perez nyert a két Ferrari előtt, Verstappen még nem vb

Nagyjából egy órát kellett várni a kezdésre, mert lezúdult az eső a szingapúri pályára. A kezdésre nem száradt fel teljesen a pálya, így kíváncsian várhattuk, ki tesz fel esős és ki átmeneti esőgumikat az autójára. A rajtnál derült ki, hogy mindenki az utóbbi keveréket választotta. A startnál Sergio Perez vette át a vezetést, Charles Leclerc-től, Carlos Sainz pedig Lewis Hamiltont előzte meg a harmadik helyen. Fernando Alonso Lando Norrisszal szemben veszített pozíciót és Max Verstappen rajtja sem sikerült jól. A címvédő a 12.-ről a 10. helyre tudott visszajönni a 2. körben.

A verseny első harmadában a sorrend Perez, Leclerc, Sainz, Hamilton, Norris, Alonso, Gasly, Vettel, Verstappen és Tsunoda volt. A nyolcadik körben jött az első biztonsági autós fázis, Latifi és Zhou ütköztek össze egy félreértés miatt, így mindketten kiestek a versenyből. Ezt Verstappen tudta kihasználni, és Sebastian Vettel után Pierre Gaslyt is megelőzte, feljött 7.-nek. A 21. körben Fernando Alonso félreállását láthattuk, így a spanyol számára kieséssel ért véget a 350. nagydíja. A virtuális biztonsági autós fázist kihasználva George Russell volt az első, aki feltette a slickeket.

Néhány körrel később Alex Albon a falban kötött ki, és a másik Alpine-t, Esteban Ocont is technikai hiba sújtotta. A francia versenyző miatt a verseny felénél újra virtuális biztonsági autó következett. Lewis Hamilton után Yuki Tsunoda is a falban kötött ki. A hétszeres világbajnok folytatta, Tsunoda miatt viszont bejött a biztonsági autó is. Ekkor már mindenki a száraz gumikra váltott. A 37. körben jártunk, amikor a sorrend Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Verstappen, Ricciardo, Stroll, Vettel, Hamilton és Gasly volt az első tízben.

Az újraindítás után Norrist előzte volna Verstappen, de teljesen elfékezte a kanyart és a gumijait, így még egyszer ki kellett mennie a bokszba. Perezt Leclerc támadta fél órával a vége előtt. Az élen változatlan volt a helyzet, hol Perez, hol Leclerc volt a gyorsabb. Az utolsó negyed órában Verstappen felzárkózását figyelhettük. A 12. helyről visszajött a pontszerzők közé.

2 óra leteltével intették le a versenyzőket. A futamot végül Sergio Perez nyerte Charles Leclerc és Carlos Sainz előtt. A McLaren bejött 4-5-ben, Norris és Ricciardo sorrendben, az Aston Martin pedig 6-8-ban Stroll-lal és Vettellel. Verstappent 7-ként intették le, így nem ünnepelhetett bajnoki címet, a top 10-et pedig Hamilton és Gasly tette teljessé.

Fotó: F1Fansite

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

Vadonatúj Mazda CX-80: A Mazda új, hétüléses zászlóshajója

Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva Mazda e-Skyactiv PHEV és dízel hajtásláncok, hátsókerék hangsúlyos összkerékhajtással Debütál Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80, amelynek virtuális leleplezése a https://mzd.tools/VirtualReveal weboldalon tekinthető meg. A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai IONIQ 5 N a sorozatgyártású elektromos szabadidőjárművek géposztályában áll rajthoz a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen

• A sorozatgyártású IONIQ 5 N alapkivitelében vesz részt a Pikes Peak-en • A Hyundai egy második, átépített IONIQ 5 N-t is bemutat május 30-án, az ADAC RAVENOL Nürburgringi 24 órás futamot megelőzően CARMEL VALLEY, Kalifornia, USA, 2024. április 9. – A Hyundai, amely ügyfelek vadonatúj generációját köszönheti az IONIQ 5 N-nek, most tovább emeli […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom