● 2023: a PEUGEOT modellkínálatának minden tagja elérhető VILLAMOSÍTOTT kivitelben
● 2025: a PEUGEOT modellkínálatát 100%-BAN ELEKTROMOS típusok alkotják
● 2030: AZ EURÓPÁBAN ELADOTT PEUGEOT MODELLEK 100%-A TISZTÁN ELEKTROMOS HAJTÁSÚ
A PEUGEOT meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az E-LION PROJEKT széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire.
Az E-LION PROJEKT útmutatást nyújt ahhoz, hogy az új generációs PEUGEOT járművek hogyan tudják teljesíteni ezeket az elvárásokat.
Az E-LION PROJEKT többről szól, mint a villamosításról: egy 360 fokos megközelítésen alapuló, holisztikus projekt, amelynek középpontjában öt fő célkitűzés áll:
1. Ökoszisztéma: termékeink és szolgáltatásaink ökoszisztémája, amelyek az STLA technológiai megoldásokra épülnek;
2. Élmény: a termékeink és szolgáltatásaink minden aspektusát, a töltéstől az online kapcsolódásig végig kísérő ügyfélélmény;
3. Elektromos: mindennek az alapját 100% akkumulátoros elektromos technológiák alkotják, összhangban a PEUGEOT azon célkitűzésével, hogy 2025-re palettájának összes tagja elérhető legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánccal
4. Hatásfok és takarékosság: a PEUGEOT kompromisszumot nem ismerően törekszik a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére, a lehető legcsekélyebb energia-felhasználás mellett (12,5 kWh/100km az e-208 esetében),
5. Környezetvédelem: minden igyekezetünk közelebb visz bennünket a fenntarthatóság felé, valamint végső célunk megvalósításához: hogy 2038-ra elérjük a nettó zéró szénkibocsátást.
LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „Az E -LION PROJEKT azt a stratégiát határozza meg, amelyet a Peugeot elektromos járművek gyártójaként követni kíván, illetve, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a társadalom igényeinek és értékeinek fejlődésével lépést tartva olyan mobilitási megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek összhangban állnak márkánk értékeivel.”
A PEUGEOT két év alatt öt új elektromos gépkocsit vezet be:
E-308, E-308 SW (az első európai gyártású elektromos kombi), E-408, E-3008 és E-5008.
A tisztán elektromos 308 és 308 SW modelleket vadonatúj villanymotor hajtja: a 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményű erőforrással szerelt, járművek WLTP norma szerinti hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert. A kompromisszumokat nem ismerő fejlesztés a kategória legkedvezőbb energiafelhasználását – átlagosan 12,7 kWh – nyújtja.
Bemutatkozik az új HIBRID technológia
A PEUGEOT új hibrid technológiát vezet be járművein. A 48V-os MHEV (mild hibrid) technológia még az idei évben megjelenik a 208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408 modellcsaládokban. A PEUGEOT Hybrid 48V rendszer új generációs, 100 vagy 136 lóerős teljesítményű PureTech benzinmotorból, valamint egy ahhoz kapcsolódó, vadonatúj hatfokozatú, villamosított duplakuplungos sebességváltóból (E-DCS6) áll, amely egy 21 kW teljesítményű villanymotort is magában foglal.
A menet közben töltődő akkumulátor jóvoltából a technológia kis fordulatszámon nagyobb forgatónyomatékot biztosít, valamint 15%-kal csökkenti az átlagos üzemanyag-fogyasztást. Városi forgalomban a HYBRID rendszerrel felszerelt alsó-középkategóriás szabadidőjármű a menetidő több mint 50 százalékában károsanyag-kibocsátás nélkül, 100%-ban elektromos üzemben képes közlekedni. Emellett városi forgalomban zéró emisszióval is közlekedhetünk.
Bemutatkozik a kompakt szabadidőjárművek új generációja
• 2023 második felében érkezik az E-3008
• A maximális hatótávolság eléri a 700 kilométert. Háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető.
• Az E-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern STLA Medium platformra épül,
• A típust nem sokkal később követi az E-5008.
A TERMÉKDIZÁJN ÉS A TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓ kulcsfontosságú szerepet játszik az E-Lion Projektben és a PEUGEOT azon céljának megvalósításában, hogy 2038-ra elérje a nettó karbonsemlegességet
A PEUGEOT új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a Stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához.
• ÚJ ARÁNYOK – a tervezők rugalmasabban, szabadabban alakíthatják ki a jármű meghatározó arányait
• ÚJ TÁVLATOK – minden részletében vadonatúj formanyelv
• ÚJ TÉRKIHASZNÁLÁS – férőhely és a funkcionalitás újragondolva
• ÚJ VEZÉRLÉS – az elektronikus kormánymű soha nem látott lehetőségeket teremt a jármű irányítása terén. Ez tette lehetővé annak a Hypersquare kormánykeréknek, az új generációs, intelligens i-COCKPIT vezetői környezetnek és a vadonatúj kezelőfelületnek a megalkotását, amely 2026-tól jelenik meg sorozatgyártásban.
A fedélzeti élményt az STLA technológiai megoldások teszik lehetővé.
● STLA-BRAIN – az autó „idegrendszere” és központi intelligenciája, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető
● STLA-SMARTCOCKPIT – kapcsolat az ügyfél digitális életével, az autóban és azon túl
● STLA-AUTODRIVE – az autonóm közlekedés jövője
A téma legnagyobb globális szakértőivel – így az Amazonnal és a Foxconnal – folytatott együttműködés jóvoltából az új technológiák bevezetését mindig lélegzetelállító élmények megvalósítása kíséri.
JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA : „Ügyfeleink a megmondhatói, hogy az elektromos PEUGEOT modellek elsősorban és maradéktalanul PEUGEOT-k, és ez az élmény mindig is prioritást élvez nálunk.”
A PEUGEOT a következő két járműgeneráció során negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját (global warming potential, GWP)
A már útjára indított kezdeményezések sora a beszerzéshez és a beszállítói lánchoz kapcsolódó stratégiáktól a jármű szerkezetén és összetételén át egészen a felhasznált anyagokig tart:
• A fekete szín és a króm helyébe fény, illetve üveg lép;
• Kis tömegű ülések;
• Újrahasznosított könnyűfém keréktárcsák;
• Különös hangsúlyt fektetnek az újrahasznosított anyagok felhasználására, beleértve a könnyűfém keréktárcsákat;
• Globális életciklus stratégia felállítása új generációs termékeink tervezése során.
GLOBÁLIS ÉLETCIKLUS: A jövőben az akkumulátoros elektromos járművek élettartama eléri a 20-25 évet, míg a mai, belső égésű motorral szerelt járműveknél ez körülbelül 15 évre tehető.
A hosszabb életciklus nagyszerű lehetőséget teremt tervezőink számára, hogy élettartamuk során új találkozási lehetőségeket dolgozzanak ki a termékekkel.
Az életciklus tervezés szemlélet négy fázisa:
1. Életciklus: a Stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik
2. Felújítás: a kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetősége, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását (ld. Sustainera)
3. Frissítés: a kopásnak és elhasználódásnak kitett komponensek (kárpitozás, díszítőelemek) frissítése, amint azt az INCEPTION tanulmányautó is példázta, hogy az autó minden tulajdonosváltáskor új érzést keltsen.
4. Igény szerint: rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető a kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens. Így az autó hosszan megőrzi vonzerejét (mint az okostelefonok operációs rendszerének évenként esedékes frissítése.)
MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA: „Képzeljen el egy világot, ahol megszűnik a klasszikus használt autó fogalma. Ehelyett járművünk mindig friss és személyre szabott lesz, képességeit pedig igényeink szerint frissíthetjük vagy bővíthetjük. Mindig naprakész termék, amely egész élettartamában megőrzi piaci értékét.”
A minimális tömegre, a hulladék csökkentésére és a feldolgozási folyamatok redukálására irányuló törekvések olyan forradalmi eljárásokat eredményezhetnek, mint a PEUGEOT INCEPTION TANULMÁNYAUTÓ esetében látott fenntarthatósági lépések:
1. Tömeg csökkentése (vékonyabb ülések, szellős steppelésű szövetek…),
2. Hulladék csökkentése (formára öntött szövetek),
3. Takarékoskodás az erőforrásokkal (nyersanyagok kidolgozás, ötvözetek kerülése, krómozás beszüntetése…),
4. Energia-takarékosság (elektromos fogyasztás).
JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Ezek a fejlesztések egy olyan, új korszakot vezetnek be, amely nagyobb tisztelettel bánik természeti környezetünkkel, és lehetővé teszi, hogy olyan különleges innovációkat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek megerősítik a PEUGEOT ’vonzerejének hatalmát.’”
Ami a felhasználói élményt illeti, a PEUGEOT arra törekszik, hogy INSPIRÁLÓ, EGYSZERŰ és MEGFIZETHETŐ legyen az ügyfelek számára.
Inspiráló – az autókon túl a PEUGEOT a Vonzerő hatalmával teszi még intenzívebbé a tulajdonosi élményt.
Az elektromos mobilitással kapcsolatos összes élmény egybevág a PEUGEOT három alapértékével:
• Vonzó formaterv – a nagymacskákat idéző kiállás és a “három karom” fényrajzolat a PEUGEOT dizájn meghatározó elemei
• Az ösztönös vezetési élményt még inkább érzelmekben gazdaggá teszi a villamosítás, a hajtáslánc robbanékony reakciói, és az i-Cockpit vezetői környezet dinamizmusa
• Minőségből, takarékosságból és technológiai tartalomból fakadó kiválóság a teljes elektromosjármű-kínálatban
Egyszerűség – a vezetés előtt, közben és után átélhető ügyfélélményt figyelembe véve.
• Könnyen megvásárolható: a PEUGEOT az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a PHEV First Edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető.
• Könnyen tölthető: a Free2Move eSolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton Európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-Solutions kártya. Az egyérintéses RFID kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható
• Könnyen tervezhető: a PEUGEOT utazástervező alkalmazás segít úgy megtervezni az utazást, hogy út közben a legjobb helyeken tölthessük autónkat. A jövőben olyan megoldásokat kínálunk, amelyek a töltőpont közelében található éttermekben és áruházakban, illetve szolgáltatások igénybe vétele során felhasználható ajánlatokat is tartalmaznak. Így az ügyfelek optimálisan tölthetik el a töltésre fordított időt.
Cél a megfizethetőség – az emelkedő megélhetési költségek és az infláció fényében a PEUGEOT arra törekszik, hogy a lehető leginkább megfizethető formában kínálja ügyfeleinek az elektromos PEUGEOT járművek élményét.
Kétféle ajánlat létezik, akárcsak a mobiltelefonoknál:
• PEUGEOT használat alapú: bizonyos futásteljesítményt magában foglaló, használat alapú konstrukció havi gyakoriságú fizetéssel. Franciaországban például az E-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal. A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A PEUGEOT a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot.
• PEUGEOT Your Way: az egyszeri havi díj magában foglalja a lízing költséget, a karbantartás és szervizelés összes költségét, sőt, a töltési költségeket is. Minden üzemben tartási kiadás egyetlen díjban. A mobiltelefonokkal ellentétben azonban itt az ügyfeleket nem köti hosszú hűségidő. Amennyiben életkörülményeik megváltoznak, nagyobb autóra válthatnak, vagy egyszerűen visszaadhatják az autót.
PHIL YORK, A PEUGEOT MARKETING ÉS KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓJA: „Az elektromos járművek birtoklásával kapcsolatos szempontok átalakulóban vannak: a villanyautók általános jellemzői helyett egyre inkább a személyes logisztikai igények mentén határoznak az ügyfelek. Nagy izgalommal tölt el, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető megoldásokkal tudtuk kielégíteni ügyfeleink elvárásait, méghozzá mindezt a PEUGEOT modellektől megszokott vonzerővel társítva.”
A PEUGEOT a legjobb úton halad afelé, hogy 2038-ra megvalósítsa a nettó karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzéseit. Ami a globális felmelegedési potenciál mérséklését illeti, VILÁGSZERTE -60%-KAL, EURÓPÁBAN pedig -70%-KAL számolhatunk 2030-ra.
A karbonsemlegességre vonatkozó terv túlmutat a 100 százalékos villamosításon, és olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint:
• a termékek tervezése és gyártása során felhasznált anyagok
• a felhasznált energiamennyiség
• a termékek beillesztése egy körkörös gazdasági sémába
A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A Stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket.
Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák.
A Stellantis hálózatán belül máris feltűntek az alkatrész-katalógusokban az „újragyártott” komponensek; ez az ajánlat megfizethető módon biztosíthat fenntartható alternatívát az ügyfelek számára.
A vállalati és privát ügyfelek egyaránt találkozhatnak az „újrafelhasználás” fogalmával a Stellantis e-kereskedelmi platformján, a B-Parts platformon (amely jelenleg 155 országban érhető el, és 5,2 millió alkatrészt foglal magában.)
Hamarosan ugyanígy találkozhatunk a gyártóüzemek esetében a SUSTAINera címkével. Ez már ma is látható egyes alkatrészek dobozán, és hamarosan a gépkocsikban is megjelenik. Ha az ügyfél ezzel a megjelöléssel találkozik, biztos lehet abban, hogy a kérdéses alkatrész előállításához akár 80%-kal kevesebb nyersanyagot és akár 50%-kal kevesebb energiát használtak fel, mint egy hasonló, de újrahasznosított anyagokat nem tartalmazó komponens esetében.
LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A nettó karbonsemlegesség nem jelzős szerkezet, hanem egyfajta gondolkodásmód: egy olyan szemlélet, amelyet MINDANNYIUNKNAK el kell sajátítanunk, vállalatként és egyéni szinten egyaránt. Ugyanígy az E-LION Projekt sem csupán stratégia vagy PowerPoint prezentáció: olyan projekt, amelynek megvalósítását személyes feladatunknak érezzük, mert sikere saját maguk és az elkövetkező generációk szempontjából egyaránt létfontosságú.”