Problémás hétvégéje volt Tóth Lászlónak a Formula 3 barcelonai állomásán

Műszaki gondokkal és a beállítást érintő problémákkal kellett megküzdenie Tóth Lászlónak, a Charouz Racing System magyar versenyzőjének az FIA Formula 3-as bajnokság idei harmadik fordulóján, melyet a Formula 1-es Spanyol Nagydíj betétprogramjaként rendeztek meg az elmúlt hétvégén Barcelonában.

A 21 éves pilóta versenyautójában a hétvége előtt motort cseréltek, ami már a harmadik erőforrás az idén: az idény előtt rendezett teszten az eredeti motor mondta fel a szolgálatot, majd az évad első két futamán kiderült, hogy az ahelyett beszerelt erőforrás teljesítménye elmarad a szükségestől, ezért Barcelonára ismét új motort szereltek be a 14-es rajtszámú Charouzba.

Tóth Lászlónak ezzel azonban nem szűntek meg a gondjai, a pénteki szabadedzésen ugyanis problémák adódta a versenyautó kormányával, így a magyar versenyző mindössze három gyors kört tudott teljesíteni. Az időmérő edzésen nem tudott jelentősen gyorsulni Tóth, aki olasz csapattársával, Francesco Pizzivel azonos köridőt teljesített, ez azonban csak az utolsó sor elfoglalására volt elegendő.

Az első, úgynevezett sprintfutamon Tóth a rajt után nem sokkal ütközött Hunter Yeanyvel, az amerikai pilótának ezután a boxba kellett hajtania orrkúpcserére, miközben a magyar versenyző jelentősen lelassult, de két kör után újra fel tudta venni a versenytempót. Ezután viszont Tóth már inkább a kármentésre koncentrált, valamint arra, hogy célba érjen a sérült autóval.

A vasárnap rendezett főfutamon Tóth László tempója már jó volt, azonos köridőt tudott teljesíteni a középmezőnyben haladókkal, ám a barcelonai pálya sajátossága, hogy nagyon nehéz rajta előzni, a magyar pilótának is csak egyszer sikerült. Ezzel együtt Tóth végül hat pozíciót javítva a 23. helyen ért célba.

A Charouznál változatlanul azon dolgoznak, hogy versenyképesebbé tegyék az autókat, amelyekkel a szezon első három hétvégéje alapján úgy tűnik, nehéz bekerülni az első 20-ba. Mindemellett Tóth László és menedzsmentje is reméli, hogy az idény hátralévő részében lesz olyan hétvége, amelynek során nem hátráltatja műszaki probléma a magyar versenyzőt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Grand Automotive lett Chery márka magyarországi importőre

A Chery Automobile, Kína negyedik legnagyobb autógyártója és a legnagyobb kínai személyautó-exportőr, hivatalosan is megérkezik a Chery márkájával a magyar piacra. A Chery márka hazai vezérképviseletére a Grand Automotive vállalatot választotta, amely ezzel újabb márkával bővíti portfólióját. „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a dinamikusan fejlődő Chery csoport bennünket választott magyarországi partneréül. A Chery-csoporthoz tartozó Omoda […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Michelisz Norbert szerint sokat fejlődött a Hyundai Elantra N TCR

Bő egy héttel a mexikói idénynyitó előtt Michelisz Norbert elmondta, hogy az előszezoni tesztidőszakban leginkább a Hyundai Elantra N TCR gyengeségein dolgoztak. A világbajnoki címvédő hozzátette, szerinte jó irányba tettek lépéseket és az autó gyengeségeit sikerült kijavítani. „Nagyon hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak és a BRC Hyundai N Squadra Corse-nak, hogy egy újabb szezonban dolgozhatunk […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Nyugdíjazzák a szedánt, ami megteremtette a Lexus legendáját?

A Lexus tegnap le leplezte a vadonatúj ES limuzint, amelyet csak új globális zászlóshajójaként emleget. Emiatt sokakban megszólalt a vészcsengő: vajon elképzelhető, hogy feleslegessé vált, és távozik a kínálatból a Lexus LS, a világ egyik legkifinomultabb luxusautója? Amikor 1989-ben, hatévnyi, megfeszített tempójú, soha nem látott intenzitású fejlesztést követően megjelent a Lexus LS, az egyszerre jelentette […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom