Problémás hétvégéje volt Tóth Lászlónak a Formula 3 barcelonai állomásán

Műszaki gondokkal és a beállítást érintő problémákkal kellett megküzdenie Tóth Lászlónak, a Charouz Racing System magyar versenyzőjének az FIA Formula 3-as bajnokság idei harmadik fordulóján, melyet a Formula 1-es Spanyol Nagydíj betétprogramjaként rendeztek meg az elmúlt hétvégén Barcelonában.

A 21 éves pilóta versenyautójában a hétvége előtt motort cseréltek, ami már a harmadik erőforrás az idén: az idény előtt rendezett teszten az eredeti motor mondta fel a szolgálatot, majd az évad első két futamán kiderült, hogy az ahelyett beszerelt erőforrás teljesítménye elmarad a szükségestől, ezért Barcelonára ismét új motort szereltek be a 14-es rajtszámú Charouzba.

Tóth Lászlónak ezzel azonban nem szűntek meg a gondjai, a pénteki szabadedzésen ugyanis problémák adódta a versenyautó kormányával, így a magyar versenyző mindössze három gyors kört tudott teljesíteni. Az időmérő edzésen nem tudott jelentősen gyorsulni Tóth, aki olasz csapattársával, Francesco Pizzivel azonos köridőt teljesített, ez azonban csak az utolsó sor elfoglalására volt elegendő.

Az első, úgynevezett sprintfutamon Tóth a rajt után nem sokkal ütközött Hunter Yeanyvel, az amerikai pilótának ezután a boxba kellett hajtania orrkúpcserére, miközben a magyar versenyző jelentősen lelassult, de két kör után újra fel tudta venni a versenytempót. Ezután viszont Tóth már inkább a kármentésre koncentrált, valamint arra, hogy célba érjen a sérült autóval.

A vasárnap rendezett főfutamon Tóth László tempója már jó volt, azonos köridőt tudott teljesíteni a középmezőnyben haladókkal, ám a barcelonai pálya sajátossága, hogy nagyon nehéz rajta előzni, a magyar pilótának is csak egyszer sikerült. Ezzel együtt Tóth végül hat pozíciót javítva a 23. helyen ért célba.

A Charouznál változatlanul azon dolgoznak, hogy versenyképesebbé tegyék az autókat, amelyekkel a szezon első három hétvégéje alapján úgy tűnik, nehéz bekerülni az első 20-ba. Mindemellett Tóth László és menedzsmentje is reméli, hogy az idény hátralévő részében lesz olyan hétvége, amelynek során nem hátráltatja műszaki probléma a magyar versenyzőt.

Kapcsolódó cikkek

Új DS 7: a kifinomultság útján

A DS Automobiles legelső, teljes egészében saját fejlesztése, a DS 7 CROSSBACK 2017-ben debütált, új, avantgárd életérzést sugározva. A DS 7 CROSSBACK egyedülálló belső dizájnjának, kivételes kifinomultságának és technológiai megoldásainak köszönhető népszerűsége megnyitotta az utat azon fejlesztések számára, amelyek a most bemutatott Új DS 7-ben öltöttek formát. Az Új DS 7 külső megjelenése mind a […]

Olvass tovább

Nyilvánosságra hozta vadonatúj CIVIC e:HEV árait a Honda

A típus alapára 11 649 000 Ft, a Honda Financial Service kínálta hitelszerződésnél pedig 75 977 Ft-oshavi törlesztőrészlettel számolhatnak a vásárlók a belépőmodell esetén A márkakereskedések hamarosan megkezdik a rendelések felvételét a vadonatúj Honda Civicre A hatékony és kifinomult e:HEV hibrid hajtáslánc az alapfelszereltség része A vadonatúj Civicet letisztult, sportos megjelenés, nagy használati érték és magával ragadó menetdinamika […]

Olvass tovább

Mecsek Rallye: Turán Frigyes és Farnadi Ágnes az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt.

Turán Frici és Farnadi Ági egyik kedvenc versenyével, a Mecsek Rallye-val folytatódott hétvégén a Magyar Országos Rallye Bajnokság. Friciék értékes tapasztalatokkal gazdagodtak a Pécs környéki versenyen, és egy-egy apró hibát követően a gumitaktikájuk is eredményes volt. Végül az ORB kategória abszolút 4. helyén zárták a kétnapos versenyt. “Összességében jó hétvégét zártunk a Mecsekben, a Pécs […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom