Problémás hétvégéje volt Tóth Lászlónak a Formula 3 barcelonai állomásán

Műszaki gondokkal és a beállítást érintő problémákkal kellett megküzdenie Tóth Lászlónak, a Charouz Racing System magyar versenyzőjének az FIA Formula 3-as bajnokság idei harmadik fordulóján, melyet a Formula 1-es Spanyol Nagydíj betétprogramjaként rendeztek meg az elmúlt hétvégén Barcelonában.

A 21 éves pilóta versenyautójában a hétvége előtt motort cseréltek, ami már a harmadik erőforrás az idén: az idény előtt rendezett teszten az eredeti motor mondta fel a szolgálatot, majd az évad első két futamán kiderült, hogy az ahelyett beszerelt erőforrás teljesítménye elmarad a szükségestől, ezért Barcelonára ismét új motort szereltek be a 14-es rajtszámú Charouzba.

Tóth Lászlónak ezzel azonban nem szűntek meg a gondjai, a pénteki szabadedzésen ugyanis problémák adódta a versenyautó kormányával, így a magyar versenyző mindössze három gyors kört tudott teljesíteni. Az időmérő edzésen nem tudott jelentősen gyorsulni Tóth, aki olasz csapattársával, Francesco Pizzivel azonos köridőt teljesített, ez azonban csak az utolsó sor elfoglalására volt elegendő.

Az első, úgynevezett sprintfutamon Tóth a rajt után nem sokkal ütközött Hunter Yeanyvel, az amerikai pilótának ezután a boxba kellett hajtania orrkúpcserére, miközben a magyar versenyző jelentősen lelassult, de két kör után újra fel tudta venni a versenytempót. Ezután viszont Tóth már inkább a kármentésre koncentrált, valamint arra, hogy célba érjen a sérült autóval.

A vasárnap rendezett főfutamon Tóth László tempója már jó volt, azonos köridőt tudott teljesíteni a középmezőnyben haladókkal, ám a barcelonai pálya sajátossága, hogy nagyon nehéz rajta előzni, a magyar pilótának is csak egyszer sikerült. Ezzel együtt Tóth végül hat pozíciót javítva a 23. helyen ért célba.

A Charouznál változatlanul azon dolgoznak, hogy versenyképesebbé tegyék az autókat, amelyekkel a szezon első három hétvégéje alapján úgy tűnik, nehéz bekerülni az első 20-ba. Mindemellett Tóth László és menedzsmentje is reméli, hogy az idény hátralévő részében lesz olyan hétvége, amelynek során nem hátráltatja műszaki probléma a magyar versenyzőt.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom