Progresszív minimalizmus: az új MINI Countryman S ALL4

A MINI Countryman a brit prémiumgyártó portfóliójának legnagyobb és legsokoldalúbb modellje. A tágas mindenes agilis partner a nagyvárosokban és kényelmes társ az országutakon, miközben a járatlan terepeken is otthonosan mozog. 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotorjának hatékonyságát pedig mostantól 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza tovább.

A MINI hamisítatlan vezetési élménye iránti rajongás nem ismer határokat. A sokoldalú, erőteljes és tágas MINI Countryman S ALL4 minden terepen garantálja a márka által fémjelzett vezetési élményt. A legnagyobb MINI modell új kiadása a crossover karosszéria-kialakítás rugalmas felhasználási lehetőségeit intelligens összkerékhajtással párosítja. Az új MINI Countryman érezhetően nagyobb utasteret is kínál, miközben 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlájának köszönhetően csomagtere szinte végtelen módon variálható. A csomagtér alapesetben 450 literes térfogata a hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1 450 literig is bővíthető, így még a legrobosztusabb tárgyak is könnyedén szállíthatók.

A brit prémiummárka ügyfeleinek kényelmét és biztonságát a fedélzeten elérhető digitális szolgáltatások minden korábbinál átfogóbb palettája és a 2-es szintű, részben automatizált járművezetést is lehetővé tevő, innovatív vezetést támogató rendszerek emelik új szintre. A motorháztető alatt dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza, miközben az optimalizált, 0,26 Cd értékű légellenállási együtthatónak köszönhetően – amely a modell kategóriájában új rekordnak számít – az új MINI Countryman S ALL4 átlagos üzemanyag-fogyasztása is jelentős mértékben javult.

„Erőteljes benzinmotorjával és sportos megjelenésével az új MINI Countryman S ALL4 új mércét állít fel szegmensében” – fogalmazott Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője.

Még nagyobb szabadság az intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően

Az ALL4 intelligens összkerékhajtás érezhetően jobb tapadást, menetstabilitást és agilitást, és mint ilyen, nagyobb biztonságot garantál. Gyorsan és precízen dolgozó elektronikai vezérlésének köszönhetően a technológia mindenféle útviszonyok és időjárási körülmények közepette az adott vezetési szituáció sajátosságai szerint osztja el a motor erejét az első és a hátsó kerekek között.

A hosszabb tengelytávolság és a némileg megnövelt nyomtávok megteremtik a kimagasló menetdinamika és a nagyobb kényelem műszaki alapját, a minden terepen intenzívebb vezetési élményhez pedig a keréktárcsák és a gumiabroncsok új kombinációi is nagymértékben hozzájárulnak.

A közvetlen kormányzás, a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított McPherson első kerékfelfüggesztés és a többkaros hátsó kerékfelfüggesztés egysége összetéveszthetetlenül egyedi, MINI-sen jellegzetes gokartos vezethetőséget garantál. A nagyvárosi cirkálásokat és a járatlan utak felfedezését a futómű-technológia sportos és kényelmes hangolása egyaránt támogatja, az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán pedig a 15 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló, rugóút-szinkronizált lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív futómű-technológia is megtalálható.

Az új MINI Countryman S ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,8 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 155 – 169 gramm / km) maximális teljesítménye 160 kW / 218 lóerő, amelyhez 360 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A motorháztető alatt dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres turbómotor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza, amely ráadásul az alacsonyabb sebességtartományban és ideiglenesen 14 kW teljesítmény-többletet is garantál.

A MINI egyik innovatív újdonsága az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, átfogó Driving Assistant Professional csomag, amelynek intelligens vezetést támogató rendszerei már a 2-es szintű, részben automatizált járművezetést is lehetővé teszik. Ez azt jelenti, hogy sávváltások előtt az intelligens vezetést támogató rendszerek képesek automatikusan felmérni a szükséges forgalmi réseket és felvenni a sávváltáshoz szükséges optimális sebességet, sőt mi több, 60 km/órás sebességig a vezető le is veheti a kezét a kormányról, amennyiben folyamatosan figyelemmel követi a forgalmat és képes bármelyik pillanatban közbeavatkozni.

Még egyedibb MINI, minimalista formanyelvvel

A MINI Countryman mindig is első ránézésre felismerhető és azonnal beazonosítható volt – terepváltozattól függetlenül. Az új formanyelv letisztult dizájn mentén helyezi előtérbe a modell hamisítatlan stílusjegyeit. Az új nemzedék rendezett frontrészét a feszített motorháztető és az új, nyolcszögletű hűtőrács kettőse határozza meg. A LED-technológiás első fényszórók a minimalista formanyelv egyediségét hangsúlyozzák, miközben a keskeny jármű-sziluett és a rövid túlnyúlások éppúgy a MINI sajátjai, mint a hosszan elnyújtott tető kontraszt-árnyalata.

Az új MINI Countryman szélesen terpesztő tartása és függőleges vonalvezetése a modell magabiztos kiállását és kikezdhetetlen terepjáró képességét erősíti. A függőlegesen elrendezett hátsó lámpák egységes keretbe foglalják a nóvum sziluettjét és az új MINI crossover sportosságát nyomatékosítják.

A karosszéria és az utastér lényegre összpontosító formanyelve négyféle felszereltségi szint mentén – Essential, Classic, Favoured és John Cooper Works – ölt testet. A Favoured felszereltségi szint például kiváltképp kifejező részletekkel hangsúlyozza az új MINI Countryman S ALL4 egyediségét. Az elegáns Melting Silver karosszériafényezési árnyalatban és a 21” méretű 950 Rally Spoke könnyűfém keréktárcsákon (az opcionális extrafelszereltség részei) a sokoldalú kalandor egyszerre sugall prémium minőséget és masszív magabiztosságot. Az új MINI Countryman alá 17”, 18”, 19”, 20” és 21” méretű könnyűfém felnik egyaránt megrendelhetők, más-más küllődizájnnal.

Az innovatív anyaghasználat új utakat tár fel

Az új MINI Countryman S ALL4 utasterében minimalista megoldások hangsúlyozzák a letisztult formanyelvet. A műszerfal kétszínű textilborítása újfajta, kifejezetten otthonos benyomást kelt, miközben a panoráma üvegtető valóságos fényárba öltözteti a teret, a prémium minőségű komfortülések pedig biztonságos és kényelmes utazást garantálnak.

A prémium minőségű anyaghasználat, az innovatív technológia és a személyre szabható hangulatvilágítás egysége átfogó vezetési élményt ígér. Az új MINI Countryman innovációinak sorát színesítik továbbá az új MINI vezetési üzemmódok (MINI Experience Modes) is, egytől egyig önálló stílusjegyekkel és hangulatvilágítási opciókkal. A műszerfal kinézete és hangulata egyetlen vezérszóval megváltoztatható. A MINI vezetési üzemmódok a sokoldalú kalandor eltérő karaktereit hangsúlyozzák. A magával ragadó vezetési üzemmódokat vadonatúj, digitális MINI Sounds hangzásvilág egészíti ki, amelyhez különleges grafikai elemekkel kombinált animációk társulnak – a MINI rajongói így a tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman utasterében merőben újfajta utastér-élményt élhetnek át.

Az új MINI Countryman utasterének középpontjában a nagyfelbontású, kör alakú OLED kijelző áll, amely 240 milliméteres átmérőjével és prémium minőségű üvegfelületével merőben új mércét állít fel. Az információ-szolgáltató és vezetést támogató rendszerek kényelmes vezérlését kínáló MINI Interaction Unit a vezetőhöz és első utasához is közelebb került. A MINI 9.0 operációs rendszernek köszönhetően az új MINI Countryman összes funkciója intuitív módon, érintésekkel és hangutasításokkal vezérelhető.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom