Quartararo lett a Sachsenring új királya

Marc Marquez hiányában a francia címvédő húzta be a Német Nagydíjat, Bagnaia pedig újabb peches futamon van túl a nullázásával. Espargaro is pontott vesztett a bajnoki csatában, csak a negyedik lett. A yamahás zsinórban a második diadalát aratta.

Nagy melegben vágtak neki a mezőny tagjai a 30 körös német száguldásnak. Quartararo jól jött el, és a belső íven elment Bagnaia mellett, A. Espargaro jött fel a harmadik helyre. Az adok-kapok egy kör elteltével elkezdődött, de az olasz egyelőre nem tudta betenni a vasat a francia elé. Eközben a harmadik pozícióban helycsere történt, Martin ment el a spanyol apriliásnak.

A tegnap remeklő Di Giannantonio a hetediken, míg Bastianini a 19-en haladt. A drámának sem voltunk híján, már rögtön az elején eldobta Bagnaia a Ducatit a másodikról, így ismét nullázott, kollégáját Millert pedig egy hosszú körös büntetéssel sújtották a felügyelők. A noaleiak ekkor jól álltak, a harmadik-negyedik pozícióban köröztek, miközben Nakagami egy újabb, ezen a hétvégén már tőle megszokott bukást mutatott be.

Féltávhoz érkezve a francia éllovas előnye két másodpercben stabilizálódott, Zarco már közel néggyel ment az Apriliák előtt, míg Miller folyamatosan zárkózott rájuk. A Suzukinak a távozás bejelentése óta szinte semmi nem jön össze, ezen a futamon sérülése miatt Rins visszalépett, míg Mir alatt elúszott a motor, és a kavicságyban kötött ki. Vinales hibáját kihasználva az ausztrál feljött a negyediknek, a spanyol pedig csúszott egyre hátrébb a mezőnyben olyannyira, hogy ki is állt a versenyből. Miller hálóját ezután az idősebbik Espargaróra vetette ki. Di Giannantonio is elkezdett hátrafelé csúszni, már csak a nyolcadik volt.

A Repsol Hondának sem ment, Pol Espargaro feladta, míg Bradl nevét 13-iknak olvashattuk. Luca Marini viszont magára talált elment Martinnak, és az ötödiken folytatta. A gyári Desmosedici ausztrálja nyomás alatt tartotta az Aprilia spanyolját, meg is lett az eredménye, Espargaro elrontotta az első kanyart, és nem csak visszaesett egy helyet, hanem megkapta a nyakára Marinit.

A hajrára megmerevedtek a frontok az elején, a címvédő magabiztos előnnyel vezetett, Miller messze volt a másodikon motorozó Zarcótól, és A. Espargaro is megtartotta a negyedik helyét. Rossi féltestvére elégedett lehet az ötödik hellyel, Martin hatodik, Binder hetedik lett. A tízest Di Giannantonio, Oliveira és Bastianini tette teljessé.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Suzuki V-Strom 800 (2024) teszt – “Alap”, hogy jó! – Motor&Verda

A tavalyi év újdonságát a Suzuki háza táján a soros kéthengeres erőforrással szerelt “nyolcszázas” motorok piacra dobása jelentette. 2024-ben ezen modelleket továbbfejlesztve, átalakítva szélesítették palettájukat a japánok. A GSX-8S után idén a sportos GSX-8R, a V-Strom 800 DE után pedig a V-Strom 800 került bemutatásra. Ez utóbbi modellt volt alkalmunk ezúttal kipróbálni a Suzuki Magyarország […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Motorsport

Elkezdődött a szezon az Országos Bajnokságban!

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága idén első alkalommal pénzdíjazással jutalmazza az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság, a Magyar Kupa és az Utánpótlás versenyzőit, hogy ezzel is minél több fiatalt csábítson a motorsport világába. Az öt versenyhétvége három helyszínen, Rijekában, a Pannoniaringen és a Slovakringen kerül megrendezésre, az utánpótlás-versenyzők Kecskeméten, Visontán, valamint Szlovákiában […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom