Quartararo lett a Sachsenring új királya

Marc Marquez hiányában a francia címvédő húzta be a Német Nagydíjat, Bagnaia pedig újabb peches futamon van túl a nullázásával. Espargaro is pontott vesztett a bajnoki csatában, csak a negyedik lett. A yamahás zsinórban a második diadalát aratta.

Nagy melegben vágtak neki a mezőny tagjai a 30 körös német száguldásnak. Quartararo jól jött el, és a belső íven elment Bagnaia mellett, A. Espargaro jött fel a harmadik helyre. Az adok-kapok egy kör elteltével elkezdődött, de az olasz egyelőre nem tudta betenni a vasat a francia elé. Eközben a harmadik pozícióban helycsere történt, Martin ment el a spanyol apriliásnak.

A tegnap remeklő Di Giannantonio a hetediken, míg Bastianini a 19-en haladt. A drámának sem voltunk híján, már rögtön az elején eldobta Bagnaia a Ducatit a másodikról, így ismét nullázott, kollégáját Millert pedig egy hosszú körös büntetéssel sújtották a felügyelők. A noaleiak ekkor jól álltak, a harmadik-negyedik pozícióban köröztek, miközben Nakagami egy újabb, ezen a hétvégén már tőle megszokott bukást mutatott be.

Féltávhoz érkezve a francia éllovas előnye két másodpercben stabilizálódott, Zarco már közel néggyel ment az Apriliák előtt, míg Miller folyamatosan zárkózott rájuk. A Suzukinak a távozás bejelentése óta szinte semmi nem jön össze, ezen a futamon sérülése miatt Rins visszalépett, míg Mir alatt elúszott a motor, és a kavicságyban kötött ki. Vinales hibáját kihasználva az ausztrál feljött a negyediknek, a spanyol pedig csúszott egyre hátrébb a mezőnyben olyannyira, hogy ki is állt a versenyből. Miller hálóját ezután az idősebbik Espargaróra vetette ki. Di Giannantonio is elkezdett hátrafelé csúszni, már csak a nyolcadik volt.

A Repsol Hondának sem ment, Pol Espargaro feladta, míg Bradl nevét 13-iknak olvashattuk. Luca Marini viszont magára talált elment Martinnak, és az ötödiken folytatta. A gyári Desmosedici ausztrálja nyomás alatt tartotta az Aprilia spanyolját, meg is lett az eredménye, Espargaro elrontotta az első kanyart, és nem csak visszaesett egy helyet, hanem megkapta a nyakára Marinit.

A hajrára megmerevedtek a frontok az elején, a címvédő magabiztos előnnyel vezetett, Miller messze volt a másodikon motorozó Zarcótól, és A. Espargaro is megtartotta a negyedik helyét. Rossi féltestvére elégedett lehet az ötödik hellyel, Martin hatodik, Binder hetedik lett. A tízest Di Giannantonio, Oliveira és Bastianini tette teljessé.

Fotó: MotoGP

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom