Quartararóé a pole a bukások edzésén

Nem alakította át a harmadik szabadedzés az erősorrendet az Indonéz Nagydíjon a MotoGP-ben, mivel senki sem tudott javítani a második gyakorláshoz képest. Joan Mir, a két Repsol Honda és Francesco Bagnaia is kénytelen volt elindulni a Q1-ben, hogy az időmérő második szakaszában a pole-pozícióért harcolhasson.
Az első kifutás Bagnaiának és Marco Bezzecchinek sikerült a legjobban. A két Repsol Honda és Mir sem volt közelében a továbbjutó helyeknek a Q1 közepe felé haladva. Marc Marquez folyamatosan csúszkált (csakúgy, mint a hétvége eddigi részében), és ennek meg is lett az eredménye: a spanyol versenyző 6 perccel a vége előtt bukott, és kérdésessé vált, fel tud-e ülni a tartalékmotorra az esemény végéig. A spanyol visszaért és az újabb gyorskörén ismét elesett. A Suzukival Joan Mir sem tudott talpon maradni, így ők ketten biztosan nem mentek tovább. Az edzés leintésekor végül Bagnaia és az újonc Fabio Di Gianantonio ment tovább a legjobb 12 közé.
A Q2-ben meglepetésre Bagnaia állt az élre először, de Fabio Quartararo 1:31.274-es idejével maga mögé utasította tavalyi legnagyobb riválisát. Jorge Martin és a két Gresini Ducati volt még ott lőtávolságban a pole-pozícióhoz képest. A címvédő tovább javított az idején, így 1:31.067-es lett az idő, amit meg kellett volna verni a pole-ért. Ez viszont már nem sikerült senkinek. Quartararo mellé a két Pramac Ducati, Jorge Martin és Johann Zarco állhat fel az első sorba. A másodikba Brad Binder, Enea Bastianini és Bagnaia, a harmadikba pedig Miguel Oliveira, Alex Rins és Jack Miller kvalifikálta magát.
Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Motorsport Nagyvilág

A Ducati elkezdte a MotoE motorok gyártását a 2023-as világbajnoki szezonra

Valamivel több mint egy évvel az első Misano-i teszt után, megkezdődött a „V21L” prototípusok gyártása. Decemberben indult a motorok összeszerelése, hogy a 2023-as FIM Enel MotoE világbajnoki kategória számára szükséges 23 gép február közepére elkészüljön. A versenyeken részt vevő 18 motorkerékpár mellett a Ducati öt tartalék géppel látja el a szervezőket. Minden prototípust a Ducati […]

Olvass tovább
Motor Motorsport

Kovács Bálint a Maco Racing Team pilótájaként áll rajthoz az idei EWC-n

A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az endurance-világbajnokság futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsasági motoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra. ovács Bálint pár hete […]

Olvass tovább
GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Espargaro még két évet ad magának

Nem lesz egyszerű dolga a MotoGP versenyzőinek 2023-ban, ugyanis az eddiginél több hétvége mellett bevezették a sprintfutamokat is, ami gyakorlatilag plusz egy fél verseny lesz minden fordulóban. Eddig is megterhelő volt a szezon a versenyzőknek, a fentiek miatt viszont már hatványozottan igaz lesz, hogy brutálisan fittnek kell lenniük minden egyes alkalommal. Aleix Espargaro tavaly harcban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom