Rins győzelemmel búcsúzott, Bagnaia világbajnok

A rajtnál Alex Rins jött el a legjobban, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia pedig egymással harcoltak az ötödik helyért a második körben. Rins vezetett Jorge Martin, Marc Marquez, Jack Miller, Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo előtt. Az első négyes már a verseny elején elszakadt a többiektől, így Quartararo is egyre távolabb került az első helytől a második csoportban Bagnaia mögött.

Quartararo meg tudta előzni Bagnaiát és el is tudott nyúlni tőle, a francia elindult az első négyesre, Bagnaia pedig láthatóan feltartotta a többieket a hatodik helyen. Mindkét Espargaro kiállt a versenyből, így Aleix valószínűleg elveszítette az összetett harmadik pozíciót is Enea Bastianinivel szemben, ha az olasz pontot szerez. Bagnaia az első körökben összeért Quartararóval és az egyik elem le is repült a Ducatiról, ez is lehetett az oka, hogy nem tudta tartani az olasz a többiek tempóját.

Akire nem nagyon figyeltünk, az Alex Rins, aki győzelemmel búcsúzott a Suzukitól

Binder volt veszélyes egyedül a világbajnoki éllovasra, és a 8. körben el is ment mellette, így az olasz visszaesett a nyolcadiknak, de még így is világbajnoki pozícióban volt. A 10. körben Marc Marquez esését figyelhettük, aki a nyolcas kanyarban bukott a negyedik helyről, így mögötte mindenki egyet előrelépett. Nem sokkal később Mir is át tudta lépni Bagnaiát, az olasz így visszakerült a hetedik helyre, de még így sem kellett nagyon aggódnia. Quartararo továbbra is csak a negyedik pozícióban motorozott.

Az élen annyiban változott a helyzet, hogy Quartararo felért Millerre, viszont Binder mögötte gyorsabb volt, és el is ment mellette, a yamahás visszaesett ötödiknek. Neki csak győzelemmel volt némi esélye a bajnoki címre. 5 körrel a vége előtt Jack Miller bukását figyelhettük: a gyári Ducati versenyzője a negyedik helyről dobta el a vasat.

A futam végén Rins vezetett Martin, Binder, Quartararo, Oliveira, Marini, Bastianini, Bagnaia, Morbidelli és Bezzecchi előtt. Binder két körrel a vége előtt elment Martin mellett, és feljött a második helyre. Rins nyert, ami egyet jelentett Bagnaia bajnoki címével. A Ducati Casey Stoner 2007-es egyéni bajnoki címe után most ismét átélhette ugyanezt a végső sikert. Quartararo másodikként végzett, Bastianini pedig harmadik lett a világbajnoki összetettben.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re

Még szebbek, praktikusabbak és gazdagabban felszereltek lettek a Forza modellcsalád tagjai 2025-re • A 2025-ös modellévben bevezetett változtatások célja, hogy még inkább kidomborítsák a prémium színvonalú Forza robogók GT-jellegét • A zászlóshajónak tekinthető Forza 750 egyebek mellett új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített fényszórót kapott • Emellett a Forza 750 használati értékét, időjárás-védelmét és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM RALLY 2025-BEN IS VISSZATÉR, MÉGHOZZÁ HORVÁTORSZÁGBA

A Harley-Davidson® örömmel jelenti be, hogy a European Harley Owners Group (H.O.G.) évente megrendezésre kerülő, hatalmas érdeklődéssel várt 31. Harley Owners Group (H.O.G.) Rally-nak 2025. június 12-15. között a horvátországi Medulin ad otthont. Az Európai H.O.G. Rally minden évben más-más helyszínre költözik, ezzel is erősítve a közösség nemzetköziségét. A rendezvény résztvevői -vagyis a Harley-Davidson egyedülálló […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Yamaha XSR900 GP (2024) teszt – Múltidéző GP-motor – Motor&Verda

A 2024-es évre piacra dobták a hangvillások a csupasz XSR900-as idomos, sportmotor változatát, az XSR900 GP-t. 5 398 000 Ft-os listaára majd’ egymillió forinttal drágább, mint a naked modellé – azonban ennek megfelelően a tulajdonságaikban, felszereltségükben is jelentős különbségeket vélhetünk felfedezni. Külső Természetesen a legfeltűnőbb változás a design és az idomok tekintetében érhető tetten. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom