Rins győzelemmel búcsúzott, Bagnaia világbajnok

A rajtnál Alex Rins jött el a legjobban, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia pedig egymással harcoltak az ötödik helyért a második körben. Rins vezetett Jorge Martin, Marc Marquez, Jack Miller, Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo előtt. Az első négyes már a verseny elején elszakadt a többiektől, így Quartararo is egyre távolabb került az első helytől a második csoportban Bagnaia mögött.

Quartararo meg tudta előzni Bagnaiát és el is tudott nyúlni tőle, a francia elindult az első négyesre, Bagnaia pedig láthatóan feltartotta a többieket a hatodik helyen. Mindkét Espargaro kiállt a versenyből, így Aleix valószínűleg elveszítette az összetett harmadik pozíciót is Enea Bastianinivel szemben, ha az olasz pontot szerez. Bagnaia az első körökben összeért Quartararóval és az egyik elem le is repült a Ducatiról, ez is lehetett az oka, hogy nem tudta tartani az olasz a többiek tempóját.

Akire nem nagyon figyeltünk, az Alex Rins, aki győzelemmel búcsúzott a Suzukitól

Binder volt veszélyes egyedül a világbajnoki éllovasra, és a 8. körben el is ment mellette, így az olasz visszaesett a nyolcadiknak, de még így is világbajnoki pozícióban volt. A 10. körben Marc Marquez esését figyelhettük, aki a nyolcas kanyarban bukott a negyedik helyről, így mögötte mindenki egyet előrelépett. Nem sokkal később Mir is át tudta lépni Bagnaiát, az olasz így visszakerült a hetedik helyre, de még így sem kellett nagyon aggódnia. Quartararo továbbra is csak a negyedik pozícióban motorozott.

Az élen annyiban változott a helyzet, hogy Quartararo felért Millerre, viszont Binder mögötte gyorsabb volt, és el is ment mellette, a yamahás visszaesett ötödiknek. Neki csak győzelemmel volt némi esélye a bajnoki címre. 5 körrel a vége előtt Jack Miller bukását figyelhettük: a gyári Ducati versenyzője a negyedik helyről dobta el a vasat.

A futam végén Rins vezetett Martin, Binder, Quartararo, Oliveira, Marini, Bastianini, Bagnaia, Morbidelli és Bezzecchi előtt. Binder két körrel a vége előtt elment Martin mellett, és feljött a második helyre. Rins nyert, ami egyet jelentett Bagnaia bajnoki címével. A Ducati Casey Stoner 2007-es egyéni bajnoki címe után most ismét átélhette ugyanezt a végső sikert. Quartararo másodikként végzett, Bastianini pedig harmadik lett a világbajnoki összetettben.

További eredmények itt.

Fotó: MotoGP Media

Kapcsolódó cikkek

Motor Teszt

Zontes 703F Adventure (2025) teszt – A high-tech túratárs – Motor&Verda

Történt egy szép tavaszi napon, hogy megkeresést kaptam az M0bike csapatától az újonnan Magyarországra érkezett Zontes túraenduró tesztelésére. A puding próbája ugyebár az evés, így adta magát, hogy mélyvízbe dobjam a 703F-t, és egy egész napos, nagy túrára induljak a nyergében. Úticélként Szlovákiára esett a választás, az egyetlen kikötésem pedig a teszttel szemben annyi volt, […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nyolc különleges ország és ezernyi életre szóló élmény várja az 5. Honda Adventure Roads túra résztvevőit

• A Honda Adventure Roads indulói 2025. június 8-án rajtolnak Rómából és egészen Törökországig kalandoznak majd • 2500 km lenyűgöző tájakon, feledhetetlen utakon és kihívásokkal teli erdei ösvényeken • Az életre szóló élményekről a Honda zászlóshajója, a CRF1100L Africa Twin kalandmotor gondoskodik • A Honda Adventure Roads 35 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának […]

Olvass tovább
Motor Teszt

Husqvarna Vitpilen 401 (2024) teszt – A játszós motor – Motor&Verda

A Husqvarna története több, mint száz évre nyúlik vissza. Az eredetileg svéd vállalat ez idő alatt rengeteg változáson ment keresztül, és már több, mint 10 éve a KTM tulajdonában áll. Fehér nyilakkal (azaz Vitpilenekkel) 2018 óta találkozhatunk utainkon, a legkisebbtől (125-ös) kezdve, a négyszázason át egészen a nagyobbakig (700 – 800 ccm). A tesztmotorunk – […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom