Russell diktálta a tempót Leclerc előtt

A második gyakorláson is remek idő fogadta a pilótákat az USA-ban. Ellenben a pálya állapota még mindig nem volt a megfelelő. Nem sokkal az indulás után Albon és Stroll is a bukótérben kötött ki, míg Schumacher autója megsérült. A sort Perez folytatta, aki megpördült Red Bulljával a 7-es kanyarban. Haasnál az említett sérülés szerkezeti probléma lehet, mert Magnussen gépén a másik oldalon, de úgyanúgy az oldaldoboznál keletkezett leválás.

A leggyorsabb ekkor az aszfalton Sainz volt, akinek először sikerült 1:30-as köridőt futnia. A nagy igyekezetnek azonban meglett a böjtje. A Ferrarit a 14-es kanyarban csapta oda csúnyán, ezért piros zászlóval megszakították az edzést. A spanyol vesszőfutása a Spanyol Nagydíj óta tart, ami nem kedvez az olaszok összetettbéli esélyeinek. De nem csak neki, eddig sem Bottasnak, sem Verstappennek nem hozott sok jót a miami hétvége. A finn az első edzésen csapta a falba Alfa Romeóját, míg a címvédő technikai gondokkal küszködik. Hiába engedték ki a hollandot az edzés második felére, egy értékelhető kört sem tett meg. A Red Bullján hidraulikus problémák merültek fel sőt, a jobb hátsó fékénél még ki is gyulladt valami.

Az időket tekintve először Leclerc autózott egy remeket, majd jött a feltámadni látszó Mercedes, és Russell vezérletével átvette az irányítást. Tíz perccel a vége előtt sem úszhattuk meg megszakítás nélkül, Latifi állt félre a Williamsszel, a hajtás ment el az autójából. Az utolsó percekben már a versenybeállításaikat tesztelték a pilóták, de így is akadtak hibák: Magnussen és Vettel is bemutatott egy-egy piruettet.

Egyelőre úgy néz ki, hogy működnek a címvédő ide hozott fejlesztései. Russell 1:29-es idővel zárt az élen Leclerc és Perez előtt, Hamilton negyedik, míg Alonso ötödik lett. A top 10 második felében olyan neveket találunk, mint Norris, Gasly, Zhou, Ocon és Magnussen. Folytatás szombaton magyar idő szerint 19:00-kor a harmadik gyakorlással.

Fotó: MercedesAMGF1

Írta: Sleiher Dávid

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom