Russell jó stratégiával nyerte a sprintet

A Mercedes ma gumi- és motortempóból lehozta a futamot. Az angol első diadalának örülhetett, még ha ez csak egy szombati siker is. Sainz lett a második, de ötrajthelyes büntetése miatt az ezüstnyilak startolhatnak holnap az első sorból. Verstappen negyedik, Magnussen pedig nyolcadik lett.

Verőfényes napsütésben vágtak neki a versenyzők a Brazil Nagydíj sprintkvalifikációjának. A rajtot jól kapta el Magnussen, elsőnek fordult, Verstappen maradt második, de a holland közepes keverékeken kezdte meg a futamot. Az első kanyart követően szoros csata alakult ki Alonso és Ocon között, minek következtében összeértek, a spanyol húzta a rövidebbet, és ki kellett állnia a bokszba egy szárnycserére. Az izgalmakat ezután a bajnok és Russell csatája hozta, miközben Magnussen már második köre vezette a mezőnyt, de elszakadni nem tudott. A Red Bull-os visszaverte az ezüstnyílban autózó angol támadását, a dán után eredt, és a célegyenesben erőből elment mellette. A Haas versenyzője érezhetően hátrányban volt erőből, előbb Russell, majd Sainz és Hamilton is elment mellette, így az ötödik helyre esett vissza. Perez a kilencedik pozícióból hármat jött előre, Norris előzése után Magnussen után eredt. A mexikói csakúgy, mint csapattársa izomból kerülte ki a Haast. Stroll eközben ismét alakított kis híján, mint Austinban. Vettelt terelte ki a fűre, de a német pályán tudta tartani az Astont, és a kör végén elment csapattársa mellett. Leclerc a tegnapi csapatbaki után a nyolcadik pozícióban küzdött Norrisszal.

Az élen eközben öldöklő csata folyt Verstappen és Russell között a győzelemért. Kanyarokon keresztül kard ki kard csatát vívtak, de a bajnok visszaverte valamennyi próbálkozását. A végső döfést a Senna-S-ből jól előkészítve vitte be az angol, az egyenesben megelőzte vetélytársát a lágy gumikon. Az energiaitalosok autóján nem működött megfelelően a közepes, míg a Mercedes nagyon jól kezelte a piros oldalfalú Pirelliket. Az amerikai alakulat eddig remek futamot teljesít, Magnussen Leclerc mögött a hetediken rótta a köröket, míg Schumacher hét helyet javítva a 13-ikon volt. A holland a keményebb gumikon folyamatosan bukta a helyeket, előbb Sainz, majd Hamilton is búcsút intett neki. A brit győzelemért hajtó angol mellett Vettelnek is nagy napja volt, már a kilencediken haladt a német, de Magnussen már messze volt ekkor.

A kvalifikációs versenyt végül Russell húzta be a lágy abroncsoknak is köszönhetően, Sainz kivédekezte a második helyet Hamiltonnal szemben, míg Verstappen csak a negyedik helyen ért célba. A mexikói hozta a kötelezőt, Leclerc előtt végzett, míg Norris a hetedik helyet csípte meg. A pole-ból induló dán a nyolcadiknak örülhetett, sajnos ma ez volt a realitás. A visszavonuló német kilencedik, míg Gasly a tizedik lett. Schumacher a 12-iknek örülhetett, Alonso és Ocon pedig sokat bukott, előbbi a 15-ik, míg utóbbi a 18-ik lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Régi ismerős – Suzuki Swift 1.2 DualJet GL+ teszt

Ami a rendszerváltás előtt a Lada és a Trabant volt, az a rendszerváltás után az Opel Astra és a Suzuki Swift lett. Mindegyik autóval, Swift esetében főleg a (Magyarországon) első generációssal mindenkinek van egy sztorija, ahogy azelőtt a szoci remekművekkel.  És még mindig rengeteg szaladgál belőle az utakon, valamelyik papaautóként van óvva még a napfénytől […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új Peugeot E-5008 Premier előtti pillantás az újdonságra

A kategóriák felett álló nagy elektromos SUV gáláns helykínálatot, 7 kényelmes ülőhelyet és könnyen hozzáférhető harmadik üléssort kínál. A hamarosan bemutatkozó újdonságot egy premier előtti videóban láthatjuk először, mely a legújabb, felső kategóriás, nagy elektromos PEUGEOT SUV belső terébe enged bepillantást. https://stellantis3.dam-broadcast.com/pm_12808_2419_2419427-ec4m0tyqok.mp4 Az új modell is megkapja a Panoramic PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhelyet, mely magasabb szintre […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Nyolc generáció 50 év alatt – A Golf jegyében telik a 2024-es év a Volkswagennél

A Golf a Volkswagen márka szíve, amely szinte minden más modellnél méltóbb a „bestseller” jelzőre – nyolc generáció során több mint 37 millió példányban talált gazdára. A Volkswagen 2024-ben immár 50. születésnapja alkalmából méltathatja népszerű modelljét, a Golf ugyanis nem csak Németországban alakította jelentősen a mobilitás fejlődését, hanem a világ számos más régiójában is. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom