Russell jó stratégiával nyerte a sprintet

A Mercedes ma gumi- és motortempóból lehozta a futamot. Az angol első diadalának örülhetett, még ha ez csak egy szombati siker is. Sainz lett a második, de ötrajthelyes büntetése miatt az ezüstnyilak startolhatnak holnap az első sorból. Verstappen negyedik, Magnussen pedig nyolcadik lett.

Verőfényes napsütésben vágtak neki a versenyzők a Brazil Nagydíj sprintkvalifikációjának. A rajtot jól kapta el Magnussen, elsőnek fordult, Verstappen maradt második, de a holland közepes keverékeken kezdte meg a futamot. Az első kanyart követően szoros csata alakult ki Alonso és Ocon között, minek következtében összeértek, a spanyol húzta a rövidebbet, és ki kellett állnia a bokszba egy szárnycserére. Az izgalmakat ezután a bajnok és Russell csatája hozta, miközben Magnussen már második köre vezette a mezőnyt, de elszakadni nem tudott. A Red Bull-os visszaverte az ezüstnyílban autózó angol támadását, a dán után eredt, és a célegyenesben erőből elment mellette. A Haas versenyzője érezhetően hátrányban volt erőből, előbb Russell, majd Sainz és Hamilton is elment mellette, így az ötödik helyre esett vissza. Perez a kilencedik pozícióból hármat jött előre, Norris előzése után Magnussen után eredt. A mexikói csakúgy, mint csapattársa izomból kerülte ki a Haast. Stroll eközben ismét alakított kis híján, mint Austinban. Vettelt terelte ki a fűre, de a német pályán tudta tartani az Astont, és a kör végén elment csapattársa mellett. Leclerc a tegnapi csapatbaki után a nyolcadik pozícióban küzdött Norrisszal.

Az élen eközben öldöklő csata folyt Verstappen és Russell között a győzelemért. Kanyarokon keresztül kard ki kard csatát vívtak, de a bajnok visszaverte valamennyi próbálkozását. A végső döfést a Senna-S-ből jól előkészítve vitte be az angol, az egyenesben megelőzte vetélytársát a lágy gumikon. Az energiaitalosok autóján nem működött megfelelően a közepes, míg a Mercedes nagyon jól kezelte a piros oldalfalú Pirelliket. Az amerikai alakulat eddig remek futamot teljesít, Magnussen Leclerc mögött a hetediken rótta a köröket, míg Schumacher hét helyet javítva a 13-ikon volt. A holland a keményebb gumikon folyamatosan bukta a helyeket, előbb Sainz, majd Hamilton is búcsút intett neki. A brit győzelemért hajtó angol mellett Vettelnek is nagy napja volt, már a kilencediken haladt a német, de Magnussen már messze volt ekkor.

A kvalifikációs versenyt végül Russell húzta be a lágy abroncsoknak is köszönhetően, Sainz kivédekezte a második helyet Hamiltonnal szemben, míg Verstappen csak a negyedik helyen ért célba. A mexikói hozta a kötelezőt, Leclerc előtt végzett, míg Norris a hetedik helyet csípte meg. A pole-ból induló dán a nyolcadiknak örülhetett, sajnos ma ez volt a realitás. A visszavonuló német kilencedik, míg Gasly a tizedik lett. Schumacher a 12-iknek örülhetett, Alonso és Ocon pedig sokat bukott, előbbi a 15-ik, míg utóbbi a 18-ik lett.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Egy beérett technológia hanyatlása? – Peugeot 508 SW 1.5 HDI Allure teszt

Ritkaságszámba megy, amikor dízel tesztautót kapunk, így éltünk is a lehetőséggel, hogy egy kicsit közelebbről megvizsgáltuk azt, hogy 2024-ben egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen motorral szerelt személyautóknak. Az erről szóló videónkat a cikk alatti linken megtalálod. Külső Kinek mi, de a Peugeot történelme során nem a hatásvadász megjelenéséről volt híres, pár modell kivételével jellemzően inkább […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW M2

A színtiszta vezetési élmény hamisítatlan szimbólumaként az új BMW M2 még magasabbra helyezi a prémium szegmens nagyteljesítményű kompakt élsportolóinak kategóriaetalon mércéjét, a letaglózó teljesítményélmény új dimenzióját váltva valóra. Az új BMW M2 minden korábbinál erősebben és magabiztosabban ünnepli világpremierjét, egy sor innovatív felszereltségi tétel társaságában. Az újdonság középpontjában a 15 kilowattal / 20 lóerővel megnövelt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Évforduló: 60 éves az Opel formatervező stúdiója

Első a maga nemében: az Opel “Advanced Studio”-ja 1964-ben alakult Jövőbe mutató tanulmányautók: az 1965-ös Experimental GT-től a 2023-as Opel Experimental-ig Két ok az ünneplésre: 125 éve gyárt autót az Opel, formatervező stúdiója pedig az idén 60 éves Rüsselsheim. 2024 különös jelentőségű évfordulós év az Opel életében, hiszen a márka éppen idén 125 éve gyárt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom