A 2020-as Emilia Romagna Nagydíj után ismét Mercedes egy-kettő volt a dobogón. Sokszor megkísértették a fiatal brit pilótát, de végül behúzta a Brazil Nagydíjat. Sainz állhatott még fel a dobogóra a kaotikus, sok kiállásos versenyen.
Jó időben, 50 fokos aszfalthőmérséklet mellett rajtolt el a Brazil Nagydíj. Gyorsan kialudtak a piros lámpák, Russell jól kapta el a rajtot, megtartotta az első helyet, de a legjobban Norris startolt. Egy pillanatig még Perezzel is csatában volt, de megelégedett az ötödik pozícióval a két Ferrari előtt. A nyitó kört azonban nem tudták befejezni a versenyzők, a pénteki nap hőse, Magnussen és Ricciardo ütköztek. Ricciardo betette autója elejét, megpöckölte a dánt, aki megforgott és tolatva belement az ausztrálba, aki a gumifalban kötött ki. Egyértelmű volt, hogy biztonsági autós fázis következett.
A mezőnyt a hetedik körben engedték ismét útjára, Russell a rajt-cél vonalig elhúzta az indítást, és jól taktikázott. Ellenben Hamilton, akire ráesett Verstappen, és a második kanyarban összeértek. A holland autója sérült jobban, ki is kellett állni a bokszba cserére, a brit folytatni tudta. De nem sok kellett, fél kör sem, az újabb ütközéshez. Norris és Leclerc csatázott, a brit autóját megdobta a kerékvető, nekiment a monacóinak, aki a falban kötött ki. Ellentétben Ricciardóval, Leclerc folytatni tudta egy bokszkiállás után. Az élen 63-as Mercedes autózott, mögötte Perez jött, míg a harmadikon Sainz haladt eltérő taktikán, közepes keverékeken. A bajnok és korábbi ferraris kihívója az utolsó két helyet foglalta el.
A két incidenst eközben kivizsgálta a versenybizottság, Verstappen és Norris öt-öt másodperces időbüntetést kapott. Sainz a verseny negyedénél kezdte meg a tervezett cserét a nagyok közül elsőként, a többiek viszont kivártak a lágyakon, hat körrel később jött csak Perez, majd Russell is. Utóbbi kettő sárga oldalfalú abroncsokat kapott. A nagydíjat ekkor Hamilton vezette, a brit mercedeses és Vettel előtt, Perez negyedik, Sainz ötödik volt. Az újabb cseréjüket követően Leclerc a 15-ik, míg Verstappen a 17-ik pozíciót foglalta el. A pályán Bottas szolgáltatta az izgalmakat, aki száraz körülmények között szárnyalt az Alfával, az ötödikért üldözte Alonsót.
Nagyon nem a gumik hétvégéje ez, a két Ferrari ismét kiállt, és Russellnél is tervben volt még egy. Ugyanakkor a britnek izgulni valója nem volt, 10 másodperccel ment Hamilton előtt, aki a verseny eleji balesetet követően visszajött a második pozícióba, Perez haladt mögötte. De, hogy ne legyen unalmas, a mexikói, majd a hétszeres bajnok is újfent abroncsokért jött, csakúgy, mint a versenyben vezető 63-as. A futamot Norris megállása kavarta fel, nem tudott biztonságosan lehajtani a McLarennel, így először virtuális, majd valódi biztonsági autós fázis következett, amit Sainz használt ki egy lágyra való váltással.
A másodszori álló startot követően maradt a fiatal brit az élen, sokszoros bajnok társa szorosan követte, majd jött Perez is. A mexikóit gyorsan átlépte a két Ferrari, Alonso és Verstappen is, így fordultak az utolsó négy körre. Változás azonban már a végéig nem állt be, így futottak be. Ocon nyolcadik, Bottas kilencedik, Stroll tizedik lett. A Mercedes a kettős sikerrel csökkentett a konstruktőriben a hátrányát a Ferrarival szemben, az Alpine megerősítette a negyedik helyét, míg Leclerc kisebb csoda folytán egálra hozta összetettbeli pontjait Perezzel szemben. Zárás jövő héten Abu-Dhabiban.
Fotó: Daimler Mercedes