Russell megérdemelten szerezte meg első F1-es sikerét

A 2020-as Emilia Romagna Nagydíj után ismét Mercedes egy-kettő volt a dobogón. Sokszor megkísértették a fiatal brit pilótát, de végül behúzta a Brazil Nagydíjat. Sainz állhatott még fel a dobogóra a kaotikus, sok kiállásos versenyen.

Jó időben, 50 fokos aszfalthőmérséklet mellett rajtolt el a Brazil Nagydíj. Gyorsan kialudtak a piros lámpák, Russell jól kapta el a rajtot, megtartotta az első helyet, de a legjobban Norris startolt. Egy pillanatig még Perezzel is csatában volt, de megelégedett az ötödik pozícióval a két Ferrari előtt. A nyitó kört azonban nem tudták befejezni a versenyzők, a pénteki nap hőse, Magnussen és Ricciardo ütköztek. Ricciardo betette autója elejét, megpöckölte a dánt, aki megforgott és tolatva belement az ausztrálba, aki a gumifalban kötött ki. Egyértelmű volt, hogy biztonsági autós fázis következett.

A mezőnyt a hetedik körben engedték ismét útjára, Russell a rajt-cél vonalig elhúzta az indítást, és jól taktikázott. Ellenben Hamilton, akire ráesett Verstappen, és a második kanyarban összeértek. A holland autója sérült jobban, ki is kellett állni a bokszba cserére, a brit folytatni tudta. De nem sok kellett, fél kör sem, az újabb ütközéshez. Norris és Leclerc csatázott, a brit autóját megdobta a kerékvető, nekiment a monacóinak, aki a falban kötött ki. Ellentétben Ricciardóval, Leclerc folytatni tudta egy bokszkiállás után. Az élen 63-as Mercedes autózott, mögötte Perez jött, míg a harmadikon Sainz haladt eltérő taktikán, közepes keverékeken. A bajnok és korábbi ferraris kihívója az utolsó két helyet foglalta el.

A két incidenst eközben kivizsgálta a versenybizottság, Verstappen és Norris öt-öt másodperces időbüntetést kapott. Sainz a verseny negyedénél kezdte meg a tervezett cserét a nagyok közül elsőként, a többiek viszont kivártak a lágyakon, hat körrel később jött csak Perez, majd Russell is. Utóbbi kettő sárga oldalfalú abroncsokat kapott. A nagydíjat ekkor Hamilton vezette, a brit mercedeses és Vettel előtt, Perez negyedik, Sainz ötödik volt. Az újabb cseréjüket követően Leclerc a 15-ik, míg Verstappen a 17-ik pozíciót foglalta el. A pályán Bottas szolgáltatta az izgalmakat, aki száraz körülmények között szárnyalt az Alfával, az ötödikért üldözte Alonsót.

Nagyon nem a gumik hétvégéje ez, a két Ferrari ismét kiállt, és Russellnél is tervben volt még egy. Ugyanakkor a britnek izgulni valója nem volt, 10 másodperccel ment Hamilton előtt, aki a verseny eleji balesetet követően visszajött a második pozícióba, Perez haladt mögötte. De, hogy ne legyen unalmas, a mexikói, majd a hétszeres bajnok is újfent abroncsokért jött, csakúgy, mint a versenyben vezető 63-as. A futamot Norris megállása kavarta fel, nem tudott biztonságosan lehajtani a McLarennel, így először virtuális, majd valódi biztonsági autós fázis következett, amit Sainz használt ki egy lágyra való váltással.

A másodszori álló startot követően maradt a fiatal brit az élen, sokszoros bajnok társa szorosan követte, majd jött Perez is. A mexikóit gyorsan átlépte a két Ferrari, Alonso és Verstappen is, így fordultak az utolsó négy körre. Változás azonban már a végéig nem állt be, így futottak be. Ocon nyolcadik, Bottas kilencedik, Stroll tizedik lett. A Mercedes a kettős sikerrel csökkentett a konstruktőriben a hátrányát a Ferrarival szemben, az Alpine megerősítette a negyedik helyét, míg Leclerc kisebb csoda folytán egálra hozta összetettbeli pontjait Perezzel szemben. Zárás jövő héten Abu-Dhabiban.

Fotó: Daimler Mercedes

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom