Sainz életjeleket mutatott, a Mercedes jó eredményben bízik

A Ferrari egykörös sebességben biztató tendenciát mutatott, míg a Red Bull keresi a tempót. A Mercedes versenyben várhatóan közelebb került az élmenőkhöz az átalakított ezüstnyíllal.

Nem sok izgalmat tartogatott az első szabadedzés a Brit Nagydíjon. Kezdésre pont megérkezett az eső, így interekre kellett váltania a pilótáknak, már akik kijöttek. A két Mercedes a közönség szórakoztatására megtett néhány kört, de hamar vissza is hajtottak a bokszba, ellenben Leclerckel, aki több időt töltött az aszfalton. A többiek eközben várták a jobb időt, ami 20 percet követően eljött. Sainz, a monacói és Bottas tempózott egyet, de kint volt Schumacher és Zhou is. Az időjárás azonban nem volt kegyes, újabb zápor szórta meg a pályát, így már csak a hajrára futottak ki a versenyzők. Jelentősen módosult az eleje, a nagyok kihagyták hajrát, így Bottas húzta be a gyakorlást Hamilton előtt, Sainz és Leclerc a harmadik-negyedik helyre esett vissza. A végére sikerült Strollnak összehoznia egy piros zászlót, a kavicságyban ragadta az Astonnal.

Ami kimaradt a korábbi edzésen az eső miatt, azt értelemszerűen próbálták bepótolni a csapatok. Már az első percekben tumultus alakult ki, öt percet követően már 15 pilótának volt mért ideje. Egy ideig még a két Alpine is vezetett, de nem késlekedtek sokat a top istállók sem. Leclerc vette át a kilincset Alonsótól, majd tőle Sainz és ismét a monacói. Ezeket a gyorsköröket közepeseken teljesítették a versenyzők, az első komolyabb próbálkozást a lágyakon Norris tette meg, és az élre is állt. Albon autója, ami teljesen új változata az idei Williamsnek, egy ideig pirosban tündökölt, mivel telekente azt áramlásjelző festékkel csapata.

Ismét visszatért a pattogás, amit a korábbi gyakorláson nem láthattunk, hiába az új fejlesztések több csapatnál is, ezzel nem oldódott meg a gond, ennek ellenére magabiztosan mentek az ezüstnyilak. Ami összességében levonható volt a pénteki napból, hogy a Ferrari a Red Bull előtt jár, egy körös tempóban biztosan. Egy érdekes közjáték is volt a McLaren garázsában, először az emelő adta meg magát, majd a szerelő fordítva próbálta meg felrakni Norris autójára a kereket, nem kell mondanunk, hogy nem sikerült. A végeredmény Sainznak kedvezett, Hamilton behozta ismét másodikra az autót, Norris harmadik lett megelőzve Verstappent és Leclercet. Meglepetésre Russell csak nyolcadiknak zárt, nem találta a tapadást a gumikkal. Alonso a stabil hatodik helyen, Perez csak a hetediken fejezte be az edzést. A legjobbak közé befért Ricciardo és Stroll is. Vettel technikai hiba miatt csak az utolsó percekben gurulhatott ki a pályára.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még markánsabb karakter, még gazdagabb technológiai tartalom: megújul a Hyundai i30

• Az új Hyundai i30 látványos formai módosításokkal, valamint aktualizált kapcsolódási és biztonsági funkciókkal lép színre • A különböző karosszéria-változatokban és felszereltségi szinteken kínált modell a legváltozatosabb ügyféligények kielégítésére született • Praktikus és kényelmi szolgáltatások széles körét kínálja A Hyundai Motor bemutatja a formai és technológiai módosításokkal aktualizált, megújult i30-as modellcsaládot. A ferdehátú, fastback és […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Minden téren rekord: UNIX-AMTS 2024!

Március 24-én, vasárnap este zárta be kapuit hazánk legnagyobb autós-motoros showja, az UNIX-AMTS 2024. A rendezvény történetének eddigi legnagyobb, rekordméretű kiállításával, rengeteg programmal és újítással tért vissza a Hungexpo falai közé – és persze azon is túlra. Hivatalosan számolva az idei volt a rendezvény 18. felvonása, és joggal jelenthetjük ki, hogy az AMTS valóban a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom