Sainz életjeleket mutatott, a Mercedes jó eredményben bízik

A Ferrari egykörös sebességben biztató tendenciát mutatott, míg a Red Bull keresi a tempót. A Mercedes versenyben várhatóan közelebb került az élmenőkhöz az átalakított ezüstnyíllal.

Nem sok izgalmat tartogatott az első szabadedzés a Brit Nagydíjon. Kezdésre pont megérkezett az eső, így interekre kellett váltania a pilótáknak, már akik kijöttek. A két Mercedes a közönség szórakoztatására megtett néhány kört, de hamar vissza is hajtottak a bokszba, ellenben Leclerckel, aki több időt töltött az aszfalton. A többiek eközben várták a jobb időt, ami 20 percet követően eljött. Sainz, a monacói és Bottas tempózott egyet, de kint volt Schumacher és Zhou is. Az időjárás azonban nem volt kegyes, újabb zápor szórta meg a pályát, így már csak a hajrára futottak ki a versenyzők. Jelentősen módosult az eleje, a nagyok kihagyták hajrát, így Bottas húzta be a gyakorlást Hamilton előtt, Sainz és Leclerc a harmadik-negyedik helyre esett vissza. A végére sikerült Strollnak összehoznia egy piros zászlót, a kavicságyban ragadta az Astonnal.

Ami kimaradt a korábbi edzésen az eső miatt, azt értelemszerűen próbálták bepótolni a csapatok. Már az első percekben tumultus alakult ki, öt percet követően már 15 pilótának volt mért ideje. Egy ideig még a két Alpine is vezetett, de nem késlekedtek sokat a top istállók sem. Leclerc vette át a kilincset Alonsótól, majd tőle Sainz és ismét a monacói. Ezeket a gyorsköröket közepeseken teljesítették a versenyzők, az első komolyabb próbálkozást a lágyakon Norris tette meg, és az élre is állt. Albon autója, ami teljesen új változata az idei Williamsnek, egy ideig pirosban tündökölt, mivel telekente azt áramlásjelző festékkel csapata.

Ismét visszatért a pattogás, amit a korábbi gyakorláson nem láthattunk, hiába az új fejlesztések több csapatnál is, ezzel nem oldódott meg a gond, ennek ellenére magabiztosan mentek az ezüstnyilak. Ami összességében levonható volt a pénteki napból, hogy a Ferrari a Red Bull előtt jár, egy körös tempóban biztosan. Egy érdekes közjáték is volt a McLaren garázsában, először az emelő adta meg magát, majd a szerelő fordítva próbálta meg felrakni Norris autójára a kereket, nem kell mondanunk, hogy nem sikerült. A végeredmény Sainznak kedvezett, Hamilton behozta ismét másodikra az autót, Norris harmadik lett megelőzve Verstappent és Leclercet. Meglepetésre Russell csak nyolcadiknak zárt, nem találta a tapadást a gumikkal. Alonso a stabil hatodik helyen, Perez csak a hetediken fejezte be az edzést. A legjobbak közé befért Ricciardo és Stroll is. Vettel technikai hiba miatt csak az utolsó percekben gurulhatott ki a pályára.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Szerelemre hangolva: Alfa Romeo Junior

Kevés olyan autómárka van, mint az Alfa Romeo, amely egyben életstílust is kölcsönöz használójának. Több mint száztíz éves története során megannyi típussal rukkolt elő ez a márka, és mindegyik az utánozhatatlanul könnyed olasz életérzést közvetíti. Az alfások mind egy nagy olasz család. Ennek a családnak a legfiatalabb tagja a Junior nevet viseli: vonalvezetése, teljesítménye magával […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A járt utak elhagyására csábít a Lexus NX Overtrail

A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a környezettudatos japán luxusautómárka legkedveltebb európai modelljének különleges kivitele formavilágával a „kifinomult kalandor” életérzést sugallja, miközben nyugodt, higgadt egyszerre letisztult és fényűző utasteret kínál, bárhová is vezessen az utazás. Az NX Overtrail tökéletes példája annak, hogyan ér el a Lexus újabb […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom