Sainz életjeleket mutatott, a Mercedes jó eredményben bízik

A Ferrari egykörös sebességben biztató tendenciát mutatott, míg a Red Bull keresi a tempót. A Mercedes versenyben várhatóan közelebb került az élmenőkhöz az átalakított ezüstnyíllal.

Nem sok izgalmat tartogatott az első szabadedzés a Brit Nagydíjon. Kezdésre pont megérkezett az eső, így interekre kellett váltania a pilótáknak, már akik kijöttek. A két Mercedes a közönség szórakoztatására megtett néhány kört, de hamar vissza is hajtottak a bokszba, ellenben Leclerckel, aki több időt töltött az aszfalton. A többiek eközben várták a jobb időt, ami 20 percet követően eljött. Sainz, a monacói és Bottas tempózott egyet, de kint volt Schumacher és Zhou is. Az időjárás azonban nem volt kegyes, újabb zápor szórta meg a pályát, így már csak a hajrára futottak ki a versenyzők. Jelentősen módosult az eleje, a nagyok kihagyták hajrát, így Bottas húzta be a gyakorlást Hamilton előtt, Sainz és Leclerc a harmadik-negyedik helyre esett vissza. A végére sikerült Strollnak összehoznia egy piros zászlót, a kavicságyban ragadta az Astonnal.

Ami kimaradt a korábbi edzésen az eső miatt, azt értelemszerűen próbálták bepótolni a csapatok. Már az első percekben tumultus alakult ki, öt percet követően már 15 pilótának volt mért ideje. Egy ideig még a két Alpine is vezetett, de nem késlekedtek sokat a top istállók sem. Leclerc vette át a kilincset Alonsótól, majd tőle Sainz és ismét a monacói. Ezeket a gyorsköröket közepeseken teljesítették a versenyzők, az első komolyabb próbálkozást a lágyakon Norris tette meg, és az élre is állt. Albon autója, ami teljesen új változata az idei Williamsnek, egy ideig pirosban tündökölt, mivel telekente azt áramlásjelző festékkel csapata.

Ismét visszatért a pattogás, amit a korábbi gyakorláson nem láthattunk, hiába az új fejlesztések több csapatnál is, ezzel nem oldódott meg a gond, ennek ellenére magabiztosan mentek az ezüstnyilak. Ami összességében levonható volt a pénteki napból, hogy a Ferrari a Red Bull előtt jár, egy körös tempóban biztosan. Egy érdekes közjáték is volt a McLaren garázsában, először az emelő adta meg magát, majd a szerelő fordítva próbálta meg felrakni Norris autójára a kereket, nem kell mondanunk, hogy nem sikerült. A végeredmény Sainznak kedvezett, Hamilton behozta ismét másodikra az autót, Norris harmadik lett megelőzve Verstappent és Leclercet. Meglepetésre Russell csak nyolcadiknak zárt, nem találta a tapadást a gumikkal. Alonso a stabil hatodik helyen, Perez csak a hetediken fejezte be az edzést. A legjobbak közé befért Ricciardo és Stroll is. Vettel technikai hiba miatt csak az utolsó percekben gurulhatott ki a pályára.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom