Sainz életjeleket mutatott, a Mercedes jó eredményben bízik

A Ferrari egykörös sebességben biztató tendenciát mutatott, míg a Red Bull keresi a tempót. A Mercedes versenyben várhatóan közelebb került az élmenőkhöz az átalakított ezüstnyíllal.

Nem sok izgalmat tartogatott az első szabadedzés a Brit Nagydíjon. Kezdésre pont megérkezett az eső, így interekre kellett váltania a pilótáknak, már akik kijöttek. A két Mercedes a közönség szórakoztatására megtett néhány kört, de hamar vissza is hajtottak a bokszba, ellenben Leclerckel, aki több időt töltött az aszfalton. A többiek eközben várták a jobb időt, ami 20 percet követően eljött. Sainz, a monacói és Bottas tempózott egyet, de kint volt Schumacher és Zhou is. Az időjárás azonban nem volt kegyes, újabb zápor szórta meg a pályát, így már csak a hajrára futottak ki a versenyzők. Jelentősen módosult az eleje, a nagyok kihagyták hajrát, így Bottas húzta be a gyakorlást Hamilton előtt, Sainz és Leclerc a harmadik-negyedik helyre esett vissza. A végére sikerült Strollnak összehoznia egy piros zászlót, a kavicságyban ragadta az Astonnal.

Ami kimaradt a korábbi edzésen az eső miatt, azt értelemszerűen próbálták bepótolni a csapatok. Már az első percekben tumultus alakult ki, öt percet követően már 15 pilótának volt mért ideje. Egy ideig még a két Alpine is vezetett, de nem késlekedtek sokat a top istállók sem. Leclerc vette át a kilincset Alonsótól, majd tőle Sainz és ismét a monacói. Ezeket a gyorsköröket közepeseken teljesítették a versenyzők, az első komolyabb próbálkozást a lágyakon Norris tette meg, és az élre is állt. Albon autója, ami teljesen új változata az idei Williamsnek, egy ideig pirosban tündökölt, mivel telekente azt áramlásjelző festékkel csapata.

Ismét visszatért a pattogás, amit a korábbi gyakorláson nem láthattunk, hiába az új fejlesztések több csapatnál is, ezzel nem oldódott meg a gond, ennek ellenére magabiztosan mentek az ezüstnyilak. Ami összességében levonható volt a pénteki napból, hogy a Ferrari a Red Bull előtt jár, egy körös tempóban biztosan. Egy érdekes közjáték is volt a McLaren garázsában, először az emelő adta meg magát, majd a szerelő fordítva próbálta meg felrakni Norris autójára a kereket, nem kell mondanunk, hogy nem sikerült. A végeredmény Sainznak kedvezett, Hamilton behozta ismét másodikra az autót, Norris harmadik lett megelőzve Verstappent és Leclercet. Meglepetésre Russell csak nyolcadiknak zárt, nem találta a tapadást a gumikkal. Alonso a stabil hatodik helyen, Perez csak a hetediken fejezte be az edzést. A legjobbak közé befért Ricciardo és Stroll is. Vettel technikai hiba miatt csak az utolsó percekben gurulhatott ki a pályára.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

AZ ÚJ PEUGEOT E-208 GTi: MÉG TÖBB ÉLMÉNY, MÉG INKÁBB GTi!

A PEUGEOT ma a legendás Le Mans-i 24 órás verseny helyszínén mutatta be a nagyközönségnek új E-208 GTi modelljét. A különleges eseményen Alain FAVEY, a PEUGEOT vezérigazgatója, Jean-Marc FINOT, a Stellantis Motorsport vezérigazgatója és Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési vezetője, valamint Paul Di RESTA, a Peugeot TotalEnergies Team pilótája is megjelent a PEUGEOT szurkolói zónájában, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az újragondolt ikon: A Nissan LEAF karcsú aerodinamikai dizájnnal, lenyűgöző hatótávolsággal és csúcstechnológiával tér vissza

• A vadonatúj Nissan LEAF a következő lépés a Nissan elektromos járművek felé vezető útján, a világ első tömegpiaci elektromos autójának örökségére építve • A letisztult, aerodinamikus és tágas crossover dizájn kétféle akkumulátor-opcióval érhető el, akár 604 km-es (WLTP) hatótávot kínálva, magabiztos vezetést biztosítva mindennapi és hosszabb utazásokhoz is • Teljesen összekapcsolt mobilitási élményt nyújt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom