Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat is.

Gyors áttekintés

Az igazi kalandra kész V-Strom 650 XT izgalmas színkombinációkkal, alumínium felnikre szerelt küllős kerekeken, tömlő nélküli radiális sport gumikkal növeli a komfortérzetet és egyidejűleg varázsolja egy igazi élménnyé a motorozást. Találhatunk még rajta kézvédőket és alsó motorburkolatot, amellyel a gyártó a biztonságos motorozás érzését hivatott megteremteni. A folyadékhűtéses, 645 köbcentiméteres, 90 fokos V- ikermotor erős nyomatékot biztosít az alacsony-közepes fordulatszám-tartományba, ugyanakkor erőteljes, nagy fordulatszámú teljesítményt biztosít, amely ideális bármilyen motorozási feladat zökkenőmentes kivitelezéséhez. A Suzuki fejlett kipörgésgátló rendszere (TCS), az Easy Start rendszer, az alacsony fordulatszám-asszisztens funkció, valamint az ABS technológiája hihetetlenné varázsolja ezt az amúgy is nagyszerű motorkerékpárt. Az erős és könnyű alváz, integrált rögzítési pontokkal rendelkezik az egységes alumínium kofferek rögzítéséhez, amelyek emelik a motor összképét és igazán könnyű a le és felszerelés.

Az erőforrás és ami hozzá tartozik

Az SV650 technológiát alkalmazva a V-Strom 650 XT DOHC, folyadékhűtéses motorját úgy hangolták, hogy tiszta, erős teljesítményt biztosítson bármilyen fordulat tartományban. Az alacsony súrlódású, gyantával bevont dugattyúk és az SCEM bevonatú hengerek nagy futásteljesítményt tesznek lehetővé. Az egyedi motorburkolat-hardvereket és a kiválasztott rögzítő elemeket úgy tervezték, hogy lehetővé tegyék a Torx vagy hagyományos szerszámok használatát. A karcsú, 2 az 1-ben kipufogórendszer az alváz alatt halad, hogy csökkentse a súlyt, központosítsa a tömeget és helyet biztosítson egy keskeny farrésznek (és az opcionális csomagoknak). A kipufogó rendszer iker katalizátorral rendelkezik, és O2 visszacsatolást alkalmaz, hogy optimális égési hatékonyságot biztosítson és hihetetlenül alacsony szintre csökkentse a káros anyag kibocsátását. Az üzemanyag-befecskendező rendszer a Suzuki innovatív SDTV-jét (Suzuki Dual  Valve) alkalmazza a 39mm-es fojtószeleptesteken. A másodlagos fojtószelepeket szervomotor vezérli a zökkenőmentes teljesítmény érdekében. A tízlyukú, hosszú orrú üzemanyag-befecskendezők mindegyik fojtószelepházon javítják az üzemanyag porlasztását a jobb égési hatékonyság érdekében, miközben csökkentik az üzemanyag-fogyasztást. A Suzuki által szabadalmaztatott fojtószelepházba integrált alapjárati fordulatszám-szabályozása (TI-ISC) stabilizálja a motor alapjárati fordulatszámát és segít csökkenteni a károsanyag-kibocsátását. A rendszer kompakt és könnyű. A V-Strom 650 XT rendelkezik Low RPM Assist funkcióval, amely zökkenőmentesen állítja be a motor fordulatszámát elindulásnál és alacsony sebességű motorozás közben, hogy egyenletesebb legyen az erőleadás. Segít csökkenteni annak lehetőségét is, hogy a motoros elakadjon motorkerékpárjával.

Az Engine Control Module (ECM) a legkorszerűbb motorvezérlést és továbbfejlesztett beállításokat kínál a frissített szívó és kipufogórendszereknek megfelelően, ami jobb üzemanyag-fogyasztást és lineáris fojtószelep reakciót eredményez. A motor kettős szikratechnológiás fejekkel rendelkezik, hengerenként két nagy energiájú, vékony elektróda gyújtógyertyával, amelyek elősegítik az égés hatékonyságát és az energiatermelést. A V-Strom 650 XT a Suzuki Advanced Traction Control System rendszerével van ellátva, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy magabiztosabban szabályozza a gázt a különböző vezetési körülmények között. Folyamatosan figyeli az első és hátsó kerekek fordulatszámát, a fojtószelep nyitását, a motor fordulatszámát és a kiválasztott sebességfokozatot, hogy a kerék esetleges kipörgését észlelve módosítsa a motor teljesítményét. Három kipörgés gátló mód létezik (1,2 és OFF). Az 1-es mód a legalacsonyabb érzékenységi szint, amely legmegfelelőbb a gyakorlott pilóták számára vagy olyan körülményeknek, amikor jó az útfelület tapadása (jó, sima, száraz utakon). A 2-es mód a legmagasabb érzékenységi szint, olyan útviszonyokhoz alkalmas, ahol korlátozott a tapadás (nedves vagy hideg felületek). Az OFF teljesen kikapcsolja a kipörgés gátló funkciót. Ez a V-Strom a Suzuki Easy Start rendszerrel is felvan szerelve, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy az indítógomb pillanatnyi megnyomásával elindítsa a motort a tengelykapcsoló kar behúzása nélkül, amikor a sebességváltó üres állásban van. A kompakt hűtőt szélirányító lemezek szegélyezik, amelyek fokozzák a hűtési hatékonyságot és elvezetik a hőt az oldalsó szellőzőnyílásokon a motoros lábaitól. A hatfokozatú váltó a sportos utazásokhoz illeszkedik, rövid, szűk elsőtől ötödik fokozatig és magas hatodik fokozattal az országúti cirkálásokhoz. Ági élménybeszámolójához kattintsatok ide!

Minden, ami utazás

A függőlegesen egymásra helyezett fényszórókkal és az új rögzítési szerkezettel rendelkező, csőrszerű burkolat segít a V-Strom 650-nek átvágni a szelet miközben stílusosan védi a motorost. Az állítható magasságú szélvédőt, szélcsatorna-teszttel finomították, hogy csökkentsék a szélhangokat. Az üzemanyagtartály 20 liter űrtartalmú, de hátul vékonyra lett formázva, hogy beleolvadjon a karcsú ülésbe, ami segít abban, hogy megálláskor biztosan előrecsúszva leérjen a motoros lába a talajra. A tágas, kétoldalas ülés a sima és csúszásmentes felületeket, valamint a dombornyomott, V-Strom logót ötvözi. A könnyű, merev ikerpántos alumínium váz és a lengőkar hozzájárul a sima kezelhetőséghez és a kiváló stabilitáshoz. A rugós előfeszítéssel állítható, 43 milliméteres első villákat és a lengőkaros hátsó felfüggesztést visszapattanó csillapítás-beállítással és kézi működtetésű rugó-előfeszítés állítóval kombinálják. A küllős kerekek, rozsdamentes acél küllőkkel fűzött eloxált alumínium felnijeivel jól elnyelik a szabálytalan útfelületek ütéseit. Az első kettős 310 milliméteres tárcsafékek és a hátsó 260milliméteres tárcsafék igen jól kiegyensúlyozott fékerőt biztosítanak. A kompakt blokkolásgátló fékrendszer (ABS) figyeli a kerek sebességét, hogy a fékezés és tapadás minden esetben megfeleljen. A könnyű csomagtartó egyszerűen megfogható, hatalmas kapaszkodókat tartalmaz és az ülés utas részéhez kapcsolódik. A doboztartó konzol helyzete miatt azonban ezeket kissé nehéz megfogni, előfordult, hogy az utasom ujjai beszorultak, és figyelni kellet, hogy hol is kapaszkodjon.

Elektronikai csomag

A V-Strom műszerfala a régi időket idézi és a fordulatszám mérő a régi mutatós megoldás, míg minden más információt egy LCD kijelzőről olvashatunk le. Bár a műszerfal kicsit tükröződő, de jól olvasható, viszont annyi információ van rázsúfolva, hogy az elején eltartott egy kis ideig mire megtaláltam rajta, hogy mit is keresek. Az LCD kijelzőn látható a kilométer-számláló, a kettős útmérő, a kipörgés gátló módok, fokozatjelző, a hűtőfolyadék és a külső levegő hőmérséklet, az üzemanyag-fogyasztás, az üzemanyagszint mérő és az óra is. A leolvasások közötti barangolás a bal oldali kormánykapcsolóval történik. A LED-es visszajelzők ABS-riasztást és fagyjelző ikont is tartalmaznak, utóbbi az esetleges fagyos útviszonyokra figyelmeztet. Ennek az elektronikai csomagnak a szíve egy 10 amperórás gondozásmentes akkumulátor. Az egymásra helyezett 65/55 wattos halogén fényszórók világítják meg nekünk az éjszakai utakat. A LED-es hátsó féklámpa fényes és rezgésálló, az irányjelzők fényes borostyán színűek, itt átlátszó lencsékkel ellátott izzólámpákat használnak. A belső műszerfal bal oldalára egy 12 voltos tartozék kimenet van felszerelve.

Ádám

 

Motor típusa: Négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, 90 fokban döntött kéthengeres V-motor

CO2 kibocsátás*:100 g / km

Üzemanyag fogyasztás*:4.2 L / 100 km

Furat x Löket:81 mm x 62,6 mm

Sebességváltó:6-sebességes, mechanikus

Teljesítmény:70 LE (52 kW) / 8 800 ford. / perc

Nyomaték:62 Nm / 6500 ford. / perc

Hosszúság:2275 mm

Szélesség:910 mm

Magasság:1405 mm

Tengelytáv:1560 mm

Szabad magasság:170 mm

Hátsó futómű: Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás, állítható rugó-előfeszítés

Első futómű: Teleszkópos, tekercsrugó, olajcsillapítás

Első fék: Dupla tárcsa

Hátsó fék: Tárcsa

Első gumiabroncs:110/80R19M/C 59V, tömlő nélküli

Hátsó gumiabroncs:150/70R17M/C 69V, tömlő nélküli

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Voge 900 DSX (2024) teszt – Komfort és kütyürengeteg Kínából – Motor&Verda

A Voge 900 DSX kedvező árával hívja fel magára figyelmünket, és a motorra pattanva sem nyújt csalódást. A kínaiakhoz híven pedig rengeteg kütyüvel, 21. századi megoldással is találkozhatunk ezen a túraendurón.  Egyre népszerűbb és keresettebb lesz e modell hazánkban is, nem véletlenül! 3 770 000 Ft-os alapáron kínálják a 900 DSX-et, mely már önmagában véve […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A Törökországban épített „Bunker Imprint” a 2024. évi Honda Customs győztese

• A 2024. évi Honda Customs verseny rekordot döntött, hiszen 9 európai ország 16 motorját mutatták be a www.hondacustoms.com weboldalon és a biarrzitzi Wheels and Waves fesztiválon • Az idei megmérettetés középpontjában a CL500 és CL250 * állt • A török „Bunker Imprint”, a kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is felvonultató café racere, az […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel Teszt

Triumph Speed 400 (2024) teszt – Modern klasszikus – Motor&Verda

Maximális minőség belépő szinten A 2024-es évre egy teljesen új modellsorozatot mutatott be a Triumph. Az angol márka által piacra dobott Speed 400, valamint Scrambler 400 X esetében nem csak az egyhengeres erőforrás, hanem a teljes periféria is új. Szerkesztőségünknek ez előbbit volt lehetősége tesztelni, melyért hatalmas köszönet a Triumph Budapestnek! A Speed 400 ugyan […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom