Székesfehérvár Rali – Murvás versennyel rajtol hétvégén a Magyar Országos Rali Bajnokság

Turán Frici és Farnadi Ági március 31. és április 2. között a murvás Székesfehérvár Ralin áll először rajthoz a megújult designban tündöklő, teljesen újjáépített Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval.

“Örülök, hogy murvás versennyel indul a szezon, a Polo futóműve murvára termett, és ilyen körülmények között rendszerint remek tempót tudunk autózni. Persze ez nehézség is, ugyanis a murvás pályák erősen igénybe veszik a technikát, így ebből a szempontból nem a legszerencsésebb egy vadonatúj autóval ezen a terepen kezdeni az idényt, de optimistán várjuk a Székesfehérvár Ralit. Túl vagyunk a teszten, úgy érezzük, az utolsó rozsdafoltokat is lerúgtuk magunkról, amik tavaly keletkeztek. A Polo az ózdi balesetet követően teljesen megújult, a csapat fantasztikus munkát végzett” – kezdi Turán Frici.

“Az ózdi bukás után most ültünk először autóba, szerencsére bizalmatlanságnak nyoma sem volt, úgy teszteltünk, mintha mi sem történt volna. Többféle gumit kipróbáltunk, felázott a pálya, a hó is szemerkélt és a szél is erős volt, így változatos időjárási körülmények között tesztelhettünk. Jó volt érezni, hogy egyből visszajött a régi ritmus, Székesfehérvár egyébként is közel áll a szívemhez, a hazai pályák etalonja, így nagyon várom a rajt pillanatát” – folytatja Ági.

“Szeretnénk a pénteki és szombati pályabejárás alkalmával egy pontos, precíz itinert készíteni, hogy a versenyen ki tudjuk autózni magunkból a maximumot. A pályák részben újak lesznek számunkra, ami mindig izgalmas kihívást jelent. A rendező is kitett magáért, ugyanis az ismerős szakaszokat is megvariálta. Motiváltak vagyunk és várjuk, hogy a városi szuperspeciálon a nézőkkel is testközelből találkozhassunk” – zárja Frici.

A versenyzőknek a két nap alatt összesen 10 gyorsasági szakaszt és közel 128 kilométert kell teljesíteniük. A Székesfehérvár Rali április 1-jén négy szakasszal kezdődik meg, Királyszentistvánon és a Kislőtéren is kétszer lesz látható a mezőny, a napot pedig egy 1,6 km-es városi szuperspeciál zárja, amelynek eredménye nem számít bele a versenybe. A murvás verseny második napján Várpalota, Tés és Iszka szerepel kétszer a programban.

Forrás: Just Creative

Fotók: MK Racing Photography

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Továbbra is Hyundai – Michelisz a TCR World Tourban versenyez idén is

2025. április 22-én bejelentésre került, hogy az FIA Kumho TCR World Tour sorozatban száll harcba az újabb világbajnoki elsőségért Michelisz Norbert. A címvédő magyar versenyző továbbra is a Hyundai Motorsport kötelékében, a BRC Racing Team színeiben áll rajthoz az idei szezonban. A TCR World Tour 2023-as indulása óta Michelisz Norbert mindkét idényt világbajnokként zárta, a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Dupla pontszerzéssel zárta az Imola 6 órást a Toyota Gazoo Racing

A 18 Hypercarból álló mezőnyben a szombati időmérőn szoros verseny alakult ki, és erős csapatmunkát igényelt a toyotásoktól, hogy mindkét GR010 Hybrid a rajtrács elejéről indulhasson. Hirakawa Rió lenyűgöző teljesítménye negyedik rajthelyet, vagyis egy második sorból való indulást hozott a 8-as autó legénysége (Hirakawa, Sébastien Buemi, Brendon Hartley) számára. Azon is látszott, hogy mindent kihoztak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Világ Év Autója címet

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Év Autója címet a 2025-ös World Car Awards díjátadón – A World Car Awards célja az autóipari kiválóság és innováció elismerése, jutalmazása és inspirálása a gyorsan változó mobilitási iparágban – A győzteseket egy nagyra becsült, 96 fős, 30 országból érkező nemzetközi autós újságírókból álló zsűri választotta ki – A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom