Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második helyén áll, másfél pont lemaradásban.

A Lotus Exige V6 Cup-R természetesen a kupás felkészítésében nem volt alkalmas arra, hogy esélye legyen Timnek a jó szereplésre, ezért a csapat már a tél folyamán elkezdte az autó fejlesztését, melynek eredményeként az idei első versenyre a Balaton Park Circuit-en 8 másodpercet gyorsult az autó és Tim. Főként a súly csökkentése, az erősebb futómű és hatékonyabb fékhűtésé volt a főszerep, a V6-os motor továbbra is 370 lóerős maradt, azaz több mint 150 lóerővel gyengébb, mint a riválisok autója.

A szezon második versenyén, a Red Bull Ringen már érezhető volt, hogy a teljesítmény lemaradás komoly probléma, a gyors pályán jóval távolabb volt Tim a riválisoktól. Azonban egy számára nagyon szerencsés versenyen mégis kategória győzelmet szerzett, ezzel a tabella élére katapultálta magát.

Az Eset Cup harmadik fordulójára az elmúlt hétvégén a Slovakiaringen került sor, ahol a Kamion EB-nek is köszönhetően rengeteg magyar szurkoló előtt szerepelt Tim.

“Tudtuk, hogy ez a pálya lesz a legnehezebb a számunkra. A tél folyamán a GFS Racing fantasztikus munkát végzett, az autó rengeteget gyorsult, én is jobban tudom már kezelni az autót. Azonban a motor fejlesztése a legdrágább folyamat, ami még várat magára. A szlovák pályán három hosszabb egyenes is van, ahol semmi esélyem nem volt az egész mezőnyt tekintve. Egyértelműen ezen a hétvégén a kármentésé volt a főszerep, nem vártam kiemelkedő eredményt.” – latolgatta az esélyeket Tim.

A papírforma beigazolódott, Tim lemaradásban volt a kategória társakkal szemben, igaz, közel sem akkorában mint amire számítani lehetett. Az első versenyen dobogóra állt, a harmadik lett, a második futamon pedig a negyedik helyen zárt.

Három hétvége és hat verseny után a bajnokság második helyén áll, mindössze másfél pont lemaradásban.

“A rajtjaim jók voltak, mindkét futamon több pozíciót fogtam. Persze ezek csak jó pillanatok voltak, az első hosszabb egyenesben elkaptak, és simán kikerültek, nem tudtam érdemben beleszólni a küzdelembe. Ezúttal nem tették meg nekem azt a szívességet, mint Red Bull Ringen, nem lökték ki egymást. Az autó végig szuper volt, de most ennyit tudunk. Ha erősebb lesz a kocsi, hamar ott leszünk a mezőny elejében.” – foglalta össze a hétvégét Tim.

Mivel egy párhuzamos versenyfutásban van a pilóta, nehéz helyzetben van. A csapat az autó fejlesztésén dolgozik, ami nagyon költséges. Közben Timnek és menedzserének a versenyzésre szükséges anyagi forrásokat kell elő teremtenie.

“A hét fordulós bajnokság első három futamán túl vagyunk. Egyértelműen van még esélyünk akár a bajnoki címre. Ahogy megjön a motorfejlesztés, már a győzelemért küzdhetünk, ebben biztos vagyok. De nemcsak az autón kell fejlesztenünk, hanem a költségvetésen. Mindenki tudja már azt, hogy évről évre küzdünk az anyagi helyzetünkkel. Büszke vagyok arra, hogy még mindig találunk jó embereket, olyan cégeket, akik a maguk anyagi szintjén támogatnak. Talán csak sportszeretetből, vagy azért mert tetszik nekik az, ahogyan az autósportot megközelítjük és persze a reklámértékünk is évről évre nő. Nálunk nincs félrebeszélés, csak az eredmények számítanak. Most bajban vagyunk, ez nem titok. További támogatókat, több anyagi forrást kell találnunk és életben kell tartani a bajnoki esélyeinket.” – mutatott rá a nehézségekre Bende Imre, Tim menedzsere.

A bajnokság nem sokat pihen, június hétvégén folytatódik a sorozat, a német Lausitzringen. Tim először látogathat el a pályára.

“Ismerem a pályát természetesen szimulátorból. Technikás aszfaltcsík, de persze itt is kell a motorerő. Úgy gondolom, hogy közelebb leszek a KTM GTX-ekhez és talán kicsit több esélyem lesz. Remélem összejön a szükséges anyagi forrás és nem kell kihagynom a fordulót, mert azzal lényegében feladom a bajnoki esélyeket. Nagyon feltöltött a szlovák hétvége, nagyon sok magyar szurkoló jött oda hozzánk. Látják milyen nehéz dolgunk van, biztattak, szurkoltak nekünk. Szeretném nekik, a kitartó támogatóimnak és a csapatnak is meghálálni a segítséget egy jó eredménnyel. Remélem ott leszek.” – mondta Tim a következő versenyről.

A bajnokság állása három hétvége után:

1. Petr Koukola (Cz) KTM GTX 30,5 pont
2. Tim Gábor (Hun) Lotus Exige V6 29 pont
3. Christian Wimberger (Aut) Lamborghini Huracan GT3 EVO 12,5 pont
4. Reinhard Kofler (Aut) KTM GTX 12,5 pont
5. Adam Konopka (Cz) Lamborghini Huracan GT3 12,5 pont
6. Tomáš Miniberger KTM GTX 9 pont
7. Viktor Mraz KTM GTX 6 pont

Kapcsolódó cikkek

Race

Michelisz: A maximumot kell nyújtanunk és kockáztatnunk

A Hyundai szempontjából rendkívül kaotikusan sikerült az FIA Kumho TCR World mexikói idénynyitó fordulója május elején, Michelisz Norbert mindössze 12 pontot gyűjtött az első versenyhétvégén. A bajnoki címvédő a soron következő valenciai állomás kapcsán mégis bizakodóan látja a helyzetet. „Nagyon remélem, hogy a harcban lehetünk a futamgyőzelmekért Valenciában. Papíron ez egy olyan pálya, amelyen jónak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom