Tim Gábor a Rabócsiringről Monzába indul

Tim Gábor vanyarci autóversenyző életében először indult Rallycross futamon. Az elmúlt hétvégén a máriapócsi Rabócsiringen mutatkozott be a Magyar és FIA CEZ bajnokság STC-1600-as kategóriájában. A kategória 12 indulójából a hetedik helyet szerezte meg élete első RX versenyén, egy jelentősen gyengébb autóval.

A magyar versenyző ugyan a Clio Cup Europe idei első versenyére készült már fejben, de a kínálkozó lehetőségre nem mondhatott nemet. A GFS Motorsport Egyesület nevezésében, a Palóczi Performance csapattal állt rajthoz a Magyar Rallycross Országos Bajnokság és FIA CEZ első hétvégéjén a Super Touring Cars 1600-as mezőnyében, ahol 12 induló várta a versenyeket.

“Abszolút meglepetés volt a lehetőség, hogy idén a Rallycross bajnokságban is indulhatok. Hat pályaautós bajnoki címem van és egy amatőr rally bajnoki trófeám. Gondoltam, nem is lenne rossz egy mesterhármas, egy újabb szakágban bajnoki címet szerezni. Na, ez rendkívül nagyképűen hangzik, de tény, erre vágyom. Csak így tudok versenyezni, ha a győzelemért küzdhetek. Ez azonban nem az első hétvégén fog megtörténni, ezt már láttam a verseny előtt.” – latolgatta az esélyeket Tim.

A versenyző tudta, az első hétvégén nem lesz esélye a győzelemre. Tapasztalat hiánya és a technika sem volt megfelelő ehhez. Egy S1600-as Swift épül a számára, de ez nem készült el az idő rövidsége miatt, így a csapat a raliautóját hozta el a versenyre, mely minden tekintetben elmaradt a kategóriában szereplő autóktól.

“A verseny előtti teszten már tudtuk, itt a legjobb esetben is csak a hat fős döntőbe jutás lehet a célunk. Azonban a versenyek szabadedzései és a kvalifikációs futamok után még ezt is újra kellett értékelnem. Az autóm egy raliautó, nem a 4-5 körös futamokra, rövid távra lett kitalálva, hanem rali versenyekre. Jelentős lóerő és súlyhátrányban pedig ilyen gyors RX futamokon semmi esélyem nincs. A rajtból mindig utolsónak jöttem el, innen maximum a joker körrel tudtam előzni. Ez sikerült is, eljutottam az ötödik helyen az elődöntőig. A két hat fős elődöntőből hárman-hárman jutottak a döntőbe, de ez nekem nem sikerült. A negyedik lettem az elődöntő futamomban, pont lemaradtam a döntőről.” – mesélte Tim.

Tim Gábor így a hetedik helyen zárta élete első Rallycross versenyét. A bajnokság májusban folytatódik a Kakucsringen, ahol várhatóan már az éles RX autóval állhat rajthoz.

“Elsőre nem volt ez rossz. A kvalifikációs futamok harmadik körében még futamot is nyertem, esőben slick gumikkal, így egy kis sikerélményem is volt. Legközelebb már nem fegyvertelenül megyek csatába, hisz elkészül az éles autó, akkor már nem lesz kifogás, a dobogós helyekért akarok küzdeni. Ha nem lesznek gyermekbetegségek a kocsival, akkor csak rajtam fog múlni.” – fogadkozott Tim.

Tim nem sokat pihenhet, hisz a jövő hétvégén már Monzában áll rajthoz a Clio Cup Europe idei első versenyén. Ugyan a célja az volt, hogy egész szezont teljesít és megpróbálja megszerezni hazánk első Clio Cup Europe bajnoki címét, de a költségvetés csak egy versenyre állt össze.

“Úgy terveztük, hogy a tavalyi bemutatkozás után idén megpróbálom megszerezni az EB címet. Egész évre szerződve nagyon-nagyon kedvező ajánlatot kaptam a francia GM Sporttól, akiknek érdekük, hogy a bajnoki címért küzdhessenek. De nem sikerült. Már szinte meg sem lepődöm, hogy képtelenség megtalálni a támogatókat ehhez. Pedig a piaci szereplőknek is hatalmas reklám lenne, és egy nagyobb cégnek ez tényleg nem nagy költség. De mindenki ezzel küzd a hazai autósportban. Ha megvan a saját vállalkozás, vagy családi háttér, akkor tudsz versenyezni, ha nincs, akkor max a lelátóról nézed a futamokat. De nem lehetek elégedetlen, mert a szurkolóim velem vannak. Ismét a segítségükkel sikerült összerakni a költségvetést az első versenyre, így ott leszek Monzában. Hogy utána lesz-e folytatás, azt nem tudom sajnos.” – mesélt Tim a következő kihívásról.

A Clio Cup Europe idei szezonja kilenc futamból áll, április 21-23-án Monzában kezdődik az idény, mely hétvége két versenyét élőben is követni lehet a bajnokság youtube oldalán, élő közvetítés formájában.

Tim és csapata tovább folytatja a támogatok felkeresését és közösségi adomány gyűjtést is, hogy a következő futamokra is eljusson a magyar versenyző.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom