Tisztán elektromos erőpróba a hó és a jég ellen

A BMW X1 következő nemzedéke a vezetés zéró emissziójú élményét éltető, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz. A sorozatgyártás előtt álló, kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell most a BMW Group észak-svédországi tesztközpontjának menetdinamikai tesztjeit is sikeresen teljesítette.

A visszaszámlálás megkezdődött: nem csupán a BMW X1 harmadik modellgenerációja, de ezzel párhuzamosan a prémium kompakt szegmens első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modellje számára is. Az észak-svédországi Arjeplog térségében a BMW iX1 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 413 – 438 km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) sikeresen teljesítette a téli körülmények között elvégzett menetdinamikai teszteket.

A zéró emissziójú újdonság az Északi sarkkör közelében húzódó, hóval borított utakon és speciálisan előkészített, jeges pályákon az új BMW X1 belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak társaságában bizonyította hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei rátermettségét. A téli tesztek végeztével a BMW Group újabb tisztán elektromos meghajtású modellje érkezett meg a sorozatgyártás előtti utolsó fejlesztési fázisba.

A dermesztően fagyos hőmérséklet és a télies útviszonyok jelentette megbízhatósági- és erőpróba rendkívül alapos vizsgálatsorozatnak vetette alá a BMW iX1 elektromos motorjait, elektromos összkerékhajtási rendszerét, nagyfeszültségű akkumulátorát, vezérlőelektronikáját és járműtöltő megoldásait. A modell ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiájában a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia és intelligens vezérlésű hőkezelő rendszer dolgozik, amelyek még fagypont alatti, extrém időjárási körülmények közepette is rövid töltési időt, illetve nagy tisztán elektromos hatótávolságot garantálnak. Két elektromos motorjának (egy az első tengelyen, egy a hátsó tengelyen) – amelyek teljesítmény-leadását a tapadás és a menetdinamika optimalizálása jegyében hangolták be a mérnökök –, valamint rendkívül gyorsan működő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozó technológiájának köszönhetően a BMW iX1 tökéletesen fel lett szerelve ahhoz, hogy bármilyen terepen magabiztosan közlekedjen.

A BMW Group észak-svédországi tesztközpontjában az új modellek hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit egy részletekbe menő, kiváltképp összetett finomhangolási folyamaton vezetik keresztül a mérnökök. Az átfogó tesztprogramhoz speciálisan előkészített, hóval borított utakon és a befagyott tavak jeges felületein a BMW Group fejlesztő- és tesztmérnökei ideális körülmények között feszegethetik az elektromos motorok, az elektromos összkerékhajtási rendszer és a futómű-vezérlő technológiák határait, valamint hosszirányú, illetve oldalirányú gyorsulásokra adott rendszerreakcióit.

A jeges felületek eközben ahhoz is tökéletes körülményeket teremtenek, hogy a mérnökök a hajtáslánc és a futómű-technológia együttműködését is részletekbe menően finomhangolják. Eme intenzív megterhelés a hosszútávon megbízható, biztonságos menettulajdonságok és az utánozhatatlan vezetési élmény alapjait fekteti le, a BMW által fémjelzett sportossággal megfűszerezve.

A BMW iX1 a bajor prémiumgyártó harmadik tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljeként érkezik meg az utakra – az új BMW X1 2022 őszére tervezett piaci premierjével egy időben. A zéró emissziójú újdonság egy rendkívül rugalmas járműstruktúra műszaki alapjaira épül, amely lehetővé teszi, hogy a kompakt méretű SAV modell tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egyazon gyártósoron lássanak napvilágot.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Enzo Ferrari másik kedvenc márkája a Peugeot volt

Komoly reklámértéke van, ha egy-egy terméket valamilyen híresség népszerűsít és használ. Ám az esetek nagy részében a filmcsillag vagy sportoló pénzért „szereti” a márkát. Enzo Ferrari és számos Peugeot-ja esetében azonban egészen másról volt szó: az autóipar olasz legendája imádta a Peugeot-k kényelmét, minőségét és használati értékét. Enzo Ferrari híresen öntörvényű és gyakorlatias ember volt. […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom