Tisztán elektromos erőpróba a hó és a jég ellen

A BMW X1 következő nemzedéke a vezetés zéró emissziójú élményét éltető, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz. A sorozatgyártás előtt álló, kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell most a BMW Group észak-svédországi tesztközpontjának menetdinamikai tesztjeit is sikeresen teljesítette.

A visszaszámlálás megkezdődött: nem csupán a BMW X1 harmadik modellgenerációja, de ezzel párhuzamosan a prémium kompakt szegmens első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modellje számára is. Az észak-svédországi Arjeplog térségében a BMW iX1 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 413 – 438 km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) sikeresen teljesítette a téli körülmények között elvégzett menetdinamikai teszteket.

A zéró emissziójú újdonság az Északi sarkkör közelében húzódó, hóval borított utakon és speciálisan előkészített, jeges pályákon az új BMW X1 belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak társaságában bizonyította hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei rátermettségét. A téli tesztek végeztével a BMW Group újabb tisztán elektromos meghajtású modellje érkezett meg a sorozatgyártás előtti utolsó fejlesztési fázisba.

A dermesztően fagyos hőmérséklet és a télies útviszonyok jelentette megbízhatósági- és erőpróba rendkívül alapos vizsgálatsorozatnak vetette alá a BMW iX1 elektromos motorjait, elektromos összkerékhajtási rendszerét, nagyfeszültségű akkumulátorát, vezérlőelektronikáját és járműtöltő megoldásait. A modell ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiájában a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia és intelligens vezérlésű hőkezelő rendszer dolgozik, amelyek még fagypont alatti, extrém időjárási körülmények közepette is rövid töltési időt, illetve nagy tisztán elektromos hatótávolságot garantálnak. Két elektromos motorjának (egy az első tengelyen, egy a hátsó tengelyen) – amelyek teljesítmény-leadását a tapadás és a menetdinamika optimalizálása jegyében hangolták be a mérnökök –, valamint rendkívül gyorsan működő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozó technológiájának köszönhetően a BMW iX1 tökéletesen fel lett szerelve ahhoz, hogy bármilyen terepen magabiztosan közlekedjen.

A BMW Group észak-svédországi tesztközpontjában az új modellek hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit egy részletekbe menő, kiváltképp összetett finomhangolási folyamaton vezetik keresztül a mérnökök. Az átfogó tesztprogramhoz speciálisan előkészített, hóval borított utakon és a befagyott tavak jeges felületein a BMW Group fejlesztő- és tesztmérnökei ideális körülmények között feszegethetik az elektromos motorok, az elektromos összkerékhajtási rendszer és a futómű-vezérlő technológiák határait, valamint hosszirányú, illetve oldalirányú gyorsulásokra adott rendszerreakcióit.

A jeges felületek eközben ahhoz is tökéletes körülményeket teremtenek, hogy a mérnökök a hajtáslánc és a futómű-technológia együttműködését is részletekbe menően finomhangolják. Eme intenzív megterhelés a hosszútávon megbízható, biztonságos menettulajdonságok és az utánozhatatlan vezetési élmény alapjait fekteti le, a BMW által fémjelzett sportossággal megfűszerezve.

A BMW iX1 a bajor prémiumgyártó harmadik tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljeként érkezik meg az utakra – az új BMW X1 2022 őszére tervezett piaci premierjével egy időben. A zéró emissziójú újdonság egy rendkívül rugalmas járműstruktúra műszaki alapjaira épül, amely lehetővé teszi, hogy a kompakt méretű SAV modell tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egyazon gyártósoron lássanak napvilágot.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom