Tisztán elektromos erőpróba a hó és a jég ellen

A BMW X1 következő nemzedéke a vezetés zéró emissziójú élményét éltető, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz. A sorozatgyártás előtt álló, kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell most a BMW Group észak-svédországi tesztközpontjának menetdinamikai tesztjeit is sikeresen teljesítette.

A visszaszámlálás megkezdődött: nem csupán a BMW X1 harmadik modellgenerációja, de ezzel párhuzamosan a prémium kompakt szegmens első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modellje számára is. Az észak-svédországi Arjeplog térségében a BMW iX1 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 413 – 438 km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) sikeresen teljesítette a téli körülmények között elvégzett menetdinamikai teszteket.

A zéró emissziójú újdonság az Északi sarkkör közelében húzódó, hóval borított utakon és speciálisan előkészített, jeges pályákon az új BMW X1 belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak társaságában bizonyította hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei rátermettségét. A téli tesztek végeztével a BMW Group újabb tisztán elektromos meghajtású modellje érkezett meg a sorozatgyártás előtti utolsó fejlesztési fázisba.

A dermesztően fagyos hőmérséklet és a télies útviszonyok jelentette megbízhatósági- és erőpróba rendkívül alapos vizsgálatsorozatnak vetette alá a BMW iX1 elektromos motorjait, elektromos összkerékhajtási rendszerét, nagyfeszültségű akkumulátorát, vezérlőelektronikáját és járműtöltő megoldásait. A modell ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiájában a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia és intelligens vezérlésű hőkezelő rendszer dolgozik, amelyek még fagypont alatti, extrém időjárási körülmények közepette is rövid töltési időt, illetve nagy tisztán elektromos hatótávolságot garantálnak. Két elektromos motorjának (egy az első tengelyen, egy a hátsó tengelyen) – amelyek teljesítmény-leadását a tapadás és a menetdinamika optimalizálása jegyében hangolták be a mérnökök –, valamint rendkívül gyorsan működő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozó technológiájának köszönhetően a BMW iX1 tökéletesen fel lett szerelve ahhoz, hogy bármilyen terepen magabiztosan közlekedjen.

A BMW Group észak-svédországi tesztközpontjában az új modellek hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit egy részletekbe menő, kiváltképp összetett finomhangolási folyamaton vezetik keresztül a mérnökök. Az átfogó tesztprogramhoz speciálisan előkészített, hóval borított utakon és a befagyott tavak jeges felületein a BMW Group fejlesztő- és tesztmérnökei ideális körülmények között feszegethetik az elektromos motorok, az elektromos összkerékhajtási rendszer és a futómű-vezérlő technológiák határait, valamint hosszirányú, illetve oldalirányú gyorsulásokra adott rendszerreakcióit.

A jeges felületek eközben ahhoz is tökéletes körülményeket teremtenek, hogy a mérnökök a hajtáslánc és a futómű-technológia együttműködését is részletekbe menően finomhangolják. Eme intenzív megterhelés a hosszútávon megbízható, biztonságos menettulajdonságok és az utánozhatatlan vezetési élmény alapjait fekteti le, a BMW által fémjelzett sportossággal megfűszerezve.

A BMW iX1 a bajor prémiumgyártó harmadik tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljeként érkezik meg az utakra – az új BMW X1 2022 őszére tervezett piaci premierjével egy időben. A zéró emissziójú újdonság egy rendkívül rugalmas járműstruktúra műszaki alapjaira épül, amely lehetővé teszi, hogy a kompakt méretű SAV modell tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egyazon gyártósoron lássanak napvilágot.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Még leharcolt állapotban is többet ér ez a veteránkorú Toyota Supra, mint amennyibe újonnan került

Már többször írtunk róla, hogy az 1993 és 2002 között gyártott, negyedik generációs (A80-as) Toyota Suprák manapság hihetetlen összegekért cserélnek gazdát, részben az örökzöld formaterv, a remek vezethetőség és megbízhatóság, részben pedig a Halálos iramban (Fast & Furious) c. mozifilm-franchise-ban játszott szerep miatt. Az első részben ugyanis az azóta már elhunyt Paul Walker hajtott egy […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Keveset kaptak, sokat adtak a Peugeot különcei

A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre több extrát kínálhattak: erősebbek, kényelmesebbek, sikkesebbek lettek. A Peugeot aztán gondolt egy merészet, és a trenddel dacolva nem hozzátett, hanem elvett egy-egy típusából, méghozzá sok mindent. A sors fintora, hogy ma ezekre emlékezünk vissza a legnagyobb örömmel. 1986-ban félárbocra […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom