Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg.

Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az eső lába. Russell jól kapta el a rajtot, elsőként fordult. Sainz tapadt rá, de megelőzni nem tudta. Leclercre ráesett Norris, de korán elvette, így nem került támadási pozícióba a célegyenes végi kanyarnál. Hamilton az ötödik helyre ugrott előre, míg a két Red Bull a nyolcadik-kilencediken haladt. A versenyt röviddel a start után virtuális biztonsági autós fázissal szakították meg, mert Vettelbe belement egy Williams, és törmelék maradt a pályán.

Az újraindítást követően biztonságosan jöttek el e pilóták, Verstappen Alonsót támadta sikeresen, majd Ocon következett. Közben Norris tempója visszaesett, egy körön belül levadászta őt Hamilton, Verstappen és Perez is, ezzel három pozíciót bukott a brit. A kiállásokat Russell indította Verstappennel karöltve, egy körrel később jött Sainz, de bőven a mercedeses mögé érkezett. Leclercet és Hamiltont kint tartották. Mivel a spanyol scuderiás cseréje épp nyolc tizeddel lassabb volt, ezért monacói kollégája elé tudott visszajönni, ezzel megspórolva a helycserét. Habár még korán volt, de a nap előzését mutatta be Ricciardo. Egyszerre mindkét Alpine mellett elment, és feljött a tizedik pozícióba.

A harc az első helyért a 29-ik körben kezdődött meg, azonban Russell nem tudta sokáig visszatartani a monacóit. A célegyenesben a 16-os autó birtokosa legyorsulta a 63-as Mercedest, akire Sainz is megérkezett. Verstappen és csapata nem sokkal ezután meglepte az élen autózókat, kiállt másodszor is cserélni. A Ferrari Leclerckel és a Mercedes Russellel egy körrel később reagáltak. A holland elment a brit mellett, és ráesett a monacóira. Hiába védekezett azonban a Leclerc, az egyenesben megelőzte őt a címvédő. Az öröm nem tarott sokáig az energiaitalosoknál, az 1-es szám birtokosa megforgott, korán adott gázt, így a monacói visszakerült az élre. Körök kellettek ugyan, de az újabb támadást sem sikerült visszavernie a kemény abroncsokon autózó Scuderia versenyzőjének, akire Russell is megérkezett. A brit nem kegyelmezett, bevetette magát és kifékezte őt, ezzel feljött a második pozícióba. A Ferrari nem várt tovább, kihívta monacói versenyzőjét, aki így a hatodik helyre esett vissza.

Hajrára fordulva Sainz autója sem jeleskedett gumikezelésben, így Hamilton körröl körre egerészte magát közel, majd egy adandó alkalommal a frissebb lágyakon megelőzte őt. A brit rekorder bajnok itt nem állt meg, kihasználva a tempóelőnyt Russell mellett is elment. A végére még egy virtuális biztonsági autós fázist kaptunk, Bottas autója állt meg rossz helyen, de érdemben ez már nem befolyásolta a végeredményt. Verstappen tizedikről indulva nyert, Hamilton hetedikről lett második, míg a pole birtokosa ért fel a dobogó alsó fokára. Sainz lett a jobb ferrraris a negyedik pozícióval, míg Perez ötödik lett. Leclerc nem tudott felérni a harmadik kiállása után, meg kellett elégednie a nyolc ponttal. A top 10-et Norris, Alonso, Ocon és Vettel tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Russell visszarepítette az élre a Mercedest az időmérőn

Teljesen száraz pálya fogadta a versenyzőket az F1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén, viszont eléggé el volt borulva az ég és senki sem tudta, lesz-e belőle eső vagy sem. Izgalmas kvalifikáció előtt álltunk. A Q1-ben az első percekben Verstappen állt az élre Norris a két Mercedes és Alonso előtt. A Ferrarik is megmutatták magukat, bár a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom