Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg.

Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az eső lába. Russell jól kapta el a rajtot, elsőként fordult. Sainz tapadt rá, de megelőzni nem tudta. Leclercre ráesett Norris, de korán elvette, így nem került támadási pozícióba a célegyenes végi kanyarnál. Hamilton az ötödik helyre ugrott előre, míg a két Red Bull a nyolcadik-kilencediken haladt. A versenyt röviddel a start után virtuális biztonsági autós fázissal szakították meg, mert Vettelbe belement egy Williams, és törmelék maradt a pályán.

Az újraindítást követően biztonságosan jöttek el e pilóták, Verstappen Alonsót támadta sikeresen, majd Ocon következett. Közben Norris tempója visszaesett, egy körön belül levadászta őt Hamilton, Verstappen és Perez is, ezzel három pozíciót bukott a brit. A kiállásokat Russell indította Verstappennel karöltve, egy körrel később jött Sainz, de bőven a mercedeses mögé érkezett. Leclercet és Hamiltont kint tartották. Mivel a spanyol scuderiás cseréje épp nyolc tizeddel lassabb volt, ezért monacói kollégája elé tudott visszajönni, ezzel megspórolva a helycserét. Habár még korán volt, de a nap előzését mutatta be Ricciardo. Egyszerre mindkét Alpine mellett elment, és feljött a tizedik pozícióba.

A harc az első helyért a 29-ik körben kezdődött meg, azonban Russell nem tudta sokáig visszatartani a monacóit. A célegyenesben a 16-os autó birtokosa legyorsulta a 63-as Mercedest, akire Sainz is megérkezett. Verstappen és csapata nem sokkal ezután meglepte az élen autózókat, kiállt másodszor is cserélni. A Ferrari Leclerckel és a Mercedes Russellel egy körrel később reagáltak. A holland elment a brit mellett, és ráesett a monacóira. Hiába védekezett azonban a Leclerc, az egyenesben megelőzte őt a címvédő. Az öröm nem tarott sokáig az energiaitalosoknál, az 1-es szám birtokosa megforgott, korán adott gázt, így a monacói visszakerült az élre. Körök kellettek ugyan, de az újabb támadást sem sikerült visszavernie a kemény abroncsokon autózó Scuderia versenyzőjének, akire Russell is megérkezett. A brit nem kegyelmezett, bevetette magát és kifékezte őt, ezzel feljött a második pozícióba. A Ferrari nem várt tovább, kihívta monacói versenyzőjét, aki így a hatodik helyre esett vissza.

Hajrára fordulva Sainz autója sem jeleskedett gumikezelésben, így Hamilton körröl körre egerészte magát közel, majd egy adandó alkalommal a frissebb lágyakon megelőzte őt. A brit rekorder bajnok itt nem állt meg, kihasználva a tempóelőnyt Russell mellett is elment. A végére még egy virtuális biztonsági autós fázist kaptunk, Bottas autója állt meg rossz helyen, de érdemben ez már nem befolyásolta a végeredményt. Verstappen tizedikről indulva nyert, Hamilton hetedikről lett második, míg a pole birtokosa ért fel a dobogó alsó fokára. Sainz lett a jobb ferrraris a negyedik pozícióval, míg Perez ötödik lett. Leclerc nem tudott felérni a harmadik kiállása után, meg kellett elégednie a nyolc ponttal. A top 10-et Norris, Alonso, Ocon és Vettel tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

VISSZATÉR! A NISMO visszatér Európába a teljesen elektromos Nissan Ariya-val

• A NISMO visszatér Európába az Ariya NISMO bemutatásával, amely a Nissan első elektromos NISMO modellje a piacon • A visszatérés egybeesik a NISMO márka 40. évfordulójával • Aerodinamikus kialakításával, kiváló kezelhetőségével és dinamikusabb felfüggesztésével az Ariya NISMO-t úgy tervezték, hogy izgalmat és pontosságot hozzon az utakra • Az összes olyan európai piacon forgalmazzák majd, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom