Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg.

Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az eső lába. Russell jól kapta el a rajtot, elsőként fordult. Sainz tapadt rá, de megelőzni nem tudta. Leclercre ráesett Norris, de korán elvette, így nem került támadási pozícióba a célegyenes végi kanyarnál. Hamilton az ötödik helyre ugrott előre, míg a két Red Bull a nyolcadik-kilencediken haladt. A versenyt röviddel a start után virtuális biztonsági autós fázissal szakították meg, mert Vettelbe belement egy Williams, és törmelék maradt a pályán.

Az újraindítást követően biztonságosan jöttek el e pilóták, Verstappen Alonsót támadta sikeresen, majd Ocon következett. Közben Norris tempója visszaesett, egy körön belül levadászta őt Hamilton, Verstappen és Perez is, ezzel három pozíciót bukott a brit. A kiállásokat Russell indította Verstappennel karöltve, egy körrel később jött Sainz, de bőven a mercedeses mögé érkezett. Leclercet és Hamiltont kint tartották. Mivel a spanyol scuderiás cseréje épp nyolc tizeddel lassabb volt, ezért monacói kollégája elé tudott visszajönni, ezzel megspórolva a helycserét. Habár még korán volt, de a nap előzését mutatta be Ricciardo. Egyszerre mindkét Alpine mellett elment, és feljött a tizedik pozícióba.

A harc az első helyért a 29-ik körben kezdődött meg, azonban Russell nem tudta sokáig visszatartani a monacóit. A célegyenesben a 16-os autó birtokosa legyorsulta a 63-as Mercedest, akire Sainz is megérkezett. Verstappen és csapata nem sokkal ezután meglepte az élen autózókat, kiállt másodszor is cserélni. A Ferrari Leclerckel és a Mercedes Russellel egy körrel később reagáltak. A holland elment a brit mellett, és ráesett a monacóira. Hiába védekezett azonban a Leclerc, az egyenesben megelőzte őt a címvédő. Az öröm nem tarott sokáig az energiaitalosoknál, az 1-es szám birtokosa megforgott, korán adott gázt, így a monacói visszakerült az élre. Körök kellettek ugyan, de az újabb támadást sem sikerült visszavernie a kemény abroncsokon autózó Scuderia versenyzőjének, akire Russell is megérkezett. A brit nem kegyelmezett, bevetette magát és kifékezte őt, ezzel feljött a második pozícióba. A Ferrari nem várt tovább, kihívta monacói versenyzőjét, aki így a hatodik helyre esett vissza.

Hajrára fordulva Sainz autója sem jeleskedett gumikezelésben, így Hamilton körröl körre egerészte magát közel, majd egy adandó alkalommal a frissebb lágyakon megelőzte őt. A brit rekorder bajnok itt nem állt meg, kihasználva a tempóelőnyt Russell mellett is elment. A végére még egy virtuális biztonsági autós fázist kaptunk, Bottas autója állt meg rossz helyen, de érdemben ez már nem befolyásolta a végeredményt. Verstappen tizedikről indulva nyert, Hamilton hetedikről lett második, míg a pole birtokosa ért fel a dobogó alsó fokára. Sainz lett a jobb ferrraris a negyedik pozícióval, míg Perez ötödik lett. Leclerc nem tudott felérni a harmadik kiállása után, meg kellett elégednie a nyolc ponttal. A top 10-et Norris, Alonso, Ocon és Vettel tette teljessé.

Fotó: Facebook

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom