Tizedikek lettek a Róma Rallyn

Néhány nappal a Róma rally előtt derült ki, hogy Herczig Norbertnek nem Ferencz Ramón, hanem Czakó Janek diktálja majd az itinert Olaszországban. A rengeteg kanyarral tarkított aszfaltos pályákon ez akár nehézséget is okozhatott volna, de mégsem ezen múlt, hogy nem sikerült megismételni a tavalyi dobogós eredményt.

„Janek remek munkát végzett” – kezdte Herczig Norbert a versenyhétvége értékelését. „Hihetetlenül nehéz feladat ennyi kihagyás után felvenni az ERC ritmusát, de tudtuk, hogy helyt fog állni, és így is történt. Rengeteget dolgozott, kellő alázattal állt a versenyhez, és ugyan nagyon izgult, de profi navigátorhoz méltóan tette a dolgát. Azért fújt egy nagyot mikor az utolsó gyorsasági stopjában kiadta a menetlevelet az ablakon. Sokat dolgoztunk ezen a héten, és köszönhetően annak, hogy ezeken a pályákon már versenyeztem, sikerült jó itinert írni a gyorsaságikra.”

Jó volt az itiner, jól sikerültek a tesztek, de a verseny eredménye mégis elmaradt a tavalyi nagyon magasra helyezett mércétől. A számok megmutatják, hogy a különbség minimális, a pályákat remekül ismerő hazai pilótáktól is általában kevesebb mint egy másodperc volt a különbség kilométerenként, de az ERC-ben ez már helyezéseket jelent.

„Hiányoznak a versenykilométerek” – adta meg a rövid választ Herczig Norbert. „Hiába tesztelünk, ennél sokkal többet kellene menni. Az új abroncsokkal nem működnek a tavalyi beállításaink, és ez esetben hátrány az is, ami normál esetben előny lenne, hogy az MRF folyamatosan fejleszti a gumikat. Az új abroncsokkal mindig a nulláról kell kezdeni. Olaszországban azokban a kanyarokban, ahol tavaly át tudtunk menni egy komoly tempóval, most el kellett venni a gázt. Emiatt én is bizonytalanabb vagyok, ami megint csak az időeredményt rontja. Persze voltak apróbb hibák, de összességében karcmentesen hoztuk a versenyt. A különbséget az jelenti, hogy végig kerestük a beállításokat. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég egy-két lassabb kanyar, egy pici kétely abban, hogy elfordul e az autó, egy rásimítás a féken, hogy stabilizáljam a hátulját, és utána a kigyorsításokon már össze is jön az a pár tized másodperc, ami miatt most nem tudtunk a dobogóért harcolni” – elemzett Herczig Norbert.

Az MRF csapat több párossal is ott van a versenyeken, és vannak köztük olyanok, akik más versenyeken is indulnak, így ők össze tudják gyűjteni azt a tapasztalatot, ami a magyar duónak hiányzik. De hiába közös a csapat, ezeket a beállításokat nem tudják megosztani egymással.

„A raliban sem úgy működik, hogy mindenre megvan a tökéletes recept. Egyrészt nem is szívesen árulják el a titkot, hiszen versenytársak vagyunk, másrészt nem is működnének más versenyzők beállításai, hiszen mindannyiunknak más a stílusa. Ezen a szinten már magunkra kell hangolni az autót. Azt tudjuk, hogy megoldást kell találnunk erre a problémára, mert hiába szép eredmény folyamatosan az ERC legjobb 10 versenyzője között szerepelni, mi ennél többet szeretnénk. Többször megmutattuk már, hogy képesek vagyunk a legjobb háromban autózni, a sebességünk nem csökkent, a gumik működését kell megismernünk és összehangolnunk az autóval. A következő hónapban igyekszünk átgondolni a lehetőségeinket.” – mondta Herczig Norbert.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Utcán Verdák

A Honda nyilvánosságra hozta a vadonatúj Civic Type R árát

Az új Civic Type R ára 23 990 000 Ft A gyártó december első felétől veszi fel rendelést a limitált darabszámú modellre A vadonatúj Civic Type R a nagy teljesítményű, hot hatch (ferdehátú) Hondák negyed évszázadnyi örökségét viszi tovább A modellt minden idők legerősebb VTEC Turbo motorja hajtja, így kategóriaelső teljesítmény/tömeg arány jellemzi Az új […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Az új Opel Astra Electric: a kompakt bestseller teljesen elektromosra vált

Bemutató: a modell történetében most először, az Astra legújabb generációja tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető Úttörő: az Astra Sports Tourer Electric a német autógyártás első akkumulátoros-elektromos kombija Csúcsteljesítmény: 270 Nm nyomaték, akár 416 km-es hatótávolság (WLTP1), és 170 km/h-s végsebesség Teljes villamosítás: az akkumulátoros-elektromos modellváltozat kiszélesíti az Astra hajtáslánc-választékát Felvillanyozó menetteljesítmények: kiváló úttartás, és a […]

Olvass tovább
Race Verdák

Drift PRO kategória, elképesztő rekord – Cselőtei Patrik tizenöt évesen minden idők legfiatalabb bajnoka

A Cselőtei Speedzone Drift Team évek óta azon munkálkodik, hogy a hazánkban méltatlanul kevés figyelmet kapó Drift szakág eseményei minél több emberhez eljussanak. Most talán minden eddiginél közelebb állnak ehhez, hiszen Cselőtei Patrik sporttörténelmet írva, mindössze tizenöt évesen megnyerte az országos drift bajnokság PRO kategóriáját. Sosem volt még ilyen fiatal királya az Országos Drift Bajnokság […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom