Tökéletes lezárása volt ez a 2022-es évnek

A H-Moto Team 21 éves versenyzője szinte tökéletes versenyzéssel búcsúztatta el az idei szezont a Ducatija nyergében. Kovács Bálint az Endurance-világbajnokság bol d’Or-i futamán a hatodik helyen zárt, amit az elmúlt hétvégén két dobogós hellyel – mindkétszer második lett a Superbike kategóriában – tett teljessé az Alpok Adria Bajnokság Brnóban rendezett szezonzáróján.

A H-Moto Team 21 éves motorosa előbb négy futamot is megnyert a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa utolsó két versenyhétvégéjén az Open 1000-es kategóriában, miközben Rijekában győzelemre vitte a Ducatit az Alpok Adria Bajnokságban, végül pedig a hatodik helyen zárt csapatával a Bol d’Oron, az Endurance-vb legutóbbi 24 órás viadalán. Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy a Hungaroringen megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon, akkor elmondhatjuk, tényleg csak egy remek zárás hiányzott a 2022-es teljesítményének megkoronázásához. Az elmúlt hétvégén Brnóba látogatott el az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával ismét bebizonyította, jelenleg talán ő a legjobb formában lévő magyar versenyző.

Az Alpok Adria Bajnokság utolsó versenyhétvégéjén előbb – Rijekához hasonlóan – a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati és a vasárnapi viadalt is a második helyen zárta, annak ellenére, hogy végig tapadási gondokkal küzdött.
„Nem titok, kicsit feszültebben vártam az Alpok Adria szezonzáróját, ugyanis egyrészt a brnói pályán két évvel ezelőtt motoroztam utoljára, míg a Ducatival több mint egy hónappal ezelőtt versenyeztem. Ugyanakkor abszolút nem volt rajtam teher, egyet szerettem volna elérni, hogy ezt a sikeres évet megfelelően tudjam lezárni. Nem tagadom, az első pillanattól az utolsóig voltak gondjaim, a szabadedzéseken végig hadilábon álltam a gumikkal, egyszerűen nem volt a motornak tapadása néhány kör megtétele után. Az időmérőkön kipróbáltam kétfajta keveréket is, elsősorban a versenyre készültem, így végül a negyedik helyre értem oda.

Szombaton a sprintverseny alatt is folyamatos volt a tapadásvesztésem, a tempóm sem volt elég a győzelemhez, ezek alapján elégedett voltam a második hellyel, valamint a versenyen futott legjobb köridővel. Sajnos vasárnap a rendezők hibájából lemaradtam a warm up-ról, így esélyem sem volt kipróbálni azt a beállítást, amit a futamon akartunk használni. Ennek ellenére egy jó rajt után hamar az élre álltam, ám a verseny felénél ismét elfogyott a gumim, ráadásul az utolsó három körben technikai gondjaim is adódtak, így a Superbike kategóriában ismét a második hely lett az enyém” – fogalmazott Kovács Bálint.

Kapcsolódó cikkek

GP versenyzőktől, versenyzőkről (hírek és nyilatkozatok) Moto GP Motor

Pedrosa elárulta a Ducati fő erejét

A 2022-es szezonban a Ducati mindent megnyert a MotoGP-ben, amit lehetett: az egyéni, a csapat- és a gyártói világbajnoki címet is elhódította. Az kétségtelen, hogy az olasz gyártó  a többi fölé nőtt az utóbbi években, és ezúttal a Yamaha és Fabio Quartararo sem tudott mit tenni Francesco Bagnaia második féléves hajrájával. A KTM fejlesztő- és […]

Olvass tovább
Férfi szemmel Motor Teszt

Suzuki V-Strom 650 XT (2021) – Túrára termett

A Suzuki V-Strom 650 XT vitathatatlanul egy olyan motorkerékpár, amelyre szükségünk lesz, akár a városban van dolgunk, akár huzamosabban autópályán haladnánk vagy egy felfedezetlen ösvényt hódítanánk meg. Ez a kalandmotor kategóriába sorolt gép (amely véleményem szerint nem igazán kalandmotor) rengeteg mindennel fel van szerelve, hogy túlélje a váratlan helyzeteket és elviselje még az áldatlan szituációkat […]

Olvass tovább
Motor Női szemmel

Suzuki V-Strom 650XT (2021) – Szlovák túra egy egyszerű, de nagyszerű motoron

A Suzuki V-STROM 650XT 2021-es változatát egy több napos túrán volt alkalmunk tesztelni. Szlovákiába utaztunk szeptember végén, és bejártuk a Tátra nagy részét. Három nap és ezer kilométer alatt mindenféle időjárással, útviszonnyal találkoztunk. Színes körülmények között tesztelhettük tehát a Suzuki kisebb köbcentis túramotorját. Ádám cikkében olvashattok a bővebb technikai részletekről, ha pedig a nagytesóra, az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom