Tökéletes lezárása volt ez a 2022-es évnek

A H-Moto Team 21 éves versenyzője szinte tökéletes versenyzéssel búcsúztatta el az idei szezont a Ducatija nyergében. Kovács Bálint az Endurance-világbajnokság bol d’Or-i futamán a hatodik helyen zárt, amit az elmúlt hétvégén két dobogós hellyel – mindkétszer második lett a Superbike kategóriában – tett teljessé az Alpok Adria Bajnokság Brnóban rendezett szezonzáróján.

A H-Moto Team 21 éves motorosa előbb négy futamot is megnyert a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa utolsó két versenyhétvégéjén az Open 1000-es kategóriában, miközben Rijekában győzelemre vitte a Ducatit az Alpok Adria Bajnokságban, végül pedig a hatodik helyen zárt csapatával a Bol d’Oron, az Endurance-vb legutóbbi 24 órás viadalán. Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy a Hungaroringen megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon, akkor elmondhatjuk, tényleg csak egy remek zárás hiányzott a 2022-es teljesítményének megkoronázásához. Az elmúlt hétvégén Brnóba látogatott el az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával ismét bebizonyította, jelenleg talán ő a legjobb formában lévő magyar versenyző.

Az Alpok Adria Bajnokság utolsó versenyhétvégéjén előbb – Rijekához hasonlóan – a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati és a vasárnapi viadalt is a második helyen zárta, annak ellenére, hogy végig tapadási gondokkal küzdött.
„Nem titok, kicsit feszültebben vártam az Alpok Adria szezonzáróját, ugyanis egyrészt a brnói pályán két évvel ezelőtt motoroztam utoljára, míg a Ducatival több mint egy hónappal ezelőtt versenyeztem. Ugyanakkor abszolút nem volt rajtam teher, egyet szerettem volna elérni, hogy ezt a sikeres évet megfelelően tudjam lezárni. Nem tagadom, az első pillanattól az utolsóig voltak gondjaim, a szabadedzéseken végig hadilábon álltam a gumikkal, egyszerűen nem volt a motornak tapadása néhány kör megtétele után. Az időmérőkön kipróbáltam kétfajta keveréket is, elsősorban a versenyre készültem, így végül a negyedik helyre értem oda.

Szombaton a sprintverseny alatt is folyamatos volt a tapadásvesztésem, a tempóm sem volt elég a győzelemhez, ezek alapján elégedett voltam a második hellyel, valamint a versenyen futott legjobb köridővel. Sajnos vasárnap a rendezők hibájából lemaradtam a warm up-ról, így esélyem sem volt kipróbálni azt a beállítást, amit a futamon akartunk használni. Ennek ellenére egy jó rajt után hamar az élre álltam, ám a verseny felénél ismét elfogyott a gumim, ráadásul az utolsó három körben technikai gondjaim is adódtak, így a Superbike kategóriában ismét a második hely lett az enyém” – fogalmazott Kovács Bálint.

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Kawasaki Versys 1000 SE (2024) teszt – A zöld óriás

Új márkát köszönthetünk tesztmotoros palettánkban a Kawasaki személyében. Ráadásul nem is kis fejszébe vágtuk fejszénket, ugyanis rögtön egy “fullextrás” ezres Versys-t kaptunk egy hosszú hétvégére az Ivanics Motor jóvoltából. Kalandjainkról videót is készítettünk, melyet ide kattintva nézhettek meg:   Történelem Idestova 14 éve találkozhatunk utainkon Versys-ekkel: egy kiforrott típusról, technológiáról beszélhetünk tehát. A 650-es modell […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motorsport

MAMS: Remek hangulat, kiváló egyéni teljesítmények a Magyar kupában!

A Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) Gyorsasági Szakága 2024-ben pénzdíjas bajnokságot szervezett, amelynek legutóbbi állomása a Pannónia-Ring volt. Nagyszámú érdeklődő és szurkoló vett részt az MBH Befektetési Bank Gyorsasági Országos Bajnokság és Magyar Kupa II. fordulóján. Az Ostffyasszonyfán működő Pannónia-Ringen az 50-150 m-ig terjedő bukózónák és a környezeti adottságok miatt ennél is hosszabb kicsúszási lehetőségek garantálják […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

A 30. EURÓPAI H.O.G.® RALLY BEARANYOZTA A NAPSÜTÖTTE SENIGALLIÁT

Az Olaszországi Senigallia gyönyörű, történelmi folyóparti városa adott otthont idén a különleges mérföldkőnek számító, 30. jubileumi Európai H.O.G. Rallynak június 6-9. között. Több mint 100.000 ember és 20.000 motor vett részt Olaszországból, Európából és a világ minden tájáról egy teltházas, 4 napos rendezvényen, ami a Harley-Davidson rajongók mennyországává változtatta az olasz várost.ű A rendezvény fő […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom