Tökéletes lezárása volt ez a 2022-es évnek

A H-Moto Team 21 éves versenyzője szinte tökéletes versenyzéssel búcsúztatta el az idei szezont a Ducatija nyergében. Kovács Bálint az Endurance-világbajnokság bol d’Or-i futamán a hatodik helyen zárt, amit az elmúlt hétvégén két dobogós hellyel – mindkétszer második lett a Superbike kategóriában – tett teljessé az Alpok Adria Bajnokság Brnóban rendezett szezonzáróján.

A H-Moto Team 21 éves motorosa előbb négy futamot is megnyert a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa utolsó két versenyhétvégéjén az Open 1000-es kategóriában, miközben Rijekában győzelemre vitte a Ducatit az Alpok Adria Bajnokságban, végül pedig a hatodik helyen zárt csapatával a Bol d’Oron, az Endurance-vb legutóbbi 24 órás viadalán. Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy a Hungaroringen megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon, akkor elmondhatjuk, tényleg csak egy remek zárás hiányzott a 2022-es teljesítményének megkoronázásához. Az elmúlt hétvégén Brnóba látogatott el az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával ismét bebizonyította, jelenleg talán ő a legjobb formában lévő magyar versenyző.

Az Alpok Adria Bajnokság utolsó versenyhétvégéjén előbb – Rijekához hasonlóan – a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati és a vasárnapi viadalt is a második helyen zárta, annak ellenére, hogy végig tapadási gondokkal küzdött.
„Nem titok, kicsit feszültebben vártam az Alpok Adria szezonzáróját, ugyanis egyrészt a brnói pályán két évvel ezelőtt motoroztam utoljára, míg a Ducatival több mint egy hónappal ezelőtt versenyeztem. Ugyanakkor abszolút nem volt rajtam teher, egyet szerettem volna elérni, hogy ezt a sikeres évet megfelelően tudjam lezárni. Nem tagadom, az első pillanattól az utolsóig voltak gondjaim, a szabadedzéseken végig hadilábon álltam a gumikkal, egyszerűen nem volt a motornak tapadása néhány kör megtétele után. Az időmérőkön kipróbáltam kétfajta keveréket is, elsősorban a versenyre készültem, így végül a negyedik helyre értem oda.

Szombaton a sprintverseny alatt is folyamatos volt a tapadásvesztésem, a tempóm sem volt elég a győzelemhez, ezek alapján elégedett voltam a második hellyel, valamint a versenyen futott legjobb köridővel. Sajnos vasárnap a rendezők hibájából lemaradtam a warm up-ról, így esélyem sem volt kipróbálni azt a beállítást, amit a futamon akartunk használni. Ennek ellenére egy jó rajt után hamar az élre álltam, ám a verseny felénél ismét elfogyott a gumim, ráadásul az utolsó három körben technikai gondjaim is adódtak, így a Superbike kategóriában ismét a második hely lett az enyém” – fogalmazott Kovács Bálint.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Motorsport Nagyvilág

Laller Racing: Remek eredmények Portugáliától Bocföldéig

Vác off road csapata, a Laller Racing Dakar Team sűrű programot teljesített a mögöttünk hagyott hétvégén. Liszka Roland Portugáliában, az Enduro EB 3-4. fordulóján, Dervadelin Tamás a Magyar Classic MotoCross Bajnokságban, a csapat nagyobbik fele pedig az Enduro Országos Bajnokság soros fordulóján állt rajthoz. Ezen a hétvégén aztán volt minden: Győzelmek, dobogók, sajnálatos sérülések és […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Rangos formatervezői díjat nyert a Honda NC750X és a Honda EM1 e:

• Red Dot dizájndíjat kapott az NC750X névre keresztelt városi kalandmotor • A Honda motorkerékpárjai immáron hat éve szerzik meg zsinórban a Red Dot trófeáit • A Honda EM1 e: robogót idén iF díjjal tüntették ki, méghozzá azt követően, hogy 2024-ben is elismerték a Red Dot a zsűrijének tagjai Nagy örömmel jelenti be a Honda, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Motor Utcán

Rendkívül előnyös motorkerékpárokra és robogókra vonatkozó jótállási programot hirdetett meg a Honda Európában

• Az új jótállási programnak köszönhetően 15 európai ország Honda-tulajdonosai élvezhetik ki teljesen a Hondákra jellemző kiváló minőség előnyeit, és motorozhatnak a legnagyobb lelki nyugalomban • Az új program értelmében a jótállás – legfeljebb hat évig – minden esztendőben megújul azt követően, hogy a kezdeti kétéves lejárt • A program a motorkerékpárhoz, illetve a robogóhoz […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom