Történelmi léptékű hidrogénbusz megrendelést kapott a Toyota-CaetanoBus

Az első H2.CityGold városi buszok egy éven belül forgalomba állnak. Ez az eddigi legnagyobb hidrogénbusz megrendelés Európában.

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztőjeként a Toyota kínálatában a személyautó mellett (Mirai) hidrogénhajtású kis- és nagyteherautó, busz, targonca, vonat és hajók is szerepel. A portugál székhelyű Toyota leányvállalat CaetanoBus és a Deutsche Bahn által aláírt szerződés a valaha volt legnagyobb hidrogénüzemű elektromos buszok szállítására vonatkozó szerződés Európában. A 60 üzemanyagcellás városi busz megrendelése része a Deutsche Bahn azon törekvésének, hogy előmozdítsa klímasemleges vállalattá alakítását, összhangban azzal a célkitűzésével, hogy 2038-ig fokozatosan kivonja az összes dízel buszát. A DB Regio Bus a legnagyobb buszszolgáltató, amely Németországban évente mintegy 470 millió utast szállít.

Második generációs Toyota üzemanyagcellás technológia

A több márkanév alatt futó H2.City Gold egy alacsonypadlós könnyű hidrogénbusz alumínium karosszériával – immár 120 darabotrendeltek belőle Európa-szerte. 2024-től a Toyota üzemanyagcellás modul második generációjával szerelik fel őket. Ez a legújabb generáció kompaktabb, könnyebb, még hatékonyabb és nagyobb teljesítménysűrűséget biztosít, mint az előző. A CaetanoBus és a Toyota Motor Europe mérnökei azt is lehetővé tették, hogy az üzemanyagcella elemekből felszabaduló hő gyorsabban felmelegítse a buszt, és nagyobb kényelmet biztosítson a vezetőnek és az utasoknak.

A jövő abszolút zöld busza

A H2.CityGold buszok 12 méter hosszúak, 34 ülőhellyel és 47 állóhellyel rendelkeznek. Az utastérben nincs lépcső, és 2 méter széles teret kínál a kerekesszékek számára. Számos elektronikus biztonsági rendszer van beépítve, például arra, hogy figyelmeztesse a vezetőt járművekkel, gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal való esetleges ütközésre. Egy hidrogén-tankolással a járművek 350 (téli) és 550 (nyári) kilométer közötti távot tudnak megtenni, így ideálisan helyettesítik a dízel buszokat városi és városközi útvonalakon. Sőt, míg a tisztán elektromos buszok leállási ideje 4-6 óra a teljes feltöltéshez, addig a hidrogénbuszoknak mindössze 10 percre van szükségük ahhoz, hogy teljesen feltöltődjenek hidrogénnel.

A helyi hidrogén-ökoszisztémák felgyorsítása

A Toyota 2020 decemberében erősítette meg stratégiai szövetségét a CaetanoBusszal, amikor a Toyota Caetano Portugal a CaetanoBus közvetlen részvényese lett, hogy tovább bővítse fenntartható mobilitási megoldásait. A CaetanoBus és a TME is számos hasonló gondolkodású partnerrel működik együtt Európa-szerte annak érdekében, hogy infrastruktúrát és járműflottákat fejlesszenek a hidrogénmobilitás bővülésének felgyorsítása érdekében. Az ilyen partnerségek szükségesek a közlekedés széndioxid-mentesítésére és a hidrogénmobilitás számos alkalmazására vonatkozó közös ambíciók eléréséhez.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Folytatódik a Lexus és az OTP Bank – Pick Szeged kézilabdacsapat együttműködése

Tizenharmadik évébe lépő sikeres együttműködés folytatódik az OTP Bank – PICK Szeged férfi kézilabda csapat és a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártója, a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert Lexus prémium márkát is jegyző Toyota között. Az ötszörös Magyar Bajnok, hétszeres Magyar Kupa-győztes és egyszeres EHF-Kupa győztes csapat tagjai ismét 22 környezetbarát Lexus modellt, (14 NX, és […]

Olvass tovább
Hírek Motorsport Nagyvilág

Liszka Roland VISSZATÉRT – És rögtön GYŐZÖTT…

Talán nincs is olyan off road motoros, vagy a szakág iránt vonzódó fanatikus Magyarországon, aki ne tudná, mi történt Liszka Rolanddal. A Laller Racing Dakar Team motorosa négy hónappal súlyos balesete után visszatért, ráadásul rögtön egy győzelemmel – de a csapat többi versenyzője is remekül teljesített a nemzeti bajnokság legutóbbi fordulóján. Persze a Szlovákiában rendezett […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sikersztori az ezredfordulóra

Jó idők jártak a Peugeot-ra az elmúlt évezred végén. Azóta legendássá vált modelljük, a 205-ös éppen sikert sikerre halmozott, így a 309-est leváltó új kompakt modelljük tervezésekor is a 205 jól bevált receptjét követték. Nem bíztak semmit a véletlenre, hiszen előző sikermodelljük, a Peugeot 205 Gerard Welter által tervezett vonalait vitték tovább, illetve modernizálták egy […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom