Toyota Highlander 2,5 Hybrid teszt – Amerikából jöttem

A Toyota globális gyártóként, okosan játszik a szuper széles választékával. Hogy a jó öreg Európában lefedjen minden létező területet, elkezdte forgalmazni a Highlandert. A Camry-nél bevált receptet használták, ami annyit jelent, hogy egyetlen motorral, a Fordokban is használt 2,5 literes hibrid hajtással kínálják.

A Mercedes GLE, BMW X5 nagyságú szabadidő-autó amerikai gyártású, ezért néhány megoldása nálunk szokatlan. A fentiekkel vázoltuk is az újdonság hátrányait.

Ha a Toyota szemszögéből nézzük a dolgokat, akkor teljesen megérhető, hogy miért így cselekedtek. A suvos, személyautós műfajban a dízelmotort már rég elengedték, a tölthető hibrid pedig komolyan megnövelné a Camry és a Rav 4 padlólemezére készült autó tömegét.

A tengerentúlon forgalmazott 3,5 literes, 295 lóerős V6-os szívómotoros verzió áthajózása pedig a magas fogyasztása miatt teljesen értelmetlen. A jó hangja miatt az autós-újságírók és néhány benzin vérű autós körében biztos nagy sikert aratott volna. Főleg azt tudva, hogy hétezer közeli fordulaton adja le a legnagyobb teljesítményét. A kinti választék része még a 2,5 literes négyhengeres, aminek a 186 lóereje, egy ekkora autó mozgatásához épp, hogy csak elegendő.

A nyugalom szigete

A Highlander kulcsa a hajtáslánc, ami azzal tűnik ki a hibridek közül, hogy a hátsó kereknél villanymotor segíti a haladást, ha szükséges. Ez a kulcs a takarékos üzemhez, ugyanis az esetek nagy részében az autó csak az első kerekeit hajtja.

A hibridség esetünkben behatárolja a felhasználást, aki rendszeresen jár autópályán, esetleg a megszabott sebesség határ fölé is benéz, annál kieshet ez hajtásmód. Az oka, hogy a 180 km/órás végsebességű autóval, 140 körül/fölött – a pörgő motor miatt – már nem akkora élmény autózni. Ami megnyugtató, hogy a zavaró motorhang leginkább erősebb gyorsításkor jön elő.

Aki tartja a hivatalos tempót vagy zömmel közutakon jár, nyugodtan vezetve, kis odafigyeléssel humoros fogyasztásokat érhet el. A nyugis közúti tempóval a 7 literes határ is megközelíthető. Jó tudni, hogy közel 5 méteres (4966 mm), valamivel 2 tonna fölötti tömegű suvról beszélünk… Ez mutatja, hogy a Toyota rendszere zseniálisan működik. A városi forgalomban a csorgás jól megy, kis túlzással terápiás hatású a rohanó mindennapokban a Highlanderrel történő városi utazás.

A hibrid rendszer teljesítménye nagyobb, mint amit megszoktunk a Rav 4-ben vagy a Camry-ben. A forgalmiba 248 lovat és 391 Nm-t írtak. A 8,3 másodperces 100 km/órára gyorsulás, az átlagnak megfelelő érték.

Térerő

Ahhoz képest, hogy a hazai autóparkból szépen kilógó járműről beszélünk, a két hátsó ülés leginkább kamaszoknak ajánlott. Ha csak az első két sorban ülnek, akkor a számok igen korrektek, mert 579 és 865 liter között változhat a raktér mérete. Ennek oka, hogy a második sorban lévő ülések, külön-külön, előre hátra tologathatók (18 centis mozgástér). A raktér a két hátsó üléssor lehajtásával 1909 literesre növelhető, ekkor 2 méter hosszú, sík felületet kapunk. A harmadik üléssor mögött 241 liternyi, azaz kisautókra jellemző a raktér. A testes autó használati értéket nagyban megnöveli, hogy két tonnás fékezett utánfutót lehet vele vontatni.

Az amerikai vásárlók valószínűleg nem hümmögnek a nem tű éles tolatókamera képen, felénk ezen megakad a szem. A két első ülés között elhelyezett könyöklőn kényelmetlen könyökölni. Ennek oka, hogy bőr borítás helyett, kemény perem található a széleken. Az utastérben számtalan pakolóhely található, még a padlóban is található tároló.

A műszerfal a mai Toyota szabadidő-autókból, és más modellekből ismerős. A központi kijelző átlagos színvonalú, szerencsére a régi iskolát követik, mert a klímavezérlésnek megmaradtak a hagyományos gombjai. Ez a mostanság terjedő, olcsóbb, simításra működő és legfőképpen odafigyelést igénylő megoldások ellenére igen pozitív.

Ár és konkurensek

A csúcs felszereltségű szabadidő-autó 21,3 milliós vételára manapság kevésbé taglóz le, mert az autóárak egekbe szöktek. Első hajtással és átlagos felszereltséggel ezen sokat lehet segíteni, az alapár 16,7 milliótól indul. Plusz pont, hogy a nagy családos kedvezményt is be lehet vetni.

Akinek bejön a kevésbé tüzes hajtáslánc és az eredeti kinézetű, testes karosszéria párosa, az gyorsan szerelembe tud esni a Highlanderrel. A kiváló értéktartás lehet még érv az amerikai mellett, ami remek utazó autó, amelyben minden is elfér.

Akinél nem jött létre a kémia, vagy más az autó felhasználási területe, az leginkább a Kia, Hyundai párosnál nézelődhet. Ott a Sorrento és a Santa Fe jelent komoly konkurenciát. Nem csak árban, hanem a szuper széles hajtás választék miatt is.

 

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom