Toyota Hilux 2023 – Mese az elpusztíthatatlanról

Ha nem csak egy Hiluxra vágysz, hanem egy olyan strapabíró, elpusztíthatatlan férfias darabra, mint amit a tesztben láthatsz, akkor nincsen más dolgod, mint megnézned a kiegészítők listájában az Invincible csomagot. Sokkal több van benne, mint elsőre gondolnánk. Terepabroncs, extra díszítések, nagyobb védelem és grafika. Ez a grafika némelyeknek tetszik, némelyeknek nem, de ez nem is annyira lényeges, hiszen a Hilux igazi esszenciája a bőre alatt rejtőzik.

A felszín alatt

A 2,8 literes négy hengeres turbódízel és az automata kombinációját nagyon élvezetesnek találtam terepen, játszva birkózott meg az enyhén felázott, néhol füves, néhol földes viszonyokkal, még úgy is, hogy csak normál utcai papucsokkal voltunk felszerelve. Eleinte csak hátsó kerék-hajtással használtuk, de amint bekapcsoltuk a négy kerék-hajtást a mi Hiluxunk valóban legyőzhetetlenné vált. tengelyig merítettük sárban, felment még a töltés oldalán is minden további nélkül szinte szög egyenesen. Vizes füvön a hátsóját engedelmesen riszálta és tette, ahogy csak óhajtotta a gazda, minden akadás nélkül lehetett kanyarról kanyarra rakni ezt a nem éppen könnyű kasztnit. Teljesen stabilnak éreztem a Hiluxot, nem volt pattogós, nyugtalan az autó hátulja. Ezt annak is köszönhetjük, hogy a Toyota úgy hangolta a felfüggesztést, hogy a teherautónk akkor viselkedjen a legjobban, ha egy pár görkorcsolyát, egy rekesz sört és 3kg húst szállítanánk vele valami fancy grillpartira. Ez ellen semmi kifogásolhatni való sincsen, hiszen manapság egyre nagyobb azon tulajdonosok köre akik csak az életérzés miatt vásárolják ezeket a járműveket.

Amiért ki akartuk próbálni

Amikor meghallottuk Ágival a lehetőségét, hogy egy pick-upot próbálhatunk ki, szinte egyből az ugrott be, hogy dobjuk fel a pitbike-ot a hátuljára és irány pályázni. Eljött a nap, amikor átvehettük az autót, sajnos este 10 óra is lehetett, mire hazaértünk volt vagy féltizenegy. Beparkolás, hátulja lenyit és itt kezdődtek a gondok. Míg a SsangYong Musso Grand esetében (mely cikkünket itt olvashatjátok) kulccsal lehetett a rolófedelet üzembe helyezni, a Toyotánál ez elektronikus úton történik. Sehogy sem sikerült megtalálni a rolófedél gombját, amivel el tudtuk volna húzni, hogy felpakolhassuk a pitbike-ot. Négy ember majdnem másfél órás küzdelem után rájött, hogy hol is van ez az eszeveszetten eldugott gombocska, amivel végre sikerült elhúznunk a fedelet és elkezdhettük felpakolni a motort a platóra. Hosszában nem, de keresztben fel is fért és a két rögzítési pontnak köszönhetően egész jól lehetett rögzíteni kis kedvencünket (azért még két rögzítési pont elfért volna). Az oda és visszafele utunk zökkenőmentes volt, ha kíváncsiak vagytok belőle részletekre és több infóra a kocsiról, akkor nézzétek meg videónkat ide kattintva.

Összességében

Utálom kidurranti a léggömböt, de a Hiluxot olyan vezetni, mint egy pick-upot. Nekem nagyon tetszett és minden percét éltem, de a laprugók a kövér abroncsok a magas menetmagasság a picit libikóka féle súlyelosztás magával vonzza a karakterét. Noha úgy érezni, hogy a kocsi hátul sokkal nyugodtabb, mint a hajdanvolt pick-upok és ez a nagy vadállat igen szépen gurul az úton, kormányzása kanyargósabb úton kicsit lassú, fékei kimondottan jók, bár maximum terhelhetőség mellett nem próbáltuk. A körforgalmak kimondottan szórakoztatóak lehetnek és minden élesebb kanyar, ha az ember úgy akarja.

Típus SsangYong Musso Grand Isuzu DMAX 4×4 Mitsubishi L200 Ford Ranger  Toyota Hilux Invincible Sport
Motor 2200 ccm, 441 Nm, 202 LE 1898 ccm, turbó, 360 Nm, 163 LE 2268 ccm, 400 Nm, 150 LE 2000 ccm, 500 Nm, 213 LE 2755 ccm, 500 Nm, 204 Le 
Méretek (teljes hossz és szélesség) 5405 mm x 1950 mm 5265 mm x 1870 mm 5215 mm x 1815 mm 5282 mm x 1977 mm 5325 mm x 1855 mm 
Önsúly (kiviteltől függően) 2100 – 2266 kg 1985 – 2010 kg 1970 kg – 2035 kg 2130 – 2510 kg*

*menetkész tömeg!

2015 – 2405 kg
Vontatható tömeg 3000 kg (automata váltóval) 2600 (manuális) 3500 kg 3100 kg 3500 kg 3500 kg
Plató méretei (hossz és szélesség) 1610 mm x 1570 mm 1571 mm x 1530 mm  1520 mm x 1470 mm 1613 mm x 1560 mm 1525 mm x 1645 mm
Bruttó vételár 12 317 730 Ft-tól (STYLE) és 14 984 730 Ft-től (PREMIUM) 10 793 730 Ft-tól 9 333 230 Ft-tól 17 208 500 Ft-tól*

*duplakabinos

13 392 150 Ft-tól (Live) és 23 764 750 Ft-tól (Invincible Sport)

Ádám

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Hibrid SUV, ami autó tudott maradni: Nissan X-Trail e-POWER e-Force teszt és videó (2023)

Az egyedülálló hibrid hajtáslánc működése hallatán elsőre kétségeink támadhatnak, de a gyakorlatban egy tökéletesen működő technológia. X-Trail történelem A Nissan X-Trail gyártása 2000-ben kezdődött, a japán gyártó ekkor dobta piacra a középkategóriás SUV első generációját, T30 modellkódon, ami a Párizsi Motor Show-n debütált, akkoriban az Almerával és a Primerával megegyező platformra épült. Több faceliftet, platformváltást […]

Olvass tovább
Race Verdák

Kiss Norbert – A rekordok szezonja

A spanyolországi Jaramában vasárnap zárult a kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt által is támogatott Kiss Norbert szombaton mindkét futamot megnyerte, és győzelemre készült az EB zárónapján is. Nos az időmérő ezúttal is remekül sikerült, 1:57.685-ös idővel nyerte az edzést a magyar pilóta, aki ezzel rekordot felállítva idén […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus elhozta nekünk a magánrepülők képviselete luxust négy keréken

Új piaci szegmensbe lép a Lexus vadonatúj luxus járműve piacra dobásával. Az új Lexus LM megalkotásakor a fő szempontot a japán Omotenashi, vagyis méltó vendégszeretet vezérelve adta, mely a megcélzott vásárlói réteg legfőbb igénye. A modell négyüléses változata a repülőgépek első osztályát idéző makulátlan letisztultsággal és kifinomultsággal lett megalkotva, tucatnyi részletgazdag utastérfunkcióval kiegészülve, míg a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom