Túraautó-vk – Rajt hétvégén három magyarral a mezőnyben

A franciaországi Pau-ban kezdődik a hétvégén a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonja, a mezőnyben pedig három magyar versenyző lesz érdekelt

A versenysorozat 2019-es győztese, Michelisz Norbert a Hyundai kötelékében maradt, a tavaly visszavonult Gabriele Tarquini helyére pedig a spanyol Mikel Azconát szerződtette a csapat, amely a 37 éves, hímesházai születésű magyar pilóta sikere óta nem tudott diadalmaskodni a WTCR-ben. A Hyundainak nem titkolt célja, hogy idén újra versenyben legyen a bajnoki címért, Michelisz azonban úgy vélte, ez nem lesz könnyű feladat.

“A pályafutásom során tapasztaltak alapján tudom, hogy mindennek össze kell állnia a világkupa-győzelemhez, de természetesen versenyzőként nagyon szeretném újra átélni azokat a pillanatokat, amelyeket 2019-ben. Tisztában vagyok azzal, hogyan kell felkészülni az idényre úgy, hogy bajnokok akarunk lenni, és tudom, milyen módszerekkel növelhetem az esélyeimet” – nyilatkozta Michelisz a sorozat honlapján.

Szintén tagja lesz a mezőnynek Tassi Attila, aki a Hondával a negyedik szezonját kezdi a WTCR-ben, csapattársa pedig változatlanul a korábban a Forma-1-ben is megfordult portugál Tiago Monteiro lesz.

“Az elmúlt három évben nagyon különleges kapcsolat alakult ki közöttünk, ezért örülök, hogy idén is együtt versenyzünk. Szeretnék a tavalyi első futamgyőzelmemre építve további jó eredményeket elérni ebben az évben is” – mondta a 22 éves Tassi, aki a 2021-ben aratott portugáliai sikerével a WTCR történetének második legfiatalabb futamgyőztese lett.

Sokáig úgy tűnt, hogy az idén csak Michelisz és Tassi képviseli majd a magyar színeket a szériában, ám az idény rajtja előtt két héttel kiderült, hogy a Zengő Motorsport révén lesz magyar csapat is a mezőnyben, Zengő Zoltán csapatfőnök pedig a 2012-ben túraautó-világbajnok Rob Huff mellé Nagy Dánielt szerződtette a másik Cupra típusú versenyautóba.

“Örülnék neki, ha lenne lehetőségünk arra, hogy dobogós helyezésekért és futamgyőzelemért harcoljunk, ha pedig sikerülne nyernem egy versenyt, az nagy elégedettséggel töltene el” – tekintett a szezon elé a 24 éves Nagy.

A WTCR hétvégén rajtoló idényében nyolc csapat 16 versenyzője küzd majd a helyezésekért. A szezon során tíz versenyhétvégére kerül sor, közte június 11-12-én a magyar versenyre, az ingyenesen látogatható Super Racing Festival keretében a Hungaroringen. Minden állomáson két futamot rendeznek a rajtsorrendről döntő időmérő edzés után, így a pontverseny végeredménye húsz viadal után alakul majd ki.

A WTCR mezőnye Franciaország után Németországba, a Nürburgringre látogat, majd sorrendben Magyarország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, és újfent Franciaország következik, hogy aztán három állomásos ázsiai túrával – Koreai Köztársaság, Kína, Makaó – záruljon az idény.

MTI

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom