Túraautó-vk – Rajt hétvégén három magyarral a mezőnyben

A franciaországi Pau-ban kezdődik a hétvégén a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonja, a mezőnyben pedig három magyar versenyző lesz érdekelt

A versenysorozat 2019-es győztese, Michelisz Norbert a Hyundai kötelékében maradt, a tavaly visszavonult Gabriele Tarquini helyére pedig a spanyol Mikel Azconát szerződtette a csapat, amely a 37 éves, hímesházai születésű magyar pilóta sikere óta nem tudott diadalmaskodni a WTCR-ben. A Hyundainak nem titkolt célja, hogy idén újra versenyben legyen a bajnoki címért, Michelisz azonban úgy vélte, ez nem lesz könnyű feladat.

“A pályafutásom során tapasztaltak alapján tudom, hogy mindennek össze kell állnia a világkupa-győzelemhez, de természetesen versenyzőként nagyon szeretném újra átélni azokat a pillanatokat, amelyeket 2019-ben. Tisztában vagyok azzal, hogyan kell felkészülni az idényre úgy, hogy bajnokok akarunk lenni, és tudom, milyen módszerekkel növelhetem az esélyeimet” – nyilatkozta Michelisz a sorozat honlapján.

Szintén tagja lesz a mezőnynek Tassi Attila, aki a Hondával a negyedik szezonját kezdi a WTCR-ben, csapattársa pedig változatlanul a korábban a Forma-1-ben is megfordult portugál Tiago Monteiro lesz.

“Az elmúlt három évben nagyon különleges kapcsolat alakult ki közöttünk, ezért örülök, hogy idén is együtt versenyzünk. Szeretnék a tavalyi első futamgyőzelmemre építve további jó eredményeket elérni ebben az évben is” – mondta a 22 éves Tassi, aki a 2021-ben aratott portugáliai sikerével a WTCR történetének második legfiatalabb futamgyőztese lett.

Sokáig úgy tűnt, hogy az idén csak Michelisz és Tassi képviseli majd a magyar színeket a szériában, ám az idény rajtja előtt két héttel kiderült, hogy a Zengő Motorsport révén lesz magyar csapat is a mezőnyben, Zengő Zoltán csapatfőnök pedig a 2012-ben túraautó-világbajnok Rob Huff mellé Nagy Dánielt szerződtette a másik Cupra típusú versenyautóba.

“Örülnék neki, ha lenne lehetőségünk arra, hogy dobogós helyezésekért és futamgyőzelemért harcoljunk, ha pedig sikerülne nyernem egy versenyt, az nagy elégedettséggel töltene el” – tekintett a szezon elé a 24 éves Nagy.

A WTCR hétvégén rajtoló idényében nyolc csapat 16 versenyzője küzd majd a helyezésekért. A szezon során tíz versenyhétvégére kerül sor, közte június 11-12-én a magyar versenyre, az ingyenesen látogatható Super Racing Festival keretében a Hungaroringen. Minden állomáson két futamot rendeznek a rajtsorrendről döntő időmérő edzés után, így a pontverseny végeredménye húsz viadal után alakul majd ki.

A WTCR mezőnye Franciaország után Németországba, a Nürburgringre látogat, majd sorrendben Magyarország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, és újfent Franciaország következik, hogy aztán három állomásos ázsiai túrával – Koreai Köztársaság, Kína, Makaó – záruljon az idény.

MTI

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus az offroadban is utánozhatatlan

A Lexus izgalmas újításokat hozott a 2023-as Specialty Equipment Market Association (SEMA) Kiállításon, bemutatva hat lenyűgöző járművet, köztük a GX minden generációját és a 2022-es LX 600-at. Az offroad örökségét hangsúlyozva a márka vadonatúj 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ AAP modellt is megismertette a nagyközönséggel, mely a terepjárók világában új színfoltot jelent. 2022 Lexus GX […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

2024 elején legyártja utolsó dízelmotorját a Volvo

A teljes körű villamosítást célzó, egyértelmű stratégiánk a legambiciózusabb átalakítási tervek közé tartozik, amelyet hagyományos autógyártók megfogalmaztak. Hogy megerősítsük erre vonatkozó szándékainkat, a mai napon, a New York-i klímahéten bejelentettük, hogy 2024 elejével beszüntetjük a dízelmotoros Volvo gépkocsik gyártását. Alig néhány hónap múlva legördül tehát a gyártósorról a legutolsó dízel Volvo; a hagyományos autóipari szereplők […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

Erős: új villanymotor 200 kW/270 LE teljesítménnyel és 400 Nm forgatónyomatékkal Tele energiával: új, 110 kWh kapacitású akkumulátor, 420 km-es hatótáv (WLTP1), 150 kW-os gyorstöltés Fejlett: új vezetői asszisztensrendszerek, 2-es színtű önvezetési képesség Kényelmes: új műszerfal, 10 colos színes érintőképernyőkkel Karakteres: jellegzetes Opel-orr, és hátsó rész Sokféle: 30 változat, akár 17 m3-es raktérrel és 2 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom